Mannonymous schreef:
Virus heb je niets aan als je niet weet hoe 't werkt. Dan kom je er met trail/error niet! Als je goed met synthesis bent kun je inprenciepe élk geluid uit een 3xo (of meer natuurlijk) halen! Dus ook kicks

Ik ken mensen die kicks maken met sylenth1 die in het rijtje hhz/wildstylez thuishoren en ook die met predator NC kicks kunnen maken.
Dit is weer het eeuwen oude verhaal: Maakt niet uit hoe goed de ingrediënten zijn of hoe goed het materiaal is, als de kok niet kan koken smaakt het eten lang niet zo lekker!
Precies. Ik pak nooit voor een kick dezelfde plug. De ene keer Sylenth, andere keer Hydra, Virus TI ook wel es geprobeerd maar die vond ik niks. Je kan met iedere synth een kick maken zolang je er maar oscillatoren op hebt zitten. En je kunt met Sylenth precies dezelfde kick maken als je met predator maakt. Dat maakt allemaal niks uit. Kicks maken is een kwestie van leren. Uiteindelijk kan je dat vanzelf wel met iedere plug en krijg je vanzelf wel een voorkeur voor welke je wilt nemen. Er is niet iets als de beste plug voor een kick. Ze zijn allemaal gelijkwaardig aan elkaar, t gaat puur om hoe je ermee om kunt gaan.
Mannonymous schreef:
Je kunt overigens beter een VC/B nemen dan een TI.. ti klinkt nogal digitaal/blikkig (vooral via de usb) B/C klinken warmer. De lagere tonen komen daar (imo) meer tot hun recht!
Je vind de TI blikkig klinken? TI hebben kwalitatief een van de beste output. Klinkt verre van blikkig, naar mijn idee. Juist heel diep en levendig.