Hardtraxx Veteran
7366 posts member since 2014
last seen 1 hour ago
Het zag er lomp uit, maar ook Sagan heeft geen achteruitkijkspiegel. Er was een heel klein gaatje tussen Sagan en de hekken en Cavendish gaat proberen om daar tussendoor te fietsen. Was niet echt een bewuste elleboog of zo, maar wel bijna 3 renners het ziekenhuis is. Dus moeilijke beslissing, maar kan het wel begrijpen van de jury.
Demare maakte trouwens ook een levensgevaarlijke slinger recht voor Bouhanni.
Hardtraxx Veteran
11323 posts member since 2008
Daveytl wrote:Na de analyse van Thijs Zonneveld ben ik het eigenlijk wel met m eens dat het niet terecht is dat ie uit de tour wordt gezet.
Jup was het er ook mee eens. Ook mee eens dat er een grens gesteld wordt, maar dan zouden er meerdere gestraft moeten worden in dit geval.
Hardtraxx Veteran
7366 posts member since 2014
last seen 1 hour ago
Hier ook duidelijk geanalyseerd:
Hardtraxx Veteran
Ja exact. Ok die elleboog hoort niet zo'n beweging te maken, dat is gewoon niet netjes, maar dat was niet de oorzaak van de val ja.
Hardtraxx Veteran
12898 posts member since 2011
last seen 16 hours ago
Sagan werd ook verantwoordelijk gehouden voor de valpartij daar net voor, die ik helaas niet goed heb kunnen zien. Speelt ook mee.
Hardtraxx Veteran
Hmm maar daar heb ik ook geen goede analyse over gezien.
Hardtraxx Veteran
5693 posts member since 2015
last seen Feb 2026
Wel jammer, beide renners zijn wel een gemis voor de tour tbh :$
Hardtraxx Veteran
Sagan wel, Cavendish niet, 1 van de naarste renners uit het peloton imo.
Hardtraxx Veteran
3837 posts member since 2015
last seen 5 days ago
Cavendish? Verklaar u nader, want hij doet niet zo heel vaak gekke dingen in een sprint.

Daarbij, 30 etappezeges in alleen de Tour de France.
Hardtraxx Veteran
5390 posts member since 2014
last seen Aug 2024
Ik bak er echt geen snars van met zo'n tourspel >.<
Hardtraxx Veteran
Thommy wrote:Cavendish? Verklaar u nader, want hij doet niet zo heel vaak gekke dingen in een sprint.

Daarbij, 30 etappezeges in alleen de Tour de France.
Is veel bij incidenten betrokken geweest, doen die 30 etappezeges niks aan af.

Ohja en denk maar eens aan dat geval vorig jaar in Rio op de baan :/
Hardtraxx Veteran
last seen 5 days ago
Oke dat incident op de baan in Rio inderdaad niet aan gedacht.

Maar zijn incidenten niet inherent aan sprinters of degene die de sprint aantrekken? Zo vaak dat je ziet dat ze wat aan duwen zijn met hun ellebogen of met hun hoofd om maar de beste plek te hebben om die sprint aan te trekken. Er zijn renners die nog wel een stuk erger zijn. Bouhanni is er daar een van.
Hardtraxx Addict
1776 posts member since 2008
last seen 57 minutes ago

Of deze van hem?
Hardtraxx Veteran
last seen 5 days ago
Ik ben inderdaad eens terug gaan kijken. Toch vaker betrokken bij incidenten dan ik me kon herinneren. :x
Hardtraxx Veteran
17992 posts member since 2010
last seen Aug 2025
Haha joh, die kerel staat er om bekend een klootzak te zijn in de sprint. Denk dat je nog wel 10 van dat soort filmpjes kunt vinden.
Hardtraxx Veteran
5460 posts member since 2012
last seen 2 days ago
Cavendish kan inderdaad een lul zijn .. Maar lees ook vaak dat het een toffe peer in het peloton is. Die actie bij Veelers is niet netjes, maar: de actie van Veelers hoort ook niet. Als je laat lopen in de sprint laat je je afzakken naar de zijkant. Hij laat zich nu bewust in het midden afzakken waardoor hij hindert en zodat renners niet in zijn slipstream kunnen komen. Dát is bewust in gevaar brengen en hinderen van anderen.
Hardtraxx Elite
2256 posts member since 2015
last seen Mar 2025
Hopen dat vandaag net zo spannend wordt als gisteren :x
Hardtraxx Veteran
last seen 16 hours ago
MeneerEend wrote:Hopen dat vandaag net zo spannend wordt als gisteren :x
Nou ja, als het daar net zo'n hondenweer is als hier...
Hardtraxx Veteran
last seen 5 days ago
Steffnov wrote:
Ze zitten in het zuid-oosten van Frankrijk dus ga daar maar niet vanuit.
Hardtraxx Veteran
last seen 16 hours ago
Thommy wrote:
Steffnov wrote:
Ze zitten in het zuid-oosten van Frankrijk dus ga daar maar niet vanuit.
Zuid-westen :P maar ff opgezocht, niet super zonnig maar wel droog. Wordt dus een saaie etappe weer vrees ik.
M
Hardtraxxer
333 posts member since 2015
last seen Feb 2026
Hoef je toch alleen maar even de laatste kilometer te kijken, scheelt ook weer
Bierkoning
25324 posts member since 2010
last seen 13 days ago
Zijn er daadwerkelijk mensen die hier de hele dag naar (kunnen) kijken dan? Ik vind de tour hartstikke leuk om te volgen (al is het moeilijk nu ik elke dag tot 5 uur werk), maar die vlakke etappes trek ik echt niet. Zodra het een beetje bergop gaat of over de kasseien kan ik wel zo een hele etappe kijken.
Hardtraxx Elite
2256 posts member since 2015
last seen Mar 2025
Pommer wrote:Zijn er daadwerkelijk mensen die hier de hele dag naar (kunnen) kijken dan? Ik vind de tour hartstikke leuk om te volgen (al is het moeilijk nu ik elke dag tot 5 uur werk), maar die vlakke etappes trek ik echt niet. Zodra het een beetje bergop gaat of over de kasseien kan ik wel zo een hele etappe kijken.
Doe ik meestal ook ja, of de tv staat op de achtergrond aan. Maar bij leuke bergetappes ben ik niet van de tv weg te krijgen hoor, kan soms zo spannend zijn :drool:
Hardtraxx Veteran
Gewoon Wimledon kijken bij dit soort saaie etappes en dan 's avonds de samenvatting.
Bierkoning
25324 posts member since 2010
last seen 13 days ago
Unknown wrote:Gewoon Wimledon kijken bij dit soort saaie etappes en dan 's avonds de samenvatting.
Tennis kan ik al helemaal geen hele wedstrijd naar kijken, gaan gvd om de halve minuut een half uur zitten. Zoals die laatste set van Nadal en Muller vd week vind ik dan genoeg, en mooi om te zien.