Wildstylerz schreef:
OKE mijn grote vraag een hele hype om heel skyrim, maar ik heb advies nodig, Ik heb nog nooit gamez zoals skyrim gespeeld weet ook niet of ik dr van hou en leuk vind(moet wel aangezien het wereld bekend is) want ik speel alleen op ps3, cod4,codwaw,mw2,black ops en mw3 en heb games als killzone uncharted, fifa, nfs, noem maar op maar nog nooit iets als skyrim gehad/gespeeld, en omdat bij me in de klas al paar mense die game hebbe en mijn neef nu ook XD en headhunterz zelfs een tribute voor heeft gemaakt die ik persoonlijk echt vet vind. wil ik nou wel is weten wat het zo vet is en waarom het speciaal is en of het voor mij zeker de moeite waard is om hem aan te schaffen

?
De hype komt meer door alle marketing, vandaar dat veel mensen de game nu spelen, voordat skyrim kwam waren niet veel mensen bekend met TES games. Skryim Is het vijfde deel (uitbreidingen van vorige versies niet mee gerekend) van The Elder Scrolls. Een serie games die los van elkaar gespeeld kunnen worden. Het is een action rpg.
Het spel wordt als vet ervaren omdat, in relatie met veel andere games, er veel vrijheid is in dit spel. Je kunt met je personage gaan en staan waar je maar wilt, en terwijl je dit doet wordt je meegesleept in allerlei verhalen/quests die het spel te bieden heeft. Ook een groot pluspunt is dat er voor het spel (niet voor de console newbs) veel mods en uitbreidingen worden gemaakt, waardoor het spel heel lang speelbaar blijft. Mods van bijvoorbeeld Nexus geven je bijvoorbeeld extra quests, maken het spel realistischer en geven je tal van nieuwe opties, die door samenwerking met Bethesda erg goed zijn.
Minpunt van skyrim is dat het veel toegankelijker is geworden om te spelen, dit heeft negatieve gevolgen voor de verhalen, de keuzes en de moeilijkheid. Nu zul jij daar geen last van hebben omdat je geen ervaring hebt met TES games.
Als ik ik jou was zou ik voor een paar euro TES Oblivion kopen (of downloaden) zodat je een beetje kunt ervaren wat voor spel het is. Zit er grafisch natuurlijk minder uit dan Skyrim (daarentegen nog wel prima zonder irritaties speelbaar), maar steekt verder hetzelfde in elkaar.