Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185 ... 418  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2011 20:07 

Hardtraxxer

Hoe kan ik dat verhelpen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2011 20:26 

Hardtraxx Elite

Sicknez schreef:

Mooiste opmerking van het jaar tot nu toe :') Toonhoogte veranderen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2011 20:38 

Hardtraxxer

thedutchrages schreef:
hello hardtraxxxxxx.

ik heb samen met paar andere producers track gemaakt, en ik wil graag onze eerste preview online zetten. :)

(Download voor kwaliteit)

http://www38.zippyshare.com/v/40431024/file.html

Graag een feedback en tips, dat zouden we zeer op prijs stellen:)

Ik vind hem al erg vet klinken. Ik zou de kick niet pitchen. In tegenstelling wat iedereen tegenwoordig denkt hoeft dat niet altijd in elk nummer. Voor de sfeer van het nummer zou dat beter klinken denk ik. Verder erg dik!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2011 20:51 

Hardtraxx Veteran

Seneeq schreef:
thedutchrages schreef:
hello hardtraxxxxxx.

ik heb samen met paar andere producers track gemaakt, en ik wil graag onze eerste preview online zetten. :)

Ik vind hem al erg vet klinken. Ik zou de kick niet pitchen. In tegenstelling wat iedereen tegenwoordig denkt hoeft dat niet altijd in elk nummer. Voor de sfeer van het nummer zou dat beter klinken denk ik. Verder erg dik!

Vind hem ook heel erg vet!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2011 20:56 

Hardtraxx Elite

Seneeq schreef:
thedutchrages schreef:
hello hardtraxxxxxx.

Het hoeft ook helemaal niet maar in dit nummer vind ik pitchkicks toch wel goed klinken hoor! Lekkere track man!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2011 21:14 

Artiest

Mannonymous schreef:
Sicknez schreef:

als je niet met je dure termen gaat gooien die sommige mensen misschien niet begrijpen kan je die gast ook normaal helpen zonder die bloed irritante " :') " smiley :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2011 21:19 

Hardtraxxer

Mannonymous schreef:
Sicknez schreef:

Oh ok, ik snapte ff niet wat je bedoelde :P
Ik heb de kick gelijk gezet aan de lage noten van de melodie,
maar ik snap wat je bedoeld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2011 21:45 

Hardtraxx Addict

Heb ook maar eens wat op mn soundcloud gezet. :)

Ik produceer nog niet erg lang, sinds oktober eigenlijk pas echt serieus, en ben er nu steeds serieuzer aan aan t werken.

http://soundcloud.com/larsf/analoque-style-preview

De track is nog niet af. Zou blij zijn met commentaar hierop.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2011 22:12 

Hardtraxx Veteran

RAW-vizion schreef:
ik ben ook weer bezig met een kick vind hem zelf wel aardig (niet letten op de volgorde waarin hij pitcht!) er zit nog wat ruis in maar dat komt omdat er totaal geen mastering op zit ;) comments of tips?
http://www.speedyshare.com/files/260410 ... t_RAW3.mp3

iemand?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2011 22:16 

Hardtraxxer

RAW-vizion schreef:
RAW-vizion schreef:
ik ben ook weer bezig met een kick vind hem zelf wel aardig (niet letten op de volgorde waarin hij pitcht!) er zit nog wat ruis in maar dat komt omdat er totaal geen mastering op zit ;) comments of tips?

iemand?

Dat tik geluid is een beetje vaag.
De rest klink redelijk :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2011 22:27 

Hardtraxx Addict

marsiascout schreef:

Ik produceer nog niet erg lang, sinds oktober eigenlijk pas echt serieus, en ben er nu steeds serieuzer aan aan t werken.

Tips ja genoeg
Waar is de bassline?
Ook never nooit je punch mee pitche,alles gaat alle kanten bij het laaste stuk? klinkt niet als pan effecte? meer als verzuipen.
Ik zou eerst daar is mee gaat klote!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2011 22:31 

Artiest

Never nooit je punch mee pitchen?
Ik ken een plaat met samplewerk van Thera en Crypsis waarin ze precies zelfde doen en die plaat loopt iedereen op te geilen dus :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2011 22:33 

Hardtraxx Addict

RAW-vizion schreef:
RAW-vizion schreef:

iemand?

Hmm
Hoeveel lagen heb je ?
Ik vind het niet echt als 1 klinken,de bass vind ik persoonlijk niet lekker en sluit niet lekker aan op de dis.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2011 22:33 

Hardtraxx Veteran

Skedoedelefloeps schreef:
Ik ken een plaat met samplewerk van Thera en Crypsis waarin ze precies zelfde doen en die plaat loopt iedereen op te geilen dus :P

welke?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2011 22:35 

Hardtraxx Addict

Als dat zo is dan zal die punch wel zo krachtig zijn dat hij bijna geen verlies heeft
Idd ben wel benieuwd welke dan
Of hij staat al heel laag als je dan 2 keer omhoog gaat hoor je het amper.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2011 22:38 

Artiest

Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2011 22:58 

Hardtraxx Veteran

zoiets ben ik niet gewend van crypsis wel dik :thumbsup: maar zoiets heet een bassdrop (geloof ik) en het is een effect net als een FX kick het is ook geen heel stuk dat gepitcht is, het zijn maar 1/2 beats tegelijk en daarna komt een hele ''drop'' van de track ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2011 23:33 

Artiest

zoiets heet een sample en staat gelijk aan lelijk >.<
als nieuwelingen het niet mogen mogen pro's het ook niet, het is of het een of het ander :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2011 00:30 

Hardtraxx Addict

Delcone schreef:
marsiascout schreef:

Tips ja genoeg
Waar is de bassline?
Ook never nooit je punch mee pitche,alles gaat alle kanten bij het laaste stuk? klinkt niet als pan effecte? meer als verzuipen.

Bij de climax kicks heb ik wel een bassline er in gebracht. Of hij valt niet op door een nog te slechte mastering, of hij is niet duidelijk genoeg. Ik zal er iig aan gaan werken.
Dit heb ik doormiddel van een woosh gedaan, soort frontliner stijl. Is het dan verder ook belangrijk er een nog diepere basslaag onder te zetten?

Ik heb de punch geen een keer mee laten pitchen. Ik heb mn kicks uit n tok en n "woosh" gebouwd en alleen de woosh laten pitchen. Dat op t laatste was me ook al opgevallen. Ik denk dat het dus komt doordat ik mn lead te sterk aanwezig heb. Op de momenten dat de kicks harder lijken, zijn de momenten waarop er geen lead is. Ik denk dat je hierop doelt met t pitchen? Ik zal dat iig proberen te fixen door wat beter te mixen en te masteren.

Bedankt voor de tips!
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2011 00:53 

Hardtraxx Veteran

RAW-vizion schreef:
RAW-vizion schreef:

iemand?

Ik zou de iets meer de focus leggen op de punch. Meer bass op het begin van de kick, en de staart van de kick minder bass.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2011 01:19 

Hardtraxx Addict

marsiascout schreef:
Delcone schreef:
marsiascout schreef:

Tips ja genoeg
Waar is de bassline?

Bij de climax kicks heb ik wel een bassline er in gebracht. Of hij valt niet op door een nog te slechte mastering, of hij is niet duidelijk genoeg. Ik zal er iig aan gaan werken.
Dit heb ik doormiddel van een woosh gedaan, soort frontliner stijl. Is het dan verder ook belangrijk er een nog diepere basslaag onder te zetten?

Ik heb de punch geen een keer mee laten pitchen. Ik heb mn kicks uit n tok en n "woosh" gebouwd en alleen de woosh laten pitchen. Dat op t laatste was me ook al opgevallen. Ik denk dat het dus komt doordat ik mn lead te sterk aanwezig heb. Op de momenten dat de kicks harder lijken, zijn de momenten waarop er geen lead is. Ik denk dat je hierop doelt met t pitchen? Ik zal dat iig proberen te fixen door wat beter te mixen en te masteren.

Bedankt voor de tips!

Nee dat bedoel ik niet. Als dit iig je punch is en niet mee pitch zoals je zelf aangeeft, dan vind ik hem lelijk,het lijkt net of iemand aan het lasergame is zo klinkt hij.
Je kan ook te veel laag in je lead hebben,of je kick staat te hard ect..
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2011 01:26 

Hardtraxx Addict

Ik heb ff met mn koptelefoon opnieuw beluisterd, ook hier slaapt iedereen al. In het begin van elke tok hoor ik ook inderdaad een soort fel geluid (moeilijk uit te leggen), waar jij denk ik op doeld met t lasergamen.

Ik zal proberen wat mn lead en kick te veranderen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2011 02:19 

Hardtraxxer

als nieuwelingen het niet mogen mogen pro's het ook niet, het is of het een of het ander :P

Alle producers gebruiken samples. Maar zolang je ze goed gebruikt en iets eigens van maakt, maakt dat niet uit. Zo lang je maar niet 1 op 1 dingen jat, want dat is natuurlijk het laagste wat je kan doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2011 02:30 

Artiest

Seneeq schreef:

Alle producers gebruiken samples. Maar zolang je ze goed gebruikt en iets eigens van maakt, maakt dat niet uit. Zo lang je maar niet 1 op 1 dingen jat, want dat is natuurlijk het laagste wat je kan doen.

Hardkick10 als producer vind ik toch erg ver gaan en dan zo toepassen vind ik helemaal dramatisch.
Dus als je samples gebruikt, geen hardkick10 en zeker niet zo toepassen. Dat je samples gebruikt maakt me niks uit, zolang ze niet zodanig opvallen, maar dit is niet eens een poging tot maskeren.
Ik heb het daar overigens niet eens over de sample, maar over het pitchen, wat echt drama eerste klas is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2011 12:50 

Hardtraxx Veteran

Hoe vinden jullie dit klinken: http://soundcloud.com/josh-t-2/josh-t-test-1 ?

Intro van een track.
Ben er nog aan aan het werken, er moeten nog meer gefilterde kicks in het tweede deel, en op 25 seconden komt nog een vocal.
Vorige  1 ... 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185 ... 418  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner