Active topics in Off-Topic

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 1 hour ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 7 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 2 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 1 hour ago
Hardtraxxer
730 posts member since 2017
last seen May 2024
De charme van de serie was voor mij altijd dat alles heel realistisch was, ondanks dat het fantasy is. Het ging echt tegen al die typische fantasy clichés in. Alle personages, zelfs de publieksfavorieten, waren kwetsbaar en er waren echte gevolgen voor het maken van domme beslissingen, zelfs als het moreel goede beslissingen waren. Seizoen 7 viel imo terug in die clichés,

Spoiler:
Spoiler
Perfecte voorbeeld hiervan is Jon Snow die North of the wall telkens net ontsnapt aan de dood. Daenerys die uit het niets met haar draken verschijnt om iedereen te redden, dan blijft Jon achter maar wordt dan alsnog gered door Benjen, weer uit het niets.

Ik hoop echt dat het niet eindigt met een typisch fantasy "goed tegen kwaad" gevecht, dat zou namelijk totaal niet bij de rest van de (eerste seizoenen van) de serie passen.
Hardtraxx Veteran
17572 posts member since 2010
last seen 6 hours ago
LV1 wrote:De charme van de serie was voor mij altijd dat alles heel realistisch was, ondanks dat het fantasy is. Het ging echt tegen al die typische fantasy clichés in. Alle personages, zelfs de publieksfavorieten, waren kwetsbaar en er waren echte gevolgen voor het maken van domme beslissingen, zelfs als het moreel goede beslissingen waren. Seizoen 7 viel imo terug in die clichés,

Spoiler:
Spoiler
Perfecte voorbeeld hiervan is Jon Snow die North of the wall telkens net ontsnapt aan de dood. Daenerys die uit het niets met haar draken verschijnt om iedereen te redden, dan blijft Jon achter maar wordt dan alsnog gered door Benjen, weer uit het niets.

Ik hoop echt dat het niet eindigt met een typisch fantasy "goed tegen kwaad" gevecht, dat zou namelijk totaal niet bij de rest van de (eerste seizoenen van) de serie passen.
Ultieme einde zou zijn dat je 7 seizoenen kijkt naar politiek, conflicten intriges tussen familie's en landen, maar dat het allemaal geen fuck uit maakt omdat ze gewoon verliezen, alles bevriest, en dat het één grote wakeup call is voor global warming :lol:

(die theorie heb ik ergens gelezen, moet ik er dan wel bij zeggen).
Hardtraxx Veteran
17992 posts member since 2010
last seen Aug 2025
Rickzel wrote:"viel zwaar tegen" was bij mij niet helemaal het geval, vind het alleen jammer adt er in sneltrein vaart doorheen geknalt wordt, het ging mij echt te snel, karakters die over de hele map heen teleporteerden terwijl ze eerder 3 seizoenen deden om een woestijn over te steken ofzo.
Snap wat je bedoelt en ben het er ook wel mee eens, maar in seizoen 1 gaan mensen ook al van winterfel naar kingslanding in 1 aflevering.
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
Het plot moet toch vooruit, ik denk dat je realisme wel kan invoeren, maar bij veel films maakt dat de film/serie ook onnodig langdradig en saai.
Hardtraxx Veteran
last seen 6 hours ago
Broken Balance wrote:Het plot moet toch vooruit, ik denk dat je realisme wel kan invoeren, maar bij veel films maakt dat de film/serie ook onnodig langdradig en saai.
Is ook zo, en ik begrijp het ook prima, maar dit is nou echt een serie waar ze in het ideale geval nog wel tot seizoen 10 door konden gaan als die boeken gewoon af waren zeg maar. Nu moet er gewoon een eind aan worden gemaakt met alleen de grote lijnen vanuit de schrijver zeg maar. En aangezien de eerste seizoenen zo extreem gedetailleerd waren, is het contrast wel erg hoog!
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
Ben het inderdaad wel met je eens dat ze er prima nog twee seizoenen aan vast hadden kunnen plakken.
M
Hardtraxx Veteran
14187 posts member since 2013
Punisher seizoen 2 staat op Netflix :D
F
Hardtraxx Veteran
6061 posts member since 2010
last seen 11 days ago
In other news, True Detective is inmiddels weer begonnen :D
Hardtraxx Elite
2372 posts member since 2010
Firetrap wrote:In other news, True Detective is inmiddels weer begonnen :D
Dat zei ik al twee pagina's terug. :P Al wat afleveringen van gezien?
F
Hardtraxx Veteran
6061 posts member since 2010
last seen 11 days ago
Oh.

Nee nog niet.
Hardtraxx Elite
2620 posts member since 2015
last seen 1 day ago
MYTZE wrote:Punisher seizoen 2 staat op Netflix :D
:yay:
Hardtraxx Veteran
7456 posts member since 2011
last seen 17 days ago
Game Of Thrones Season 8

Episode 1: 60 minutes
Episode 2: 60 minutes
Episode 3: 80 minutes
Episode 4: 80 minutes
Episode 5: 80 minutes
Episode 6: 80 minutes
Hardtraxx Veteran
last seen 6 hours ago
Ted Bundy Tapes op Netflix... docu serie over één van de meest beruchte seriemoordenaars van Amerika.

Kende z'n naam wel, en een klein beetje van z'n verhaal. Maar de docu is echt de moeite waard.

4 afleveringen van +- 55 minuten per aflevering.
Hardtraxx Elite
Giorgia Whigham in The Punisher. Hallo! :drool: Serie begint (nu een aflevering gezien) in ieder geval weer goed!

Ook begonnen aan het nieuwe seizoen van True Detective. Geweldige eerste aflevering weer. Is qua opzet vergelijkbaar met seizoen 1! :)
Bierkoning
25324 posts member since 2010
last seen 23 days ago
Rickzel wrote:Ted Bundy Tapes op Netflix... docu serie over één van de meest beruchte seriemoordenaars van Amerika.

Kende z'n naam wel, en een klein beetje van z'n verhaal. Maar de docu is echt de moeite waard.

Ook gekeken ja, kan tevens bij wtf momentjes...
Hardtraxx Veteran
5200 posts member since 2009
last seen 15 days ago
Solis wrote:Giorgia Whigham in The Punisher. Hallo! :drool:
Prachtig inderdaad :loving:
Hardtraxx Elite
2869 posts member since 2013
last seen Nov 2024
ErikZ wrote:Game Of Thrones Season 8

Episode 1: 60 minutes
Episode 2: 60 minutes
Episode 3: 80 minutes
Episode 4: 80 minutes
Episode 5: 80 minutes
Episode 6: 80 minutes
Oef, genieten dit hoor. Kan niet wachten tot ze weer online staan
Rickzel wrote:Ted Bundy Tapes op Netflix... docu serie over één van de meest beruchte seriemoordenaars van Amerika.

Voorbij zien komen, denk dat ik deze nog aan mij lijst ga toevoegen.

OT:
Afgelopen week The Frankenstein Chronicles afgekeken, redelijk OK qua serie. Beetje voorspelbaar en veel van hetzelfde, maar keek wel "ok" weg.

Nu twijfel waarmee ik verder ga... Grimm, Penny Dreadfull of de spaanstalige serie Club de Cuervos
Hardtraxx Elite
2804 posts member since 2011
last seen Jan 2026
De docu over Fyre Festival gekeken.
Ongekend hoe dat allemaal gegaan is.

Alhoewel het vantevoren ook naïef is om een commercial te geloven waarvan je weet dat het in scène gezet is, aangezien het festival nog nooit heeft plaats gevonden.
Maar hoe er tot op het laatste moment valse beloftes worden gedaan, echt ongekend. En ze werken er allemaal aan mee.
Hardtraxx Veteran
last seen 17 days ago
rakkietakkie wrote:Nu twijfel waarmee ik verder ga... Grimm, Penny Dreadfull of de spaanstalige serie Club de Cuervos
Tip: Absoluut Penny Dreadfull!! Laatste seizoen van Grimm of eigenlijk vooral de laatste 2 afleveringen zijn heel erg slecht! Het is verschrikkelijk slecht uitgewerkt en afgeraffeld. Zo zonde want de andere seizoenen vond ik persoonlijk erg leuk.

@Zeke: Would you take one for the team ;) ?
Hardtraxx Veteran
5475 posts member since 2013
last seen 14 days ago
rakkietakkie wrote:Grim(m)
Hardtraxx Veteran
last seen 17 days ago
Ben echt net klaar met seizoen 1 van The Punisher en Holy MF Shit!! :worship:

Aflevering 1-7 zijn goed, 8 is kut, 9-13 bijna het beste wat ik ooit heb gezien! En mijn best of referentie is Peaky Blinders

S1 kijk ik nog een keer met mijn vriendin voordat ik aan S2 begin
Iemand zeg me aub dat dit in de buurt komt van S1 :oh: ?
Hardtraxx Elite
Zojuist het tweede seizoen afgekeken. En het is echt de moeite waard. Tering wat een vet seizoen weer :drool:
Hardtraxx Veteran
5124 posts member since 2009
last seen May 2026
Solis wrote:Zojuist het tweede seizoen afgekeken. En het is echt de moeite waard. Tering wat een vet seizoen weer :drool:
Zoveel matiger wel dan seizoen 1 vind ik... Seizoen 1 had echt zo'n gruwelijk nare edge waardoor je niet kon stoppen met kijken, dat heeft seizoen 2 alleen heel soms... :/
M
Hardtraxx Veteran
14187 posts member since 2013
Ik vond seizoen 2 geweldig, heerlijk einde ook.
Hardtraxx Elite
2869 posts member since 2013
last seen Nov 2024
ErikZ wrote:
rakkietakkie wrote:Nu twijfel waarmee ik verder ga... Grimm, Penny Dreadfull of de spaanstalige serie Club de Cuervos
Tip: Absoluut Penny Dreadfull!! Laatste seizoen van Grimm of eigenlijk vooral de laatste 2 afleveringen zijn heel erg slecht! Het is verschrikkelijk slecht uitgewerkt en afgeraffeld. Zo zonde want de andere seizoenen vond ik persoonlijk erg leuk.

@Zeke: Would you take one for the team ;) ?

Gisteren begonnen met Penny Dreadfull, tijdens het sporten op de loopband S1 E1 aangezet, had al 3 jumpscares... holy fuck :lol: