Skedoedelefloeps schreef:
Josh-T schreef:
Hoi,
Ik ben nog best wel noob qua produceren, maar ik zou graag willen horen wat jullie van mn eerste redelijke kick vinden:
http://soundcloud.com/josh-t-2/kickEen kick met reversed bass en een "tok", volgens mij heet het zo

. Ik heb geen samples gebruikt, gewoon from scratch zelf gemaakt. met o.a. Hydra en Ohmnicide. Dus nogmaals, ik hoor graag verbeterpuntjes etc.
punch klinkt als een sample, maargoed aangezien je zegt geen samples gebruikt te hebben geloof ik je daar in, tail is erg slecht, heeft geen specifieke sound en het klinkt als een mix van een sound en een bass die elkaar vervolgens qua frequenties in de weg lopen. Probeer je tail wat meer een eigen sound te geven en maak het wat puur qua geluid (hopelijk snap je me)

Ja ik kreeg zelf een beetje het idee dat dat tok geluid totaal niet past bij die punch en reversed bass, ik denk dat ik de kick iets meer distortion geef, en de reverb flink moet gaan verbeteren. Bedankt voor de tip

(En voor die punch heb ik een aantal youtube tutorials gevolgd, misschien klinkt ie daarom een beetje als een sample denk ik, ik vind hem persoonliojk ook iets te standaard nog.)