Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 15  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2011 17:00 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Hij zal het maar serieus vragen xd xd lekker lullig ook hahah
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2011 23:29 
 
Hardtraxx Newbie

Wtf, ik probeer tutorial te volgen, geeft Cubase 5 geen eens geluid xD?!

Hmm hij doet echt niks Oo
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2011 16:47 
 
Hardtraxxer

Probeer je op het verkeerde device te outputten? Mogelijk kan ook je audio routing niet kloppen. Geeft de VU meter op je transport panel wel aan dat er audio zou zijn?

Controleer of de goede ASIO4ALL driver geselecteerd staat onder Devices -> Device setup.
De audio routing kan je onder Devices -> VST Connections -> Outputs vinden.

Vergeet niet dat je wel een spoor moet hebben dat geluid kan maken :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2011 23:48 
 
Hardtraxx Newbie

Martijn schreef:
Probeer je op het verkeerde device te outputten? Mogelijk kan ook je audio routing niet kloppen. Geeft de VU meter op je transport panel wel aan dat er audio zou zijn?

Controleer of de goede ASIO4ALL driver geselecteerd staat onder Devices -> Device setup.
De audio routing kan je onder Devices -> VST Connections -> Outputs vinden.

Vergeet niet dat je wel een spoor moet hebben dat geluid kan maken :)


Vaag was ene heel verhaal aan het typen, toen zou ik opzoeken wat er bij VST connections stond, (daar stond gister INactive) nu staat er gewoon luidsprekers en doet het geluid het .. xd


Toch bedankt :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2011 00:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Case Dj schreef:
Hij zal het maar serieus vragen xd xd lekker lullig ook hahah


Hij vraagt het serieus :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2011 23:44 
 
Hardtraxxer

Is het mogelijk om een track te maken in FL en deze vervolgens te exporten van uit Cubase zodat de kwaliteit beter blijft ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2011 00:08 
 
Hardtraxxer

Raefix schreef:
Is het mogelijk om een track te maken in FL en deze vervolgens te exporten van uit Cubase zodat de kwaliteit beter blijft ?


nee
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2011 17:37 
 
Hardtraxxer

Raefix schreef:
Is het mogelijk om een track te maken in FL en deze vervolgens te exporten van uit Cubase zodat de kwaliteit beter blijft ?


Hoe wil je dit doen..?
Als je FL Studio als vst gebruikt, misschien, ik weet niet of FL het dan rendert of niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2011 17:55 
 
Hardtraxxer

MRN schreef:
Raefix schreef:
Is het mogelijk om een track te maken in FL en deze vervolgens te exporten van uit Cubase zodat de kwaliteit beter blijft ?


Hoe wil je dit doen..?
Als je FL Studio als vst gebruikt, misschien, ik weet niet of FL het dan rendert of niet.


Je kunt al je kanalen appart exporteren!
dan kun je ze gewoon allemaal in cubase zetten en afmixen ;)
Shockerz doet het ook zo
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2011 18:04 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Authentic schreef:
MRN schreef:
Raefix schreef:
Is het mogelijk om een track te maken in FL en deze vervolgens te exporten van uit Cubase zodat de kwaliteit beter blijft ?


Hoe wil je dit doen..?
Als je FL Studio als vst gebruikt, misschien, ik weet niet of FL het dan rendert of niet.


Je kunt al je kanalen appart exporteren!
dan kun je ze gewoon allemaal in cubase zetten en afmixen ;)
Shockerz doet het ook zo


Wat achtelijk XD doe dan alles in een programma ofso?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2011 18:09 
 
Hardtraxxer

Case Dj schreef:

Wat achtelijk XD doe dan alles in een programma ofso?


Hoezo? als je FL toch fijn vind!
zoveel moeite is het niet hoor!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2011 18:44 
 
Hardtraxxer

Authentic schreef:
Case Dj schreef:

Wat achtelijk XD doe dan alles in een programma ofso?


Hoezo? als je FL toch fijn vind!
zoveel moeite is het niet hoor!


@ case nouja ik wil ook wel met cubase of dergelijke werken, maar ik heb geen zin om alles opnieuw te gaan leren en bestuderen, ik ken fl nu ''uit mn duimpje''.

@ authenic niet veel moeite xD? als ik al mn patterns moet exporteren ben ik aardig lang bezig!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2011 19:28 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

ik bedoel ook waarom zou je als je altijd in fl werkt je projecten afmixen in cubase? das toch onnodig? of ben ik nou fout bezig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2011 19:37 
 
Artiest

Cubase staat bekend om beter geluidssysteem, daarom kiezen sommige mensen daarvoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2011 22:14 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
Cubase staat bekend om beter geluidssysteem, daarom kiezen sommige mensen daarvoor.


oke wist ik niet :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2011 12:19 
 
Hardtraxxer

Skedoedelefloeps schreef:
Cubase staat bekend om beter geluidssysteem, daarom kiezen sommige mensen daarvoor.


Myth
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2011 12:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

NDAWN schreef:
Skedoedelefloeps schreef:
Cubase staat bekend om beter geluidssysteem, daarom kiezen sommige mensen daarvoor.


Myth


Dat, het is maar net hoe je zelf je sounds eq'ed e.d. ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2011 16:49 
 
Hardtraxxer

NDAWN schreef:
Skedoedelefloeps schreef:
Cubase staat bekend om beter geluidssysteem, daarom kiezen sommige mensen daarvoor.


Myth



Fact.

Cubase heeft beter engines voor het exporteren van je project, dat heeft vooral te maken met de volume van je geëxporteerde track, Cubase optimaliseert beter als FL Studio.

Niet dat je het verschil tussen FL Studio en Cubase zo 1 2 3 kan horen, maar het is er wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2011 12:05 
 
Hardtraxxer

MRN schreef:
NDAWN schreef:
Skedoedelefloeps schreef:
Cubase staat bekend om beter geluidssysteem, daarom kiezen sommige mensen daarvoor.


Myth



Fact.

Cubase heeft beter engines voor het exporteren van je project, dat heeft vooral te maken met de volume van je geëxporteerde track, Cubase optimaliseert beter als FL Studio.

Niet dat je het verschil tussen FL Studio en Cubase zo 1 2 3 kan horen, maar het is er wel.


Myth er is een keer in test gedaan met 2 presets 2 midi's in fl and cubase toen hebben ze de polarity geswapd. toen over elkaar heen af gespeeld en de uitkomst was stilte. Meaning de 2 daws doen prescies het zelfde en er zit geen verschill in de engines. Mits je je rendering fatsoenlijk is insteld.

Het verschil dat je denkt te horen is een placebo effect. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2011 12:33 
 
Hardtraxxer

NDAWN schreef:
MRN schreef:
NDAWN schreef:
Myth



Fact.

Cubase heeft beter engines voor het exporteren van je project, dat heeft vooral te maken met de volume van je geëxporteerde track, Cubase optimaliseert beter als FL Studio.

Niet dat je het verschil tussen FL Studio en Cubase zo 1 2 3 kan horen, maar het is er wel.


Myth er is een keer in test gedaan met 2 presets 2 midi's in fl and cubase toen hebben ze de polarity geswapd. toen over elkaar heen af gespeeld en de uitkomst was stilte. Meaning de 2 daws doen prescies het zelfde en er zit geen verschill in de engines. Mits je je rendering fatsoenlijk is insteld.

Het verschil dat je denkt te horen is een placebo effect. :thumbup:



Stilte omdat het menselijk gehoor onder een bepaald dB niet meer kan horen. ;)
En laat dat nou net het kleine beetje verschil wezen tussen Cubase en FL Studio.

Uiteindelijk maakt het niks uit natuurlijk, geen hond die kan zeggen welke track met Cubase of met FL Studio is gemaakt. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2011 16:57 
 
Hardtraxxer

Ben momenteel ongeveer een maandje bezig met Cubase...
De eerste geluiden komen er redelijk uit. Genoeg tijd in steken en her en der tutorials kijken..
Elke dag gaat het ietsjes beter! Met dit soort programma's moet je gewoon blijven en blijven en blijven oefenen=D
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2011 15:25 
 
Donateur
Avatar gebruiker

NDAWN schreef:
Het verschil dat je denkt te horen is een placebo effect. :thumbup:

True!
Al zegt het wel iets dat Cubase en Logic de meest gebruikte DAW's zijn in de scene.
Iedereen die ik ken die is overgestapt van FL naar 1 van deze 2, is vol lof en adviseert hetzelfde ;)
Puur kwa sequencer, en wat betreft Logic, de ingebouwde FX.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2011 17:51 
 
Artiest

Is maar wat je fijn vindt werken, genoeg grote producers die Fruity Loops gebruiken. Genoeg die Cubase gebruiken etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2011 18:34 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Net begonnen in Cubase, maar weet iemand waar ik wat tutorials kan vinden? Heb echt al overal gekeken..
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2011 18:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Teknizion schreef:
Net begonnen in Cubase, maar weet iemand waar ik wat tutorials kan vinden? Heb echt al overal gekeken..



http://www.sonicacademy.com/Training+Videos/Course+Overview//Learn-How-To-Make-Music-with-Cubase-SX-3.cid2090

Als dit niet voldoet, op de site staat nog veel meer, ook voor andere DAW's!
Moet je maar eens rondneuzen! :thumbup:
Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 15  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner