DJ D'Railed wrote:
Post jij eens effe iets dan Xtremer... Je kreeg bij je "mix" filmpje ook al gelijk kritiek, dus ben wel benieuwd wat jij ervan bakt
DJ_Xtremer wrote:Volgens mij heb ik deze track nog niet eerder laten horen hier. Dit is mijn 1e afgeronde creatie in Cubase Studio 5 van ruim een jaar terug. Ben wel benieuwd wat jullie vinden van de kick. Let trouwens niet op het melodie, dit werd mij gevraagd aangezien Black Stripez toen nog niet gereleased was
Het meeste kick en clap werk bestaat uit samples, op de baslijnen na.
Op dit moment ben ik druk bezig met het maken van eigen kicks, het wil alleen nog niet helemaal lukken met Logic Pro en Cubase. Probeer zo nu en dan dingen met Ultrabeat. Als iemand mij tips kan geven voor het maken van goede kicks binnen Logic meld het dan even.
Wat vinden jullie trouwens van dit melodie? Had die volgens mij al een tijdje terug gepost.
DJ_Xtremer wrote:Ik vind alle producties op deze pagina een beetje magertjes, sommige niet goed qua timing en de afmix klopt voor geen meter soms. Vind tot nu toe die Tekstyle het beste klinken .
en mijne dan ? had em ook al eerder gepost maar niemand heeft nog commentaar gegeven
Klinkt wel leuk. Maar alsnog, t klinkt gewoon niet vol genoeg.
Het klinkt allemaal zo los van elkaar, die kick sample, de vocal op het begin, gewoon niet als een geheel. Dat mist er bij veel producties. Ik neem aan dat je FL gebruikt, of heb ik het mis?
DJ_Xtremer wrote:Ik vind alle producties op deze pagina een beetje magertjes, sommige niet goed qua timing en de afmix klopt voor geen meter soms. Vind tot nu toe die Tekstyle het beste klinken .
en mijne dan ? had em ook al eerder gepost maar niemand heeft nog commentaar gegeven
Klinkt wel leuk. Maar alsnog, t klinkt gewoon niet vol genoeg.
Het klinkt allemaal zo los van elkaar, die kick sample, de vocal op het begin, gewoon niet als een geheel. Dat mist er bij veel producties. Ik neem aan dat je FL gebruikt, of heb ik het mis?
oke, je praat nu net alsof het heel erg is als iemand FL gebruikt, alsof je dan net geen goeie producties kan maken.. om je even uit de dromen te helpen, met FL kan je net zo goede producties maken als met Cubase, alleen is de afmix iets lastiger.. maar met een beetje kennis kom je daar wel uit.
DJ D'Railed wrote:
Post jij eens effe iets dan Xtremer... Je kreeg bij je "mix" filmpje ook al gelijk kritiek, dus ben wel benieuwd wat jij ervan bakt
DJ_Xtremer wrote:Volgens mij heb ik deze track nog niet eerder laten horen hier. Dit is mijn 1e afgeronde creatie in Cubase Studio 5 van ruim een jaar terug. Ben wel benieuwd wat jullie vinden van de kick. Let trouwens niet op het melodie, dit werd mij gevraagd aangezien Black Stripez toen nog niet gereleased was
Het meeste kick en clap werk bestaat uit samples, op de baslijnen na.
Op dit moment ben ik druk bezig met het maken van eigen kicks, het wil alleen nog niet helemaal lukken met Logic Pro en Cubase. Probeer zo nu en dan dingen met Ultrabeat. Als iemand mij tips kan geven voor het maken van goede kicks binnen Logic meld het dan even.
Wat vinden jullie trouwens van dit melodie? Had die volgens mij al een tijdje terug gepost.
Hey Man!
Die melo klinkt echt nice!
Alleen de "Just Piano" intro, gaat ietsiepietstie nog te traag, je moet wel ervoor zorgen dat ie nog niet even snel gaat als naar de climax toe met de synths erbij... Maar gewoon ietsiepietsie sneller!
EDIT: En ik zou je vanaf nu wat meer toeleggen op het Producen, dan op het mixen!
begonnen met nog een project vandaag, binnekort 3 nieuwe tracks af...
deze is nog niet echt afgemixt ofzo en youtube verneukt de kwaliteit ook weer lekker, maarja... njoy
This embedded player is not showing. Your browser or network may be blocking it.View on YouTube
Overload wrote:begonnen met nog een project vandaag, binnekort 3 nieuwe tracks af...
deze is nog niet echt afgemixt ofzo en youtube verneukt de kwaliteit ook weer lekker, maarja... njoy
This embedded player is not showing. Your browser or network may be blocking it.View on YouTube
dik alleen ik neem aan dat dat niet je eigen kick is
Overload wrote:begonnen met nog een project vandaag, binnekort 3 nieuwe tracks af...
begin nu wel heel erg benieuwd te raken naar die nieuwe nummers dan
want dit klinkt alweer ubervet echt gewoon een volwassen climax is dat
Pithune wrote:Vind het nogal simpel klinken Overload, alles oogt wat droogjes, vooral die clap
kick heeft ook nog niet 100% de drive erin zitten om je melo vooruit te duwen
dit is nog een schets om precies te zijn aangezien ik er vandaag mee ben begonnen. die clap is idd nog aan de droge kant. kick komt ook goed. thanks voor je reactie
Na een dikke 1,5 jaar met DJ bezig te zijn kreeg ik veel reacties of ik nieteens zelf muziek zou gaan maken,
2 maanden geleden ben ik daar maar eens mee begonnen dan!
puur om ook meer te kunnen dan alleen plaatjes leuk te kunnen mixen, en hoe vet is het als publiek
op je eigen track losgaat?
Na 2 maanden ben ik uit gekomen op de track 'Nikes That I Choose'
Check hieronder het filmpje dat ik hem draai in een relatief kleine club:
Je melodie is erg simpel en herhalend en niet pakkend genoeg wat er voor zorgt dat je het snel beu bent.
Kicks zijn waardeloos.
Vocals zijn wel redelijk gedaan maar een beetje gay