mag ik ook ff aandagt voor deze eindbaas van een DJ, niet perse in techniek der mixen maar vooral trackselectie.
Citaat:
Back in the days, DJ’s were weird people who liked music in a weird way.
Back then, you had to be a nerd to become a DJ.
Deze uitspraak is Ben UFO op het lijf geschreven. Deze 'nerd' doet namelijk niets anders dan zijn leven wijden aan muziek. Met Hessle Audio heeft hij in de UK een onwijs fijn platform opgericht wat een springplank is voor talent. Zo jammer dat deze sound enorm ondervertegenwoordigd is in Nederland.
afijn, de set, wat maakt hem zo bijzonder..
Hij weet moeiteloos door verschillende genres en stijlen te variëren, met
de perfecte platen die precies tussen de uitersten in liggen die hij zo graag opzoekt in zijn sets. Breakbeat, spacey, vollebak 4x4 techno alles komt voorbij. Skip voor de gein maar eens door de viddy, je hoort telkens COMPLEET wat anders. En dan zoek je zo’n track op YouTube op: 132 views.
Als je hoort hoe hij minuten lang spanning aan het opbouwen is naar de track op 25:40 en wat dat dan teweeg brengt bij het publiek, Ben Ufo krijgt elk podium op de knieën. Heb hem nu 4x gezien en 4x was het FEESTE met hoofdletter F.
Geen fancy handjes in de lucht, geen grote show. Gewoon een virtuoos die niks liever doet dan de kunst van het vak delen met mede-nerds in het publiek. Het is juist dat pure en authentieke waar ik zo van geniet als ik naar hem kijk en luister.
Stukje beeldvorming, hier ga je met hem op pad op zoek naar nieuwe bangers voor het weekend (lees; obscure whitelabel release uit de jaren 90' bedolven onder een lading stof in een verlaten garagebox).
ik sluit mijn betoog af met de topcomment die ik wel tekenend vind
Citaat:
Ben UFO could mix milk and Pepsi and still make a masterpiece out of it
MEER GRAAG