Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 feb 2022 09:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

juice-kanaal en aanverwante zaken/personen
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2022 15:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

snoeiprins
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2022 15:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

<Rusland/Oekraïne toppa oid> did not pass the vibe check :sick:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2022 15:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
snoeiprins

Inderdaad, zeg gewoon hovenier.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2022 11:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jordi schreef:
toppa

Jordi schreef:
vibe check
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2022 18:18 
 
Hardtraxxer

‘Dank’. Zeg gewoon dankjewel of bedankt. Dank komt zo koud en afstandelijk over. Maar t kan ook aan mij liggen xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2022 19:52 
 
Hardtraxx Newbie

Dankjewel / bedankt
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2022 23:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Maarschalk
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2022 20:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Joey schreef:
Maarschalk


Pardon....
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2022 23:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Prima
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2022 19:33 
 
Hardtraxxer

Martin Waus schreef:
Prima

Hai, Marco, hai, prima
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2023 11:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gepepen
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2023 01:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Slay
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2023 17:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

'ik wist niet meer waar ik het zoeken moest'
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2023 22:04 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

oeleh, hodeee. ** op
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2023 19:05 
 
Hardtraxx Veteran

Hatseflats
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2023 19:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pipa schreef:
Hatseflats


Denk dat ik dit echt nog nooit iemand heb horen zeggen haha.

ot: alles met een afwijkende mening 'woke' noemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2023 09:28 
 
Hardtraxx Veteran

Rickzel schreef:
Pipa schreef:
Hatseflats


Denk dat ik dit echt nog nooit iemand heb horen zeggen haha.

ot: alles met een afwijkende mening 'woke' noemen.

Hoorde het gisteren weer eens op tv. En kreeg direct kriebels ervan haha
Hoor het wel eens vaker
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2023 10:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

In verlengde van woke: cancel culture. Ik zie deze termen niets anders dan wapens van conservatieve politici (vooral Amerika maar je ziet het hier inmiddels soms ook) omdat ze niks beters te zeggen hebben en omdat ze zich bedreigd voelen. Mensen durven steeds vaker hun bek open te trekken over de mensen in macht.

Ja, soms slaat het door en wordt er iets doms geroepen. Maar ik zie dat als een soort kalibratie. Maatschappij is zich steeds beter bewust van hun verleden waarin minderheden (homo's, zwarten maar ook vrouwen) zacht gezegd niet altijd de beste positie hebben gehad. Nu wordt er gezocht naar wat juist is en dan wordt er soms ook iets doms geroepen (denk aan je stereotype blauw haar feministe in een 30sec youtube clip). Desalniettemin hoort iets doms roepen ook bij vrijheid van meningsuiting. Dit willen bestrijden op politieke niveau is hypocriet (omdat deze groep zogenaamd voor vrijheid van meningsuiting is) en heeft enge overeenkomsten met fascisme in de jaren 30. Hiermee doel ik op republikeinse staten als Arkansas en Florida die met de meest bizarre 'anti woke' wetten komen recentelijk.

Voorbeeld van anti woke nonsense in Florida: https://www.theguardian.com/commentisfr ... p-woke-act

Citaat:
Although all bills explicitly ban the teaching of classic racism, ie that “one race is superior to another race”, they also ban the teaching of institutional or structural racism, ie the idea racial discrimination is not just the consequence of a few racist individuals (“bad apples”) but that it is structural, engrained in the country’s key institutions – from election laws to law enforcement. The idea is simple: if kids are not taught about institutional racism, and the white supremacy it upholds, they won’t question it later when they are voters. As Orwell knew, historical revisionism is always a project for the future.


Oftewel, DeSantis wil verbieden dat scholen kinderen/studenten leert over institutionele racisme.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2023 10:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hier sla je de spijker denk ik wel op z'n kop Makrooy!
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2023 11:17 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Precies dat, idioten zijn idioten. Gillende blauwhaartjes, extinction rebelion, religieuze conservatieven, FVD volgers en dingen als antifa zijn allemaal gewoon ontspoorde mensen. Dat krimpt gelukkig langzamerhand wel, tenzij je op Twitter kijkt (wat vaak ook bots zijn).

Volledige acceptatie is nog wel ver weg omdat bepaalde andere instituten gewoon te gegrond zijn in de maatschappij. Dingen als partijen die baat hebben bij ongelijkheid, extreme religie en over het algemeen mensen die het niet kunnen hebben dat hun visie of mening niet is hoe de wereld is hebben nog een te grote zeg of acteren op hun denkgoed (facisme, communisme en helaas vooral rechts gedachtegoed, links is nou eenmaal meer op basis van inclusiviteit).

De manier waarop vrijheid van meningsuiting, en uberhaupt vrijheid bedoeld is, en ook zou gebruikt moet worden is dat iedereen mag zijn en denken wat hij wilt voor zichzelf. Dat is voor ieder zijn eigen en zodoende moet het ook persoonlijk blijven.

Je moet het niet opdringen aan anderen, dat is het moment dat je inbreuk doet op vrijheid van meningsuiting van anderen (gillende blauwhaartjes). Mensen doen het toch (politiek vooral) en misbruiken daarmee de vrijheid van anderen. Andersom accepteren mensen anderen niet onder het mom van vrijheid van meningsuiting en dat is een dezelfde misbruik van vrijheid van meningsuiting, want je beperkt anderen hun vrijheid en rechten (facisme, religie).

Als iedereen met vrijheid van meningsuiting het principe van leef en laat leven zou toepassen, dan heb je een maatschappij waar ieder gewoon zichzelf zou zijn. Maar dit is helaas nog te moeilijk en helaas kijken bepaalde politici nog naar het beperken van anderen als oplossing voor hun eigen vrijheid, waarmee ze precies het zelfde doen als de anderen die hun zouden beperken in hun vrijheid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2023 14:50 
 
Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
In verlengde van woke: cancel culture. Ik zie deze termen niets anders dan wapens van conservatieve politici (vooral Amerika maar je ziet het hier inmiddels soms ook) omdat ze niks beters te zeggen hebben en omdat ze zich bedreigd voelen. Mensen durven steeds vaker hun bek open te trekken over de mensen in macht.

Ja, soms slaat het door en wordt er iets doms geroepen. Maar ik zie dat als een soort kalibratie. Maatschappij is zich steeds beter bewust van hun verleden waarin minderheden (homo's, zwarten maar ook vrouwen) zacht gezegd niet altijd de beste positie hebben gehad. Nu wordt er gezocht naar wat juist is en dan wordt er soms ook iets doms geroepen (denk aan je stereotype blauw haar feministe in een 30sec youtube clip). Desalniettemin hoort iets doms roepen ook bij vrijheid van meningsuiting. Dit willen bestrijden op politieke niveau is hypocriet (omdat deze groep zogenaamd voor vrijheid van meningsuiting is) en heeft enge overeenkomsten met fascisme in de jaren 30. Hiermee doel ik op republikeinse staten als Arkansas en Florida die met de meest bizarre 'anti woke' wetten komen recentelijk.

Voorbeeld van anti woke nonsense in Florida: https://www.theguardian.com/commentisfr ... p-woke-act

Citaat:
Although all bills explicitly ban the teaching of classic racism, ie that “one race is superior to another race”, they also ban the teaching of institutional or structural racism, ie the idea racial discrimination is not just the consequence of a few racist individuals (“bad apples”) but that it is structural, engrained in the country’s key institutions – from election laws to law enforcement. The idea is simple: if kids are not taught about institutional racism, and the white supremacy it upholds, they won’t question it later when they are voters. As Orwell knew, historical revisionism is always a project for the future.


Oftewel, DeSantis wil verbieden dat scholen kinderen/studenten leert over institutionele racisme.


Je zegt dat Woke soms doorslaat en dat dat kalibratie is en dat doorslaan soms dus prima is, maar gebruikt vervolgens een extreem voorbeeld van de andere kant als argument.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2023 14:51 
 
Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:

Je moet het niet opdringen aan anderen.


a(wo)men
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2023 15:14 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Spobbertiet schreef:

Je zegt dat Woke soms doorslaat en dat dat kalibratie is en dat doorslaan soms dus prima is, maar gebruikt vervolgens een extreem voorbeeld van de andere kant als argument.


Hij zegt dat ze aan beide kanten doorslaan. Er moet gelijkheid komen en dan krijg je mensen die er extreem voor pushen en mensen die er extreem tegen zijn. Beiden zeggen onzin en zo krijg je die kalibratie die Arnes noemt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2023 15:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Spobbertiet schreef:
makrooy schreef:
In verlengde van woke: cancel culture. Ik zie deze termen niets anders dan wapens van conservatieve politici (vooral Amerika maar je ziet het hier inmiddels soms ook) omdat ze niks beters te zeggen hebben en omdat ze zich bedreigd voelen. Mensen durven steeds vaker hun bek open te trekken over de mensen in macht.

Ja, soms slaat het door en wordt er iets doms geroepen. Maar ik zie dat als een soort kalibratie. Maatschappij is zich steeds beter bewust van hun verleden waarin minderheden (homo's, zwarten maar ook vrouwen) zacht gezegd niet altijd de beste positie hebben gehad. Nu wordt er gezocht naar wat juist is en dan wordt er soms ook iets doms geroepen (denk aan je stereotype blauw haar feministe in een 30sec youtube clip). Desalniettemin hoort iets doms roepen ook bij vrijheid van meningsuiting. Dit willen bestrijden op politieke niveau is hypocriet (omdat deze groep zogenaamd voor vrijheid van meningsuiting is) en heeft enge overeenkomsten met fascisme in de jaren 30. Hiermee doel ik op republikeinse staten als Arkansas en Florida die met de meest bizarre 'anti woke' wetten komen recentelijk.

Voorbeeld van anti woke nonsense in Florida: https://www.theguardian.com/commentisfr ... p-woke-act

Citaat:
Although all bills explicitly ban the teaching of classic racism, ie that “one race is superior to another race”, they also ban the teaching of institutional or structural racism, ie the idea racial discrimination is not just the consequence of a few racist individuals (“bad apples”) but that it is structural, engrained in the country’s key institutions – from election laws to law enforcement. The idea is simple: if kids are not taught about institutional racism, and the white supremacy it upholds, they won’t question it later when they are voters. As Orwell knew, historical revisionism is always a project for the future.


Oftewel, DeSantis wil verbieden dat scholen kinderen/studenten leert over institutionele racisme.


Je zegt dat Woke soms doorslaat en dat dat kalibratie is en dat doorslaan soms dus prima is, maar gebruikt vervolgens een extreem voorbeeld van de andere kant als argument.


Wat Dennis eigk zegt. Mijn hele punt is dat men in deze tijd heel erg opzoek is naar gelijkheid en naar wat juist is. Soms slaat dat te ver door. Bijv. iets onzinnigs als uitgevers die sensitieve woorden uit Roald Dahls boeken verwijderen (waarvan ik nog altijd geloof dat het publiciteit stunt is). Maar dat is helemaal geen probleem. Dit gebeurt allemaal binnen de vrijheid van meningsuiting. Pas als de staat gaat zeggen wat je wel en niet mag zeggen, dan wordt het een probleem.

De andere kant is wel een probleem. Politici die boeken over institutionele racisme willen verbannen, abortus verbannen of het bestaansrecht van transgenders inperken is niet een extreem voorbeeld. Het is de realiteit in conservatieve staten in Amerika.

Daarnaast, ik ben geen centrist :P Ik ben zonder twijfel links progressief en irriteer me soms meer aan linkse mensen dan aan rechtse mensen. Maar bij de ene groep zie ik goede bedoelingen maar brengen het irritant en pretentieus, terwijl de andere groep geen goede bedoelingen heeft (ik doel op mensen met vermogen en macht).
Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic