xD hahaha droog! 
Related topics
Active topics in Off-Topic
Moderators
Op de picdumps op skoften staan ook wel wat aardige 
Stoplicht gaat niet werken omdat rood en groen er voor een kleurenblinde hetzelfde uitziet. Leuk idee verder, maar je kan ook gewoon met cijfers in een van de andere lampen aftellen. Zo 1 hebben ze vlak bij de TU/e, maar zie ze verder nergens.
Kleurenblinden zien er wel een verschil inPNXRMX wrote:Stoplicht gaat niet werken omdat rood en groen er voor een kleurenblinde hetzelfde uitziet. Leuk idee verder, maar je kan ook gewoon met cijfers in een van de andere lampen aftellen. Zo 1 hebben ze vlak bij de TU/e, maar zie ze verder nergens.
-
A

Kan wel eens mis gaan als het buiten erg zonnig is denk ik. Weet niet erg veel van kleurenblindheid af, maar dit gaat echt te gevaarlijk worden denk ik. Zulke risico's wil je echt niet nemen in het verkeer.nielstil wrote:Kleurenblinden zien er wel een verschil inPNXRMX wrote:Stoplicht gaat niet werken omdat rood en groen er voor een kleurenblinde hetzelfde uitziet. Leuk idee verder, maar je kan ook gewoon met cijfers in een van de andere lampen aftellen. Zo 1 hebben ze vlak bij de TU/e, maar zie ze verder nergens.En aangezien ze weten wat het verschil is, is het wel mogelijk om zo een lichten te gebruiken
Wat een fucking bullshit! Mensen met epilepsie mogen voor een bepaalde tijd niet rijden, maar als je kleurenblind bent, mag je zonder problemen de weg opPNXRMX wrote:Kan wel eens mis gaan als het buiten erg zonnig is denk ik. Weet niet erg veel van kleurenblindheid af, maar dit gaat echt te gevaarlijk worden denk ik. Zulke risico's wil je echt niet nemen in het verkeer.nielstil wrote:Kleurenblinden zien er wel een verschil inPNXRMX wrote:Stoplicht gaat niet werken omdat rood en groen er voor een kleurenblinde hetzelfde uitziet. Leuk idee verder, maar je kan ook gewoon met cijfers in een van de andere lampen aftellen. Zo 1 hebben ze vlak bij de TU/e, maar zie ze verder nergens.En aangezien ze weten wat het verschil is, is het wel mogelijk om zo een lichten te gebruiken
Ik ben kleurenblind dus ik weet het welPNXRMX wrote:Kan wel eens mis gaan als het buiten erg zonnig is denk ik. Weet niet erg veel van kleurenblindheid af, maar dit gaat echt te gevaarlijk worden denk ik. Zulke risico's wil je echt niet nemen in het verkeer.nielstil wrote:Kleurenblinden zien er wel een verschil inPNXRMX wrote:Stoplicht gaat niet werken omdat rood en groen er voor een kleurenblinde hetzelfde uitziet. Leuk idee verder, maar je kan ook gewoon met cijfers in een van de andere lampen aftellen. Zo 1 hebben ze vlak bij de TU/e, maar zie ze verder nergens.En aangezien ze weten wat het verschil is, is het wel mogelijk om zo een lichten te gebruiken
-
C
Mijn vader is deels kleurenblind.
bepaalde kleuren ziet hij anders en bepaalde niet..
ik ben kleurendoof ofwel, ik zie contrasten niet (wtf is bordeauxrood? of olijfgroen?)
ik zie die gewoon als hoofdkleur
ik ben kleurendoof ofwel, ik zie contrasten niet (wtf is bordeauxrood? of olijfgroen?)
Slaat helemaal nergens opChukkels wrote: Wat een fucking bullshit! Mensen met epilepsie mogen voor een bepaalde tijd niet rijden, maar als je kleurenblind bent, mag je zonder problemen de weg op![]()
![]()
Dus jij ziet bijvoorbeeld het verschil tussen dit en dit niet, om een voorbeeld te noemen? (serieuze vraag)robkuh1990 wrote:Mijn vader is deels kleurenblind.
Tot je op een moment een aanval krijgt en je een benzinestation naar binnen rijdt.. of een fietser voor zn sokken rijdt :')Chukkels wrote:Wat een fucking bullshit! Mensen met epilepsie mogen voor een bepaalde tijd niet rijden, maar als je kleurenblind bent, mag je zonder problemen de weg op![]()
![]()
Krijgen kleurenblinde ook aanvallen dan?mrazura wrote:Tot je op een moment een aanval krijgt en je een benzinestation naar binnen rijdt.. of een fietser voor zn sokken rijdt :')Chukkels wrote:Wat een fucking bullshit! Mensen met epilepsie mogen voor een bepaalde tijd niet rijden, maar als je kleurenblind bent, mag je zonder problemen de weg op![]()
![]()
-
G
Mr Lellebel wrote:Ontopic A.U.B.
-
T
KSwoosh wrote:Mr Lellebel wrote:Ontopic A.U.B.
-
RHardtraxx Veteran
- 4240 posts member since 2010
- last seen May 2025

stoplichten zijn sowieso altijd vast volgorde met lampen van, das kan als kleurenblinde best.
EDIT: Nvm, probeer ik lekker bijdehand te zijn... had de vorige pagina nog niet gezien
EDIT: Nvm, probeer ik lekker bijdehand te zijn... had de vorige pagina nog niet gezien
Ik ben ook rood/groen kleurenblind, maar toch kan ik dat zien. Nu is dat ook omdat het een aardig groot contrast is. Bovendien is het niet raar. 1 op de 3 mannen is rood/groen kleurenblindSteffnov wrote:Dus jij ziet bijvoorbeeld het verschil tussen dit en dit niet, om een voorbeeld te noemen? (serieuze vraag)robkuh1990 wrote:Mijn vader is deels kleurenblind.
http://kleurenblindheid.nl/kleuren/ishihara.shtml
-
G
Draidy wrote:stoplichten zijn sowieso altijd vast volgorde met lampen van, das kan als kleurenblinde best.

-
E
nog 1 off : ik zie bij plaatje 4 gewoon 2 staan en ik ben niet kleurenblind????/Rawbin wrote:Ik ben ook rood/groen kleurenblind, maar toch kan ik dat zien. Nu is dat ook omdat het een aardig groot contrast is. Bovendien is het niet raar. 1 op de 3 mannen is rood/groen kleurenblindSteffnov wrote:Dus jij ziet bijvoorbeeld het verschil tussen dit en dit niet, om een voorbeeld te noemen? (serieuze vraag)robkuh1990 wrote:Mijn vader is deels kleurenblind.
ik zie die gewoon als hoofdkleur![]()
http://kleurenblindheid.nl/kleuren/ishihara.shtml
explain.