Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257 ... 418  Volgende
Bericht Geplaatst op 04 jun 2011 00:09 

Hardtraxx Newbie

Zo, ik heb dit forum ook ontdekt! Ff wat plaatsen, feedback is welkom!

Frontliner - Sunblast in de mix:

Bericht Geplaatst op 04 jun 2011 15:25 

Hardtraxx Beheerder

kevinlut schreef:
Zo, ik heb dit forum ook ontdekt! Ff wat eigen creaties plaatsen, feedback is welkom!

Frontliner - Sunblast in de mix:

Eigen song: Pulp!

Eigen song: Beauty needs not eyes to be seen

Eigen song: Choice is an illusion

ik vin de kick die je gebruikt niks alleen maar een stomp hoor niks van een tail of iets dergelijks, ik heb zo'n vermoeden dat je samples gebruikt voor je kicks

niet zo speciaal allemaal
Bericht Geplaatst op 04 jun 2011 15:25 

Hardtraxxer

Die sunblast rmx zou aan een hoger tempo happy hardcore kunnen zijn :D
Bericht Geplaatst op 04 jun 2011 15:36 

Hardtraxxer

Abstractorz schreef:
Die sunblast rmx zou aan een hoger tempo happy hardcore kunnen zijn :D

x2 :')
Bericht Geplaatst op 04 jun 2011 16:12 

Hardtraxx Newbie

Korte preview van mijn DefQon Australia anthem voor dit jaar
feedback negatief/positief is welkom :)
De bass is een beetje te zacht en treble soms irritant hard, vooral bij cymbals maar dat komt door youtube.

Misschien goed idee om hier een apart topic over te maken?
Ben nieuw hier dus ken de regels nog niet goed...
Bericht Geplaatst op 04 jun 2011 16:28 

Hardtraxxer

Bassbasherz schreef:

De bass is een beetje te zacht en treble soms irritant hard, vooral bij cymbals maar dat komt door youtube.

Klinkt wel leuk:-) Niet als winner track maar dat is ook erg lastig.
Je qlimax synth mag van mij wel nog flink aan getweaked worden, ook aan sommige overgangen.
Zou je me kunnen laten weten waar je de contest samples vandaan hebt? de site ofzo....
greetzz
Bericht Geplaatst op 04 jun 2011 18:13 

Hardtraxx Newbie

JannickF schreef:
Bassbasherz schreef:

Klinkt wel leuk:-) Niet als winner track maar dat is ook erg lastig.
Je qlimax synth mag van mij wel nog flink aan getweaked worden, ook aan sommige overgangen.
Zou je me kunnen laten weten waar je de contest samples vandaan hebt? de site ofzo....
greetzz

Contest samples zijn van de q-dance site inderdaad (weet de exacte url niet meer). De lead en het climax gedeelte moet nog aan gewerkt worden, ik ben nog niet eens aan de outro begonnen.
Zou je misschien concreet kunnen aangeven wat er precies aan de lead verandert moet worden? Ik denk dat de layers een betere EQ moeten krijgen (het zijn er 5 nl.) en dat de square wat meer naar voren moet komen.
Bedankt voor de feedback!

Goed idee om voor de defqon 2011 contest een apart topic te maken?
Bericht Geplaatst op 04 jun 2011 19:23 

Artiest

ik ken geen defqon contest, alleen digital age.
Bericht Geplaatst op 04 jun 2011 19:23 

Hardtraxxer

Bassbasherz schreef:

Contest samples zijn van de q-dance site inderdaad (weet de exacte url niet meer). De lead en het climax gedeelte moet nog aan gewerkt worden, ik ben nog niet eens aan de outro begonnen.
Zou je misschien concreet kunnen aangeven wat er precies aan de lead verandert moet worden? Ik denk dat de layers een betere EQ moeten krijgen (het zijn er 5 nl.) en dat de square wat meer naar voren moet komen.

Ja, EQ'en zou een goed idee zijn denk ik... Zolang ze maar voller naar voren komen.

Heb ook de kick die ik eerder posste uitgewerkt onder een nieuw idee dat ik kreeg voor een track, is t wat?
many greeeets.
http://www34.zippyshare.com/v/55327117/file.html
Bericht Geplaatst op 04 jun 2011 19:52 

Hardtraxx Newbie

JannickF schreef:
Bassbasherz schreef:

Ja, EQ'en zou een goed idee zijn denk ik... Zolang ze maar voller naar voren komen.

Heb ook de kick die ik eerder posste uitgewerkt onder een nieuw idee dat ik kreeg voor een track, is t wat?
many greeeets.
http://www34.zippyshare.com/v/55327117/file.html

Het is zeker een goed idee, ik denk alleen dat de kick nog iets verder uit gewerkt kan worden. Wat ik meestal doe als ik tot zo ver een kick heb bewerkt is steeds met de fruity sampler een deel van de tail verwijderen met de cut off functie en dan een buzz effect adapter erover heen doen om de tail weer terug te krijgen. Hiervoor moet de kick wel gerenderd worden. Zo krijg je het effect dat de tail echt uit de punch komt wat ik persoonlijk wel mooi vind aan nu-style kicks. Duidelijk te horen bij bijv. Psyko Punkz (erg harde en korte tail).
Ondertussen kun je natuurlijk de tail of de bass meer power geven door EQ, camelphat of ohmicide toe te passen.
Bericht Geplaatst op 05 jun 2011 17:26 

Hardtraxxer

@JannickF ik vind die eigenlijk best vet zo die kick, mooi punch :thumbup: en dat van bassbasherz ga ik ook eens een keertje proberen! ;)

Ik heb een maat iets laten inzingen en hier een nummerke omheen gemaakt, iemand tips ofzo? Ik moet hem wel nog uitwerken uiteraard :D
http://www27.zippyshare.com/v/73217409/file.html
Bericht Geplaatst op 05 jun 2011 17:35 

Hardtraxx Addict

pim schreef:
@JannickF ik vind die eigenlijk best vet zo die kick, mooi punch :thumbup: en dat van bassbasherz ga ik ook eens een keertje proberen! ;)

Ik heb een maat iets laten inzingen en hier een nummerke omheen gemaakt, iemand tips ofzo? Ik moet hem wel nog uitwerken uiteraard :D

Klinkt lekker :) Mooie Reverse :D

Ik heb ook even gewerkt aan mn Reversed Bass... Dit is het resultaat

http://www39.zippyshare.com/v/60923734/file.html
Bericht Geplaatst op 05 jun 2011 17:53 

Hardtraxxer

pim schreef:

Jaa klinkt best goed hoor! chille kicks.
Bericht Geplaatst op 05 jun 2011 23:19 

Hardtraxxer

Laatste tijd veel aan m'n kicks gewerkt daar is onder andere het onderstaande uitgekomen ;)

http://soundcloud.com/renounze/aadsffdsadfs-8

Feedback word gewaardeerd :)
Bericht Geplaatst op 06 jun 2011 00:14 

Hardtraxx Addict

Heb m'n kick ook aangepast. Ten minste, de punch. Die van de reverse bass klinkt nu best kak, te kort en te hoog. Die reverse op zich heeft IMO te veel hoog in zich, maar kan nog best wat worden.
Voor de rest vind ik hem wel beter gelukt dan de vorige.

Bass vind ik op zich ook niet slecht gelukt, als je er van uit gaat dat hij erg hoog pitched (tot zowat C5 aan toe...) vanwege de bassline van m'n melo.

http://soundcloud.com/imprezzion/random ... stversie-1
Bericht Geplaatst op 06 jun 2011 15:14 

Hardtraxxer

@Thund3r

Van jou ding vind ik de mid intro echt helemaal niks :$
En de kicks zijn ook niet echt goed.
Maaarr...
Die hoofdmelo is wel echt chill :D
ik zou dus zoiezo die kicks verbeteren en ja nieuwe mid intro maken :$ ?
Bericht Geplaatst op 06 jun 2011 16:23 

Hardtraxxer

ik vind de intro synth ook niet wat. de reverse is echt wel een leuk idee, en tis natuurlijk niet een super intro kick maar tis niet zoals basswalkerz zegt ''niet om aan te horen''. over de 2e deel vn de mid intro met nustyle kick vind ik ook minder.

de melo steekt opzich goed in elkaar, naar je lead zou ik persoonlijk niet zo ''krijsend'' maken.
Bericht Geplaatst op 06 jun 2011 18:09 

Hardtraxxer

Yoeloe schreef:
pim schreef:

Als je nou eens een ohmicide ofzo over de reverse gooit, klinkt het al een stuk beter denk ik. Maar heeft zeker wel potentie ^^
Bericht Geplaatst op 06 jun 2011 19:56 

Hardtraxx Addict

pim schreef:
Yoeloe schreef:
pim schreef:

Als je nou eens een ohmicide ofzo over de reverse gooit, klinkt het al een stuk beter denk ik. Maar heeft zeker wel potentie ^^

Thanx! zal het zeker even doen.. Ben nog een beginneling haha :P
Bericht Geplaatst op 06 jun 2011 22:32 

Hardtraxxer

@yoeloe. Gewoon t een en ander uitproberen en naar andere muziek luisteren. Ik maak mijn reverse met MicroTonic en veel ohmicide. Ik sample m ook zodat ik de wave kan bewerken :thumbup: Hoop dat je hier iets aan hebt!
Bericht Geplaatst op 07 jun 2011 00:05 

Hardtraxx Veteran

pim schreef:
@yoeloe. Gewoon t een en ander uitproberen en naar andere muziek luisteren. Ik maak mijn reverse met MicroTonic en veel ohmicide. Ik sample m ook zodat ik de wave kan bewerken :thumbup: Hoop dat je hier iets aan hebt!

Microtonic ook gekocht? ik had de demo en ik vond dat je er lekkere sounds uit kon trekken, wat is jou ervaring?
Bericht Geplaatst op 07 jun 2011 08:39 

Hardtraxxer

uit mijn ervaring kan je er lekkere stamp en intro kicks mee maken, punches enz. alleen voor de pitch hij redelijk moeilijk. gebruik het zelf ook amper.
Bericht Geplaatst op 07 jun 2011 08:43 

Artiest

Heb het vroeger wel eens gebruikt, pure voor supporting punch geluidjes, maar vond het al niet echt lekker werken en een beetje een apart programma.
Gebruik het tegenwoordig niet meer.
Bericht Geplaatst op 07 jun 2011 09:31 

Hardtraxx Elite

thedutchrages schreef:
uit mijn ervaring kan je er lekkere stamp en intro kicks mee maken, punches enz. alleen voor de pitch hij redelijk moeilijk. gebruik het zelf ook amper.

Daarom pitch ik ook nooit vanuit microtonic.. Gebruik Microtonic alleen om een basis kicksound te maken op een bepaalde toon, en van daaruit sample ik hm en ga ik verder met editen.. Pitchen doe ik met Time & Pitch Machine van Logic, of met WaveLab
Bericht Geplaatst op 07 jun 2011 10:42 

Artiest

Ik weet dat zonder ohmicide ik niks voorstel qua kicks >.<
Ik maak hele ruige kicks, maar dat is alleen maar aan dat dingetje te danken, toverkracht als het gaat om vervorming.
Vorige  1 ... 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257 ... 418  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner