Hardtraxxer
273 posts member since 2013
last seen Jun 2017
Sicknez wrote:
ThaBomba. wrote:Ik ben het hier wel mee eens. Klinkt wel aardig.

Hier een drum&bass collab waar we laatst aan begonnen zijn. Graag feedback :).

*knip..

klinkt allemaal wel dik hoor, maar het zo niet mijn ding dat ik er niks nuttigs over kan vertellen
Hardtraxx Veteran
3178 posts member since 2010
last seen Jun 2025
@Sicknez

Je eerste snippet doet me een beetje denken aan van die key generators.. Een beetje te blij naar mijn mening :p
Je bootleg van Hardstruction klinkt wel goed eigenlijk, melodie blijft goed en ritme is wel lekker.
Hardtraxxer
397 posts member since 2010
last seen Apr 2016
ThaBomba. wrote:@Sicknez

Je eerste snippet doet me een beetje denken aan van die key generators.. Een beetje te blij naar mijn mening :p
Je bootleg van Hardstruction klinkt wel goed eigenlijk, melodie blijft goed en ritme is wel lekker.
Ik gebruik sowieso geen Key generator, haha :P
Hardtraxx Veteran
last seen Jun 2025
Sicknez wrote:
ThaBomba. wrote:@Sicknez

Ik gebruik sowieso geen Key generator, haha :P
Haha het was maar voor het voorbeeld :P
Hardtraxx Veteran
last seen Jun 2025
Socializerz wrote:@fabien, Vind de intro en de outro een beetje saai, en zoals gezegd is staat de piano te hard. Klinkt wel fijn verder!

@ThaBomba, Klinkt erg vet, maar vind het begin een beetje op een videospelletje lijken.

@AvixDJ, Fijne screech en je rev bass klinkt ook niet verkeerd. Nergens iets op aan te merken eigenlijk.

@Sicknez, vind dat eerst stukje wel gaaf en dromerig gedaan, maar dat tweede stukje is echt awesome :love:

View on SoundCloud
Hier een stukje van een track waar ik mee bezig ben. Iemand tips/tricks?
Klinkt wel oké voor zover ik kan horen, ben wel benieuwd naar de climax met kick etc. Begin is iig goed. Vocal zou ik nog wat EQen want die komt niet goed uit met de synth er onder op het einde.
Hardtraxxer
136 posts member since 2013
last seen May 2017
View on SoundCloud

Hey, ik ben hier een beetje mee aan het kloten..
is het wat?
Hardtraxxer
273 posts member since 2013
last seen Jun 2017
Joegoslaaf wrote:View on SoundCloud

is het wat?
kick compressie mis ik een beetje. en het klinkt aan het begin erg hol en ver weg, net of er een reverb op zit.
Hardtraxxer
last seen Apr 2016
Socializerz wrote: View on SoundCloud
Klinkt wel tof.
Ik zou dat bel achtige geluid iets veranderen, of een octaaf hoger doen.
Daarnaast hoor je niet wat die stem zegt om sommige stukken.
Mag iets duidelijker.
D
Hardtraxx Elite
2496 posts member since 2012
last seen Jan 2020
Sicknez wrote:
Socializerz wrote: View on SoundCloud
Klinkt wel tof.
Ik zou dat bel achtige geluid iets veranderen, of een octaaf hoger doen.
Daarnaast hoor je niet wat die stem zegt om sommige stukken.
Mag iets duidelijker.
mag idd ook iets minder duidelijk... wat mysterieuzer op de achtergrond, komt de vocal ook beter door
Hardtraxx Addict
1450 posts member since 2013
last seen Apr 2017
Hmm, zelf doe ik niet aan Hardstyle produceren, maar ik ben wel bezig met een paar Hardcore/Industrial Hardcore en Speedcore/Splittercore nummers (en dat zegt een 14-jarige hey hey).

Eh, hier wat previews :P
View on SoundCloud
(intro voor Splitterstep ding met vriend van me - wat ik al heb klinkt oorgasmisch :yay: ) (Warmonger's Overexertion is mijn alias voor hardere muziek)
View on SoundCloud
(loopje voor een uitdaging op een ander forum)
View on SoundCloud
(was oorspronkelijk bedoeld als mijn nummer voor Rainbow & Rooted, een vrij bekend album in een community waar ik in zit, maar gaat niet lukken met nog 1 dag over xD heb nog wel ander nummer om op te sturen duzzz ...)

Alle kicks (behalve voor die loop) 100% zelf gemaakt.
Iemand ergens tipz voor?
Hardtraxx Beheerder
10593 posts member since 2010
last seen 8 days ago
@ExoBassTix alles klinkt nogal. tsja dof ofso? vind je laatste snippet wel grappig. die 2de is echt kut.

wie houdt er van moombahton? :lol:

http://www20.zippyshare.com/v/34989411/file.html
Hardtraxx Addict
1450 posts member since 2013
last seen Apr 2017
The Venator wrote:@ExoBassTix alles klinkt nogal. tsja dof ofso? vind je laatste snippet wel grappig. die 2de is echt kut.

wie houdt er van moombahton? :lol:

http://www20.zippyshare.com/v/34989411/file.html
Tweede was ook voor de grap, mijn Hardcore-loze vrienden konden er gelukkig over lachen.

MOOMBAHTOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOON!
Hardtraxxer
452 posts member since 2012
last seen Jan 2015

is het wat?
Leuk begin! Klinkt allemaal nog een beetje zacht..

Verder wil ik mn alle 1e nummer laten horen, alles achter de break mist nog, iemand oordeel? :) (Kick valt hier heel erg weg, in fl zelf is dit niet..)
View on SoundCloud
C
Hardtraxxer
55 posts member since 2013
last seen Jun 2019

is het wat?
Ik zou kijken of je die synth niet wat kan aanpassen, die klinkt me nu nog wat te basic.
Maar zit verder zeker al goed in elkaar!
C
Hardtraxxer
last seen Jun 2019
Verder wil ik mn alle 1e nummer laten horen, alles achter de break mist nog, iemand oordeel? :) (Kick valt hier heel erg weg, in fl zelf is dit niet..)
View on SoundCloud[/quote]

De kick kan inderdaad wat meer volume gebruiken, al kom je ook al een heel eind door de synth (hoge tonen met name), wat zachter te zetten.
C
Hardtraxxer
last seen Jun 2019
M'n nieuwste track. Ben er een maandje mee bezig geweest, wat voor mijn doen vrij kort is. Vocals ben ik zelf, al klink ik niet zo in het dagelijks leven hoor ;)
View on SoundCloud
D
Hardtraxx Veteran
4969 posts member since 2012
Je synth klinkt niet echt Hardcore als ik eerlijk ben, ook lijkt het alsof je je kick omlaag gepitcht hebt? Het idee is zeker vet maar er moet nog wel het een en ander aangebeuren! maar dat gaat zo te horen wel goed komen! :)

Hier een kleine Break test vanuit mijn kant:

http://www54.zippyshare.com/v/14837202/file.html
G
Hardtraxxer
167 posts member since 2012
last seen Aug 2013
ik vind het een beetje roekeloze geluidjes zonder een doel ofzo. en de sounds zijn ook niet bepaald dik en passend. kick pitch je veel te laag in mijn ogen..

Alstu :)

View on SoundCloud
Hardtraxx Beheerder
10593 posts member since 2010
last seen 8 days ago
GlobalSoundsmedia wrote:ik vind het een beetje roekeloze geluidjes zonder een doel ofzo. en de sounds zijn ook niet bepaald dik en passend. kick pitch je veel te laag in mijn ogen..

View on SoundCloud
vind het maar saai. er zit ook vrij weinig drive in het geheel. sounds zijn wel nice.
Hardtraxxer
last seen Apr 2016
GlobalSoundsmedia wrote:ik vind het een beetje roekeloze geluidjes zonder een doel ofzo. en de sounds zijn ook niet bepaald dik en passend. kick pitch je veel te laag in mijn ogen..

View on SoundCloud
Klinkt nice. Mag wel iets meer pit in :)
U
Hardtraxxer
312 posts member since 2013
last seen May 2015
@Globalsoundsmedia: Sounds klinken goed alleen het klinkt iets te eentonig.. kick mag ook meer ' attack ' bevatten (zeg ik dat zo goed? ^^ ) maar voor de rest zit het goed in elkaar :)
Hardtraxx Veteran
last seen Jun 2025

View on SoundCloud
Je hebt wel een leuke energieke melodie maar de kick haalt de energie er een beetje uit. De melodie die gaat erg hoog en de kick blijft erg laag.

Dit is al een paar maand oud maar heb het behalve dat ik het op Soundcloud heb gezet eigenlijk nooit echt ergens laten horen en ben wel benieuwd wat mensen er van vinden. Misschien dat ik er mee verder ga als ik straks weer wat tijd heb.
View on SoundCloud
G
Hardtraxxer
last seen Aug 2013
deze kan weg. dubbel post.
Last edited by GlobalSoundsmedia on 04 Jun 2013 14:04, edited 1 time in total.
G
Hardtraxxer
last seen Aug 2013
Ik wil geen stuiterbal kicks in mijn tracks :) naja soms kan het wel alleen probeer het zo veel mogelijk te vermeiden lol.. en thnx voor de tips :D
Hardtraxx Addict
1416 posts member since 2013
last seen Dec 2016
ThaBomba. wrote: Dit is al een paar maand oud maar heb het behalve dat ik het op Soundcloud heb gezet eigenlijk nooit echt ergens laten horen en ben wel benieuwd wat mensen er van vinden. Misschien dat ik er mee verder ga als ik straks weer wat tijd heb.
View on SoundCloud
Ik zou de kicks anders pitchen zodat de bass erin blijft als hij omhoog gaat, want als hij laag is is het een lekkere kick :)
Die lead die er na de eerste climax bij komt zou ik de hoge tonen een beetje wegfilteren