Hardtraxx Veteran
14127 posts member since 2008
last seen 55 minutes ago
https://www.rtl.nl/boulevard/artikel/56 ... den-moskou

Decibel outdoor schrapt LNY TNZ om optreden in Moskou
Hardtraxxer
939 posts member since 2018
last seen 6 days ago

Re:

Delt-A wrote:https://www.rtl.nl/boulevard/artikel/5641578/decibel-outdoor-schrapt-lny-tnz-om-optreden-moskou

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje overdreven. Dus omdat het politiek gevoelig ligt dat je in Rusland optreed ben je ook niet meer welkom op Decibel. Dan zou je ook je twijfels kunnen trekken bij artiesten die optreden in China, het Midden Oosten en zelfs Amerika. Er zijn zelfs artiesten (ik noem geen namen) die op de socials openlijk uitkomen voor Pro-Palestina, die zijn allemaal welkom bij B2S.

Nu denk ik niet eens dat LNY TNZ een politieke kant kiest, want als ze hem in Oekraïne hadden gevraagd had die wellicht ook gegaan. Moskou/Rusland is volgens veel artiesten zelfs de tofste boeking die je op je CV kan hebben. Maar het is wel weer typisch dat je tegenwoordig in een hoekje wordt gedwongen dat je in een sociaal verantwoord plaatje past. Je moet tegen Israël zijn, pro-immigratie, tegen Rusland, tegen ICE en Trump, pro AZC's, zo links mogelijk, pro LHBTIQ. En alles dat daar buiten valt ben je een outcast, omdat dit niet kan en mag volgens de media en de publieke opinie.

En dan zeggen dat in de dancescene iedereen welkom is :lol:
Hardtraxx Veteran
14127 posts member since 2008
last seen 55 minutes ago
Revolting Against wrote:
Delt-A wrote:https://www.rtl.nl/boulevard/artikel/5641578/decibel-outdoor-schrapt-lny-tnz-om-optreden-moskou

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje overdreven. Dus omdat het politiek gevoelig ligt dat je in Rusland optreed ben je ook niet meer welkom op Decibel. Dan zou je ook je twijfels kunnen trekken bij artiesten die optreden in China, het Midden Oosten en zelfs Amerika. Er zijn zelfs artiesten (ik noem geen namen) die op de socials openlijk uitkomen voor Pro-Palestina, die zijn allemaal welkom bij B2S.

Nu denk ik niet eens dat LNY TNZ een politieke kant kiest, want als ze hem in Oekraïne hadden gevraagd had die wellicht ook gegaan. Moskou/Rusland is volgens veel artiesten zelfs de tofste boeking die je op je CV kan hebben. Maar het is wel weer typisch dat je tegenwoordig in een hoekje wordt gedwongen dat je in een sociaal verantwoord plaatje past. Je moet tegen Israël zijn, pro-immigratie, tegen Rusland, tegen ICE en Trump, pro AZC's, zo links mogelijk, pro LHBTIQ. En alles dat daar buiten valt ben je een outcast, omdat dit niet kan en mag volgens de media en de publieke opinie.

En dan zeggen dat in de dancescene iedereen welkom is :lol:

Leef jij sinds 2014 onder een steen, of wat?
Hardtraxxer
939 posts member since 2018
last seen 6 days ago
Want?
Hardtraxx Addict
1739 posts member since 2009
last seen 1 day ago
Revolting Against wrote: Er zijn zelfs artiesten (ik noem geen namen) die op de socials openlijk uitkomen voor Pro-Palestina, die zijn allemaal welkom bij B2S.
Noem namen dan! Nagel ze aan de schandpaal, die empathische mensen die te doen hebben met die stomme Palestijnen!! Moeten ze maar ergens anders gaan wonen als ze niet willen dat er genocide op ze gepleegd wordt!!
Hardtraxx Veteran
14311 posts member since 2011
last seen 3 hours ago
Ik vind dit zelf best een lastige. Ik snap ergens dat B2S deze keuze maakt, zeker als ze zeggen dat ze om volledige openheid hebben gevraagd en die niet hebben gekregen.

Maar ik vind "optreden in Rusland = de oorlog/Rusland steunen" ook wel heel kort door de bocht. Uiteindelijk draai je daar voor normale mensen die net zo goed gewoon een avond muziek willen luisteren. Die zijn niet persoonlijk verantwoordelijk voor wat hun regering doet denk ik.

Waar trek je anders de grens? Er zijn genoeg artiesten die optreden in landen waar oorlog wordt gevoerd of waar mensenrechten behoorlijk discutabel zijn. Als je hier een harde morele grens van maakt, moet je hem wat mij betreft ook consequent toepassen.

Dus ik snap de keuze van B2S vanuit hun positie, maar ik vind niet dat je LNY TNZ alleen vanwege een optreden in Moskou meteen kunt wegzetten alsof hij daarmee achter Rusland of de oorlog staat.

Wat ik mis aan het RTL artikel is waar het probleem nou concreet ligt. De kop geeft ons de aanleiding, maar niet echt de concrete grond waarop B2S nou eigenlijk heeft besloten dat die aanleiding voldoende was om hem te schrappen.
Hardtraxxer
92 posts member since 2025
last seen 4 hours ago
vind pro palestina niet zo heel erg.

Beter dan de pro genocide/pro israel mensen.
Hardtraxx Veteran
3481 posts member since 2017
last seen 3 hours ago
Ik heb ook een mening.
K
Hardtraxxer
474 posts member since 2016
last seen 6 days ago
Gaan we dat politieke gezeik hier nu ook al krijgen :thumbdown:

Qua namen: o.a. Toneshifterz vond het nodig om in de VWAB trailer met die keffiyeh om te gaan staan. Wat mij betreft is die sjaal gewoon een openlijke steun betuiging aan terreur. Ik zie niet in waarom je tijdens zo een trailer die sjaal om moet doen.

Natuurlijk is er niets op tegen als iemand en bepaalde kant kiest en daarvoor gaat staan. Wat een beetje ontbreekt is het fatsoen en het besef wanneer je zoiets wel en niet hoeft (moet) te doen.

Bij de ene groep binnen het spectrum van dit gezeik ontbreekt het nogal aan fatsoen en moreel besef, zij willen dit op elke manier in elke situatie in mensen hun smoel drukken waar zij voor staan.

Leuk voor je fans die er misschien anders instaan en niet zitten te wachten op hun 'idool' die in plaats van goede muziek, zijn politieke mening perse wenst te uiten en daardoor wellicht ook een hoop fans verliest.

Het is een keuze om constant te willen laten zien aan welke kant je staat. Ik persoonlijk vind het iig bloed irritant en politiek is wel het laatste wat de Hardstyle scene nodig heeft.

Je ziet dit ook terug in allerlei uitingen aan de investeerders maatschappij (KKR) die achter Superstruct zit. Ineens krijg je allerlei statements, cancelling van artiesten (...) en ongezouten kritiek waar duidelijk een politiek gestuurde boodschap achter zit.
Met als dieptepunt een hele show tijdens Thunderdome rondom politiek leiders en hoe men er volgens 'Thunderdome' naar moet kijken.
Toen de gabbertijd eind jaren 90 ineens omsloeg naar extreem rechts en neo-nazi's hebben we gezien hoeveel ellende dat heeft opgeleverd. Thunderdome zou beter moeten weten dan politiek een gekleurde mening ventileren, aangezien ze weten wat het gevolg kan zijn.

On topic: wist je dat tijdens Thunderdome 99 in Thialf mensen met legerkistjes met witte veters, de veters zwart werden geverfd bij de ingang? En dat er verticaal in kleine letters op de flyer stond: Probeer nu niet binnen te komen met provocerende kleding. we laten je er echt niet in, ECHT NIET.

Daarom dus geen voetbal shirts, geen politieke (extreem rechtse) uitingen toegestaan op events.

Laten we dit soort zaken in hemelsnaam weg houden uit de Hardstyle/muziek wereld, waar mensen juist even komen om te ontladen van alle ellende waar we mee geconfronteerd worden dag in dag uit.
Hardtraxx Veteran
8650 posts member since 2013
last seen 5 hours ago
kbm_ wrote: Laten we dit soort zaken in hemelsnaam weg houden uit de Hardstyle/muziek wereld, waar mensen juist even komen om te ontladen van alle ellende waar we mee geconfronteerd worden dag in dag uit.
:yes: Op ALLE feesten aub.
P
Hardtraxxer
376 posts member since 2009
last seen 2 days ago
Shit, wou zaterdag op decibel mijn shirtje van Fvd nog wel aantrekken.
Hardtraxxer
512 posts member since 2017
last seen 7 days ago
kbm_ wrote: Laten we dit soort zaken in hemelsnaam weg houden uit de Hardstyle/muziek wereld, waar mensen juist even komen om te ontladen van alle ellende waar we mee geconfronteerd worden dag in dag uit.
100 %
Hardtraxx Veteran
8650 posts member since 2013
last seen 5 hours ago
Alles is hier veranderd qua lay-out ik snap er niks van
Hardtraxx Veteran
3481 posts member since 2017
last seen 3 hours ago
Jor-D used NEW LAYOUT!

corneelwr became CONFUSED!