Hardtraxx Beheerder
10593 posts member since 2010
last seen 4 days ago
Hij zal het maar serieus vragen xd xd lekker lullig ook hahah
R
Hardtraxx Newbie
25 posts member since 2011
last seen Aug 2013
Wtf, ik probeer tutorial te volgen, geeft Cubase 5 geen eens geluid xD?!

Hmm hij doet echt niks Oo
M
Hardtraxxer
608 posts member since 2010
last seen Jul 2015
Probeer je op het verkeerde device te outputten? Mogelijk kan ook je audio routing niet kloppen. Geeft de VU meter op je transport panel wel aan dat er audio zou zijn?

Controleer of de goede ASIO4ALL driver geselecteerd staat onder Devices -> Device setup.
De audio routing kan je onder Devices -> VST Connections -> Outputs vinden.

Vergeet niet dat je wel een spoor moet hebben dat geluid kan maken :)
R
Hardtraxx Newbie
25 posts member since 2011
last seen Aug 2013
Martijn wrote:Probeer je op het verkeerde device te outputten? Mogelijk kan ook je audio routing niet kloppen. Geeft de VU meter op je transport panel wel aan dat er audio zou zijn?

Controleer of de goede ASIO4ALL driver geselecteerd staat onder Devices -> Device setup.
De audio routing kan je onder Devices -> VST Connections -> Outputs vinden.

Vergeet niet dat je wel een spoor moet hebben dat geluid kan maken :)
Vaag was ene heel verhaal aan het typen, toen zou ik opzoeken wat er bij VST connections stond, (daar stond gister INactive) nu staat er gewoon luidsprekers en doet het geluid het .. xd

Toch bedankt :thumbup:
Hardtraxx Veteran
14531 posts member since 2010
last seen Jun 2026
Case Dj wrote:Hij zal het maar serieus vragen xd xd lekker lullig ook hahah
Hij vraagt het serieus :lol:
R
Hardtraxxer
332 posts member since 2011
last seen Jan 2022
Is het mogelijk om een track te maken in FL en deze vervolgens te exporten van uit Cubase zodat de kwaliteit beter blijft ?
N
Hardtraxxer
86 posts member since 2011
last seen Nov 2011
Raefix wrote:Is het mogelijk om een track te maken in FL en deze vervolgens te exporten van uit Cubase zodat de kwaliteit beter blijft ?
nee
M
Hardtraxxer
214 posts member since 2011
last seen Mar 2013
Raefix wrote:Is het mogelijk om een track te maken in FL en deze vervolgens te exporten van uit Cubase zodat de kwaliteit beter blijft ?
Hoe wil je dit doen..?
Als je FL Studio als vst gebruikt, misschien, ik weet niet of FL het dan rendert of niet.
A
Hardtraxxer
135 posts member since 2011
last seen Jan 2016
MRN wrote:
Hoe wil je dit doen..?
Als je FL Studio als vst gebruikt, misschien, ik weet niet of FL het dan rendert of niet.
Je kunt al je kanalen appart exporteren!
dan kun je ze gewoon allemaal in cubase zetten en afmixen ;)
Shockerz doet het ook zo
Hardtraxx Beheerder
last seen 4 days ago
Authentic wrote:
MRN wrote:
Hoe wil je dit doen..?
Je kunt al je kanalen appart exporteren!
dan kun je ze gewoon allemaal in cubase zetten en afmixen ;)
Shockerz doet het ook zo
Wat achtelijk XD doe dan alles in een programma ofso?
A
Hardtraxxer
135 posts member since 2011
last seen Jan 2016
Case Dj wrote:
Hoezo? als je FL toch fijn vind!
zoveel moeite is het niet hoor!
D
Hardtraxxer
105 posts member since 2011
last seen Jul 2014
Authentic wrote:
Case Dj wrote:
Hoezo? als je FL toch fijn vind!
zoveel moeite is het niet hoor!
@ case nouja ik wil ook wel met cubase of dergelijke werken, maar ik heb geen zin om alles opnieuw te gaan leren en bestuderen, ik ken fl nu ''uit mn duimpje''.

@ authenic niet veel moeite xD? als ik al mn patterns moet exporteren ben ik aardig lang bezig!
Hardtraxx Beheerder
last seen 4 days ago
ik bedoel ook waarom zou je als je altijd in fl werkt je projecten afmixen in cubase? das toch onnodig? of ben ik nou fout bezig.
D
Artiest
7488 posts member since 2010
last seen Apr 2019
Cubase staat bekend om beter geluidssysteem, daarom kiezen sommige mensen daarvoor.
Hardtraxx Beheerder
last seen 4 days ago
Skedoedelefloeps wrote:Cubase staat bekend om beter geluidssysteem, daarom kiezen sommige mensen daarvoor.
oke wist ik niet :thumbup:
N
Hardtraxxer
last seen Nov 2011
Skedoedelefloeps wrote:Cubase staat bekend om beter geluidssysteem, daarom kiezen sommige mensen daarvoor.
Myth
Hardtraxx Veteran
5255 posts member since 2011
last seen Jul 2026
NDAWN wrote:
Myth
Dat, het is maar net hoe je zelf je sounds eq'ed e.d. ^^
M
Hardtraxxer
last seen Mar 2013
NDAWN wrote:
Myth

Fact.

Cubase heeft beter engines voor het exporteren van je project, dat heeft vooral te maken met de volume van je geëxporteerde track, Cubase optimaliseert beter als FL Studio.

Niet dat je het verschil tussen FL Studio en Cubase zo 1 2 3 kan horen, maar het is er wel.
N
Hardtraxxer
last seen Nov 2011
MRN wrote:
NDAWN wrote:
Myth

Fact.

Cubase heeft beter engines voor het exporteren van je project, dat heeft vooral te maken met de volume van je geëxporteerde track, Cubase optimaliseert beter als FL Studio.

Niet dat je het verschil tussen FL Studio en Cubase zo 1 2 3 kan horen, maar het is er wel.
Myth er is een keer in test gedaan met 2 presets 2 midi's in fl and cubase toen hebben ze de polarity geswapd. toen over elkaar heen af gespeeld en de uitkomst was stilte. Meaning de 2 daws doen prescies het zelfde en er zit geen verschill in de engines. Mits je je rendering fatsoenlijk is insteld.

Het verschil dat je denkt te horen is een placebo effect. :thumbup:
M
Hardtraxxer
last seen Mar 2013
NDAWN wrote:
MRN wrote:
NDAWN wrote: Myth

Fact.

Myth er is een keer in test gedaan met 2 presets 2 midi's in fl and cubase toen hebben ze de polarity geswapd. toen over elkaar heen af gespeeld en de uitkomst was stilte. Meaning de 2 daws doen prescies het zelfde en er zit geen verschill in de engines. Mits je je rendering fatsoenlijk is insteld.

Het verschil dat je denkt te horen is een placebo effect. :thumbup:

Stilte omdat het menselijk gehoor onder een bepaald dB niet meer kan horen. ;)
En laat dat nou net het kleine beetje verschil wezen tussen Cubase en FL Studio.

Uiteindelijk maakt het niks uit natuurlijk, geen hond die kan zeggen welke track met Cubase of met FL Studio is gemaakt. :P
R
Hardtraxxer
62 posts member since 2010
last seen Apr 2017
Ben momenteel ongeveer een maandje bezig met Cubase...
De eerste geluiden komen er redelijk uit. Genoeg tijd in steken en her en der tutorials kijken..
Elke dag gaat het ietsjes beter! Met dit soort programma's moet je gewoon blijven en blijven en blijven oefenen=D
Donateur
1973 posts member since 2008
NDAWN wrote:Het verschil dat je denkt te horen is een placebo effect. :thumbup:
True!
Al zegt het wel iets dat Cubase en Logic de meest gebruikte DAW's zijn in de scene.
Iedereen die ik ken die is overgestapt van FL naar 1 van deze 2, is vol lof en adviseert hetzelfde ;)
Puur kwa sequencer, en wat betreft Logic, de ingebouwde FX.
D
Artiest
7488 posts member since 2010
last seen Apr 2019
Is maar wat je fijn vindt werken, genoeg grote producers die Fruity Loops gebruiken. Genoeg die Cubase gebruiken etc.
Donateur
4055 posts member since 2009
last seen Sep 2023
Net begonnen in Cubase, maar weet iemand waar ik wat tutorials kan vinden? Heb echt al overal gekeken..
Hardtraxx Veteran
5255 posts member since 2011
last seen Jul 2026
Teknizion wrote:Net begonnen in Cubase, maar weet iemand waar ik wat tutorials kan vinden? Heb echt al overal gekeken..

http://www.sonicacademy.com/Training+Vi ... -3.cid2090

Als dit niet voldoet, op de site staat nog veel meer, ook voor andere DAW's!
Moet je maar eens rondneuzen! :thumbup: