Hardtraxx Veteran
11323 posts member since 2008
MeneerEend wrote:Froome zal er wel vandoor gaan met geel. Als iemand aanvalt rijdt Landa het wel even dicht voor hem. Zo zonde dat Landa bij sky zit, anders was deze tour nog een stuk spannender geweest.
Eigenlijk gebeurt hier hetzelfde als een paar jaar geleden tussen Wiggins en Froome. Froome was toen veel beter, maar mocht niks, want Wiggins moest winnen.
Hardtraxx Elite
2613 posts member since 2015
last seen Jun 2026
Ja als er afspraken worden gemaakt binnen een ploeg dan heb je maar te luisteren helaas. De vraag is alleen of Landa explosief genoeg is om het verschil te maken. Hij moest ook steeds uit de achtergrond terugkomen na aanvalspogingen.
Hardtraxx Veteran
6071 posts member since 2011
last seen Jan 2022
Mooie zege van Barguil, jammer voor Atapuma
Hardtraxx Veteran
7366 posts member since 2014
last seen 3 days ago
simon10pont wrote:Ja als er afspraken worden gemaakt binnen een ploeg dan heb je maar te luisteren helaas. De vraag is alleen of Landa explosief genoeg is om het verschil te maken. Hij moest ook steeds uit de achtergrond terugkomen na aanvalspogingen.
Froome is ook de betere tijdrijder, dus ook wel logisch dat ze daarop inzetten bij Sky
F
Hardtraxx Veteran
6061 posts member since 2010
last seen 1 day ago
Thommy wrote:Ze willen Quintana volgend jaar weer alleen op de tour laten richten. Ik weet niet of ze dan ook Landa mee gaan nemen. Denk dat ze hem dan eerder gebruiken voor Giro en/of Vuelta, mocht hij naar Movistar gaan.
Ware het niet dat Quintana wordt gelinkt aan UAE, op die manier bedoel ik dus dat Landa letterlijk zijn plek overneemt.

Wat betreft die Giro, dat heeft inderdaad effect op zijn prestaties nu. Maar in de bergetappes in de Giro raakte hij Dumoulin nauwelijks kwijt. Volgens mij had hij dat wel moeten kunnen als hij goed was geweest. En dat hij toen zichzelf spaarde voor de Tour geloof ik niet.
Hardtraxx Veteran
3837 posts member since 2015
last seen 5 days ago
Ik las het net inderdaad dat Quintana misschien wel weg gaat bij Movistar, ik zie dat alleen niet zo snel gebeuren. Landa naar UAE lijkt me waarschijnlijker.
Hardtraxx Veteran
12898 posts member since 2011
last seen 14 hours ago
Groenewegen :worship: niet verwacht dat hij hem zou halen toen hij al zo vroeg aan kop kwam
Hardtraxx Elite
last seen Jun 2026
Erg sterke sprint van Groenewegen. :thumbup:
Wel de meest dankbare rit om te winnen maar daar heeft hij wel de hele tour op moeten wachten.
Last edited by simon10pont on 23 Jul 2017 20:23, edited 1 time in total.
Bierkoning
25324 posts member since 2010
last seen 13 days ago
Heerlijke overwinning ja :worship: Al heb ik het idee dat het niveau van de andere sprinters ook niet bijster hoog was. Maar goed dat hoort er ook bij na 3 weken tour natuurlijk.
L
Hardtraxx Veteran
3475 posts member since 2013
last seen Feb 2024
Heerlijk! Vroeger veel met hem gefietst. Lekker dat het dan na jaren investeren er in zo'n mooie rit uitkomt. :worship:
Hardtraxx Elite
last seen Jun 2026
Lenny wrote:Heerlijk! Vroeger veel met hem gefietst. Lekker dat het dan na jaren investeren er in zo'n mooie rit uitkomt. :worship:
Nice, Ben je vroeger ook wielrenner geweest? Ik kan mij ook nog minstens een wedstrijd (Internationale driedaagse van Axel) herinneren waar Groenewegen ook aan de start stond.
Last edited by simon10pont on 24 Jul 2017 15:49, edited 1 time in total.
Hardtraxx Veteran
last seen 3 days ago
75e geworden in de Scorito Tourpoule :)
L
Hardtraxx Veteran
3475 posts member since 2013
last seen Feb 2024
simon10pont wrote:
Lenny wrote:Heerlijk! Vroeger veel met hem gefietst. Lekker dat het dan na jaren investeren er in zo'n mooie rit uitkomt. :worship:
Nice, Ben je vroeger ook wielrenner geweest? Ik kan mij ook minstens nog een wedstrijd (Internationale driedaagse van Axel) herinneren waar Groenewegen ook aan de start stond.
Ja, tot mijn 12de heb ik gefietst.
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
Lenny wrote:
simon10pont wrote:
Nice, Ben je vroeger ook wielrenner geweest? Ik kan mij ook minstens nog een wedstrijd (Internationale driedaagse van Axel) herinneren waar Groenewegen ook aan de start stond.
Ja, tot mijn 12de heb ik gefietst.
Had je toen al je Picante bak?
Hardtraxx Veteran
5693 posts member since 2015
last seen Feb 2026
Nog mensen die de Tour weer volgen dit jaar? Erg genoten van beide overwinningen van Groenewegen en natuurlijk de etappe van vandaag. :worship:
Hardtraxx Veteran
2e week wordt weer interessant, ga ik dus zeker kijken, aangezien ook het WK en het tennis is afgelopen.
Bierkoning
last seen 13 days ago
Indy wrote:Nog mensen die de Tour weer volgen dit jaar? Erg genoten van beide overwinningen van Groenewegen en natuurlijk de etappe van vandaag. :worship:
Gister voor het eerst bijna de hele etappe gezien, god wat een chaos :P Maarja dat maakt het ook leuk. Moet voor de rest helaas wel altijd werken tot half 5 of 5 uur, dus kan dan alleen het einde zien steeds op de weekenden na.
Bierkoning
last seen 13 days ago
Kruiswijk :surrender: Zou episch zijn als ie het volhoudt.
Hardtraxx Veteran
Zelden zo spannende rit meegemaakt, mede doordat hij natuurlijk een Nederlander is die de Alp d'Huez kan winnen en eventueel het geel kan pakken.
Hardtraxx Addict
1510 posts member since 2017
last seen Mar 2024
Zo wat zit ik met spanning voor de buis. 6km te gaan nu, zou toch vet zijn als hij het haalt zeg :worship:
Hardtraxx Veteran
last seen 3 days ago
Sky maakt echt heel die tour dood joh :thumbdown:
Hardtraxx Veteran
Tom dan :innocent: :innocent:
Bierkoning
last seen 13 days ago
Chroman wrote:Sky maakt echt heel die tour dood joh :thumbdown:
Ja echt verschrikkelijk.

Nouja misschien kan Dumoulin nog winnen nu, al gunde ik het Kruiswijk meer. En die supporters man, 100% dat Nibali gewoon omver gebeukt is. Kan toch niet...

Edit: supporters zijn het trouwens niet, toeschouwers is nog het netste wat ik erover kan zeggen.
Hardtraxx Veteran
Tsja dat weet je van Sky, is gewoon op dit moment de allersterkste ploeg die er in het peleton meerijdt.
Hardtraxx Veteran
14692 posts member since 2009
last seen 2 hours ago
Chroman wrote:Sky maakt echt heel die tour dood joh :thumbdown:
Jep. Tijd dat die ploeg een keer uit elkaar valt. :x