Hardtraxxer
206 posts member since 2009
last seen Jun 2020
ik heb een vraagje over cubase 5,
als ik een kanaal selecteer en ik druk op z, dan word het geslecteerde kanaal groot en de andere kanalen klein,
alleen word het ene kanaal veel te groot, en de andere kanalen veel te klein, kan ik ergens bepalen hoe groot ik de kanalen maak of gaat dat niet?
Donateur
1973 posts member since 2008
wildenberg wrote:ik heb een vraagje over cubase 5,
als ik een kanaal selecteer en ik druk op z, dan word het geslecteerde kanaal groot en de andere kanalen klein,
alleen word het ene kanaal veel te groot, en de andere kanalen veel te klein, kan ik ergens bepalen hoe groot ik de kanalen maak of gaat dat niet?
Je kunt ze zelf verkleinen door op de grens van het kanaal te klikken (vasthouden) en te verslepen, zoals je normaal ook vensters vergroot en verkleind.
D
2 posts member since 2013
last seen Feb 2013
InQontrol09 wrote:Ik heb Cubase Studio 4.. Probleem is dat ik niet in de piano roll kan komen, zie het nergens staan :$

je moet eerst Draw doen in je playlist en dan op t onderste balkje klikken in die Draw die je gemaakt heb
Hardtraxx Veteran
3027 posts member since 2011
last seen Jan 2025
ahahaha mooie vent dat je bent.. Reageren op een post van 3 jaar geleden
Hardtraxxer
309 posts member since 2010
last seen Feb 2017
Hebben de CMC controllers een erg grote toegevoegde waarde?
J
5 posts member since 2013
last seen Aug 2014
Hallo ik ben jesse ben nieuw op deze site,
Nou ben ik sinds kort overgestapt van FL-studio naar Cubase en ben ik een beetje bezig met het maken van me eigen hardstyle kick daarbij gebruik ik voornamelijk drumazon en een midi-keyboard.
Alleen het probleem is als ik in drumazon de internal sequencer uitzet zodat ik de kick in de piano roll van Cubase zou moeten horen gebeurd er dus helemaal niks.
Op geen enkele noot hoor ik een drum kick of iets in die richting.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben/hadden? Zo ja hoe hebben jullie dit dan opgelost?

Alvast bedankt!

Mvg jesse
S
Hardtraxx Newbie
45 posts member since 2011
last seen Jan 2014
Heeft er iemand een idee hoe ik het geluid van Cubase zelf kan opnemen in een nieuwe audio track?

Input routing moet dus stereo out zijn, maar ik kan alleen stereo in selecteren.
Output routing zet ik dan op No bus.

View on YouTube

Minuut 8.06 wordt het voorgedaan maar dit kan ik dus niet kiezen.
Ik heb Cubase 6 LE.
Hardtraxxer
485 posts member since 2011
last seen May 2015
Slckaer wrote:Heeft er iemand een idee hoe ik het geluid van Cubase zelf kan opnemen in een nieuwe audio track?

Input routing moet dus stereo out zijn, maar ik kan alleen stereo in selecteren.
Output routing zet ik dan op No bus.

View on YouTube

Minuut 8.06 wordt het voorgedaan maar dit kan ik dus niet kiezen.
Ik heb Cubase 6 LE.
Je moet eerst idd je output op No bus zetten en daarna kun je je input op Stereo Out zetten.
Moet in die volgorde, en dan moet het lukken
Hardtraxxer
last seen May 2015
Jesse123 wrote:Hallo ik ben jesse ben nieuw op deze site,
Nou ben ik sinds kort overgestapt van FL-studio naar Cubase en ben ik een beetje bezig met het maken van me eigen hardstyle kick daarbij gebruik ik voornamelijk drumazon en een midi-keyboard.
Alleen het probleem is als ik in drumazon de internal sequencer uitzet zodat ik de kick in de piano roll van Cubase zou moeten horen gebeurd er dus helemaal niks.
Op geen enkele noot hoor ik een drum kick of iets in die richting.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben/hadden? Zo ja hoe hebben jullie dit dan opgelost?

Alvast bedankt!

Mvg jesse
Volgens mij staat die op C1, en het kan zijn dat jou midi keyboard staat ingesteld op hogere octaven...
S
Hardtraxx Newbie
last seen Jan 2014
@Sanderson

Ik krijg dus niet de optie om Stereo out te kiezen na het selecteren van no bus op de output
S
Hardtraxx Newbie
last seen Jan 2014
Ik heb de oplossing gevonden:

File -> export -> audio mixdown

Onder Import into project vink: Audio track aan

Nu krijg je meteen een audio track in Cubase en heb je het geëxporteerd
Hardtraxxer
last seen May 2015
Slckaer wrote:Ik heb de oplossing gevonden:

File -> export -> audio mixdown

Onder Import into project vink: Audio track aan

Nu krijg je meteen een audio track in Cubase en heb je het geëxporteerd
klopt, maar duurt langer en je export nu ook daadwerkelijk een audiofile.
S
Hardtraxxer
95 posts member since 2011
last seen Aug 2014
Gisteren heb ik de kick tutorial van Audiofreq bekeken. Nu werkt hij in logic, en bij het maken van zijn kick zag ik dat je in logic erg veel effecten in de chain achter elkaar kunt plaatsen en dat je bij cubase maar plek hebt voor 8 effecten. Kun je daar een langere chain van maken, of moet je na die 8 effecten je audiotrack bouncen om zo verder te werken? Of kun je beter je effecten als sends gebruiken?
Hardtraxxer
273 posts member since 2013
last seen Jun 2017
soundstreamer wrote:Gisteren heb ik de kick tutorial van Audiofreq bekeken. Nu werkt hij in logic, en bij het maken van zijn kick zag ik dat je in logic erg veel effecten in de chain achter elkaar kunt plaatsen en dat je bij cubase maar plek hebt voor 8 effecten. Kun je daar een langere chain van maken, of moet je na die 8 effecten je audiotrack bouncen om zo verder te werken? Of kun je beter je effecten als sends gebruiken?
Als je een FX channel toevoegd, en de output van je kick naar die FX channel route, heb je er weer 8.
En zo kun je even door gaan :thumbup:

Routen doe je in de mixer. boven in..
S
Hardtraxxer
95 posts member since 2011
last seen Aug 2014
Stigmata wrote:
soundstreamer wrote:Gisteren heb ik de kick tutorial van Audiofreq bekeken. Nu werkt hij in logic, en bij het maken van zijn kick zag ik dat je in logic erg veel effecten in de chain achter elkaar kunt plaatsen en dat je bij cubase maar plek hebt voor 8 effecten. Kun je daar een langere chain van maken, of moet je na die 8 effecten je audiotrack bouncen om zo verder te werken? Of kun je beter je effecten als sends gebruiken?
Als je een FX channel toevoegd, en de output van je kick naar die FX channel route, heb je er weer 8.
En zo kun je even door gaan :thumbup:

Routen doe je in de mixer. boven in..
Oke, bedankt :) scheelt een hoop werk.
S
7 posts member since 2013
last seen Apr 2014
Slckaer wrote:@Sanderson

Ik krijg dus niet de optie om Stereo out te kiezen na het selecteren van no bus op de output
1. Stereo Out naar No Bus
2. Stereo In naar Outputs - Stereo Out... :clap:
Hardtraxxer
308 posts member since 2010
last seen Jan 2017
Hoe kan ik LIVE audio opnemen? Dus zoals je hieronder op de afbeelding ziet, als ik mijn arrangement tot nu toe afspeel, dat ik dan eronder in een audiotrack opneem wat er afgespeeld is, zodat ik het bv. mijn cpu kan besparen...

Image

:thumbup:
Hardtraxxer
105 posts member since 2013
last seen Sep 2017
Hard Society wrote:Hoe kan ik LIVE audio opnemen? Dus zoals je hieronder op de afbeelding ziet, als ik mijn arrangement tot nu toe afspeel, dat ik dan eronder in een audiotrack opneem wat er afgespeeld is, zodat ik het bv. mijn cpu kan besparen...

Image

:thumbup:
Heb je de volledige versie of niet? zo ja dan een audio kanaal maken > output kanaal op niets zetten zodat je op je input kanaal je output signal kan zetten en tadaa klaar. en heb je niet de volledige versie dan kan dit niet
Hardtraxxer
308 posts member since 2010
last seen Jan 2017
Uiteraard heb ik de volledige versie! Ga het proberen! ;)
Hardtraxxer
73 posts member since 2013
last seen Jul 2015
Ik sta op het punt Cubase Elements 7 aan te schaffen. Zeker omdat ik er zulke goeie verhalen over lees. Ik ben een beginnede producer dus ik vroeg me af of ik hiermee dan een goeie aankoop heb. Heeft iemand misschien wat advies?
Hardtraxxer
last seen Jun 2017
Jarva wrote:Ik sta op het punt Cubase Elements 7 aan te schaffen. Zeker omdat ik er zulke goeie verhalen over lees. Ik ben een beginnede producer dus ik vroeg me af of ik hiermee dan een goeie aankoop heb. Heeft iemand misschien wat advies?
Is lastig om daar tips op te geven. het namelijk wat je als producer fijn vind, dat moet je doen.
Voorbeeldje, ik ben helemaal hopeloos verliefd op de mastering sectie van Studio One 2.
Alleen vind ik het arrangeren weer hopeloos.

Ander puntje van kritiek zijn de mogelijkheden in cubase 7 elements. Je kunt bv maar 28 VST- instrumenten draaien. Da's voor mij, niet genoeg. Elements is een uit geklede versie, plain and simple..
Ik persoonlijk zou snel tegen de opgelegeden limieten aan zitten. Hou daar rekening mee zou ik zeggen.

Succes!!
Hardtraxxer
last seen May 2015
Stigmata wrote:
Jarva wrote:Ik sta op het punt Cubase Elements 7 aan te schaffen. Zeker omdat ik er zulke goeie verhalen over lees. Ik ben een beginnede producer dus ik vroeg me af of ik hiermee dan een goeie aankoop heb. Heeft iemand misschien wat advies?
Is lastig om daar tips op te geven. het namelijk wat je als producer fijn vind, dat moet je doen.
Voorbeeldje, ik ben helemaal hopeloos verliefd op de mastering sectie van Studio One 2.
Alleen vind ik het arrangeren weer hopeloos.

Ander puntje van kritiek zijn de mogelijkheden in cubase 7 elements. Je kunt bv maar 28 VST- instrumenten draaien. Da's voor mij, niet genoeg. Elements is een uit geklede versie, plain and simple..
Ik persoonlijk zou snel tegen de opgelegeden limieten aan zitten. Hou daar rekening mee zou ik zeggen.

Succes!!
zijn dat 28 instrumenten of 28 lagen?
Hardtraxxer
last seen Jun 2017
Sanderson wrote: zijn dat 28 instrumenten of 28 lagen?
Instrumenten. Voor alle details, kun je da fact-sheet van cubase ff googlen natuurlijk
T
Hier het volgende probleem, iedere keer als ik een file probeer op te slaan komt er cpu Overload te zijn iemand die weet wat het is?
S
Tharec wrote:Hier het volgende probleem, iedere keer als ik een file probeer op te slaan komt er cpu Overload te zijn iemand die weet wat het is?

Je processor is overbelast.