Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 418  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2009 14:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

asio heeft niks met midi te maken ;) Asio is een sturingsprogramma voor je geluidskaart
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2009 15:29 
 
Donateur

_dp_ schreef:
asio heeft niks met midi te maken ;) Asio is een sturingsprogramma voor je geluidskaart

Ja dat bedoel ik als ik bij geluid instel op ASIO komt er gewoon geen geluid meer uit, en het moet voor als je wil opnemen, om het op ASIO te zetten. Hoe kan ik het dan wel oplossen ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2009 15:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

midi neem je niet op met je geluidskaart. Midi stuurt notes door die je software weer leest
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2009 15:33 
 
Donateur

_dp_ schreef:
midi neem je niet op met je geluidskaart. Midi stuurt notes door die je software weer leest

Lukt dus niet, als ik met men midi keyboard iets wil spelen in FL moet je toch opnemen en dan zet die die notes ook in piano roll, ik heb al enkele tutorials bekeken en gevolgd en het werkt gewoon niet :/
:surrender:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2009 15:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bij Traktor kun je zien dat er midi signalen binnenkomen, kan dat bij FL ook?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2009 16:03 
 
Donateur

_dp_ schreef:
Bij Traktor kun je zien dat er midi signalen binnenkomen, kan dat bij FL ook?


Ja , er is zo een lichtje bij FL Studio dat knippert als er midi signalen zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2009 17:08 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Citaat:
Dankje, ben er zelf niet zo tevreden over.. maargoed ik gebruik FL Studio 8.0.
Verder heb ik dinsdag me nieuwe geluidskaart binnen incl een gameport voor mijn midikeyboard,
hoop daar veel moois mee te kunnen maken! :clap:

Citaat:
Ik gebruik ook FL Studio 8 XXL Edition ofzo ik weet niet of dat verschillend is. Ik heb ook een midikeyboard maar ik denk dat ik ook een andere geluidskaart moet halen want als ik keyboard wil opnemen met die record knop in FL Studio en ik zet geluid op ASIO driver dan maakt hij geen geluid :(
Hoelang ben je zoal bezig met het programma ?


Nee FL Studio 8 XXL heb ik ook, ik heb ook een midi-keyboard, heb er een kabel voor gekocht en een geluidskaart besteld. daar moet je keyboard op worden aangesloten. let wel op dat je dan een geluidskaart met een gamepoort erop koopt, wel ouderwets maar zo moet het. dan moet je in FL bij midi instellingen je input device aanklikken(je keyboard dus), dan kun je opnemen met je midi-keyboard. ik doe ongeveer 3 maanden Fl studio..
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2009 18:13 
 
Donateur

InQontrol09 schreef:

Nee FL Studio 8 XXL heb ik ook, ik heb ook een midi-keyboard, heb er een kabel voor gekocht en een geluidskaart besteld. daar moet je keyboard op worden aangesloten. let wel op dat je dan een geluidskaart met een gamepoort erop koopt, wel ouderwets maar zo moet het. dan moet je in FL bij midi instellingen je input device aanklikken(je keyboard dus), dan kun je opnemen met je midi-keyboard. ik doe ongeveer 3 maanden Fl studio..


Zo doe ik het ook zoals jij het zegt, ik sluit men keyboard met USB aansluiting aan men PC in de USB poort dus daar is waarschijnlijk de fout dan :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2009 18:23 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Ik heb ook een midikeyboardje (M-audio Oxygen49) hier staan, werkt goed als ik me pc net opstart en direct met fl8 ga werken. Maar als ik mediamonkey ofzo gebruikt heb, krijg ik geen geluid meer uit FL, dan moet ik herstarten Oo. Wel ziet fl nog een midi-signaal. Iemand enig idee?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2009 19:01 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Yannicksuper schreef:
InQontrol09 schreef:

Nee FL Studio 8 XXL heb ik ook, ik heb ook een midi-keyboard, heb er een kabel voor gekocht en een geluidskaart besteld. daar moet je keyboard op worden aangesloten. let wel op dat je dan een geluidskaart met een gamepoort erop koopt, wel ouderwets maar zo moet het. dan moet je in FL bij midi instellingen je input device aanklikken(je keyboard dus), dan kun je opnemen met je midi-keyboard. ik doe ongeveer 3 maanden Fl studio..


Zo doe ik het ook zoals jij het zegt, ik sluit men keyboard met USB aansluiting aan men PC in de USB poort dus daar is waarschijnlijk de fout dan :)


Heb je geen Midi In/Out op je keyboard?? bij mij moet dat wel. ik heb de Yamaha DGX-300/500. Midi in en out aansluitingen, geconverteerd met een kabel naar gameport.. die op de geluidskaart met gamepoort en spelen maar :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2009 21:22 
 
Donateur

InQontrol09 schreef:

Heb je geen Midi In/Out op je keyboard?? bij mij moet dat wel. ik heb de Yamaha DGX-300/500. Midi in en out aansluitingen, geconverteerd met een kabel naar gameport.. die op de geluidskaart met gamepoort en spelen maar :lol:

Ja ik moet waarschijnlijk dan nog zo een midi in/out kabeltje gaan halen in de winkel , en misschien nog een geluidskaart :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2009 22:13 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Yannicksuper schreef:
InQontrol09 schreef:

Heb je geen Midi In/Out op je keyboard?? bij mij moet dat wel. ik heb de Yamaha DGX-300/500. Midi in en out aansluitingen, geconverteerd met een kabel naar gameport.. die op de geluidskaart met gamepoort en spelen maar :lol:

Ja ik moet waarschijnlijk dan nog zo een midi in/out kabeltje gaan halen in de winkel , en misschien nog een geluidskaart :)


kabel heb k voor 15 gekocht en geluidskaart 5.1 met zon poort voor 20, valt dus mee :yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2009 22:28 
 
Donateur

InQontrol09 schreef:
Yannicksuper schreef:
InQontrol09 schreef:

Heb je geen Midi In/Out op je keyboard?? bij mij moet dat wel. ik heb de Yamaha DGX-300/500. Midi in en out aansluitingen, geconverteerd met een kabel naar gameport.. die op de geluidskaart met gamepoort en spelen maar :lol:

Ja ik moet waarschijnlijk dan nog zo een midi in/out kabeltje gaan halen in de winkel , en misschien nog een geluidskaart :)


kabel heb k voor 15 gekocht en geluidskaart 5.1 met zon poort voor 20, valt dus mee :yes:

Ik heb al een 5.1 geluidskaart in m'n PC zitten, zou ik er dan nog een moeten kopen ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2009 22:54 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Citaat:
Ik heb al een 5.1 geluidskaart in m'n PC zitten, zou ik er dan nog een moeten kopen ?


Ligt eraan of je geluidskaart een gamepoort heeft, die poort heb je nodig om je keyboard op aan te sluiten. Ik had een USB-Gamepoort converter gehaald maar dat werkte niet, moet direct op je geluidskaart zeiden ze tegen me..
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2009 23:51 
 
Hardtraxx Newbie

Yo!
Ik ben nieuw hier, maar ik zag dit onderwerp staan, en aangezien ik zelf ook wel eens iets maak, dacht ik:"nou dan plaats ook maar eens wat!" ^^
dit is een nummerke wat ik laatst afgemaakt heb, maar qua afmixen ben ik nog echt een beginneling (qua produceren zelf ook, maar dat doet er ff niet toe! xd )
Ik gebruik fruityloops, en als vst's Nexus en z3ta...

Linkje: http://www.megaupload.com/?d=IVMWR897

graag even laten weten wat je er van vindt a.u.b.!
commentaar is altijd welkom! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2009 00:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

nick92nl schreef:
Yo!
Ik ben nieuw hier, maar ik zag dit onderwerp staan, en aangezien ik zelf ook wel eens iets maak, dacht ik:"nou dan plaats ook maar eens wat!" ^^
dit is een nummerke wat ik laatst afgemaakt heb, maar qua afmixen ben ik nog echt een beginneling (qua produceren zelf ook, maar dat doet er ff niet toe! xd )
Ik gebruik fruityloops, en als vst's Nexus en z3ta...

Linkje: http://www.megaupload.com/?d=IVMWR897

graag even laten weten wat je er van vindt a.u.b.!
commentaar is altijd welkom! :thumbsup:


zeker niet slecht. vind hem best mooi klinken! lekkere intro, misschien wat aan de lange kant.. maar je werkt goed naar de climax toe! alleen persoonlijk vind ik de kick niet echt lekker en er niet zo bijpassen, denk dat een nu-kickstyle beter zou zijn bij dit nummer. ik gebruik hier Microtonic voor. Hoelang doe je dit al? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2009 16:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ben nu ook eens bzeig met fruity maar snap er NIETS vn :) heb ableton ook gedownload mr ben eerst op zoek naar een stevige kick te maken :)
als er iemand ooit in de toekomst zin heeft om samen een track te maken ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2009 16:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Art. schreef:
Heey ik ben nieuw hier :P

Dit is en preview van een track die ik samen met een vriend heb gemaakt ;)
http://www2.zippyshare.com/v/24294890/file.html

Feedback is altijd welkom :thumbup:

Grtz Art. !


dikke synth daar, alleen zou ik de kick iets anders doen,
kijk uit naar de volledige :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2009 18:31 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik ben hier nieuw op het forum
Zag dit staan en sprak me gelijk aan

Het is nog maar een klein stukje,
Maar wil eerst tips enzo voordat ik verder ga
Ik weet dat sommige dingen niet goed staan maar dat is kwestie van verplaatsen

http://www13.zippyshare.com/v/78225490/file.html

Hoop dat jullie het wat vinden
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2009 18:32 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

InQontrol09 schreef:
Klinkt niet slecht, mooi dat je vocals gebruikt! misschien de melodie iets voller maken? een reverb gebruiken bijvoorbeeld? ik weet het nie hoor, ik ben zelf ook nog maar beginner.. ik zal dalijk een nummer posten van mij en een maat. :')

edit:
http://www.speedyshare.com/211850504.html
hier het nummer. nog niet compleet, bijvoorbeeld naar de outro toe is ie nog niet helemaal lekker en er zullen nog een paar effecten toegevoegd worden. :thumbsup:



Datnummer klinkt lekker hoor
Zit wel goed in elkaar
Goed gedaan , jij en je maat :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2009 18:54 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

douwe141 schreef:
InQontrol09 schreef:
Klinkt niet slecht, mooi dat je vocals gebruikt! misschien de melodie iets voller maken? een reverb gebruiken bijvoorbeeld? ik weet het nie hoor, ik ben zelf ook nog maar beginner.. ik zal dalijk een nummer posten van mij en een maat. :')

edit:
http://www.speedyshare.com/211850504.html
hier het nummer. nog niet compleet, bijvoorbeeld naar de outro toe is ie nog niet helemaal lekker en er zullen nog een paar effecten toegevoegd worden. :thumbsup:



Datnummer klinkt lekker hoor
Zit wel goed in elkaar
Goed gedaan , jij en je maat :D


Dankje man. Alleen jammer hoe de melodie tot stand is gekomen, maar laten we het er maar niet over hebben. Hij blijft lekker :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2009 19:02 
 
Hardtraxx Newbie

InQontrol09 schreef:
nick92nl schreef:
Yo!
Ik ben nieuw hier, maar ik zag dit onderwerp staan, en aangezien ik zelf ook wel eens iets maak, dacht ik:"nou dan plaats ook maar eens wat!" ^^
dit is een nummerke wat ik laatst afgemaakt heb, maar qua afmixen ben ik nog echt een beginneling (qua produceren zelf ook, maar dat doet er ff niet toe! xd )
Ik gebruik fruityloops, en als vst's Nexus en z3ta...

Linkje: http://www.megaupload.com/?d=IVMWR897

graag even laten weten wat je er van vindt a.u.b.!
commentaar is altijd welkom! :thumbsup:


zeker niet slecht. vind hem best mooi klinken! lekkere intro, misschien wat aan de lange kant.. maar je werkt goed naar de climax toe! alleen persoonlijk vind ik de kick niet echt lekker en er niet zo bijpassen, denk dat een nu-kickstyle beter zou zijn bij dit nummer. ik gebruik hier Microtonic voor. Hoelang doe je dit al? :)


Ik ben nu denk ik ongeveer een half jaartje bezig...maar ik moet nog ZÁT leren! Kick is idd niet de beste, maar ik ben nog niet zo goed met kicks. ik heb zelf ook Microtonic, maar ik krijg er niet echt een lekkere kick uit...of het is meer een hardcore kick, of hij is niet hard genoeg naar mijn mening...nog tips? of evt wat andere vst's waarmee je lekkere kicks kan maken? ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2009 19:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zeker allemaal illegaal binnengehaald? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2009 19:46 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

InQontrol09 schreef:
douwe141 schreef:
InQontrol09 schreef:
Klinkt niet slecht, mooi dat je vocals gebruikt! misschien de melodie iets voller maken? een reverb gebruiken bijvoorbeeld? ik weet het nie hoor, ik ben zelf ook nog maar beginner.. ik zal dalijk een nummer posten van mij en een maat. :')

edit:
http://www.speedyshare.com/211850504.html
hier het nummer. nog niet compleet, bijvoorbeeld naar de outro toe is ie nog niet helemaal lekker en er zullen nog een paar effecten toegevoegd worden. :thumbsup:



Datnummer klinkt lekker hoor
Zit wel goed in elkaar
Goed gedaan , jij en je maat :D


Dankje man. Alleen jammer hoe de melodie tot stand is gekomen, maar laten we het er maar niet over hebben. Hij blijft lekker :thumbup:



Je bent dus een ripper :D
Dacht ik al wel
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2009 20:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Nou nee, laten we het maar niet over jou hebben :$ haha!
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 418  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner