Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2022 09:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Afbeelding

Zoals vele van jullie wellicht al weten is Release Hardstyle een maandelijkse podcast die de beste releases op een rijtje zet. Naast deze mixes en spotify playlists proberen wij ook een eenvoudig overzicht te creeeren van de releases die afgelopen 30 dagen geweest zijn maar ook die nog voor de toekomst staan gepland. Dit word nog uitgebreid zodat je jaren terug kan kijken.

De bedoeling is uiteindelijk om een database op te bouwen die een crosscheck doet van meerdere bronnen en dit vertaald in een makkelijk overzicht.

Sindskort hebben wij een nieuwe website en nieuwe artwork gelanceerd en is onze tracker geupdate.
Ook hebben wij een kleine plugin in het leven geroepen die meerdere forums en spotify in de gaten houd van deze releases. Zodra de releases op spotify te vinden zijn word ook de artwork van die release toegevoegd aan het tabel.
Naast spotify is de bedoeling dat officiele download portalen zoals Hardstyle.com word toegevoegd die functie is nu nog even uitgeschakeld vanwege wat bugs. De plugin staat nu alleen nog op onze home-page - https://releasehardstyle.nl/

Ik ben eigenlijk benieuwd of jullie tips of feature requests hebben om dit overzicht nog meer vorm te geven.
De site en zeker de tracker is nog altijd een Work in Progress maar met jullie hulp kunnen wij het zeker praktischer maken.

Check toekomstige releases:
https://releasehardstyle.nl/releases/

Socials:
- FACEBOOK | http://www.facebook.com/releasehardstyle
- MIXCLOUD | @releasehardstyle
- WEBSITE | https://releasehardstyle.nl
- MAIL | [email protected]
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2022 21:13 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Goed bezig! en waarom staat dit eigenlijk in off-topic ipv algemeen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2022 18:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Borcheld11 schreef:
Goed bezig! en waarom staat dit eigenlijk in off-topic ipv algemeen?

Dit heb ik bewust gedaan omdat ik zag dat een soortgelijke topic daar heen was verplaatst.

Ondertussen is de tracker geupdate.

Releasenotes:
- Nieuwe look
- Redirect naar Spotify
- Update thumbnails van officiele release
- Update info gegevens naar download portals Hardstyle.com en naar Spotify
- Mobiele versie
- Update preview linkjes naar Youtube of Spotify (embed is test)

Latest (homepage)
Afbeelding

Full (30D geschiedenis)
Afbeelding
Afbeelding

More details:
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2022 16:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het is alweer een tijdje geleden en inmiddels hebben we onze nieuwste aflevering en spotify playlist (ik zal de link hieronder toevoegen) van oktober uitgebracht. EN we hebben onze Releases pagina bijgewerkt (Die vind je hier https://releasehardstyle.nl/releases/ !)

Vanaf vandaag worden alle 0-day-releases gecontroleerd met Hardstyle.com om een ​​breder scala aan tracks aan te bieden.

Release-notes:
* music.hardstyle.com als source toegevoegd
* EPs worden als single-releases aangeboden (alleen als de releasedatum op dezelfde dag is)
* Verwijderd releases die in een EP voorkomen (alleen als de releasedatum op dezelfde dag is)
* Enkele problemen met duplicates checker opgelost
* spotify-zoekopdracht herschreven om meer resultaten te krijgen (en als het een album is, ook de tracks controleren)
* Voegt tracks opnieuw toe aan de detailpagina als >1 track is
* Toont meerdere Spotify-resultaten op de detailpagina als album

Heb je verzoeken die je graag zou willen zien, laat het ons weten in de comments :)
Hier zijn enkele functieverzoeken waar we momenteel aan werken:
- Zoekfunctie
- Discografie/geschiedenispagina tot 5-10 jaar
- Facebook interactie
- Releases koppelen met artiestenpagina's
- Automatische Spotify-lijsten op basis van jaarlijkse en maandelijkse releases

Verhuizen naar Soundcloud
Vanwege de beleidswijziging van Mixcloud per 1 december hebben we besloten over te stappen op Soundcloud.
Enige nadeel is dat we opnieuw moeten beginnen met onze volgers. Als je geïnteresseerd bent in een maandelijkse mix met de nieuwste releases, volg ons dan op: https://soundcloud.com/release-hardstyle

Release Hardstyle oktober!
Dat gezegd hebbende, bekijk onze nieuwste selectie van oktober-releases :)
https://soundcloud.com/release-hardstyl ... -acoustica

Spotify
https://open.spotify.com/playlist/0FO7y ... c99fc440c7
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2022 23:04 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Netjes hoor!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2023 20:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Na bijna een jaar is er weer gesleuteld aan de website. Hieronder kort wat er veranderd is.

Release notes
* Discography page toegevoegd (https://releasehardstyle.nl/discography/)
Hier kan je terugblikken op de releases die zijn geweest.
* Zoek functie discography page
Er is een zoek functie toegevoegd waar je op basis van jaar, artiest, trackname en label je release kan vinden.
* Maandelijks automatisch een spotify playlist. Alle tracks die de afgelopen maand zijn uitgekomen (van 01 tot 30/31) worden automatisch toegevoegd aan de maandelijkse lijst. Er komt dus elke maand automatisch een nieuwe playlist met de nieuwste releases. Deze verwijzingen vind je op de discography page. Natuurlijk vind je deze ook terug op https://open.spotify.com/user/h5ps8gje4hlq7ll5u7w7dk47d

To-Do
- Facebook interactie & automatische berichten/updates wanneer er een nieuwe release is of aankomt.
- Artiesten database met de bijbehorende releases (nu in beta en word getest)
- Optimaliseren van Discography page. Laden duurt lang omdat PHP alle data eerst moet ophalen. Dit is VEEL en dus duurt het laden van de pagina lang.
- Plugin die de maandelijkse lijst op de homepage automatisch update.

Maandelijkse mixen
Met de maandelijkse mixen zijn wij mee opgehouden. Het kost veel tijd en ons hart zit momenteel niet op de juiste plek met de huidige kicks/raw ontwikkelingen waardoor wij niet objectief kunnen blijven. Tevens kregen wij te veel mails/comments over de smaak en richting van de mixes waarom bepaalde platen niet waren toegevoegd. De mixes zijn voorlopig dus op pauze. Wil je toch op de hoogte gehouden worden dan raad ik je onze spotify lijsten aan.

Ideeen?
Ondanks dat dit gewoon een hobby project is en het meer geld kost dan dit oplevert (het doel om hiermee te verdienen is er nooit geweest en is er nog steeds niet) blijven wij wel doorontwikkelen. Je gaat dus reclame terugvinden op de website om de kosten te drukken.

Maar mocht je ideeen hebben of bepaalde functies missen laat het dan even weten in de comments. Dan kijken wij of wij dit kunnen realiseren.

Het kan wel even duren voordat wij er mee aan de gang gaan want ja, het blijft tijdrovend en de site is op dit moment volledig autonoom.

PS
Wij kwamen erachter dat de Hardstyle reddit page naar ons verwijst als release database en hebben ook meerdere keren contact gehad met evenementen en label organisaties die maar al te graag gebruik maken van onze site. :D altijd leuk om te lezen/zien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2023 09:37 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

die zoekfunctie is wel echt fijn. Ik zou het nog fijner vinden als je op artiest en label tegelijk kan zoeken. dit lijkt op dit moment niet te werken.

Ik zie alleen dat het releasejaar filter niet werkt. ik wilde bijvoorbeeld 2021 releases zien en na erop te klikken in het lijstje moest de pagina laden om dan gewoon weer 2023 releases te laten zien.
daarbij weet ik niet of het realistisch/haalbaar is om de mogelijkheid te hebben door alle releases te zoeken i.p.v. per jaar apart.

ik wilde ook voorstellen dat je op de artiesten naam kan klikken en daar alle releases van deze artiest ziet maar dat lijkt mij een onderdeel van die artiesten database die in beta is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2023 14:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Netjes!

In je footer staat nog 2022
Citaat:
© 2022 Release Hardstyle
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2023 21:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jeffreylp schreef:
die zoekfunctie is wel echt fijn. Ik zou het nog fijner vinden als je op artiest en label tegelijk kan zoeken. dit lijkt op dit moment niet te werken.

Ik zie alleen dat het releasejaar filter niet werkt. ik wilde bijvoorbeeld 2021 releases zien en na erop te klikken in het lijstje moest de pagina laden om dan gewoon weer 2023 releases te laten zien.
daarbij weet ik niet of het realistisch/haalbaar is om de mogelijkheid te hebben door alle releases te zoeken i.p.v. per jaar apart.

ik wilde ook voorstellen dat je op de artiesten naam kan klikken en daar alle releases van deze artiest ziet maar dat lijkt mij een onderdeel van die artiesten database die in beta is.


Wij zijn echt nog aan het kijken hoe wij de zoekresultaten kunnen verfijnen. Maar op dit moment zijn het slechts text tabellen wat de zoekfunctie gebruikt en ons dus beperkt in + filtering. Hier zijn wij dus nog mee aan het stoeien dus dit punt word zeker meegenomen.

O.a. is de artiesten pagina nu live. Er zijn z'n 1600+ producers met de daarbij meest recente releases.
Hier word uiteindelijk nog een zoekfunctie e.d. aan toegevoegd als dat ons lukt. Wij zijn nog wat namen aan het filteren die er niet thuis horen. Gezien het aantal word dit nogal wat werk :p

Overzicht van nummering tot Z
Afbeelding

Artiesten pagina
Afbeelding

Ook word in de track info panel gelinkt naar de artiest
Afbeelding


https://releasehardstyle.nl/artists/

Grim schreef:
Netjes!

In je footer staat nog 2022
Citaat:
© 2022 Release Hardstyle


Nu niet meer :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2023 21:25 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Lekker bezig! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2023 09:12 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

pim__ schreef:
Lekker bezig! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2023 09:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Thanks heren!

Wat bug en quick fixes:
* Copy & Paste functie toegevoegd
* Duidelijkere layout en leesbaar lettertype Artists en Discography page
* Mobiele versie beter leesbaar gemaakt
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2023 09:46 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Pohh deze tool komt voor mij goed van pas. Ideaal als hulpmiddel bij het maken van lijstjes voor een set. Zie alleen dat voor 2022 het overzicht bij lange na niet compleet is. Gaat dat denk je nog gefixt worden of zou dat teveel werk zijn?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2023 10:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Albatrots schreef:
Pohh deze tool komt voor mij goed van pas. Ideaal als hulpmiddel bij het maken van lijstjes voor een set. Zie alleen dat voor 2022 het overzicht bij lange na niet compleet is. Gaat dat denk je nog gefixt worden of zou dat teveel werk zijn?


Zijn we naar aan het kijken. In principe hebben wij de middelen maar hebben wij de tool pas later ingezet en is dus niet alles opgehaald (behalve 2023 en een deel 2022)

Het ding is de hoeveelheid data die we op halen bij andere sites wat mogelijk rode vlaggen geeft vanwege de hoeveelheid verkeer er plots door heen gaat maar gaan dit waarschijnlijk throttlen zodat het beetje bij beetje word aangevuld. Dit geld ook voor de rest van de jaren overigens.

Dit proces loopt nu.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2023 11:47 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik kan trouwens niet verder terugscrollen dan 27 juli. Doe ik iets verkeerd?

Wel een fijne site zo trouwens, thanks!
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2023 11:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RomanAnthony schreef:
Ik kan trouwens niet verder terugscrollen dan 27 juli. Doe ik iets verkeerd?

Wel een fijne site zo trouwens, thanks!

As designed. Op de Release pagina laat hij tot max 30 dagen terug zien.
waarschijnlijk is 27 juli de laatste dag (00:00 tot 00:00 als ik mijn niet vergis)

Maar we hebben ook wat moeite met timezones dus wellicht zit daar de bug in dat je 1 dag mist in dat overzicht.

Je kan de Discography page gebruiken als je eerdere maanden wilt zien maar let wel dat daar het laden lang kan duren. Iets met PHP data voeren wat lang duurt. Zijn we mee bezig om te optimaliseren.

Tja zo'n 4390 releases wil dat wel een keer traag worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2023 20:01 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Albatrots schreef:
Pohh deze tool komt voor mij goed van pas. Ideaal als hulpmiddel bij het maken van lijstjes voor een set. Zie alleen dat voor 2022 het overzicht bij lange na niet compleet is. Gaat dat denk je nog gefixt worden of zou dat teveel werk zijn?


Zijn we naar aan het kijken. In principe hebben wij de middelen maar hebben wij de tool pas later ingezet en is dus niet alles opgehaald (behalve 2023 en een deel 2022)

Het ding is de hoeveelheid data die we op halen bij andere sites wat mogelijk rode vlaggen geeft vanwege de hoeveelheid verkeer er plots door heen gaat maar gaan dit waarschijnlijk throttlen zodat het beetje bij beetje word aangevuld. Dit geld ook voor de rest van de jaren overigens.

Dit proces loopt nu.

Begrijpelijk verhaal. Top dat je de tijd neemt om aan deze tool te werken!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2023 18:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Quick release notes
* Discography page is geoptimaliseerd. Het laden duurt nu minder lang omdat PHP minder data te verwerken heeft. Ipv alle releases krijg je na zoveel releases een "load" knop om de rest in te laden.
* Zoeken kan nu op label, artiest en tracknaam of een combinatie daar van. Tevens is er een "alle" releases categorie toegevoegd.
* Alle releases tot aan 2011 zijn zo goed als aangevuld. Dit betekent dat onze database nu meer dan 20.000 releases bevat.
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic