Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 63, 64, 65, 66, 67
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2024 21:10 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Justinhafc schreef:
We willen nu zoeken naar een tweede auto, liefst een station, waarmee we bijv. ook relaxt op vakantie kunnen gaan/grotere afstanden kunnen rijden. De auto die het meest gebruikt gaat worden gaat zo'n 30k per jaar rijden. De andere waarschijnlijk nog geen 10k. Budget is ongeveer tussen de 10-12k.


Aan de hand van jouw eisen zou ik een B-segment Station kopen.
Voor jouw beeldvorming, een Aygo is een A-segment en een VW Golf is een C-segment.

Denk bijvoorbeeld aan een Skoda Fabia Stationwagon of een Kia ProCee'd. Je moet ook nadenken of je echt zo'n grote kofferbak nodig bent of dat je alles ook in de achterkant van een C-segment auto kan krijgen. Als je voor (bagage)ruimte wilt gaan dan zou ik Hyundai of Skoda gaan iig.

Justinhafc schreef:
- Zou het handiger zijn voor mijn vriendin om in de grotere auto te gaan rijden (afhankelijk van verbruik) of kan zij beter de Aygo blijven rijden?


Dat kan ik niet voor je antwoorden, dat ligt echt aan hoe vaak jullie hem tegelijk nodig hebben. Want een extra auto is natuurlijk wel weer extra 100 a 200 maandelijkse kosten en benzine kosten en reparatiekosten wanneer het kapot gaat.

Als jullie schema's niet te veel clashen zou ik gewoon een auto nemen. Gezien jij ook niet ver van werk zit pak je dan gewoon de fiets zoals je zegt toch?


Justinhafc schreef:
- Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een auto? Kilometerstand, bouwjaar etc?

Dat ligt ook echt aan de auto die je zoekt. Voor jouw prijsklasse zou ik wel iets onder de 100,000 op de teller doen en daarbij letten of groot onderhoud net is geweest of er niet aan zit te komen (nieuwe remschijven/klauwen als hij matig remt, distributieketting nog gezond, radiator niet lekkende, geen zompige koppeling of moeilijk schakelen door een versleten koppeling en/of vliegwiel, moeizame koude start kan op dynamo issues duiden). [/quote]

Justinhafc schreef:
- Wat zijn betrouwbare merken/types waarmee je jaren vooruit kan?

Kia, Hyundai, Toyota, Honda, Suzuki, Subaru, Mitsubishi zijn de meest betrouwbare merken. Alles Koreaans en Japans is gewoon goed behalve Nissan door de Renault onderdelen. Mazda is minder goed maar nog steeds goed (door Ford onderdelen).

Je Skoda, Seat, Volkswagen, Audi, Ford, Volvo e.d. zijn prima maar vergen over het algemeen sneller onderhoud en als je iets zoekt waar je jaren betrouwbaar mee vooruit kan voor die prijsklasse ben je gewoon beter af met een Aziaat.

Alles wat aan de voorkant of onderhuids Frans, Amerikaans en Italiaans is gewoon links laten liggen. E.g. Peugeot, Renault, Citroen, DS, Chevrolet, Opel, Fiat, Alfa Romeo en Dacia.

Ik heb nu bijvoorbeeld een Ford Fiesta als leaseauto die nieuwer is als mijn Kia en ik voel aan alles dat mijn Kia gewoon robuuster is.


Justinhafc schreef:
Nog andere adviezen die kunnen helpen?

1. Als er veel van een bepaald soort auto wordt aangeboden voor goedkopere prijzen heeft dat een rede, dat betekent vaak dat het barrels zijn. Goedkoop is duurkoop.

2. Gebruik ANWB occassiontests als graadmeter of een automodel uit een bepaald jaar betrouwbaar is. Ik wou dat ik het had geweten voor ik twee Opels had gekocht.

3. Als je veel snelweg rijdt, ga voor een 4-cilinder en niet een 3-cilinder

4. Afdingen kan altijd, wees brutaal, voor die dealer zijn er tig anderen. Focus je niet te veel op een auto die online staat die je per se NU wilt. Dealers ruiken dat en gaan niks van het bedrag af doen.

5. Ga niet een auto testrijden, doe meerderen en ook meerdere van het zelfde model. Zo heb je een goede graad meter van wat de norm van een goed exemplaar van de auto is.

6. Aansluitend bovenstaand, neem iemand mee die verstand van auto's heeft en/of vaker auto's heeft verkocht of gekocht. Zij spotten shit en dingen af wat meer waard gaat zijn dan dat sixpackje dat je ze geeft voor de moeite.

7. Een paar auto's die nog degelijk qua deals zijn zijn de Toyota Auris, Skoda Fabia, Kia Cee'd

8. Gaspedaal.nl is een goede website om te zoeken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2024 09:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik had al gehoopt op een mega uitgebreid Broken Balance antwoord, super chill! Thanks :thumbsup:

Broken Balance schreef:
Denk bijvoorbeeld aan een Skoda Fabia Stationwagon of een Kia ProCee'd. Je moet ook nadenken of je echt zo'n grote kofferbak nodig bent of dat je alles ook in de achterkant van een C-segment auto kan krijgen. Als je voor (bagage)ruimte wilt gaan dan zou ik Hyundai of Skoda gaan iig.


Laat ik zo zeggen dat we die grote kofferbak vooral voor de 'toekomst' nodig hebben. Heb ook niet zo zin om nu dan bijv. een C-segment te kopen en dan over een jaar weer een B-segment omdat we 'm dan nodig hebben.

Broken Balance schreef:
Als jullie schema's niet te veel clashen zou ik gewoon een auto nemen. Gezien jij ook niet ver van werk zit pak je dan gewoon de fiets zoals je zegt toch?


Dit clasht vooral in de weekenden. M'n vriendin heeft vriendinnen door het hele land wonen en is vaak met de auto weg. Dan zou ik zonder zitten terwijl ik bijv. met voetbal ook vaak een auto nodig heb. Stel het blijkt dat dit minder wordt dan kunnen we altijd de Aygo weer verkopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2024 08:51 
 
Hardtraxx Elite

Kort maar krachtig antwoord, kies een auto merk uit die bij Volkswagen Group hoort.
Toelichting heb ik geen zin in, spijt ga je zeker niet krijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2024 21:38 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Hard4Us schreef:
Kort maar krachtig antwoord, kies een auto merk uit die bij Volkswagen Group hoort.
Toelichting heb ik geen zin in, spijt ga je zeker niet krijgen.


Sidenote, kijk enorm welke je kiest en welke motor er in zit. Bepaalde generaties/motorcombo VW Group auto's hebben inherente problemen met de motor en de ketting en hoog olieverbruik en hoog benzineverbruik.

Daarnaast zijn de basismodellen Audi A1 en A3 echt een verspilling van geld, je krijgt niks bijzonders extra t.o.v. een Polo/Golf en je betaalt veel meer.

Justinhafc schreef:

Laat ik zo zeggen dat we die grote kofferbak vooral voor de 'toekomst' nodig hebben. Heb ook niet zo zin om nu dan bijv. een C-segment te kopen en dan over een jaar weer een B-segment omdat we 'm dan nodig hebben.


Dan zou ik zeggen een Skoda Fabia of Superb Station (en dan goed kijken welke motoren, vooral 1.2 motoren van 2010 - 2014 hebben fabrieksissues waarbij je goed moet opletten of ze wel zijn teruggegaan naar de fabriek toen ze teruggeroepen werden) Anders is een C'eed Sportwagon of i30 station een solide optie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2024 08:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wederom dank BB!
Vorige  1 ... 63, 64, 65, 66, 67
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic