Spelers en supporters van Ajax werden in het verleden al aangesproken als 'Joden'. Supporters hebben dit als geuzennaam overgenomen. De herkomst van deze naam is onderwerp van discussie omdat Ajax van oorsprong geen Joodse voetbalclub is. Voor de Tweede Wereldoorlog waren Wilhelmina Vooruit en Hortus Eendracht Doet Winnen (tegenwoordig gefuseerd onder de naam WV-HEDW) dé Joodse clubs van Amsterdam. Al voor de oorlog speelden er Joodse voetballers bij Ajax, alleen niet significant méér dan bij de andere Amsterdamse clubs. De aanhang was echter wel van meer Joodse afkomst en zo hing er in de jaren dertig van de vorig eeuw al een Joods imago rond de club. Aanhangers van bezoekende teams zagen dat er veel Joodse supporters aanwezig waren.[20] Het bestuur van Ajax en het CIDI hebben zich altijd verzet tegen het gekoketteer met het jodendom.[21]Skedoedelefloeps wrote:Ajax supporters die zich Joden noemen>>>>>> :')
The smiley says it all
Active topics in Off-Topic
Moderators
-
DArtiest
- 7488 posts member since 2010
- last seen Apr 2019
Alleen Ajacieden kunnen een spottende naam over nemen als Geuzennaam
Ik vond het achterlijk, vind het achterlijk en zal het altijd achterlijk blijven vinden.
Ik vond het achterlijk, vind het achterlijk en zal het altijd achterlijk blijven vinden.
Last edited by Dark Pact on 04 Mar 2011 15:18, edited 1 time in total.
dit dusSkedoedelefloeps wrote:Allen Ajacieden kunnen een spottende naam over nemen als Geuzennaam![]()
kreeg meteen commentaar van ''ekte'' ajaxcieden :')
-
DArtiest
- last seen Apr 2019
Aan het einde van het seizoen zien we wel weer welke ploeg zich de beste van NL mag noemenProject 141 wrote:Ben het helemaal met jullie eens, laten we lekker zo door gaan!djpatt wrote:ja dat is idd tof!Mr Kevin wrote:Quote's aanpassen is zo cool!![]()
haha
nee maar in een discussie topic psv eindhoven posten is gewoon trollen
nee maar in een discussie topic psv eindhoven posten is gewoon trollen
-
A
Frank de Boer: "Telkens als we balverlies leden, kreeg RKC de bal."

cruijff: ja dat is logischh *slis*Parvuz wrote:Frank de Boer: "Telkens als we balverlies leden, kreeg RKC de bal."
djpatt wrote:cruijff: maar das logischh *slis*Parvuz wrote:Frank de Boer: "Telkens als we balverlies leden, kreeg RKC de bal."
-
DArtiest
- last seen Apr 2019
Hey Frankieee!!!
Arendsoog!
Arendsoog!
-
THardtraxx Veteran
- 5491 posts member since 2010
- last seen Apr 2014
Haha ik ook!! Ajax uit Mokum trots van de joden!!oostzaner wrote:ABOUTALEB! DE JODEN KOMEN ERAAN, DE JODEN KOMEN ERAAN, DE JODEN KOMEN ERAAN!.
Ik heb gister de longen uit me lijf geschreeuwd.
Terugreis de hele trein op stelten gezet
3 punten zijn weer binnen
Nu 5 punten los op Volendam 
-
DArtiest
- last seen Apr 2019
Nederlandse Eredivisie 2010/2011wootum wrote:3 punten zijn weer binnen![]()
Yeah I know, moest het hier toch ff kwijtSkedoedelefloeps wrote:Nederlandse Eredivisie 2010/2011wootum wrote:3 punten zijn weer binnen![]()
![]()
mag hier ook wel
want een jupiler league topic word een beetje kansloos
-
DArtiest
- last seen Apr 2019
Jupiler League is toch sowieso al redelijk kansloosdjpatt wrote:mag hier ook wel
Elke keer als ik daar wedstrijden van zie denk ik: "Is dit voetbal? Hoe kunnen mensen dit volgen?"
Check de 0-2 van Zwolle van vanavond maar eens.Skedoedelefloeps wrote:Jupiler League is toch sowieso al redelijk kansloosdjpatt wrote:mag hier ook wel
want een jupiler league topic word een beetje kansloos![]()
Elke keer als ik daar wedstrijden van zie denk ik: "Is dit voetbal? Hoe kunnen mensen dit volgen?"
ik schrijf altijd na 5 wedstrijden de mensen op waarvan ik denk dat ze ver kunnen komen. spelen wel een paar leuke spelersSkedoedelefloeps wrote:Jupiler League is toch sowieso al redelijk kansloosdjpatt wrote:mag hier ook wel
het gaat niet om de mooie goalswootum wrote:Check de 0-2 van Zwolle van vanavond maar eens.Skedoedelefloeps wrote:Jupiler League is toch sowieso al redelijk kansloosdjpatt wrote:mag hier ook wel
Tuurlijk is het een heel slecht niveau. Maar toch geniet ik er altijd van, hebt vaak hele spannende en leuke wedstrijden. Voor iemand die niks heeft met een club uit de Jupiler League is het natuurlijk niks, dat begrijp ik.djpatt wrote:het gaat niet om de mooie goalsgaat om het waardeloze niveau
ik kijk elke week met plezier, maar een hele wedstrijd is egt te dramatischwootum wrote:Tuurlijk is het een heel slecht niveau. Maar toch geniet ik er altijd van, hebt vaak hele spannende en leuke wedstrijden. Voor iemand die niks heeft met een club uit de Jupiler League is het natuurlijk niks, dat begrijp ik.djpatt wrote:het gaat niet om de mooie goalsgaat om het waardeloze niveau
-
THardtraxx Veteran
- 5491 posts member since 2010
- last seen Apr 2014
oostzaner wrote:ABOUTALEB! DE JODEN KOMEN ERAAN, DE JODEN KOMEN ERAAN, DE JODEN KOMEN ERAAN!.
Ik heb gister de longen uit me lijf geschreeuwd.
View on YouTube
Ik sta achterin
-
DArtiest
- last seen Apr 2019
Triest.... heel erg triest