Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 418  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2009 00:14 

Hardtraxxer

InQontrol09 schreef:
http://www.speedyshare.com/410196433.html

heb hem ff geluisterd
dit wil ik er even over kwijt aan tips:

- je sound in je intro valt een beetje over alles heen (kick, snare)
ik raad je aan om al je sounds een beetje op elkaar af te stemmen qua volume en evt frequenties weg te knippen die je niet nodig heb zoals de lage tonen in een 'screech' (introsound)

- maak je breakjes wat interessanter door fx-geluiden toe te voegen

- probeer in je kick iets meer bass toe te voegen of een andere bass maken en die goed afstellen qua distortion

- probeer ook wat meer variatie toe te voegen in tracks

hoop dat je hier wat aan hebt ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2009 00:36 

Hardtraxxer

@Overload:

Bedankt voor je tips! Hier kunnen wij zeker wat mee, we zullen eraan werken
en zodra het verbeterd is enzo, zullen we hem weer posten en hopen dat er dan
al wat verbetering in zit!
:thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2009 15:58 

Hardtraxx Veteran

Nou jongens, eindelijk komt Dennis is met een creatie. Het is niet veel het zijn namelijk maar kleine stukjes van zo'n 8 maten. Het gaat me er ook meer om om er achter te komen of ik juist te werk ga (daarom zit er ook een FL file bij het bestand) en wat voor tips er zijn om mijn creatie verder uit te werken. Ik weet nu namelijk nog niet echt hoe ik dat aan moet pakken. ;)

Mijn vraag is dus of de producers hier op het forum mij feedback (positief of negatief) kunnen geven over vooral mijn manier van werken binnen FL en als het even kan ook over de rest van mijn creatie. ;)

Het zijn twee verschillende 'beats' die ik achtermekaar gezatten heb zodat er niet per beat een bestandje nodig was.

http://www.zippyshare.com/v/72175553/fi ... adness.rar

(heb het ook maar meteen een leuke naam gegeven. -.- )
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2009 17:32 

Hardtraxxer

Dennis, ik download hem en zal even kijken, zodra ik hem heb bestudeerd edit ik deze post!

Edit: Hmm ik kan er niet heel veel uit halen, je gebruikt samples die ik niet heb, wil je dat wij deze kunnen zien, dan moet je je FLP opslaan als 'zipped loop package', dan slaat ie de sampes ook op en kunnen wij deze zien.
De VST Juno V2 ofzoiets heb ik niet, gewoon even een andere voor in de plaats gezet en de melodies bekeken. De melodie met de 'akkoorden' zeg maar, staat een beetje vals, let hierbij goed op dat ze goed staan. Meestal gaat een zwarte toon niet samen met een witte, hierbij moet je goed luisteren of het niet vals klinkt. De 2e melodie, die iets langere is vrij eentonig, voor een intro zou het misschien wel kunnen, wel iets uitwerken dan.

Hoe je werkt in de playlist is niet zoals ik het gewend ben maar het kan wel. Persoonlijk zet k mijn patterns in balkjes in het onderste gedeelte, vind ik makkelijker enzo, maar dat komt omdat ik het zo gewend ben.

Ik zou zeggen probeer er wat van te maken, werk het iets verder uit en luister naar wat andere mensen nog hebben te zeggen.
:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2009 18:30 

Hardtraxx Veteran

Ik ben laatste tijd ook weer bezig geweest met een mashup. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden:

Cocain Beats Preview
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2009 19:55 

Hardtraxx Veteran

wederom goed werk maikel (q stylerz)

ga zo door
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2009 23:19 

Hardtraxxer

kon het niet laten een previewtje te posten van nieuw introotje..

http://www15.zippyshare.com/v/28225652/file.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2009 23:36 

Hardtraxx Newbie

Overload schreef:

Jij hebt inspiratie zeker uit een Werthers Original? :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2009 23:44 

Hardtraxxer

Overload1 schreef:
Overload schreef:

jij toch ook ei XD
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2009 23:50 

Hardtraxx Newbie

Overload schreef:
Overload1 schreef:
Overload schreef:

jij toch ook ei XD

Ik steel ze van je :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jul 2009 11:23 

Hardtraxxer

dikke intro :thumbup:
maar dat had ik je al gezegd :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jul 2009 13:28 

Donateur

Ook is naar die intro van Overload luisteren ;)

Edit: Wat een dikke intro ! Respect kerel :worship:

Ben ook aan een soort gelijke intro bezig maar het wilt niet echt lukken :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jul 2009 18:07 

Hardtraxx Veteran

InQontrol09 schreef:
Dennis, ik download hem en zal even kijken, zodra ik hem heb bestudeerd edit ik deze post!

Edit: Hmm ik kan er niet heel veel uit halen, je gebruikt samples die ik niet heb, wil je dat wij deze kunnen zien, dan moet je je FLP opslaan als 'zipped loop package', dan slaat ie de sampes ook op en kunnen wij deze zien.
De VST Juno V2 ofzoiets heb ik niet, gewoon even een andere voor in de plaats gezet en de melodies bekeken. De melodie met de 'akkoorden' zeg maar, staat een beetje vals, let hierbij goed op dat ze goed staan. Meestal gaat een zwarte toon niet samen met een witte, hierbij moet je goed luisteren of het niet vals klinkt. De 2e melodie, die iets langere is vrij eentonig, voor een intro zou het misschien wel kunnen, wel iets uitwerken dan.

Hoe je werkt in de playlist is niet zoals ik het gewend ben maar het kan wel. Persoonlijk zet k mijn patterns in balkjes in het onderste gedeelte, vind ik makkelijker enzo, maar dat komt omdat ik het zo gewend ben.

Ik zou zeggen probeer er wat van te maken, werk het iets verder uit en luister naar wat andere mensen nog hebben te zeggen.

Bedankt voor je feedback. :)

Misschien dat je kunt uitleggen hoe ik kan horen wanneer een melodie vals klinkt? ik merk het nu namelijk nog niet echt. Of is het niet uit te leggen?

En de 2e melodie was ook bedoeld om als intro te gebruiken. ;)

Zal ik het bestand nog even opslaan in een zipped loop package zodat je mijn bestand wel helemaal kunt beluisteren zo als ik hem had gemaakt ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jul 2009 18:59 

Hardtraxx Newbie

Ik heb een mid stukje van een track "af". en zou heel graag wat commentaar krijgen zodat ik het kan verbeteren :)

Listen @ Zippyshare

Youtube link beter

ps kick klinkt overpowerd door kwaliteit
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jul 2009 20:52 

Hardtraxxer

@Dennis, post maar ja, kan altijd een kijkje nemen :thumbup:

http://www1.zippyshare.com/v/76693393/file.html
Zelf bezig met eens wat anders dan me melodieuze nummers xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jul 2009 21:16 

Donateur

@ Luuk

Harde intro zoals ik al gezegd heb op msn, klinkt goed hoor :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jul 2009 21:31 

Hardtraxxer

luuk weet al wat ik erover te zeggen had op msn :P
merk iig al hoop vooruitgang na een beetje hulp :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jul 2009 00:28 

Hardtraxxer

Overload schreef:

Haha klopt.
Ja je hulp heeft me wel verder geholpen! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jul 2009 11:01 

Hardtraxx Newbie

InQontrol09 schreef:
Overload schreef:

Haha klopt.
Ja je hulp heeft me wel verder geholpen! :thumbsup:

ja luukie vloei gwn lekkere camelphat use
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jul 2009 14:31 

Hardtraxxer

fosjoo schreef:
ja luukie vloei gwn lekkere camelphat use

Haha idd Camelphat ftw xd
+Multidynamics ( thanks timo :D )
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2009 11:33 

Hardtraxxer

Dennis Aka Mash schreef:
InQontrol09 schreef:

Misschien dat je kunt uitleggen hoe ik kan horen wanneer een melodie vals klinkt? ik merk het nu namelijk nog niet echt. Of is het niet uit te leggen?

?

lol,

je HOORT of ie vals staat, dus beter luistere ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2009 11:43 

Hardtraxx Newbie

stynch schreef:
Dennis Aka Mash schreef:
InQontrol09 schreef:

?

lol,

je HOORT of ie vals staat, dus beter luistere ;)

of je zou de toonladders uit je hoofd moeten leren.
als je bezig bent met een bepaalde toonladder en je gebruikt een noot die niet in die toonladder voorkomt dan klinkt hij vals.

is gewoon een stukje basis muziektheorie

ik zou zeggen ga is wat lezen hierover
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2009 12:05 

Hardtraxxer

nieuwe melooooo

melo stynch.mp3
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2009 21:33 

Hardtraxxer

stynch schreef:
nieuwe melooooo

melo stynch.mp3

melo is niet slecht, track zelf is wat rommelig, probeer te zorgen dat je sounds zuiver zijn en qua volume goed op elkaar afgestemd zijn ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2009 23:39 

Hardtraxxer

Overload schreef:
stynch schreef:
nieuwe melooooo

melo stynch.mp3

melo is niet slecht, track zelf is wat rommelig, probeer te zorgen dat je sounds zuiver zijn en qua volume goed op elkaar afgestemd zijn ;)

ja thx voor reactie,,

ik heb deze in 5 min gemaakt fzo, en per ongeluk delay op de synth staan :cry:
Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 418  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner