B
Hardtraxx Addict
1401 posts member since 2012
last seen Jan 2021
Ja we kunnen ook echt oordelen als je niet eens de moeite neemt om op mijn vragen te reageren >.<
Hardtraxxer
504 posts member since 2013
last seen May 2018
Bas wrote:Ja we kunnen ook echt oordelen als je niet eens de moeite neemt om op mijn vragen te reageren >.<
Ik ga idd alleen er op produceren, alle overige zaken doe ik op me macbook. Wil er o.a. FL op en een heel aantal vst's etc.
Hardtraxx Beheerder
10593 posts member since 2010
last seen 3 days ago
Ik ben eigenlijk ook wel op zoek naar een nieuwe producer pc, ik heb nu nog een laptop met een 2.3ghz processor en 8gb ram, hij trekt het niet echt meer :P

Eigenlijk geen zin om hem zelf in elkaar te zetten, qua budget moet ik nog ff kijken, wil er ook een goed scherm bij etc.
Hardtraxxer
434 posts member since 2014
last seen Mar 2026
Zonder budget kan je niet echt iets schetsen imo. Ik heb toevallig vandaag voor 779 euro aan onderdelen voor mn pc besteld. Morgen in huis.
L
Hardtraxxer
142 posts member since 2015
last seen Oct 2021
Antergy wrote:Zonder budget kan je niet echt iets schetsen imo. Ik heb toevallig vandaag voor 779 euro aan onderdelen voor mn pc besteld. Morgen in huis.
779 :x
Hardtraxxer
499 posts member since 2013
last seen Dec 2019
Ik gok dat het een upgrade is? Voor een complete PC is dat echt niet duur :)
Hardtraxx Beheerder
last seen 3 days ago
Mijn budget zit rond de 900 met scherm erbij dan
Hardtraxx Beheerder
last seen 3 days ago
Ik heb vandaag dit bij elkaar gezocht met behulp van Bas van dit forum:

Image

886 euro inclusief verzendkosten.

Omdat ik puur ene pc wil voor het produceren van muziek heb ik eerst maar zonder extra videokaart gedaan, dit kan ik later altijd nog toevoegen.
Hardtraxxer
499 posts member since 2013
last seen Dec 2019
De interne gpu van de i5 is krachtig genoeg voor "normale" dingen.
Wat ik wel zou veranderen is je "value" Ram geheugen, persoonlijk zou ik een ander(beter) setje pakken.
Mijn ervaring met Value ram is namelijk niet heel goed :P
J
Hardtraxx Addict
1528 posts member since 2011
last seen Mar 2020
En heb je met zo'n processor koeler geen low profile geheugen nodig ? (was bij mij namelijk het geval).
Die HP schermen zijn trouwens mooie dingen :)
Hardtraxx Beheerder
last seen 3 days ago
Inmiddels alweer veranderd

Image

Dit besteld :D :D
Hardtraxx Veteran
7269 posts member since 2013
last seen 16 days ago
Waarom een extra processorkoeler als je die gratis bij je i5 krijgt? Zoveel beter koelt die HyperTX3 ook weer niet, heb die zelf nl ook. :P
Hardtraxx Beheerder
last seen 3 days ago
Hij koelt wel degelijk beter en voor het produceren (waarbij je veel cpu gebruikt) is het wel handig om geen risico te nemen :p
B
Hardtraxx Addict
1401 posts member since 2012
last seen Jan 2021
The Venator wrote:Hij koelt wel degelijk beter en voor het produceren (waarbij je veel cpu gebruikt) is het wel handig om geen risico te nemen :p
Jup hij koelt inderdaad stukken beter. En je hebt een overclockbare CPU met een goed moederbord. Dit hebben we uitgezocht met het oog op de toekomst uitgezocht zodat je de CPU een dikke overclock kan geven.

Was dat niet zo geweest, kan je inderdaad ook prima af met de standaard intel koeler.
Hardtraxx Elite
2974 posts member since 2011
last seen 3 hours ago
Dag, ik gaarne nieuwe laptop waarmee ik kan produceren. Er is in principe geen budget, maar het is ook niet zo dat ik heel graag 2500 euro uitgeef. Verder doe ik er weinig mee behalve af en toe een filmpje mee kijken.

Heb zelf al even gekeken naar een mac pro, maar dit werkt natuurlijk niet ideaal met fl en als er betere zijn voor minder ben ik helemaal blij. Heb nu een lenovo g50 nog iets, waar ik jaartje terug 600 euro voor betaalde, ben er niet tevereden over.

Hoop op wat fijne suggesties, dank