Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227 ... 418  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2011 07:30 

Hardtraxxer

Thund3R schreef:
DNL, vind het een beetje te rommelig. Hoor geen echt patroon erin. Jammer.
Rawbin, Buiten het piepje om mis ik ook een tail. Er is nu een harde distorted (miss wel iets te veel) punch zonder een tail met wat bass. Probeer hier wat aan te werken.

Was zelf ook even random aan het prutsen toen ik ineens een dikke tail voor m'n kick maakte lol. Was totaal niet de bedoeling maar zo zie je maar weer, het verkeerde knopje kan goede dingen doen ;) Vinden de heren er van?

http://soundcloud.com/imprezzion/nieuw- ... ss-path-of

Ik vind het wel vet klinken die kick zo heeft idd een lekkere tail :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2011 08:08 

Hardtraxxer

ik ben ff bezig geweest met een mid intro, ik heb nu een klein stukje ( + een normale intro )
ben benieuwd wat jullie vinden en ook wat jullie van de melo vinden :D

http://www13.zippyshare.com/v/932803/file.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2011 09:19 

Hardtraxx Newbie

TheDesolator schreef:
Fortez schreef:
Eej Boyz,

Nieuw hier opt forum wel zelf al jaartje aant produceren ofzo.
Kan merken dat ik zelf steeds beter word maar heb nu wel hulp/tips nodig

Bij Mn track (Put your finger on the trigger) loop ik vast op afrondingen,
de lyrics kunnen bekend voor komen (Coone)
(begin tekst zit ook niet precies in de maat, I KNOW)

http://www40.zippyshare.com/v/93485597/file.html

Waarom steel je de vocals; de rechten van de vocals zijn van Coone >.<

Ik Heb er voor de rest niks geen bedoelingen mee, heb t gewoon gemaakt.
Als je 't als stelen ziet kwenie maar mn profesionalieit is nog lang niet zo goed dat je met rechten te maken krijgt.
:surrender:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2011 09:29 

Artiest

Kan je nu al zeggen dat als je zelf vocals hebt ingesproken en enigszins iets anders hebt gedaan zul je nooit problemen krijgen met rechten.
heb het niet gehoord overigens dus weet niet of je het ook daadwerkelijk ingesproken hebt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2011 09:32 

Hardtraxxer

nouja zolang hij niks released ermee kan hij geen problemen krijgen :) zodra hij een track met die vocal gaat uitbrengen dan pas kunnen er problemen komen ;)

@Skedoedelefloeps
De vocals komen uit 1 van de challenges van coone :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2011 09:48 

Artiest

Ok, als die ze zelf in spreekt maakt het niet uit, niemand kan patent aanvragen op woorden natuurlijk. Alleen als sample hergebruiken mag dan weer niet.
Plus het gaat niet om het feit of hij released of niet, die fout vind je ook in de hardstyle wereld terug. Het gaat er om of je het openbaar stelt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2011 09:59 

Hardtraxxer

Skedoedelefloeps schreef:
Ok, als die ze zelf in spreekt maakt het niet uit, niemand kan patent aanvragen op woorden natuurlijk. Alleen als sample hergebruiken mag dan weer niet.
Plus het gaat niet om het feit of hij released of niet, die fout vind je ook in de hardstyle wereld terug. Het gaat er om of je het openbaar stelt.

je hebt gelijk over dat zelf inspreken :)
maar is het daadwerkelijk zo dat als je het vrijgeeft (zonder release) het een probleem kan worden, of is dat jou zicht ernaar toe?
als het dan echt een probleem is heb ik weer wat geleerd :D niet dat ik stemmen uit bekende track pak hoor :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2011 10:10 

Artiest

Nou volgens mij is het zo dat je nooit zomaar rechten van iemand anders mag gebruiken, ongeacht of het nu een gewone release of free release is.
Ik weet het overigens niet zeker, zou misschien wel op de site van Buma/Stemra staan, maar iemand heeft ALTIJD auteursrecht, onthoud dat dus.
Jouw eigen plaatjes, released of niet, staat auteursrecht op.
Dat is iets wat ik wel zeker weet, mensen denken vaak dat je patent moet aanvragen eer je auteursrecht hebt, maar dat bezit iedereen standaard.
Dus zomaar dingen stelen uit jouw creaties mag sowieso niet zonder jouw goedkeuring en als diegene released zul jij ook geld krijgen.
Ik weet niet precies hoe het zit met free releases en gewone releases, het lijkt mij zo dat openbaar stellen van iets van iemand anders en aantonen als jezelf strafbaar is dus dat het niet zou mogen, maar zoals ik al zei ik weet het niet zeker, het kan best zijn dat er een lupol in het systeem zit op dat gebied.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2011 10:22 

Hardtraxxer

hmm okee dan heb nooit geweten dat je ALTIJD auteursrechten hebt, goed dat je het zegt hebben denk ik veel mensen wat aan.
nog 1 laatste vraag dan : als je niet bij een label zit en gewoon op youtube een track zet met een vocal uit een andere track van iemand die ook niet bij een platenmaatschappij zit. mag dat dan wel?

moeilijk te begrijpen vraag maar hoop dat je um snapt xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2011 10:39 

Artiest

Je mag nooit zomaar dingen uit een plaat hergebruiken in eigen werk zonder toestemming.
Zoals ik al zei dat is schending van het auteursrecht, in theorie kan diegene in de problemen komen, in de praktijk zal dat niet zo zijn.
Maar vocals zijn een heel grijs gebied als het op hardstyle aan komt, veel producers (kijk naar een Josh & Wesz) gebruiken vocals die als samples op het internet te vinden zijn.
Die zijn vrijgegeven door de eigenaar voor hergebruik, die vocals mogen dus zo vaak gebruikt worden door alles en iedereen, Ran-D vocals hergebruiken zal niet gaan denk ik.
Kijk als je zelf inpsrekt en misschien een woordje veranderd kun je geen problemen veroorzaken, als je letterlijk de vocals ript en zo laat zou dat wel kunnen, maar het is lastig te zeggen.
Kijk iemand op youtube zal niet zomaar voor problemen gaan zorgen, de meeste weten idd niet eens dat je altijd auteursrecht bezit en halen patent en auteursrecht door elkaar.
Wat vocals betreft vind ik het lastig te zeggen, het is uberhaupt al lastig te zeggen wanneer iemand iets steelt en wanneer het inspiratie was. Als voorbeeld Project1 album, veel mensen zeggen dit en dat is gestolen.
Ik zeg bij de meeste dingen, inspiratie opgedaan, maar niet gestolen. Dus moet je nagaan als er een daadwerkelijk besluit moet komen.
Als je echt veel informatie wilt zou je Buma/Stemra moeten benaderen, die weten er meer van dan ik, je kunt ook informeren bij een rechtenbureau of zelfs de KVK.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2011 10:43 

Hardtraxxer

okee dankje voor alle info heb er zeker veel van geleerd :thumbsup:
hier is trouwens me mid intro, heb je daar nog tips voor :D? :$ http://www13.zippyshare.com/v/932803/file.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2011 10:50 

Artiest

R-shot schreef:
okee dankje voor alle info heb er zeker veel van geleerd :thumbsup:
hier is trouwens me mid intro, heb je daar nog tips voor :D? :$ http://www13.zippyshare.com/v/932803/file.html

Zit op m'n werk met I-Pod oortjes dus dan ga ik niet oordelen >.<
Luister m als ik thuis ben wel ff.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2011 10:54 

Hardtraxxer

hahahah is goed (Y)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2011 11:04 

Hardtraxxer

als diemand op een forum een vocal vrij geeft mag die door iedereen gebruikt worden, dat wel.
Dan heb je geen auteursrecht op die vocal als jij hem hebt gebruikt als eerst
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2011 12:53 

Hardtraxx Newbie

jah idd, volgens mij hebben Magic van B front en frontliner de zelfde vocals als neilio treu beauty.

weet het niet zeker !
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2011 13:02 

Hardtraxx Veteran

BackupNL schreef:
jah idd, volgens mij hebben Magic van B front en frontliner de zelfde vocals als neilio treu beauty.

weet het niet zeker !

Klopt die vocals zijn ergens gratis te downloaden en gebruiken dacht ik,

Had ze toen gedownload voor de The Vision Mash-Up Contest, omdat ik die Magic vocals wilde hebben zonder achtergrondgeluid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2011 15:04 

Hardtraxx Addict

Hard Twins schreef:

iemand :innocent:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2011 15:10 

Hardtraxxer

Hard Twins schreef:
Hard Twins schreef:

ja ik vind het begin niet duister genoeg (dat is toch de bedoeling?)
en misschien dat melodietje wel te lang, waardoor hij gaat vervelen.
verder vind ik hem vanaf 1 min wel kickuh, maar zou zo iets gebruiken voor een midintro.

Verder is de kick te zwak, maar voor een midintro wel weer heel prima.
hoop dat je er iets aan hebt. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2011 16:21 

Hardtraxx Addict

Sanderson schreef:
Hard Twins schreef:
Hard Twins schreef:

ja ik vind het begin niet duister genoeg (dat is toch de bedoeling?)
en misschien dat melodietje wel te lang, waardoor hij gaat vervelen.
verder vind ik hem vanaf 1 min wel kickuh, maar zou zo iets gebruiken voor een midintro.

Verder is de kick te zwak, maar voor een midintro wel weer heel prima.
hoop dat je er iets aan hebt. :thumbup:

ik neem het mee. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2011 16:42 

Hardtraxx Elite

Ben bezig met een nieuwe reversedbass... Net een half uurtje bezig, dit is 't resultaat tot nu:
http://www24.zippyshare.com/v/92594070/file.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2011 17:07 

Hardtraxxer

Mannonymous schreef:
Ben bezig met een nieuwe reversedbass... Net een half uurtje bezig, dit is 't resultaat tot nu:
http://www24.zippyshare.com/v/92594070/file.html

Klinkt aardig goed:)...
Hoewel ik de reverse tail iets lager had gedaan... Maar dit is puur smaak natuurlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2011 17:17 

Hardtraxxer

nadat ik manonymous zijn reverse bass had gehoord zij een vriend van me via skype dat ik ook is en reverse bass moest maken, dus ff in een kwartiertje in mekaar gezet, ben aardig tevreden met het eindresultaat

http://www62.zippyshare.com/v/217134/file.html
( me 1e reverse bass ooit xd)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2011 17:17 

Hardtraxxer

Wat vinden jullie hiervan? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2011 18:06 

Hardtraxxer

San Marco schreef:
Wat vinden jullie hiervan? :)

Ik vind het begin lekker in elkaar zitten, en klinkt goed, de mid is een beetje eentonig.
Maar een paar gave vocals kunnen daar al wel verandering in brengen.

En dan zou ik denken aan vocals zoals josh en wesz ze hebben in hun laatste releases.
mannen stem op normaal tempo ingesproken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2011 18:48 

Hardtraxx Newbie

Hey allemaal, ik heb maar eens even wat gemaakt, graag hoor ik wat jullie ervan vinden en dan met name van de kick, ik weet dat er nog te weinig punch in zit en bij het pitchen verliest die enige kracht (hier kan ik nog niet aan werken omdat ik mijn speakers nog niet tot mijn beschikking heb), hiermee ben ik bezig, ik hoor het wel hieronder staat de link:

http://www3.zippyshare.com/v/77297957/file.html
Vorige  1 ... 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227 ... 418  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner