Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 418  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2010 00:20 

Hardtraxxer

Overload schreef:
DJ D'Railed schreef:
Headhunterz ft. Noisecontrollers - The Space we Create midpart kick is ook Hardkick10 als punch... En hoe klinkt het..? HARD HARD :love:

die is wel mooi afgewerkt en zit hoogstwaarshcijnlijk ook nog wat in gelayerd..

Klopt klopt maar je hoort het wel duidelijk dat ie erin zit... Ik denk dat jij dat ook wel hoort hehe :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2010 00:24 

Hardtraxxer

DJ D'Railed schreef:
Overload schreef:
DJ D'Railed schreef:
Headhunterz ft. Noisecontrollers - The Space we Create midpart kick is ook Hardkick10 als punch... En hoe klinkt het..? HARD HARD :love:

die is wel mooi afgewerkt en zit hoogstwaarshcijnlijk ook nog wat in gelayerd..

Klopt klopt maar je hoort het wel duidelijk dat ie erin zit... Ik denk dat jij dat ook wel hoort hehe :P

indeed =]
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2010 13:39 

Hardtraxx Elite

Ik heb vraagje qua intro, iemand enig idee welke plugin ik lekkere sreeches kan maken, met 3xosc lukt het nu ook wel, maar qua variatie vind ik 3xosc wel een slechte plugin. Het intro van Invasion moet namelijk wel een goed en strak intro worden :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2010 13:50 

Hardtraxxer

FM8, V-Station, Pro53... Zijn degene die ik het meeste gebruik...
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2010 14:10 

Hardtraxx Elite

DJ D'Railed schreef:
FM8, V-Station, Pro53... Zijn degene die ik het meeste gebruik...

Pro-53 heb ik gehad kon ik niet echt mee overweg, ik ga die andere wel een keer gebruiken man. Alvast bedankt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2010 15:51 

Hardtraxx Elite

FM8 is een geweldige synth! Niet echt heel erg makkelijk in gebruik in het begin, maar je kan er wel echt heeel erg veel mee!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2010 16:36 

Hardtraxxer

The Indicator schreef:
Ik heb vraagje qua intro, iemand enig idee welke plugin ik lekkere sreeches kan maken, met 3xosc lukt het nu ook wel, maar qua variatie vind ik 3xosc wel een slechte plugin. Het intro van Invasion moet namelijk wel een goed en strak intro worden :)

is vrij simpel..
iedere plugin waarmee je een paar 1-4 osc's hebt met lfo modulation etc etc...

voorbeelden zijn Sylenth 1, Pro-53, z3ta, Zebra, Hydra en nog veeeeeeeeel meer....

succes
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2010 17:20 

Hardtraxx Addict

Overload schreef:
The Indicator schreef:

is vrij simpel..
iedere plugin waarmee je een paar 1-4 osc's hebt met lfo modulation etc etc...

voorbeelden zijn Sylenth 1, Pro-53, z3ta, Zebra, Hydra en nog veeeeeeeeel meer....

succes

Idd met lfo zijn je opties echt ontelbaar. Daar kun je echt hele vette sounds mee maken ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2010 19:02 

Hardtraxxer

hydra en junglist zijn geloof ik wel makkelijke programma's hiervoor, pro53 vind ik vrijwel hetzelfde dus waarschijnlijk ben je niet zo'n fan van deze plugins... ikzelf gebruik meestal standaard rommel van refx nexus, maar dan maak je eigenlijk niet zo veel zelf (en daar gaat het met producen dus om :/)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2010 19:46 

Hardtraxx Addict

Ik gebruik zelf altijd FM-8 en V-Station, alleen vind ik V-Station niet zo super werken. Het is nogal onoverzichtelijk.

FM-8 is erg overzichtelijk ingesteld, en de mogelijkheden zijn ook groter. FM-8 is gwn geweldig :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2010 15:12 

Hardtraxxer

Thund3R schreef:
Ik gebruik zelf altijd FM-8 en V-Station, alleen vind ik V-Station niet zo super werken. Het is nogal onoverzichtelijk.

FM-8 is erg overzichtelijk ingesteld, en de mogelijkheden zijn ook groter. FM-8 is gwn geweldig :)

had FM8 al wel gedownload (ja illegaal :/) maar die werkte niet met FL9 ofzo, zal ff zoeken naar goeie versie en een beetje klooien met het programma.. principe zal wel hetzelfde zijn als bij andere VSTi's
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2010 15:19 

Hardtraxx Elite

Zal er dus aan moeten(fm.8) maar ik zal het intro van revenge hier wel een keertje posten, hij is nu wel ongeveer af, maar nog wat afmixen en masteren kan wel eens handig zijn ;). Ben vrij tevreden over de sreech btw.

Maar hoe kan jij screeches maken met nexus man, doe je goed. Nexus is k*t. Als je zelf iets wilt maken gebruik dan geen standaard presets van nexus, want das niet origineel man :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2010 15:22 

Hardtraxxer

The Indicator schreef:
Zal er dus aan moeten(fm.8) maar ik zal het intro van revenge hier wel een keertje posten, hij is nu wel ongeveer af, maar nog wat afmixen en masteren kan wel eens handig zijn ;). Ben vrij tevreden over de sreech btw.

Maar hoe kan jij screeches maken met nexus man, doe je goed. Nexus is k*t. Als je zelf iets wilt maken gebruik dan geen standaard presets van nexus, want das niet origineel man :D

haha nee heb ze niet zelf gemaakt.. ik kwam nooit verder dan die 3xOsc screech (die opsich al best vet is) bij nexus gebruik(te) ik dus de standaard presets, is lame ik weet het maar ik ben pas 2maanden bezig met FL... dus mooi onderaan beginnen ja toch??

ben nu FM8 aant downloaden, is over 10minuten klaar dus dan maar weer verder zien..
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2010 15:24 

Hardtraxx Elite

evasive schreef:
The Indicator schreef:

haha nee heb ze niet zelf gemaakt.. ik kwam nooit verder dan die 3xOsc screech (die opsich al best vet is) bij nexus gebruik(te) ik dus de standaard presets, is lame ik weet het maar ik ben pas 2maanden bezig met FL... dus mooi onderaan beginnen ja toch??

ben nu FM8 aant downloaden, is over 10minuten klaar dus dan maar weer verder zien..

Kijk dan gelijk of ie fijn is haha

Nee synths maken we zelf, maar screeches zijn wel wat lastig. Met 3xosc is het wel te doen hoor, daar niet van, maar de mogelijkheden zijn klein. Mijn screech maak je niet zomaar na denk ik, heb er behoorlijk wat werk in gestoken namelijk. Als je lang prutst lukt het wel.

Ik zit nu 1.5 jaar op fl, half jaar hardcore gemaakt en de rest van de tijd hs
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2010 15:46 

Hardtraxxer

oke man ben benieuwd naar je track.. maak je de leads ook echt zelf?? mijn leads zijn voornamelijk gemaakt met Pro53 en met standaard nexus2 presets (en die dan gelayerd) kicks maak ik met hydra/junglist (de punches van de kicks komen uit een sample pack :/) kicks maken vind ik na screeches ed het moeilijkst...

gebruik je ook filtered kicks btw (voor korte breaks enzo)? vind ik altijd gruwelijk klinken maar ook lastig te maken als je echt goeie wil:S

de beste screeches worden naar mijn mening door Alpha2 gemaakt, lekker aggressief :thumbsup: zoiets wil ik ook kunnen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2010 16:06 

Hardtraxxer

FM8 is mooie software, heb in no-time een vette screech gemaakt :D (wel met behulp van tutorial dus later ff zelf wat proberen) klopt het dat het programma heel traag reageert??
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2010 16:45 

Donateur

evasive schreef:
FM8 is mooie software, heb in no-time een vette screech gemaakt :D (wel met behulp van tutorial dus later ff zelf wat proberen) klopt het dat het programma heel traag reageert??

Dat heeft waarschijnlijk met je latency te maken, gebruik je een ASIO driver?
Hierin kun je buffer grootte namelijk instellen, deze moet je even zo optimaliseren dat je latency verdwijnt ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2010 17:53 

Hardtraxx Elite

bijna alles is self-made, samples is zo nuub ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2010 22:51 

Hardtraxxer

The Indicator schreef:

niks mis met samples, zolang je maar geen kicks knipt uit andere nummers ofzo, dat is nogal zwak..
maar zonder samples was je nergens! produceren van muziek had niet bestaan zonder samples ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2010 23:04 

Hardtraxxer

Overload schreef:
The Indicator schreef:

niks mis met samples, zolang je maar geen kicks knipt uit andere nummers ofzo, dat is nogal zwak..
maar zonder samples was je nergens! produceren van muziek had niet bestaan zonder samples ;)

Inderdaad, zoiezo bijna iedereen gebruikt drum-samples (snare, crashes etc)

gebruiken van samples is trouwens niet erg, als je het maar van jezelf maakt door fx etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2010 11:49 

Hardtraxx Elite

Ik had het over kicks idd, ik gebruik wel crash,snare en clap samples, maar die layer ik dan of die fx ik. En ik gebruik ook geen standaard presets voor leads etc.

Mischien wat vocals en andere standaard zooi gebruik ik als sample. Maar de echte belangrijke dingen zijn geen samples ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2010 15:59 

Hardtraxx Addict

The Indicator schreef:
Ik had het over kicks idd, ik gebruik wel crash,snare en clap samples, maar die layer ik dan of die fx ik. En ik gebruik ook geen standaard presets voor leads etc.

Mischien wat vocals en andere standaard zooi gebruik ik als sample. Maar de echte belangrijke dingen zijn geen samples ;)

Ligt er net aan wat je belangrijk vind. Een kick sample hoeft niet slecht te zijn als je m goed vervormt. Zijn zat artiesten die releases hebben (en dan heb ik het niet over kleine artiesten) met tracks waar gwn sample kicks in zitten hoor.

Wat ik dan wel gek vind is dat je dan wel standaard vocal samples gebruikt. Dat vind ik dan net weer niet orgineel :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2010 18:40 

Hardtraxx Elite

SoundTunerZ schreef:
The Indicator schreef:

Ligt er net aan wat je belangrijk vind. Een kick sample hoeft niet slecht te zijn als je m goed vervormt. Zijn zat artiesten die releases hebben (en dan heb ik het niet over kleine artiesten) met tracks waar gwn sample kicks in zitten hoor.

Wat ik dan wel gek vind is dat je dan wel standaard vocal samples gebruikt. Dat vind ik dan net weer niet orgineel :P

Kunnen we nu eindelijk ophouden over die samples :') er zullen altijd voor en tegenstanders blijven...
Ieder voor zich op dat gebied toch? 't gaat niet om de keuken en het gerij maar om de kok en wat die d'r van bakt;) :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2010 18:43 

Hardtraxxer

als je anti samples bent kan je net zo goed niet produceren XD
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2010 18:52 

Hardtraxx Elite

Overload schreef:
als je anti samples bent kan je net zo goed niet produceren XD

Beetje overdreven, maar er zit een kern van waarheid in idd!

OT: nog iemand iets nieuws gebrouwen de laatste tijd? >.<
Vorige  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 418  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner