Thund3R schreef:
Barto schreef:
Ben weer even bezig geweest met het maken van kicks. gewoon met fruity loops en jungelist maar dan heel veel fx en distortion er over heen tot je de smaak hebt die je wilt!
heb het een beetje aan gevult met wat spul en een sound. hier het resultaat!
Kick test.mp3Woow jonge jou lukt et wel! Waat een goede kick man! Ik probeer he tnu al maanden met junglist, hydra, utonic van alles maar ET WIL NIET

. Zou het te veel gevraagd zijn om je om wat advies te vragen, of een paar tips over hoe jij het doet..

Jungelist en hydra zijn eigenlijk het zelfde maar werk het liefst met jungelist omdat het in mijn ogen veel mogelijkheden biedt. utonic is het opzich wel makkelijker om een kick te maken maar de bass is vaak hardcore achtig, als ik het zo goed omschrijf. het is een kwestie van een goede basis in jungelist. gewoon zo veel mogelijk draaien aan knopjes zo dat je de goede volgorde heb van een kick. dan maak je een kick 4/4 lang en slaan die op als wav! Dat scheelt weer een vst voor fl en heeft ook ze voordelen voor je cpu. open fl en gooi die kick in je patern, stuur hem door naar je master en ga spelen met fx. compressor, revereb, aantal distortion plugins (tridirt, Campelphat3 bijvoorbeeld) vocoder enzovoort. blijf zo veel mogelijk draaien en varieren tot je de perfecte kick hebt!
heb je al een redelijke kick in jungelist?