Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2011 17:37 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Hallo,

Ik zit met een probleem. Ben pas verhuisd naar Dordrecht en daar samen met mn pa een computer/muziek kamer opgebouwd. Uiteraard heb ik mn KRK's R6 ook mee genomen. Kwam altijd super fijn geluid uit en vooral de lage tonen waren lekker aanwezig.

Echter zijn die lage tonen sinds ik verhuisd ben amper tot niet aanwezig. Met de verhuizing netjes ingepakt dus ik denk niet dat de boksen kapot zijn maar dat de ruimte te klein is voor het vermogen van de KRK R6. Echter ben ik hier niet zo zeker van dus daarom vraag ik om jullie advies.

Weten jullie waaraan het kan liggen?

Hieronder wat foto's hoe de kamer eruit ziet.
(Let niet op de hanger en de deurstickers, moet nog veranderd worden :P)

http://imageshack.us/photo/my-images/14 ... 61714.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/19 ... 61809.jpg/
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2011 17:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

off-topic/voor-vragen-die-serieus-zijn-van-volwassen-aard-waar-je-geen-antwoord-op-weet-t14042.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2011 17:42 
 

whahahaha die hanger en de deurstickers :lol: :lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2011 17:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Refuze schreef:
dat de ruimte te klein is voor het vermogen van de KRK R6. Echter ben ik hier niet zo zeker van dus daarom vraag ik om jullie advies.


Dit kan het zoiezo niet wezen, als de ruimte idd te klein zou wezen zou je een overkill hebben ipv te zacht.
Alle stekkers e.d. nagekeken/beetje aan bewogen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2011 17:47 
 
Donateur
Avatar gebruiker

KSwoosh schreef:
whahahaha die hanger en de deurstickers :lol: :lol: :lol:


Of je opmerking is sarcastisch, of je hebt niet goed gelezen :P
Kamer is natuurlijk nog niet af het was namelijk voor de verhuizing een meidenkamer xD
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2011 17:48 
 
Donateur
Avatar gebruiker

sjobie schreef:
Refuze schreef:
dat de ruimte te klein is voor het vermogen van de KRK R6. Echter ben ik hier niet zo zeker van dus daarom vraag ik om jullie advies.


Dit kan het zoiezo niet wezen, als de ruimte idd te klein zou wezen zou je een overkill hebben ipv te zacht.
Alle stekkers e.d. nagekeken/beetje aan bewogen?


Ja het laag komt er gewoon niet uit. De stekkers zitten goed aangesloten op mn versterker dus ik weet echt niet wat het is :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2011 17:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Alles nog een keer nagelopen?
En zet wat muziek op en beweeg wat aan je kabels, kijken of dat verschil maakt.
Dit om iig de bekabeling uit te kunnen sluiten ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2011 17:51 
 
Donateur
Avatar gebruiker

sjobie schreef:
Alles nog een keer nagelopen?
En zet wat muziek op en beweeg wat aan je kabels, kijken of dat verschil maakt.
Dit om iig de bekabeling uit te kunnen sluiten ;)


Een stukje van de kabel (2cm lengte ofzo) ligt wel bloot. Alles is met vergulde aansluiten etc.
Weet niet of het hier aan kan liggen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2011 17:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kan, gebeurt er iets met je geluid als je het daar wat buigt/beweegt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2011 17:59 
 
Donateur
Avatar gebruiker

al bij schoonbergen geweest? zoek eerst het probleem bij je zelf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2011 18:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Is je huis toevallig in de gelredome? Dan klopt het dat de lage tonen niet te horen is, ze hebben er een limiter opgezet!

ontopic: ik denk dat je kamer te klein is, als ik bij axe ben en ik ga op de bank (2 meter ofzo) zitten hoor en voel je de bass ook beter dan als je op de stoel achter de pc gaat zitten
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2011 18:02 
 
Donateur
Avatar gebruiker

p-stylez schreef:
Is je huis toevallig in de gelredome? Dan klopt het dat de lage tonen niet te horen is, ze hebben er een limiter opgezet!


De of het Gelredome?

Dat had ik op mn vorige zolder kamer ook, dat is normaal. Maar ik voel/hoor nu gewoon GEEN bass...

@ Robert,
Nee, want heb meerdere mensen laten oordelen
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2011 18:11 
 
Donateur
Avatar gebruiker

heb ff de kabels gecontroleerd en bij beide kabels licht een deel bloot, inclusief de kern.
Dus vanavond ga ik ff de kabels wat korter maken en repareren zodat niks meer bloot licht, en dat resultaat zal ik ook hier neer zetten.

Iedereen alvast bedankt voor het mee denken!
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2011 18:24 
 

p-stylez schreef:
Is je huis toevallig in de gelredome? Dan klopt het dat de lage tonen niet te horen is, ze hebben er een limiter opgezet!

het zou natuurlijk ook kunnen komen door het hoge gehalte dagjes mens, die kunnen daar natuurlijk niet tegen
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2011 19:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Refuze schreef:
heb ff de kabels gecontroleerd en bij beide kabels licht een deel bloot, inclusief de kern.
Dus vanavond ga ik ff de kabels wat korter maken en repareren zodat niks meer bloot licht, en dat resultaat zal ik ook hier neer zetten.

Iedereen alvast bedankt voor het mee denken!

Dat lijkt mij toch het eerste waar je naar moet kijken, die kabels. Waarom zou je die uberhaupt zo bij laten liggen? Helemaal als je zulke apparatuur hebt staan. Heb je geen reserve kabels om het even te controleren of het aan de kabel ligt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2011 19:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bovenstaand leek mij ook al maarja :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2011 19:57 
 
Donateur

probleem heb ik thuis ook, wen je vanzelf wel aan helaas :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2011 20:00 
 
Donateur
Avatar gebruiker

maarten1410 schreef:
Refuze schreef:
heb ff de kabels gecontroleerd en bij beide kabels licht een deel bloot, inclusief de kern.
Dus vanavond ga ik ff de kabels wat korter maken en repareren zodat niks meer bloot licht, en dat resultaat zal ik ook hier neer zetten.

Iedereen alvast bedankt voor het mee denken!

Dat lijkt mij toch het eerste waar je naar moet kijken, die kabels. Waarom zou je die uberhaupt zo bij laten liggen? Helemaal als je zulke apparatuur hebt staan. Heb je geen reserve kabels om het even te controleren of het aan de kabel ligt?


Is met de verhuizing gebeurt en had de kabels verder nog niet gecontroleerd, vandaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2011 20:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zou bijna zeggen 1+1=2 maar ben wel benieuwd of dat het is. Het kan ook door de akoestiek komen, omdat je speakers voor een raam staan. Dat klinkt toch anders dan waarneer het tegen een muur staat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2011 20:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

maarten1410 schreef:
Zou bijna zeggen 1+1=2 maar ben wel benieuwd of dat het is. Het kan ook door de akoestiek komen, omdat je speakers voor een raam staan. Dat klinkt toch anders dan waarneer het tegen een muur staat.

Als je krk's hebt lijkt me dat weinig uitmaken aangezien die er niets aan de achterkant uitgooien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2011 20:49 
 

maarten1410 schreef:
Zou bijna zeggen 1+1=2 maar ben wel benieuwd of dat het is. Het kan ook door de akoestiek komen, omdat je speakers voor een raam staan. Dat klinkt toch anders dan waarneer het tegen een muur staat.

Wel redelijk achterlijk ja, sowieso dat er zo ruis bij je signaal komt, en mss wel verlies
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2011 21:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Piaaa schreef:
maarten1410 schreef:
Zou bijna zeggen 1+1=2 maar ben wel benieuwd of dat het is. Het kan ook door de akoestiek komen, omdat je speakers voor een raam staan. Dat klinkt toch anders dan waarneer het tegen een muur staat.

Als je krk's hebt lijkt me dat weinig uitmaken aangezien die er niets aan de achterkant uitgooien.

En toch maakt dat uit. Dat je speaker aan de voorkant zit, wil niet zeggen dat er geen geluid (denk aan resonantie) uit de achterkant van je kast komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2011 21:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

maarten1410 schreef:
Piaaa schreef:
maarten1410 schreef:
Zou bijna zeggen 1+1=2 maar ben wel benieuwd of dat het is. Het kan ook door de akoestiek komen, omdat je speakers voor een raam staan. Dat klinkt toch anders dan waarneer het tegen een muur staat.

Als je krk's hebt lijkt me dat weinig uitmaken aangezien die er niets aan de achterkant uitgooien.

En toch maakt dat uit. Dat je speaker aan de voorkant zit, wil niet zeggen dat er geen geluid (denk aan resonantie) uit de achterkant van je kast komt.

Weet ff niet hoe je dat noemt, het restgeluid zeg maar, komt er ook aan de voorkant uit.
Maar het ligt er idd wel aan hoe dicht ze dan op het raam staan ivm met resonantie idd.
Maar jij snapt mijn punt ook wel;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2011 21:37 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ze staan niet bij een raam. Mijn bureau staat in het midden van de kamer, aan de andere kant (dus veel dichter bij het raam) is het bureau van mn pa.

Heb inmiddels nieuwe kabels gemaakt en het probleem is zo goed als opgelost! Nog steeds niet helemaal super maar dat ligt denk ik gewoon aan de ruimte.

Iedereen bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2011 21:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Refuze schreef:
Heb inmiddels nieuwe kabels gemaakt en het probleem is zo goed als opgelost! Nog steeds niet helemaal super maar dat ligt denk ik gewoon aan de ruimte.

Iedereen bedankt!

Zo goed als haha. Oke netjes!
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic