Active topics in Mededelingen & Updates

Active topics

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 5 minutes ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 12 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 2 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 4 days ago
Hardtraxx Addict
1778 posts member since 2008
last seen 56 minutes ago
Goed bezig! Ziet er goed uit, ben niet zo'n actiever poster, maar lees nog wel eens op het forum. Maar positief deze veranderingen.
Hardtraxx Beheerder
6140 posts member since 2008
last seen 5 minutes ago
Jeffrey2107 wrote: 07 Sep 2026 18:06 zit nog even het forum te gebruiken en zou een "go to the top" knop niet verkeerd vinden.
Zit er nu in voor kleinere schermen (mobiel), rechtsonderin topics en forums. Een "back to top" en "to bottom", welke naar het laatste bericht gaat in een topic.
Hardtraxx Veteran
4809 posts member since 2014
last seen 20 hours ago
in dat menu met active/new/for you zou het misschien een idee zijn om ook je bookmarks zichtbaar te hebben. misschien als een 4e optie.

Weet ik niet hoe veel die bookmarks echt gebruikt worden. maar het is een idee.

oh en ik weet niet of dit mogelijk is maar je comment kunnen plaatsen zonder dat de pagina en daarbij de youtube video herlaad.

al zijn deze meer voor de extra suggesties lijst
Hardtraxx Veteran
3210 posts member since 2011
last seen 54 minutes ago
Helicaze wrote: 10 Sep 2026 16:31 Mijn gifje als avatar werkt zo te zien ook niet meer nu.
Same!
Hardtraxx Beheerder
last seen 5 minutes ago
Fusionmania wrote: 13 Sep 2026 20:43
Helicaze wrote: 10 Sep 2026 16:31 Mijn gifje als avatar werkt zo te zien ook niet meer nu.
Same!
Gefixt, ook alle andere gif avatars. Blijkbaar is daar iets fout gegaan tijdens het overzetten van alle data.
Hardtraxx Veteran
5694 posts member since 2015
last seen 7 days ago
10 jaar te laat neef
Hardtraxxer
201 posts member since 2014
last seen 1 hour ago
Ziet er top uit!
Hardtraxx Beheerder
last seen 5 minutes ago
Update 19 september: Alle releases op één plek

Tot nu toe stonden releases verspreid over negen forums, en elke trackpost was een template dat je zelf invulde. Daardoor kon het forum je niet laten zien wat een label allemaal heeft uitgebracht, op welke platen een artiest staat, of wat er deze maand uitkwam.

Op basis van jullie feedback van de afgelopen jaren hebben we dat helemaal omgegooid. Alle releases staan nu in één forum: Tracks. Je ziet in één oogopslag wat er al uit is, wat nog unreleased is en wat eraan komt, en je filtert op genre, type, label, artiest of releasedatum. Kies een artiest en je ziet elke track waar die op staat, inclusief remixes en compilaties.

Elk tracktopic opent nu met een overzicht die meteen een speler is: de cover, de releasegegevens en knoppen om te luisteren, en een tracklist die je direct op de pagina afspeelt. Een track posten gaat ook een stuk makkelijker: het formulier maakt de titel voor je, stelt artiesten en labels voor terwijl je typt en waarschuwt als een track al gepost is.

Oude links blijven gewoon werken, en de forums die je volgde zijn meeverhuisd naar Tracks.

We weten dat dit een flinke verandering is, zeker als je al jaren op Hardtraxx komt en precies wist waar alles stond. Het kan in het begin even wennen zijn, en dat is helemaal oké. Geef het wat tijd, en laat ons weten wat goed werkt en wat niet.

Tracks is bovendien nog volop in ontwikkeling. We ruimen de oude releasetopics op zodat de gegevens kloppen, en we kijken hoe we de filters minder overweldigend kunnen maken, vooral op je telefoon, waar het nu snel veel wordt.

Verder nieuw
  • Feesten deze week: in de Feesten-lijst en in Upcoming popular events zie je meteen wanneer een feest is: Today, Tomorrow, This Saturday of This weekend. Zodra de deuren open zijn staat er Happening now, tot het feest afgelopen is.
  • En een hele rits aan verschillende kleine verbeteringen
Hardtraxx Veteran
5519 posts member since 2010
Het was even wennen maar moet zeggen dat ik de opbouw van tracks nu wel beter vind.
Je kunt makkelijker schakelen van released naar unreleased. Ook de filteropties zijn fijn.
Dus dikke prima wmb :thumbsup:
M
Hardtraxx Veteran
14193 posts member since 2013
Is even wennen idd, maar heel vet en ook een stuk makkelijker natuurlijk. Geen gezeik meer met verplaatsen enzo :P (als ik het goed begrijp iig)
Hardtraxx Addict
1819 posts member since 2010
MYTZE wrote: 19 Sep 2026 16:50 Is even wennen idd, maar heel vet en ook een stuk makkelijker natuurlijk. Geen gezeik meer met verplaatsen enzo :P (als ik het goed begrijp iig)
Als tenminste iemand de release date wil invullen zodra deze beschikbaar wordt. Wie mag de release date en overige tags invullen? OP + mods? Misschien een idee om dat breder toe te staan aan een groep van meer vertrouwde gebruikers? Beetje crowdsourcen van tags.

PS, grote verbetering, het nieuwe forum. De layout heeft wel iets van eigenheid verloren tov de vorige. Maar de features rond feesten en releases: top!

Misschien nog een samenwerking aangaan met releasehardstyle.nl (of hun bron implementeren en automatisch threads aanmaken) om meer coverage te hebben van releases?
M
Hardtraxx Veteran
14193 posts member since 2013
Meph0 wrote: 19 Sep 2026 20:37
MYTZE wrote: 19 Sep 2026 16:50 Is even wennen idd, maar heel vet en ook een stuk makkelijker natuurlijk. Geen gezeik meer met verplaatsen enzo :P (als ik het goed begrijp iig)
Als tenminste iemand de release date wil invullen zodra deze beschikbaar wordt. Wie mag de release date en overige tags invullen? OP + mods? Misschien een idee om dat breder toe te staan aan een groep van meer vertrouwde gebruikers? Beetje crowdsourcen van tags.
Jambekkieee is toegevoegd als moderator van het Tracks gedeelte zag ik :P Dus dat is in ieder geval al iets.
Hardtraxxer
485 posts member since 2016
last seen 22 minutes ago
Wanneer huil-lach emoji terug??
Hardtraxx Beheerder
last seen 5 minutes ago
MYTZE wrote: 19 Sep 2026 16:50 Geen gezeik meer met verplaatsen enzo :P (als ik het goed begrijp iig)
Klopt, released of unreleased is nu afhankelijk van een datum, niet van in welk forum een track staat.
Meph0 wrote: 19 Sep 2026 20:37 Als tenminste iemand de release date wil invullen zodra deze beschikbaar wordt. Wie mag de release date en overige tags invullen? OP + mods? Misschien een idee om dat breder toe te staan aan een groep van meer vertrouwde gebruikers? Beetje crowdsourcen van tags.
Het zal een combinatie zijn van handmatig bijhouden en een deel automatisch laten doen.

In de achtergrond draait er iets mee wat ervoor zorgt dat track info (waar kan) up to date gehouden wordt. Hetzelfde wat we vandaag gebruikt hebben om ongeveer 21.000 van de 33.000 tracks topics te voorzien van up-to-date info. Het is nog een work in progress.
Hardtraxx Veteran
14325 posts member since 2011
online now
Je kan ook de api van hs.com en discogs misbruiken voor nieuwe en archief data. Doen wij ook.
Hardtraxx Veteran
4917 posts member since 2015
Hardtraxx is vernieuwd: nieuwe software, nieuwe server, nieuw design

Er ontbreekt nog wat styling voor dark mode hier
Hardtraxx Beheerder
last seen 5 minutes ago
@Norther66 is nu gefixt!
Hardtraxx Veteran
4809 posts member since 2014
last seen 20 hours ago
Nuracore wrote: Yesterday 09:19 Je kan ook de api van hs.com en discogs misbruiken voor nieuwe en archief data. Doen wij ook.
Misschien dat Musicbrainz ook nog wel een optie is?