Ik vind je intro screech helemaal niks, is volgens mij een standaard sound in Sylenth. De reverse is niet verkeerd, alleen past het er totaal niet bij. (is het een sampel?) Er zit een rare reverb op je vocal, en je strings zijn meteen open, Speel een beetje met de cutoff, add mee sounds etc. Je lead zit te veel reverb op, en een hele rare bassline in de melodie, die alles een rommeltje maakt. De climax kick, kan ik niet eens oordelen hoor alleen een punch, en beetje sub.
Mag nog veel aan gebeuren!
Vind alles wat jij zegt zelf heel lekker klinken dus sorry, daar verander ik niks aan Die screech komt trouwens uit de Genesis, standaard klinkt ie heel anders. Vind ik niks mis mee, die dingen zitten erin om gebruikt te worden. Reverze bass is geen sample, zelf gemaakt. Reverb op vocal kan misschien nog wat anders. En ik krijg schijt van 1000 effect geluidjes die in elke track zitten dus daar doe ik ook niet aan.
Ik vind het lead te schreeuwerig als je begrijpt wat ik bedoel.
De kick is niet veel bijzonders, wanneer de kick laag moet pitchen hoor je alleen een punch, en wanneer je 2e melo laat inkomen word het ineens stil zegtie wat, hoor je vaag vingergeknip? en dan meteen weer kick & lead.
probeer die paar kleine dingetjes nog bij te werken.
Ik vind je intro screech helemaal niks, is volgens mij een standaard sound in Sylenth. De reverse is niet verkeerd, alleen past het er totaal niet bij. (is het een sampel?) Er zit een rare reverb op je vocal, en je strings zijn meteen open, Speel een beetje met de cutoff, add mee sounds etc. Je lead zit te veel reverb op, en een hele rare bassline in de melodie, die alles een rommeltje maakt. De climax kick, kan ik niet eens oordelen hoor alleen een punch, en beetje sub.
Mag nog veel aan gebeuren!
Vind alles wat jij zegt zelf heel lekker klinken dus sorry, daar verander ik niks aan
*verkeerd gelezen sorry*
edit: Heb je gelijk aan maar je vroeg om een feedback, dus ik gaf mn mening;)
De kick is niet veel bijzonders, wanneer de kick laag moet pitchen hoor je alleen een punch, en wanneer je 2e melo laat inkomen word het ineens stil zegtie wat, hoor je vaag vingergeknip? en dan meteen weer kick & lead.
Weet ik, bedoelde eigenlijk meer op technische aspecten. Want aan de structuur van de track verander ik niks meer Enkel nog aan overgangen en misschien wat technische dingetjes. Edit: Je hebt inderdaad gelijk over te veel reverb op die lead, had er helemaal niet op gelet, en de tail moet beter uitkomen. Sorry man, had er helemaal niet op gelet. Dat wordt nog veranderd, bedankt
Weet ik, bedoelde eigenlijk meer op technische aspecten. Want aan de structuur van de track verander ik niks meer Enkel nog aan overgangen en misschien wat technische dingetjes. Edit: Je hebt inderdaad gelijk over te veel reverb op die lead, had er helemaal niet op gelet, en de tail moet beter uitkomen. Sorry man, had er helemaal niet op gelet. Dat wordt nog veranderd, bedankt
De melo is trouwens wel oke!
of niet, haaha ;d
keus is aan jou
Als je verhaal niet zo onsamenhangend was geweest, en wellicht wat kritiek waar ik mee wat zou kunnen, had ik misschien, let wel; misschien, wel wat ermee kunnen doen. Zodra de kick laag pitcht, hoor je de bass nog wel degelijk; wordt 't niet gewoon tijd voor 'n setje nieuwe studiomonitoren? De lead is niet schreeuwerig, de lead is duidelijk en sterk, alhoewel dat 'n kwestie van smaak kan zijn. Na de eerst melodie wordt 't stil en wordt er inderdaad iets gezegd, dat "vingergeknip" is ook correct en daarna weer een lead+kick hoort bij de opbouw en is bewust gedaan. Eens wat anders dan wederom naar een climax opbouwen, zoals in praktisch elk hardstyle nummer
De melo is trouwens wel oke!
of niet, haaha ;d
keus is aan jou
Als je verhaal niet zo onsamenhangend was geweest, en wellicht wat kritiek waar ik mee wat zou kunnen, had ik misschien, let wel; misschien, wel wat ermee kunnen doen. Zodra de kick laag pitcht, hoor je de bass nog wel degelijk; wordt 't niet gewoon tijd voor 'n setje nieuwe studiomonitoren? De lead is niet schreeuwerig, de lead is duidelijk en sterk, alhoewel dat 'n kwestie van smaak kan zijn. Na de eerst melodie wordt 't stil en wordt er inderdaad iets gezegd, dat "vingergeknip" is ook correct en daarna weer een lead+kick hoort bij de opbouw en is bewust gedaan. Eens wat anders dan wederom naar een climax opbouwen, zoals in praktisch elk hardstyle nummer
dat is aan jou, en ik heb net nieuwe VXT 6 dus daar zal het waarschijnlijk niet aan liggen. misschien dat jij of ik eens @ de KNO arts moet .
Tjah, ook ik merk dat je kick en je lead niet helemaal lekker klinken. En dat zal waarschijnlijk niet aan mn Mackie's liggen.
De intro van I Feel, Het is alleen nog een suggestie.
Klinkt toch al best netjes.
Alleen vind ik de reversed bass nog niet helemaal lekker. Hij is net geen samenhangend geheel en mist daardoor kracht als je snapt wat ik bedoel. Je hebt de tok en de bass komt er achteraangehuppeld om t zo maar te zeggen.
Klinkt toch al best netjes.
Alleen vind ik de reversed bass nog niet helemaal lekker. Hij is net geen samenhangend geheel en mist daardoor kracht als je snapt wat ik bedoel. Je hebt de tok en de bass komt er achteraangehuppeld om t zo maar te zeggen.
Oke, zal er naar kijken, ik vond m zelf ook redelijk ''leeg'' het is ook maar een suggestie .
Heb het laatste wat ik poste even wat aangepast. Wat vinden jullie er zo van?
Zoals ik eerder ook al zei, Wanneer je break is, begint je melo laag dat is mooi, maar zodra de kick inkomt doe je je melo een octaaf hoger, dat vind ik zelf niet mooi. omdat t dan echt pieperig word, dus ik had of ander lead gedaan of niet zo hoog.
Enig idee wat een goede plugin is om een goede punch te maken. Ben dr zelf niet zo goed in.
gewoon hydra bijv, en dan in met ohmicide beetje kutten, of gewoon rippen uit andere nummers doen er ook veel.
hmmm zou ik niet aan raden de key is lagen/EQ/effecten etc... en kan gewoon met elke plugin (zolang je maar een idee hebt van hoe of wat het zit in die plugin) vind zelf Sylenth, Predator, Drumazon heerlijk voor kicks (dus ook punches)
Heb het laatste wat ik poste even wat aangepast. Wat vinden jullie er zo van?
Leuke melodie! Lekker blij Maar in d melo klinkt t nog niet helemaal goed als ie de hoogte in gaat vind ik. Daar zit nog een fout nootje tussen, voor de rest heeft 't wel potentie denk ik...
Klinkt goed gast! Hij's nog niet helemaal af ofc, maar dat gaat zeker nog wel komen De reverse kan indd wat voller, en voor m'n gevoel lopen die vocals nog niet helemaal lekker. Let us know wanneer ie klaar is...