Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 1256, 1257, 1258, 1259, 1260, 1261, 1262 ... 1290  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2022 13:26 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Als je geen marketinggedreven muziek en showpik gehalte wilt dan luister je toch de verkeerde genres met hardstyle en hardcore.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2022 13:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Als je geen marketinggedreven muziek en showpik gehalte wilt dan luister je toch de verkeerde genres met hardstyle en hardcore.


Ja dan moet je maar plots andere muziek leuk vinden als je daar niet tegen kan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2022 13:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
verpest dit dan je immersie ofzo?

wat :lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2022 13:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

THArdstyler schreef:
Nuracore schreef:
verpest dit dan je immersie ofzo?

wat :lol: :lol:

Weet ik veel hoe je dit noemt, betrokkenheid is het ook niet echt dus ja er zal iets zijn wat hem triggered :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2022 14:21 
 
Hardtraxx Veteran

Nura zoekt naar het woord beleving
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2022 14:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ErikZ schreef:
Nura zoekt naar het woord beleving

Bingo!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2022 21:32 
 
Hardtraxxer

Is d’r toevallig iemand hier een beetje juridisch onderlegd? Ik lig een beetje in de clinch met m’n buurvrouw omdat zij last heeft van bass trillingen van mijn monitor speakers. Het enige wat ik doe is tv kijken op een zacht tot normaal volume. Ik heb al isolatiepads en een DAC aangeschaft voor haar, maar nu moet ik dus nog een versterker kopen om de bass omlaag te kunnen draaien. Nu kost dit zo’n 100-120 euro en ik heb geen zin om dit volledig zelf te betalen aangezien het niet mijn probleem is dat zij last ondervindt van ‘bass trillingen van het kijken van tv’. Zij wilt niet mee betalen aan ‘overlast’ die ik veroorzaak. Ze ondervindt dagelijks last hiervan, ook rond het nachtelijke uur. Andere buren heb ik al nagevraagd, maar zij ondervinden geen last. Ook de vorige bewoner van de huidige woning van de buurvrouw nu.

Is deze overlast onrechtmatig? Wat denken jullie?

Flink irritatiepuntje aangezien ze elke keer loopt te zeiken terwijl we niks ergs doen. Puur en alleen tv kijken op een doodnormaal volume. Wil ook best mee werken aan een oplossing maar de tv zachter zetten of een koptelefoon op doen, is daar geen van. Koptelefoon gaat lastig met twee personen, tv zachter gaat bijna niet want dan verstaan we de tv niet meer en het geluid van tv zelf is ronduit dramatisch. Voor die laatste oplossingen mag ze eerst bewijzen dat het geluid onrechtmatig is
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2022 22:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het is niet aan jou om te bepalen of die last onrechtmatig is. Feit is dat zij er last van heeft.

Je kunt haar niet dwingen mee te betalen aan apparatuur :lol:
Jij moet gewoon zorgen dat zij geen last heeft.

Overigens man ik niet bepalen van afstand hoe erg de overlast is. Er bestaat ook nog zoiets als 'gewone leefgeluiden' en als je daar niet tegen kan moet je vrijstaand of in nieuwbouw gaan wonen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2022 22:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Huisapotheker schreef:
verhaal

Hoe woon je? Gehuurd of koop? In een appartementencomplex of rijwoning?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2022 22:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Huisapotheker schreef:
Zij wilt niet mee betalen aan ‘overlast’ die ik veroorzaak.


Teeeeering. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2022 22:44 
 
Hardtraxxer

hurricane schreef:
Huisapotheker schreef:
verhaal

Hoe woon je? Gehuurd of koop? In een appartementencomplex of rijwoning?

Gehuurd in een flat.

Ik wil trouwens best de versterker volledig zelf betalen, maar daarvoor moet de hinder wel onrechtmatig zijn. In een juridisch document lees ik in de nacht 25 dB maximaal, maar in m’n eigen ruimte meet ik maximaal 40-45 dB op alle frequenties (wel via de iPhone maar t geeft vast wel enig beeld). Ik vraag me ook af of de verhuurder niet in gebreke is want ik woon in een nieuwbouwwoning. Kan ik daar niet van verwachten dat het zo’n minimale hoeveelheid bass gewoon tegenhoudt?

Voor mijn gevoel heeft ze gewoon slaap problemen die ze afschuift op mijn bass geluiden van de boxen. Ik val als het ware in slaap met precies hetzelfde geluid, maar dan in de kamer waar het vandaan komt. Dit vergroot bij mij niet echt bepaald het inlevingsvermogen. Ze stuurt verder ook geen geluidsfragmenten en ik wil al tijdje komen luisteren maar ze stelt dit constant uit of zorgt er niet actief voor dat ik ff kom luisteren. Dat wekt ook irritatie.
Verder ook nog zeggen dat ze er overdag niks van zegt en dan denk ik echt van: dudeeee, ik kijk gewoon tv en ik hoor zelf niet overdreven veel bass ofzo. Ik kan zelf tenslotte ook slecht tegen een te hard volume van de tv.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2022 22:54 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Het kan net zo zijn dat de bass versterkt wordt door de akoestiek op bepaalde plekken waardoor zij er last van heeft.

Snap wel dat het irritant kan zijn voor de buurvrouw.

Maar zit er geen equalizer in je tv ofzo? Sommige monitors hebben ook een eq achterop, maar dat had je al wel gedaan als je die had denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2022 22:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Deze eens proberen:

https://kandidaten-gezocht.nl/mr-frank- ... uitspraak/
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2022 23:10 
 
Hardtraxxer

Mark With A Tarrel schreef:
Het kan net zo zijn dat de bass versterkt wordt door de akoestiek op bepaalde plekken waardoor zij er last van heeft.

Snap wel dat het irritant kan zijn voor de buurvrouw.

Maar zit er geen equalizer in je tv ofzo? Sommige monitors hebben ook een eq achterop, maar dat had je al wel gedaan als je die had denk ik.

Equalizer van de tv kan ik op een of andere manier niet aanpassen. Zit aangesloten aan de Jack aansluiting naar XLR. Speakers hebben ook geen voldoende regeling voor de bass. Kan hem maar 2 dB omlaag zetten, wat ik al gedaan heb

Veel ruimte heb ik verder ook niet om m’n kamer te verbouwen. Woon maar op 21 m2 haha. D’r is wel 1 mogelijke manier die qua indeling zou werken, maar dan weet ik alsnog niet of het probleem daarmee opgelost is. Veel werk voor iets waarvan ik niet weet of het gaat werken. Ik hoop dat ze een geluidsmeting gaat laten doen en dat we eventueel via die meting, aan een oplossing weten te komen

Ik dacht verder misschien dat buurvrouw hier last van heeft: https://www.laagfrequentgeluid.nl/tips- ... ering-lfg/
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2022 00:12 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik denk dat je beter advies kan vragen bij mensen met akoestische know-how, of je er zelf even in verdiepen via fora enz. Tevens, moderne huizen / appartementen zijn tegenwoordig ook zo zielloos ingericht dat het perfecte echokamers zijn (want minimalistisch, geen gordijnen, etc) wat het alleen maar ziellozer maakt. Kan zo zijn dingen doen.

Je kan altijd nog proberen iets af te spelen op de boxen via je computer met een software EQ er tussen en in overleg met de buurvrouw kijken bij welke frequenties de schoen begint te wringen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2022 00:30 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Huisapotheker schreef:
verhaal


Hahahahahahah tering, lange tijd niet meer zo een goed kut verhaal gezien :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2022 00:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Huisapotheker schreef:
hurricane schreef:
Huisapotheker schreef:
verhaal

Hoe woon je? Gehuurd of koop? In een appartementencomplex of rijwoning?

Gehuurd in een flat.

In de meeste appartementsgebouwen zijn regelementen opgesteld door de verhuurder, soms samen met evt een VVE waarin staat aan welke normen de (onder)vloer moet voldoen. Het zou kunnen dat jou (onder)vloer niet aan die norm voldoet. Er zijn uitspraken bekend dat bij geschillen, dat het eerste is wat op orde gebracht moet worden.
Is daar al naar gekeken?

Welke isolatiepads heb je onder je speakers? Heb je al van die spikes geprobeerd?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2022 08:13 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Telefoon die na 1,5 maand kuren begint te krijgen (nieuwe telefoon ter info).

Een of andere vage error met AVB Slot Verify en een fel blauw scherm. Je voelt je gelijk gehandicapt zonder telefoon.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2022 10:08 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Huisapotheker schreef:
Is d’r toevallig iemand hier een beetje juridisch onderlegd? Ik lig een beetje in de clinch met m’n buurvrouw omdat zij last heeft van bass trillingen van mijn monitor speakers. Het enige wat ik doe is tv kijken op een zacht tot normaal volume. Ik heb al isolatiepads en een DAC aangeschaft voor haar, maar nu moet ik dus nog een versterker kopen om de bass omlaag te kunnen draaien. Nu kost dit zo’n 100-120 euro en ik heb geen zin om dit volledig zelf te betalen aangezien het niet mijn probleem is dat zij last ondervindt van ‘bass trillingen van het kijken van tv’. Zij wilt niet mee betalen aan ‘overlast’ die ik veroorzaak. Ze ondervindt dagelijks last hiervan, ook rond het nachtelijke uur. Andere buren heb ik al nagevraagd, maar zij ondervinden geen last. Ook de vorige bewoner van de huidige woning van de buurvrouw nu.

Is deze overlast onrechtmatig? Wat denken jullie?

Flink irritatiepuntje aangezien ze elke keer loopt te zeiken terwijl we niks ergs doen. Puur en alleen tv kijken op een doodnormaal volume. Wil ook best mee werken aan een oplossing maar de tv zachter zetten of een koptelefoon op doen, is daar geen van. Koptelefoon gaat lastig met twee personen, tv zachter gaat bijna niet want dan verstaan we de tv niet meer en het geluid van tv zelf is ronduit dramatisch. Voor die laatste oplossingen mag ze eerst bewijzen dat het geluid onrechtmatig is


Hoewel het er in eerste instantie uit ziet als een zeikverhaal, kan ik me wel ergens in de klacht van je buurvrouw vinden. Toen ik in dit huis nog samenwoonde had ik ook last van het geluid van de soundbar van onze TV als mijn ex beneden nog TV zat te kijken en ik op bed lag. Als ik dan even naar beneden kwam om te vragen of die zachter mocht, dan stond hij al bijna op het absolute minimale geluid en kon je het al nauwelijks verstaan.

Wat ik dus wil zeggen, is dat het heel erg aan de ruimte / de bouw kan liggen. Wat voor jou in je woonkamer als 'zacht' wordt gezien, kan qua lage tonen best door brommen naar je buurvrouw, omdat deze redelijk makkelijk door muren / vloeren heen kunnen gaan. Soms dus nog harder dan jij het fysiek hoort.

In plaats van allerlei dure apparatuur aanschaffen, zou ik gewoon eens simpeler denken. Zet je TV eens aan zoals je het normaal hebt, ga even bij je buurvrouw naar binnen en luister. Misschien kom je er dan achter dat het inderdaad eigenlijk best wel luid is en zeker als je dat hoort als je in bed ligt. Vervolgens kunnen jullie samen naar jouw huis gaan en luister. Op deze manier kun je wat wederzijds begrip van de situatie creëren en kun je ook gewoon gezonde afspraken maken / compromissen sluiten dat je bijvoorbeeld na 10 uur 's avonds je soundbar uit zet. Hele andere insteek dan alleen maar op elkaar te zeiken. Want eerlijk gezegd vind ik je ook best een kutbuurman als jij gewoon na middernacht je monitorspeakers nog (te hard) aan hebt staan.

Stukje leven en laten leven. Hoeft niet zo moeilijk te zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2022 10:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

rakkietakkie schreef:
Telefoon die na 1,5 maand kuren begint te krijgen


steenwolk schreef:
android Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2022 10:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RomanAnthony schreef:
verhaal


Ik heb ook een tijdje een TV op mijn slaapkamer gehad waar eigenlijk amper bass uit kwam, maar hoe mijn complex is ingericht hoorden mijn buren het wel enorm goed. Zelfs op normaal en zacht niveau. Dit terwijl ik de TV in de kamer er naast gewoon niet hoorde. Toen bij hun over de vloer geweest en je hoorde het wel degelijk.

Zodoende gewoon besloten om dat niet meer te doen. Want iemand zijn rust/slaap dagelijks storen ten opzichte van net even anders TV kijken, dan is de keuze vrij makkelijk gemaakt.

En om het op te lossen ook eens met wat Roman zegt. Zet je TV aan, ga naar je buurvrouw en probeer samen het probleem te verhelpen door simpele isolatie, het verplaatsen van je TV of speakers, een betere ondergrond voor je speakers, meubilair of TV of wat dan ook. Als je het zo doet zie je wat voor aanpassingen wat voor effect hebben.

Ga gewoon experimenteren en kijk direct wat voor resultaat het heeft door ook bij je buurvrouw te luisteren, want als je elkaar zo direct helpt kom je ook sneller tot een oplossing i.p.v. dit geklaag naar elkaar. Wees dan zelf ook de grotere persoon en stel dat voor ipv het af te schuiven als haar probleem.

Wat voor jou misschien normaal volume is, is voor haar niet normaal. Niet iedereen luistert naar harde muziek, gaat naar feesten en is veel lawaai gewend enz enz. Je kan anderen niet afrekenen op hoe jij alles beleeft. Dit klinkt namelijk als een confrontatie die heel makkelijk opgelost kan worden maar niet wordt opgelost door geklaag en misgunning over en weer.

En om op je initiele vraag terug te komen, juridisch ga jij dit niet winnen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2022 10:49 
 
Hardtraxx Veteran

Huisapotheker schreef:
Ze stuurt verder ook geen geluidsfragmenten en ik wil al tijdje komen luisteren maar ze stelt dit constant uit of zorgt er niet actief voor dat ik ff kom luisteren. Dat wekt ook irritatie.


Dit vind ik dan zo bijzonder. Wil je nou dat iemand het oplost of niet :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2022 10:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Basshunterzz schreef:
Huisapotheker schreef:
Ze stuurt verder ook geen geluidsfragmenten en ik wil al tijdje komen luisteren maar ze stelt dit constant uit of zorgt er niet actief voor dat ik ff kom luisteren. Dat wekt ook irritatie.


Dit vind ik dan zo bijzonder. Wil je nou dat iemand het oplost of niet :lol:

Kun jij niet ff helpen Basshunterzz?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2022 11:02 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

RomanAnthony schreef:
verhaal


Hier mee eens. Ik heb ook een tijdje een TV op mijn slaapkamer gehad waar eigenlijk amper bass uit kwam, maar hoe mijn complex is ingericht hoorden mijn buren het wel enorm goed. Zelfs op normaal en zacht niveau. Dit terwijl ik de TV in de kamer er naast gewoon niet hoorde. Toen bij hun over de vloer geweest en je hoorde het wel degelijk.

Zodoende gewoon besloten om dat niet meer te doen. Want iemand zijn rust/slaap dagelijks storen ten opzichte van net even anders TV kijken, dan is de keuze vrij makkelijk gemaakt.

En om het op te lossen ook eens met wat Roman zegt. Zet je TV aan, ga naar je buurvrouw en probeer samen het probleem te verhelpen door simpele isolatie, het verplaatsen van je TV of speakers, een betere ondergrond voor je speakers, meubilair of TV of wat dan ook. Als je het zo doet zie je wat voor aanpassingen wat voor effect hebben.

Ga gewoon experimenteren en kijk direct wat voor resultaat het heeft door ook bij je buurvrouw te luisteren, want als je elkaar zo direct helpt kom je ook sneller tot een oplossing i.p.v. dit geklaag naar elkaar. Wees dan zelf ook de grotere persoon en stel dat voor ipv het af te schuiven als haar probleem.

Wat voor jou misschien normaal volume is, is voor haar niet normaal. Niet iedereen luistert naar harde muziek, gaat naar feesten en is veel lawaai gewend enz enz. Je kan anderen niet afrekenen op hoe jij alles beleeft. Dit klinkt namelijk als een confrontatie die heel makkelijk opgelost kan worden maar niet wordt opgelost door geklaag en misgunning over en weer.

En om op je initiele vraag terug te komen, juridisch ga jij dit niet winnen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2022 11:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Huisapotheker schreef:
verhaal


Ik heb zelf ook zo'n buurvrouw. Mens woont al sinds 1984 in een hoekwoning midden in een woonwijk en klaagt constant over alles. Ze zit al jaren overspannen thuis en maakt werkelijk overal een probleem van. Zo klaagde ze onder andere over:
- Een struik in onze voortuin die 'al het licht uit hun woonkamer zou halen'.
- Het feit dat wij wel eens glazen in onze vensterbank zetten en dit naar hun 'door zou dreunen'.
- Schreeuwende kinderen overdag toen basisscholen dicht moesten. Context: ze woont tegenover een kinderdagverblijf en een schoolplein, dus dat geluid is al sinds jaar en dag de norm daar.
- Een kind die stuiterend met een bal op de stoep liep terwijl zij in de tuin bezig was. Hier had ze namelijk erg veel last van.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik word er altijd heel tegendraads van, maar m'n vriendin zorgt er voor dat het nog niet geëscaleerd is. In mijn optiek kan dat mens beter gewoon vertrekken naar een hutje op de hei, dan kan ze lekker gaan klagen over dat de vogels te hard fluiten
Vorige  1 ... 1256, 1257, 1258, 1259, 1260, 1261, 1262 ... 1290  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic