Hardtraxx Elite
2281 posts member since 2008
last seen Apr 2021
xD hahaha droog! :P
Hardtraxx Veteran
6071 posts member since 2010
last seen 10 days ago
Op de picdumps op skoften staan ook wel wat aardige :P
Hardtraxx Veteran
6661 posts member since 2010
last seen Nov 2024
:lol:
Hardtraxx Veteran
7211 posts member since 2009
last seen Mar 2026
Stoplicht gaat niet werken omdat rood en groen er voor een kleurenblinde hetzelfde uitziet. Leuk idee verder, maar je kan ook gewoon met cijfers in een van de andere lampen aftellen. Zo 1 hebben ze vlak bij de TU/e, maar zie ze verder nergens.
Hardtraxx Veteran
4056 posts member since 2009
last seen Nov 2018
PNXRMX wrote:Stoplicht gaat niet werken omdat rood en groen er voor een kleurenblinde hetzelfde uitziet. Leuk idee verder, maar je kan ook gewoon met cijfers in een van de andere lampen aftellen. Zo 1 hebben ze vlak bij de TU/e, maar zie ze verder nergens.
Kleurenblinden zien er wel een verschil in ;) En aangezien ze weten wat het verschil is, is het wel mogelijk om zo een lichten te gebruiken :)
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
Randleman wrote:Image
Herkenbaar :evil:
A
Image
Hardtraxx Veteran
7211 posts member since 2009
last seen Mar 2026
nielstil wrote:
PNXRMX wrote:Stoplicht gaat niet werken omdat rood en groen er voor een kleurenblinde hetzelfde uitziet. Leuk idee verder, maar je kan ook gewoon met cijfers in een van de andere lampen aftellen. Zo 1 hebben ze vlak bij de TU/e, maar zie ze verder nergens.
Kleurenblinden zien er wel een verschil in ;) En aangezien ze weten wat het verschil is, is het wel mogelijk om zo een lichten te gebruiken :)
Kan wel eens mis gaan als het buiten erg zonnig is denk ik. Weet niet erg veel van kleurenblindheid af, maar dit gaat echt te gevaarlijk worden denk ik. Zulke risico's wil je echt niet nemen in het verkeer.
Hardtraxx Veteran
16532 posts member since 2009
last seen Mar 2025
PNXRMX wrote:
nielstil wrote:
Kan wel eens mis gaan als het buiten erg zonnig is denk ik. Weet niet erg veel van kleurenblindheid af, maar dit gaat echt te gevaarlijk worden denk ik. Zulke risico's wil je echt niet nemen in het verkeer.
Wat een fucking bullshit! Mensen met epilepsie mogen voor een bepaalde tijd niet rijden, maar als je kleurenblind bent, mag je zonder problemen de weg op :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:
Hardtraxx Veteran
last seen Nov 2018
PNXRMX wrote:
nielstil wrote:
Ik ben kleurenblind dus ik weet het wel :P
C
Mijn vader is deels kleurenblind.
bepaalde kleuren ziet hij anders en bepaalde niet..

ik ben kleurendoof ofwel, ik zie contrasten niet (wtf is bordeauxrood? of olijfgroen?)
ik zie die gewoon als hoofdkleur
Hardtraxx Veteran
last seen Nov 2018
Chukkels wrote: Wat een fucking bullshit! Mensen met epilepsie mogen voor een bepaalde tijd niet rijden, maar als je kleurenblind bent, mag je zonder problemen de weg op :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:
Slaat helemaal nergens op :x Als je een epilepsie aanval krijgt in de wagen kan je niet meer rijden en gebeurd er 100% zeker een ongeval. Als je als kleurenblinde een paarse auto ziet terwijl dat er een blauwe lang rijdt is er een minder groot probleem lijkt me... En verkeerslichten zien we heus wel hoor ;)
Hardtraxx Veteran
12898 posts member since 2011
last seen 7 days ago
robkuh1990 wrote:Mijn vader is deels kleurenblind.

ik ben kleurendoof ofwel, ik zie contrasten niet (wtf is bordeauxrood? of olijfgroen?)
Dus jij ziet bijvoorbeeld het verschil tussen dit en dit niet, om een voorbeeld te noemen? (serieuze vraag)
Hardtraxx Elite
2282 posts member since 2011
Welk verschil?
Hardtraxx Veteran
6376 posts member since 2010
last seen Oct 2021
Chukkels wrote:Wat een fucking bullshit! Mensen met epilepsie mogen voor een bepaalde tijd niet rijden, maar als je kleurenblind bent, mag je zonder problemen de weg op :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:
Tot je op een moment een aanval krijgt en je een benzinestation naar binnen rijdt.. of een fietser voor zn sokken rijdt :')
Hardtraxx Veteran
4943 posts member since 2009
last seen 8 days ago
mrazura wrote:
Chukkels wrote:Wat een fucking bullshit! Mensen met epilepsie mogen voor een bepaalde tijd niet rijden, maar als je kleurenblind bent, mag je zonder problemen de weg op :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:
Tot je op een moment een aanval krijgt en je een benzinestation naar binnen rijdt.. of een fietser voor zn sokken rijdt :')
Krijgen kleurenblinde ook aanvallen dan?
Hardtraxx Veteran
5124 posts member since 2009
last seen May 2026
Ontopic A.U.B.
G
Mr Lellebel wrote:Ontopic A.U.B.
T
KSwoosh wrote:
Mr Lellebel wrote:Ontopic A.U.B.
R
Hardtraxx Veteran
4240 posts member since 2010
last seen May 2025
Image
Hardtraxx Veteran
last seen Nov 2024
stoplichten zijn sowieso altijd vast volgorde met lampen van, das kan als kleurenblinde best.

EDIT: Nvm, probeer ik lekker bijdehand te zijn... had de vorige pagina nog niet gezien
Hardtraxx Veteran
7220 posts member since 2010
last seen Dec 2017
Steffnov wrote:

Dus jij ziet bijvoorbeeld het verschil tussen dit en dit niet, om een voorbeeld te noemen? (serieuze vraag)
Ik ben ook rood/groen kleurenblind, maar toch kan ik dat zien. Nu is dat ook omdat het een aardig groot contrast is. Bovendien is het niet raar. 1 op de 3 mannen is rood/groen kleurenblind :P

http://kleurenblindheid.nl/kleuren/ishihara.shtml
G
Draidy wrote:stoplichten zijn sowieso altijd vast volgorde met lampen van, das kan als kleurenblinde best.

EDIT: Nvm, probeer ik lekker bijdehand te zijn... had de vorige pagina nog niet gezien
Image
E
Rawbin wrote:
Steffnov wrote:

Ik ben ook rood/groen kleurenblind, maar toch kan ik dat zien. Nu is dat ook omdat het een aardig groot contrast is. Bovendien is het niet raar. 1 op de 3 mannen is rood/groen kleurenblind :P

nog 1 off : ik zie bij plaatje 4 gewoon 2 staan en ik ben niet kleurenblind????/
explain.
Hardtraxx Veteran
last seen Nov 2024
lol.
alle resultaten geven aan dat ik normaal ziend ben, kon alles zien. behalve bij
Normaal kleurenzien: niets zichtbaar
Kleurenblind: 2

daar had ik 2 :P