Hardtraxx Veteran
3379 posts member since 2013
Docu van Wim van der Aar over de Gabber!

Zelf heb ik deze tijd niet meegemaakt (ik denk de meesten op Hardtraxx niet) maar het is zeker de moeite waard om even te bekijken. Ik heb er wel van genoten in elk geval :)
Als het goed is staat onder aan het artikel een link naar de docu.

http://www.vpro.nl/pers/titels/3doc.html
I
Hardtraxx Veteran
4391 posts member since 2012
last seen Jun 2017
Gekeken en is net zoals iedere doc over gabbers. Maak is wat unieks.
A
kvond het een hartstikke leuke documentaire met een positieve sfeer :)
Hardtraxx Veteran
3379 posts member since 2013
iMark wrote:Gekeken en is net zoals iedere doc over gabbers. Maak is wat unieks.
Wat had je dan graag willen zien?
N
Ik heb 'm ook gekeken en ik vond ook dat het een opeenstapeling van clichés was ondanks dat het leuk is om naar te kijken. Wat ik liever heb is dat ze eens een over de muziek zelf gaan praten. Welke stromingen, labels, feesten etc. er allemaal waren. Nu weet ik wel dat het publiek hier niet op zit te wachten, maar via internet kan zoiets prima.
Hardtraxx Veteran
5515 posts member since 2010
Voor een algemene docu vond ik hem redelijk goed geslaagd met unieke beelden van, in en rond de Energiehal. Het was wel allemaal Rotterdam gericht, had iets meer verwacht qua verschillende feesten zoals Thunderdome, hun begin en einde. En ook hoe de muziek nog voortleeft bij Masters of hardcore etc. Iemand van buiten heeft na gisteravond geen idee hoe de scene nu is. Oke de gabberscene is dood maar Hardcore bestaat nog steeds en dat was wel onderbelicht. Maar gelukkig niet teveel gabberpiet en hakkuhbar gehalte, alleen zijdelings aandacht. Wel goed dat ook verteld is dat er lieden op feesten verschenen met hun politieke statements, de doodsteek voor de gabber.
Hardtraxx Addict
1815 posts member since 2010
last seen May 2014
Stukje gezien maar wat een bende tuig bij elkaar haha. Lelijke wijven ook niet normaal zeg.
Hardtraxx Veteran
3118 posts member since 2012
last seen Sep 2024
Ja was meer een Rotterdamse docu inderdaad, had ook graag gezien hoe ze nu kijken op de hardcore scene.
Hardtraxx Veteran
6265 posts member since 2010
last seen Dec 2025
Het was een docu over de gabbercultuur... dat was iets van de jaren 90 volgens mij, niet echt meer van nu. Tenminste, niet in die mate zoals toen. En toen was het gewoon een Rotterdamse aangelegenheid... denk dat de docu wat dat betreft goed de lading dekt.

Vond hem wel wat vlak... had hem boeiender verwacht.
Donateur
6860 posts member since 2011
last seen Jul 2017
pim0412 wrote:Zelf heb ik deze tijd niet meegemaakt (ik denk de meesten op Hardtraxx niet)
Ik sla dit soort documentaires juist over omdat ik het wel heb meegemaakt (niet vanaf het prille begin overigens).
Hardtraxx Veteran
14694 posts member since 2009
last seen 1 hour ago
Wel leuk om te zien dat het als iets positiefs werd neergezet. En uiteindelijk is het op hardstyle/hardcore feesten nog steeds een beetje het zelfde. Alleen dat men niet er allemaal meer het zelfde uitziet enzo. Maar de sfeer is altijd goed, iedereen is je vriend.
Donateur
6513 posts member since 2010
last seen Oct 2023
Vond het een beetje tegenvallen de docu, had er meer van verwacht :(
J
Hardtraxx Veteran
5794 posts member since 2011
last seen 2 days ago
Ik wou dat ik zo goed kon hakken :(
Hardtraxx Veteran
14694 posts member since 2009
last seen 1 hour ago
Oefenen voor de spiegel...
Donateur
6513 posts member since 2010
last seen Oct 2023
Vond het ook wel mooi in die energiehal xd In het middel het centrale punt waar er gehakt word daaromheen alleen maar mensen die rondjes lopen.
Leek net of ik een aflevering van The Walking Dead zat te kijken met allemaal Walkers die een beetje rond dwarrelde
Hardtraxx Veteran
3118 posts member since 2012
last seen Sep 2024
En hoe sommige mensen eruit zagen, jezus zeg.... :lol:
Donateur
6860 posts member since 2011
last seen Jul 2017
Kevin-Raw wrote:Vond het ook wel mooi in die energiehal xd In het middel het centrale punt waar er gehakt word daaromheen alleen maar mensen die rondjes lopen.
Leek net of ik een aflevering van The Walking Dead zat te kijken met allemaal Walkers die een beetje rond dwarrelde
Energiehal. (L)
D
Hardtraxx Elite
2349 posts member since 2012
last seen Apr 2017
Ook gekeken wel iets meer van verwacht..