Hardtraxx Veteran
3489 posts member since 2017
last seen 10 hours ago
Ik heb eigenlijk maar één verzoek:

De dansende banaan emoticon.
Hardtraxx Veteran
5535 posts member since 2010
Het valt me op dat je bij het maken van een post geen preview meer kunt kiezen.
Maar wél bij het aanpassen van een post.
Hardtraxx Admin
6154 posts member since 2008
last seen 23 minutes ago
@hurricane de editor onderaan ieder topic _is_ de preview. Je kan met de laatste knop in de toolbar switchen tussen "rich text" en "bbcode". Dezelfde editor zie je als je een nieuw topic aanmaakt.

Of bedoel je iets anders?
Hardtraxx Admin
last seen 23 minutes ago

Update 25 september: Alle livesets op één plek

Na Tracks is nu Livesets aan de beurt. Tot nu toe stonden sets verspreid over drie forums, en wat er in een set zat stond alleen in de tekst van de post. Alle sets staan nu in één forum: Livesets. Elke set heeft een DJ, een soort (Event set, Show of Mix), het feest of de show, een datum en een tracklist.

Zoeken op event, show of artiest

Daardoor staan sets die bij elkaar horen nu ook bij elkaar. Kies in het Event-filter bijvoorbeeld Qlimax en je ziet alle Qlimax-sets van elke editie, warm-up mixes inbegrepen. Vanaf een set kom je daar ook met View all … sets. Het Show-filter doet hetzelfde voor radioshows, podcasts en mixseries: kies een show en je hebt alle afleveringen op een rij, te sorteren op aflevering. En het Artist-filter kijkt ook in de tracklists: kies bijvoorbeeld Headhunterz en je ziet eerst de sets van Headhunterz zelf, en via Their tracks in 123 sets alle sets waarin tracks van Headhunterz gedraaid worden.

Luisteren met een meelopende tracklist

Sets spelen direct op de pagina af, van SoundCloud, YouTube of Mixcloud. Staat er bij de tracks in de tracklist een tijd, dan loopt de tracklist mee met de speler: je ziet meteen welke track er nu speelt, en klik je op een tijd dan springt de set naar die track. Staat een track ook in het Tracks-forum, dan klik je zo door naar die release voor meer info. Een paar voorbeelden:

Zelf een set posten

Post je zelf een set? Zet dan de tijden erbij in de tracklist, één track per regel:

Code: Select all

00:00:00 Artiest - Titel
00:03:12 Artiest - Titel
00:06:45 Artiest - Titel
Plak je de link van de set (SoundCloud, YouTube of Mixcloud) in het formulier, dan vult het de DJ, de titel en de lengte voor je in. Controleer die wel even, want ze kloppen niet altijd.

Dode links en re-uploads

Is een set offline gehaald, dan zie je dat meteen. Heb je een werkende link, voeg hem toe; zo niet, druk op Re-upload wanted en je krijgt een melding zodra de set weer te beluisteren is.

De ruim 30.000 oude sets zijn meegenomen, oude links blijven gewoon werken, en de forums die je volgde zijn meeverhuisd. Gezocht en Radio & Radio Shows zijn gearchiveerd: je kan ze nog lezen en doorzoeken, maar er komen geen nieuwe topics meer bij. Niet alles liet zich automatisch overzetten, dus hier en daar werken we sets nog bij. Zie je iets wat niet klopt, gebruik dan de Report-knop in het topic en we passen het aan.

Verder nieuw

• Verticale video's: Instagram-, TikTok- en Facebook-video's spelen nu in de speler van een track, en Shorts, TikToks en reels staan rechtop in plaats van tussen zwarte balken.
  • Tijdstempels: een link die je deelt vanaf een bepaald moment begint nu ook op dat moment: SoundCloud (…#t=38:04), YouTube, Facebook, Spotify-podcasts en Streamable.
  • En een hele rits aan verschillende kleine verbeteringen
Hardtraxx Veteran
14702 posts member since 2009
last seen 3 hours ago
Jor-D wrote:25 Sep 2026 08:17

Zelf een set posten
Post je zelf een set? Zet dan de tijden erbij in de tracklist, één track per regel:

Code: Select all

00:00:00 Artiest - Titel
00:03:12 Artiest - Titel
00:06:45 Artiest - Titel
Plak je de link van de set (SoundCloud, YouTube of Mixcloud) in het formulier, dan vult het de DJ, de titel en de lengte voor je in. Controleer die wel even, want ze kloppen niet altijd.
Is dat niet een beetje veel werk? Weet ook niet wat het toe zou voegen, ook als luisteraar niet echt.
Hardtraxx Admin
last seen 23 minutes ago
Parvuz wrote:25 Sep 2026 10:04 Is dat niet een beetje veel werk?
Het is helemaal optioneel, zonder tijden werkt alles gewoon. Vaak staan ze al in de beschrijving op YouTube of SoundCloud, dan is het kopiëren en plakken. Zo'n 1.300 sets op het forum hadden ze al en dat wordt nu dus gebruikt.
Parvuz wrote:25 Sep 2026 10:04 Weet ook niet wat het toe zou voegen, ook als luisteraar niet echt.
Als je de meeste tracks al op het gehoor herkent, voegt het voor jou misschien weinig toe. Maar hoor je iets waarvan je denkt "wat is dit?", dan zie je met tijden meteen onder de speler welke track het is: die licht op, en een balkje laat zien hoe ver hij al is.
Hardtraxx Veteran
Jor-D wrote:25 Sep 2026 08:12 @hurricane de editor onderaan ieder topic _is_ de preview. Je kan met de laatste knop in de toolbar switchen tussen "rich text" en "bbcode". Dezelfde editor zie je als je een nieuw topic aanmaakt.

Of bedoel je iets anders?
Ik bedoel dat je bij een nieuwe reactie niet kunt previewen hoe de opmaak van de reactie eruit komt te zien. Die knop zie je wel bij quote van een reactie en edit van je eigen reactie.
Hardtraxx Veteran
En ik zie nu ook dat ik bij een "reply with quote" geen verschil zie in tekstkleur.
Kan het aan mijn browser liggen of is het een instelling?

Zo ziet "reply with quote" er bij mij uit :

Hardtraxx is vernieuwd: nieuwe software, nieuwe server, nieuw design
Hardtraxx Veteran
4832 posts member since 2014
last seen 23 hours ago
hurricane wrote:26 Sep 2026 14:18 En ik zie nu ook dat ik bij een "reply with quote" geen verschil zie in tekstkleur.
Kan het aan mijn browser liggen of is het een instelling?

Zo ziet "reply with quote" er bij mij uit :

Hardtraxx is vernieuwd: nieuwe software, nieuwe server, nieuw design
De quote functie mist veel contrast ja. Het is in light mode nog erger dan dark mode.

Voor @Jor-D
Het is niet echt duidelijk waar je moet klikken om te typen en waar de quote begint en eindigt. Hier was de oude setup echt beter.
Hardtraxx Veteran
last seen 23 hours ago
Werkt @ en dan de username niet automatisch als ping?

Oh en misschien was ik niet helemaal duidelijk maar de active/new/for you box mag ook wel een mark as read knop hebben. Of op mobile view in elk geval zou de mark as read knop misschien beter passen als deze boven deze box staat.

Ook mogen voor mij de aparte active/new/for you pagina's deze mark as read knop hebben.

Oh edit: ik zie ook heel vaak track previews niet. Vaak facebook/insta.
Soundcloud previews werken ook vaak niet.

Zouden wij een functie kunnen krijgen dat je de link op een ander tabblad kan openen?
Last edited by Jeffrey2107 on , edited 1 time in total.
S
Hardtraxxer
262 posts member since 2011
Als je nu een tracklist kopieert dan krijg je niet meer dit zoals vroeger:

1. The Prophet - Undercover (2K15)
2. Wildstylez & Alpha2 vs. DV8 Rocks! - Leave It All Behind
3. Audiofreq & Code Black Present Bioweapon - Turn This Weapon On
4. Jesse Jax - Tonight
5. Binary System - Comes Back Around
...

Maar wel dit:

01The Prophet - Undercover (2K15)
VA - The Qontinent 2017 (???) on Tracks
02Wildstylez & Alpha2 vs. DV8 Rocks! - Leave It All Behind
Wildstylez & Alpha Twins vs DV8 Rocks! - Leave It All Behind on Tracks
03Audiofreq & Code Black Present Bioweapon - Turn This Weapon On
Bioweapon - Time Capsule (Album) (DWXCD049) on Tracks
04Jesse Jax - Tonight
Jesse Jax - Tonight (DWX1897) on Tracks
05Binary System - Comes Back Around

Kan je dit terug in code zetten of zo ? Zonder die extra muziek teken er achter die dan alles in de war brengen ?
Hardtraxx Admin
last seen 23 minutes ago
@Silverspeed Er zit nu een copy knop bovenaan een tracklist waarmee je de tracklist in dat formaat (incl optionele timestamps) kan krijgen
Hardtraxx Admin
last seen 23 minutes ago
@hurricane @Jeffrey2107 quotes zijn nu beter in de editor
Hardtraxx Veteran
last seen 23 hours ago
Jor-D wrote:27 Sep 2026 14:48 @hurricane @Jeffrey2107 quotes zijn nu beter in de editor
Oh ja dit is veel duidelijker!
Hardtraxx Veteran
Jor-D wrote:27 Sep 2026 14:48 @hurricane @Jeffrey2107 quotes zijn nu beter in de editor
Oh ja zeker! Helemaal duidelijk zo, thanks! :thumbsup:
Hardtraxx Admin
last seen 23 minutes ago
Jeffrey2107 wrote:26 Sep 2026 22:11 Werkt @ en dan de username niet automatisch als ping?
Een "mention" stuurt een notificatie naar die user. Maar voorheen werkte dat alleen als je een gebruiker uit de suggestielijst selecteert en niet als je gewoon door blijft typen, dat is nu gefixt. Dus beide sturen nu een notificatie (als er een match is met een user).
Jeffrey2107 wrote:26 Sep 2026 22:11 Oh en misschien was ik niet helemaal duidelijk maar de active/new/for you box mag ook wel een mark as read knop hebben. Of op mobile view in elk geval zou de mark as read knop misschien beter passen als deze boven deze box staat.

Ook mogen voor mij de aparte active/new/for you pagina's deze mark as read knop hebben.
Mark as read knop is zojuist toegevoegd aan de rechterkant. Het is wel een "Mark all forums read" knop.
Jeffrey2107 wrote:26 Sep 2026 22:11 Oh edit: ik zie ook heel vaak track previews niet. Vaak facebook/insta.

Zouden wij een functie kunnen krijgen dat je de link op een ander tabblad kan openen?
Gebruik je toevallig Firefox met "Strict" Tracking Protection? Dan is dat het waarschijnlijk. Voor livesets staat de link al in de "Links" knop bovenaan. Voor Tracks zal ik ook wat toevoegen.
Hardtraxx Admin
last seen 23 minutes ago
The Venator wrote:23 Sep 2026 14:11 Leuke aanpassingen en updates. Dit maakt het voor velen weer interessant en relevant om naar het forum te komen denk ik!

Wat mij opvalt is dat de menu-items bovenin een mix van Engels en Nederlands zijn. Een beetje rommelig. Ik zou het lekker in het Engels doen, net als de rest van het forum:
Eens, dit is gisteren aangepast! Voor de andere Nederlandse navigatie items moet ik nog wat doen, dus die blijven nog even zoals het is.
Hardtraxx Veteran
last seen 23 hours ago
Jor-D wrote:27 Sep 2026 16:23
Jeffrey2107 wrote:26 Sep 2026 22:11 Werkt @ en dan de username niet automatisch als ping?
Een "mention" stuurt een notificatie naar die user. Maar voorheen werkte dat alleen als je een gebruiker uit de suggestielijst selecteert en niet als je gewoon door blijft typen, dat is nu gefixt. Dus beide sturen nu een notificatie (als er een match is met een user).
Jeffrey2107 wrote:26 Sep 2026 22:11 Oh en misschien was ik niet helemaal duidelijk maar de active/new/for you box mag ook wel een mark as read knop hebben. Of op mobile view in elk geval zou de mark as read knop misschien beter passen als deze boven deze box staat.

Mark as read knop is zojuist toegevoegd aan de rechterkant. Het is wel een "Mark all forums read" knop.
Jeffrey2107 wrote:26 Sep 2026 22:11 Oh edit: ik zie ook heel vaak track previews niet. Vaak facebook/insta.

Gebruik je toevallig Firefox met "Strict" Tracking Protection? Dan is dat het waarschijnlijk. Voor livesets staat de link al in de "Links" knop bovenaan. Voor Tracks zal ik ook wat toevoegen.
Zou kunnen dat Firefox op strict staat ja. Nou zal die links knop het probleem fixen.

Top!
Hardtraxx Admin
last seen 23 minutes ago
Jeffrey2107 wrote:27 Sep 2026 16:25 Zou kunnen dat Firefox op strict staat ja. Nou zal die links knop het probleem fixen.

Top!
Is zojuist toegevoegd, livesets en tracks hebben nu een knop bovenaan de embed die linkt naar de bron.
Hardtraxx Elite
2806 posts member since 2011
last seen 19 hours ago
Jeej, m'n account doet het weer!

Ziet er goed uit deze vernieuwde site, ga hier wellicht wel weer wat actiever worden.
Hardtraxx Veteran
last seen 23 hours ago
Jor-D wrote:27 Sep 2026 16:23

Enigste zeuren dat ik nog heb is dat de aparte active/new/for you pagina's op de desktop deze knop nog niet lijken te hebben.

zie trouwens dat in deze box de for you en de active wel een verwijzing naar een aparte pagina hebben maar dat deze bij new ontbreekt terwijl de pagina wel bestaat.
gaat om de volgende pagina's
newposts.html

active-topics.html

unreadposts.html > die als for you in de box staat aan de zijkant van de homepage.
Hardtraxx Veteran
last seen 23 hours ago
1 nadeel van de nieuwe tracks page layout is dat als iemand een liveset ofzo als bron gebruikt het veel midner duidelijk is waar de track in kwestie zit. Nu staat er vaak een timestamp als je naar beneden scrollt dus is het wel te vinden.

Maar ik vind dit zelf niet echt handig. hoe ik het zou oplossen weet ik niet maar ik gooi hem er in. Misschien hebben andere mensen een goed idee.

misschien is dit gewoon het systeem en moeten we er maar gewoon mee dealen.
Hardtraxx Admin
last seen 23 minutes ago
@Jeffrey2107 heb je een voorbeeld waar dit een probleem is? Dan kijk ik er even naar.
Hardtraxx Veteran
last seen 23 hours ago
Jor-D wrote:29 Sep 2026 10:36 @Jeffrey2107 heb je een voorbeeld waar dit een probleem is? Dan kijk ik er even naar.
Envine & Faizar - Groove Up (MH072E)
Hardtraxx Admin
last seen 23 minutes ago
@Jeffrey2107 er kan nu per track aangegeven worden waar een track begint en eindigt in een video, handig dus voor deze situaties waarin een track onderdeel is van een liveset bijvoorbeeld en er dus nog geen normale preview is.

Voor de bovenstaande track heb ik het nu even zelf gedaan, begint vanaf 46:56 zoals in de originele openings post staat. Ook staan de timestamps er nu bij. Een play zorgt ervoor dat ie op het juiste punt begint met spelen.

Ik zal nog even kijken of ik dit voor alle huidige tracks automatisch goed kan zetten waar mogelijk.

Active topics in Mededelingen & Updates

Active topics

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Admin · 23 minutes ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Admin · 5 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 52 minutes ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 1 day ago