soundrusherz schreef:
bedankt voor het commentaar to zover
ik heb geen enkel idee over hoe het zit met die rechten, hier moet ik nog achterna gaan.
beste frank
toen ik begon met producen wilde ik ook altijd zo snel mogelijk resultaat zien, dit gaat wel ten koste van een
melodie, kick enzv. Probeer de tijd ervoor te nemen om bepaalde dingen uit te testen. Kijk eerst hoe
je het beste een melodie kunt maken daarna kijk je naar de kick en daarna kijk je naar het totale plaatje.
Als dit bijvoorbeeld naar 6 maanden nog niet lukt blijf je gewoon doorgaan todat het wel lukt, want waar een wil is meestal een
weg toch. Zodra je iets afhebt, luister het een paar x over (bv. dag om dag) hierdoor merk je zelf meestal wat
verbeterd kan worden.
ik hoop dat je er wat mee kunt. (het idee achter je laatste track vind ik overgens wel goed)
Thund3R schreef:
Ik vind het gewoon heel leuk van frank dat hij er zo mee bezig is en alles ''deelt''. Vind je 'synth / screech wat dan ook (laatste 10 sec, da stukje) dan ook heel lekker! Maar die intro kick is, ronduit vreemd als ik dat mag zeggen. De tweede kick is wel weer een stuk beter!
Ik rush ook veel te veel in m'n producties. Als ik ze dan voor et eerst ''af'' heb en luister denk ik al gauw van WAT GEWELDIG! maar dat is eigenlijk na een week helemaal niet zo geweldig

En ik kan gewoon voor geen meter kicks maken lol. Als je eens wist hoe ik m'n kick die ik nu gebruik heb gemaakt echt.
Probeer al dikke 2 weken een goede kick te fixen, het enige wat ik heb is een (redelijk) goede ''klap - tok - hoe je het ook wilt noemen''

.
Melodieen en synths lukt wel aardig. Ik stamp wel aardig makkelijk wat synths uit zeta nexus of sylenth. Het probleem is dat ze altijd zo standaard klinken. Ik wil graag iets aparts, zoals in Root Down van The Vision.
Maar ik ga vrolijk verder, zal toch een KEER een goede kick uit moeten komen

bedankt voor de reacties,
@ Thund3r
je kan al heel makkelijk goede kicks maken als je gewoon DNC Kick 2 pakt uit de presets van FL Studio
en dan in de mixer deze er in dropt:
Blood Overdrive
Bass Boost
Fast Dist
Soundgoodizer
Soft Clipper
Limiter
Parametric EQ (2)
Fruity Reeverb
en tjah screeches vind ik om het maar in 1 woord te zeggen: kut, om ze te maken

de synths vind ik ook maar irritant.
trouwens de intro kick, = een Reversed Bass, en daar moet je heel lang mee stoeien voordat die soepeltjes meeklinkt

en dit was tot nu toe even het beste resultaat, maar ik heb nu de smaak te pakken vind het steeds leuker worden vooral als je het beter leert kennen.
heb de FRUITY LOOPS BIJBEL gekocht waardoor ik steeds meer dingen sneller kan doen ook.
hopelijk over 3 maanden mn 1e track af mischien?
en dan een best lekkere track hopelijk

of een samenwerking met iemand lijkt me ook leuk, miss met jou Thund3r?
jij de melo ik de kick, jij de synth, ik de screech ofzo