JannickF schreef:
Citaat:
de intro melo moet je egt niks meer aan doen, die is egt lekker zo, alleen de sound van de intro melo is nog wat rommelig, werk daar wat meer aan

je intro kick heeft nu een lekkere tok, maar mist nog een lekkere punch! (zorg ook dat er wat mee laag aan het begin van de kick komt, dat vult het mooi op)
verder zou ik voor de intro een andere bass maken want deze word denk niet veel hij is gewoon te ''springerig''!
de climax kick heeft meer punch en meer tok nodig, en speel wat met de EQ zodat die kraak wat scherper word
en wat ik laatst ook al zij, je moet die ''cuttoff'' meer tweaken zodat hij een beetje ''tok'' krijgt als je hem dicht draait (luister goed hoe dit klinkt in andere HS nummers, dan kom je er wel achter)
Super feedback,
Kan ik weer effe mee aan de slag..... Ik ben het eigenlijk wel eens met al je punten.
Ik heb met layeren al geprobeerd meer tok en punch eruit te halen, dit wilt echter nog niet helemaal lukken... Maar dat zal wel goedkomen.
Wel ben ik benieuwd of je tips voor me hebt voor het maken voor een lekkere bass, wat voor een vst raad je me aan bijvoorbeeld. Ik heb nu Hydra gebruikt voor de bass in de intro.
En wat bedoel je precies met de kraak trouwens? De tail?
Thx
ten eerste, als je op het punch/tok kanaal een EQ punt maakt rond de 400Hz krijg je al meer punch (maak hem ook wat scherper door andere freq's te boosten)
met kraak bedoel ik idd de tail
over vst's blijft een eindeloze discussie, de ene zweert bij sylenth de andere bij hydra, in principe maakt het niet uit, als je goed met synths om kan gaan kan je uit elke vst een lekkere bass halen.
zelf gebruik ik sylenth en predator het meest, maar vaak layer ik het, en gooi er 1000 effecten overheen voordat ik iets naar me zin heb!
dus gewoon veel knoeien en uitproberen tot je iets leuks hebt