Active topics in Off-Topic

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 1 hour ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 3 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 1 hour ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 11 hours ago
Aan het typen...
11374 posts member since 2008
last seen Oct 2024
Nou de vergelijking met racisme, of specifieker slavernij is echt niet uit de lucht gegrepen. Echter vind ik dat hoe sinterklaas nu gevierd wordt niets met racisme te maken heeft. Op die tekst in liedjes na dan, maar die hebben ze nu veranderd. Of het historisch gezien slaven waren zijn de meningen over verdeeld, maar zo kijkt geen enkele Nederlander naar dit feest en al helemaal die kinderen niet. Het is juist goed dat kinderen in deze nog altijd racistische tijd, de associatie tussen leuke dingen en mensen met een donkere huidskleur leggen. Al hoop je natuurlijk dat dat standaard zo is.
Hardtraxx Veteran
3010 posts member since 2011
last seen 4 hours ago
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
Lyst wrote:Nou de vergelijking met racisme, of specifieker slavernij is echt niet uit de lucht gegrepen. Echter vind ik dat hoe sinterklaas nu gevierd wordt niets met racisme te maken heeft. Op die tekst in liedjes na dan, maar die hebben ze nu veranderd. Of het historisch gezien slaven waren zijn de meningen over verdeeld, maar zo kijkt geen enkele Nederlander naar dit feest en al helemaal die kinderen niet. Het is juist goed dat kinderen in deze nog altijd racistische tijd, de associatie tussen leuke dingen en mensen met een donkere huidskleur leggen. Al hoop je natuurlijk dat dat standaard zo is.
die kleinbreinige jankende mensen moeten dan ook maar eens inzien dat we het feit vieren dat sint nicolaas veel gaf aan veel mensen. Wat we dus ook doen met cadeautjes e.d. en niet het feit dat hij slaven had.

Dit is echt het welbekende voorbeeld van dat het hele feest niet racistisch is, tot dat mensen gaan claimen dat het wel zo is. Dan is er opeens wel veel mis.

Hier een prachtig voorbeeld van wat ik bedoel.

Image

Het is niet racistisch tot iemand gaat verkondigen dat het wel zo is. Die mensen verpesten het zijn in principe zelf de racisten door het aan te wakkeren.
Zou zwarte piet verdwijnen dan kan ik je garanderen dat ze over een paar jaar beginnen te zeuren over dat er geen donker gekleurde mensen in het verhaal zitten.
Aan het typen...
11374 posts member since 2008
last seen Oct 2024
Nou je kunt moeilijker ontkennen dat teksten als "ook al is hij zwart als roet, hij meent het wel goed" niet racistisch zijn. En het is ook prima dat dat wordt aangepakt, dat zou imo ook de insteek van de protesten moeten zijn. Haal de dingen die nu nog steeds racistisch zijn of naar slavernij verwijzen eruit. Daar kan het sinterklaasfeest verder prima om blijven bestaan. Zwarte pieten een andere kleur geven vind ik nergens op slaan. In de traditie zoals hij er nu is, zijn ze zwart door het roet van de schoorstenen. Daar is niets racistisch aan. Dat het oorspronkelijk misschien anders was, het zij zo, maar je verandert het verleden niet vandaag de dag en als het al zo was is het niet voor niets veranderd naar schoorsteenroet.
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
Lyst wrote:Nou je kunt moeilijker ontkennen dat teksten als "ook al is hij zwart als roet, hij meent het wel goed" niet racistisch zijn. En het is ook prima dat dat wordt aangepakt, dat zou imo ook de insteek van de protesten moeten zijn. Haal de dingen die nu nog steeds racistisch zijn of naar slavernij verwijzen eruit. Daar kan het sinterklaasfeest verder prima om blijven bestaan. Zwarte pieten een andere kleur geven vind ik nergens op slaan. In de traditie zoals hij er nu is, zijn ze zwart door het roet van de schoorstenen. Daar is niets racistisch aan. Dat het oorspronkelijk misschien anders was, het zij zo, maar je verandert het verleden niet vandaag de dag en als het al zo was is het niet voor niets veranderd naar schoorsteenroet.
Helemaal eens. En inderdaad, de teksten kunnen inderdaad wel veranderd worden, maar mensen die verder gaan dan dat richt ik me meer op.
Hardtraxx Veteran
3470 posts member since 2010
last seen Sep 2018

Dijk van een plaat
Hardtraxx Veteran
9476 posts member since 2011
last seen Jan 2026
Hardtraxx Veteran
last seen 4 hours ago

:lol:

Eigenlijk alles van hun is best wel hilarisch. xd
Hardtraxx Veteran
10319 posts member since 2008
last seen 27 days ago
wie wil er een ijsklontje :D

http://www.dumpert.nl/mediabase/6620862 ... lt_af.html

einde van het filmpje zie een vergelijking :D
Hardtraxx Veteran
4056 posts member since 2009
last seen Nov 2018

xd
Hardtraxxer
217 posts member since 2010
last seen Feb 2016
hahaha :D

Als je een auto liefhebber bent, vind je dit leuk

S

niet verstaanbaar, maar dafuq
S

xd
Hardtraxx Veteran
4683 posts member since 2012
last seen Mar 2026
#throwbackfriday
Hardtraxx Addict
1544 posts member since 2013
last seen May 2019
Jordi wrote:#throwbackfriday
Ahh man wat waren dat geniale filmpjes :worship: :worship:
of deze dan:
Hardtraxx Veteran
5464 posts member since 2009
last seen 1 hour ago
Battlefield 2 :loving:

Hardtraxx Veteran
5475 posts member since 2013
last seen 5 days ago
APC + tank naast elkaar en beide engineer op Strike at Karkand. Wat een tijden. :loving:
Hardtraxx Addict
1544 posts member since 2013
last seen May 2019
Grim wrote:APC + tank naast elkaar en beide engineer op Strike at Karkand. Wat een tijden. :loving:
:loving: :loving: :loving:
J
S
GVD, die BF2 filmpjes, wát een herinneringen.
Hardtraxxer
217 posts member since 2010
last seen Feb 2016
hahaha die filmpjes was ik alweer vergeten, goede herinneringen idd :thumbup:
J
Hardtraxx Veteran
last seen 4 hours ago
Hardtraxx Addict
1788 posts member since 2014

xd
S