Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 1244, 1245, 1246, 1247, 1248, 1249, 1250 ... 1290  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2021 13:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ben ik ff blij dat ik al jaren een bijbaantje als fietsbezorger heb. Sindsdien bijna nooit meer ziek
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2021 13:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Ben ik ff blij dat ik al jaren een bijbaantje als fietsbezorger heb. Sindsdien bijna nooit meer ziek


Geluksvogel
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2021 18:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Dat hoor je inderdaad. Wat ik alleen niet begrijp, dus help me even, de griep krijg je toch sowieso niet ieder jaar? Per jaar krijgt ongeveer 5 procent (bron Wikipedia) van de Nederlanders griep. Oftewel, je slaat wel vaker een jaartje over. Realistisch gezien jaren zelfs. Hoezo zou je nu minder weerstand hebben dan andere jaren waarin je een jaar (of zelfs langer) geen griep hebt gehad?

Het is niet dat ik twijfel aan wat artsen zeggen, maar ik snap het niet helemaal :P


Hoe zij het uitlegde is dat je al sinds de lockdown in een soort veilige bubbel leeft. Geen temperatuur verschillen, altijd gewoon rond de 18-21 graden (met uitzondering van de Zomer). Dus het naar buiten gaan, mensen ontmoeten, aanraken, omgevingen etc zorgt er nu niet voor dat je lichaam anti-lichaampjes opbouwt.

Nu ben je dus meer vatbaar voor virussen of andere ziektes omdat je lichaam het dus niet meer gewend is, al die prikkels.

Er werd al eerder aangeraden dat men gewoon de griep prik moet halen, of je nou bij een risico groep zit of niet.
In mijn geval zal het wel niet twee keer influenza zijn maar gewoon wat anders wat er op lijkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2021 19:24 
 
Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:
makrooy schreef:
Dat hoor je inderdaad. Wat ik alleen niet begrijp, dus help me even, de griep krijg je toch sowieso niet ieder jaar? Per jaar krijgt ongeveer 5 procent (bron Wikipedia) van de Nederlanders griep. Oftewel, je slaat wel vaker een jaartje over. Realistisch gezien jaren zelfs. Hoezo zou je nu minder weerstand hebben dan andere jaren waarin je een jaar (of zelfs langer) geen griep hebt gehad?

Het is niet dat ik twijfel aan wat artsen zeggen, maar ik snap het niet helemaal :P


Hoe zij het uitlegde is dat je al sinds de lockdown in een soort veilige bubbel leeft. Geen temperatuur verschillen, altijd gewoon rond de 18-21 graden (met uitzondering van de Zomer). Dus het naar buiten gaan, mensen ontmoeten, aanraken, omgevingen etc zorgt er nu niet voor dat je lichaam anti-lichaampjes opbouwt.

Nu ben je dus meer vatbaar voor virussen of andere ziektes omdat je lichaam het dus niet meer gewend is, al die prikkels.

Er werd al eerder aangeraden dat men gewoon de griep prik moet halen, of je nou bij een risico groep zit of niet.
In mijn geval zal het wel niet twee keer influenza zijn maar gewoon wat anders wat er op lijkt.


Welke zomer precies?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2021 21:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
makrooy schreef:
Dat hoor je inderdaad. Wat ik alleen niet begrijp, dus help me even, de griep krijg je toch sowieso niet ieder jaar? Per jaar krijgt ongeveer 5 procent (bron Wikipedia) van de Nederlanders griep. Oftewel, je slaat wel vaker een jaartje over. Realistisch gezien jaren zelfs. Hoezo zou je nu minder weerstand hebben dan andere jaren waarin je een jaar (of zelfs langer) geen griep hebt gehad?

Het is niet dat ik twijfel aan wat artsen zeggen, maar ik snap het niet helemaal :P


Hoe zij het uitlegde is dat je al sinds de lockdown in een soort veilige bubbel leeft. Geen temperatuur verschillen, altijd gewoon rond de 18-21 graden (met uitzondering van de Zomer). Dus het naar buiten gaan, mensen ontmoeten, aanraken, omgevingen etc zorgt er nu niet voor dat je lichaam anti-lichaampjes opbouwt.

Nu ben je dus meer vatbaar voor virussen of andere ziektes omdat je lichaam het dus niet meer gewend is, al die prikkels.

Er werd al eerder aangeraden dat men gewoon de griep prik moet halen, of je nou bij een risico groep zit of niet.
In mijn geval zal het wel niet twee keer influenza zijn maar gewoon wat anders wat er op lijkt.


Ah dat klinkt inderdaad ook aannemelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2021 12:17 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Helicaze schreef:
Dit is het bewijs dat alle maatregelen gedurende de crisis zoals afstand houden, mondmaskers, thuisblijven bij klachten, handen goed wassen en ontsmetten, ... wel degelijk een groot effect hebben gehad. Mensen zijn relatief goed gespaard gebleven van ziekte. Nu alles weer mag, maatregelen (deels) losgelaten worden en iedereen bij elkaar komt, gaat het los.

Inderdaad. Ik ben nu ook al 3 weken een beetje half, beetje snotteren en vorige week een week ziek geweest.
Ik las ook dat het drage nvan mondkapjes in het OV (ik reis met OV naar werk) ervoor zorgt dat je niet blootgesteld wordt aan allerlei virussen, waardoor je simpel weg geen weerstand op kan bouwen. Het grondig handenwassen en ontsmetten overal en nergens helpt hier ook niet aan bij. Je bouwt simpelweg geen weerstand op.

Daarnaast heb je nog dat griepvirussen een stuk agressiever zijn omdat we vorig jaar gewoon 'overgeslagen' hebben. Ik zit inmiddels aan de vitamine pillen voor het eerst in m'n leven. Ik merk dat het al wel een beetje helpt, zeker de vitamine D's. Stuk meer energie sinds ik ze gebruik, verder afwachten want het overgrote deel zal wel placebo zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2021 10:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

30 geworden >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2021 11:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Justinhafc schreef:
30 geworden >.<


Oef, ol'n bok! Voor mij nog een half jaartje wachten gelukkig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2021 12:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Twee weken ziek thuis nu. Vandaag alsnog opnieuw een corona test gedaan aangezien de symptomen die ik heb extreem overeen komen..

Sinds vandaag dan ook mijn stem volledig kwijt en de mogelijkheid in te slikken is er amper tot niet meer. Ik ben ontzettend verkouden, heel koortsig en loop veel te hoesten tot aan kokhalsneigingen toe (door het hoesten).
Heb overigens nog nooit zoveel keelpijn gehad en als ik weet te slikken schiet het met veel pijn achter de huig de neus in.

Gelijk ook maar voor woensdag een afspraak gemaakt bij de huisarts (³e keer). Mag er pas na de test heen helaas.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2021 12:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Had je al eerder een test gedaan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2021 12:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Had je al eerder een test gedaan?

22 okt, die was negatief
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2021 13:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mn vriendin heeft precies dezelfde klachten al een week. Ik heb gelukkig nergens last van
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2021 15:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Twee weken ziek thuis nu. Vandaag alsnog opnieuw een corona test gedaan aangezien de symptomen die ik heb extreem overeen komen..

Sinds vandaag dan ook mijn stem volledig kwijt en de mogelijkheid in te slikken is er amper tot niet meer. Ik ben ontzettend verkouden, heel koortsig en loop veel te hoesten tot aan kokhalsneigingen toe (door het hoesten).
Heb overigens nog nooit zoveel keelpijn gehad en als ik weet te slikken schiet het met veel pijn achter de huig de neus in.

M'n vriendin had exact hetzelfde anderhalve week geleden.
2 dagen haar stem kwijt, een week vol hoesten en meerdere dozen tissues er doorheen door al het slijm.

Inmiddels weer beter, maar nog niet 100%. Ze heeft 2 keer getest (Toen ze er net last van had en toen ze volledig geen stem meer had, een dag of 5 later). Beide negatief.

Ik heb in mindere maten last gehad van slijm en niet helemaal lekker voelen, wisselend in 2 weken tijd. Ook getest en negatief.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2021 17:56 
 
Hardtraxx Veteran

Dit soort nijlpaarden die denken het recht te hebben om uberhaupt over gezondheid te praten.

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2021 18:30 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

De ironie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2021 18:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pedaalemre schreef:
Dit soort nijlpaarden die denken het recht te hebben om uberhaupt over gezondheid te praten.

Afbeelding


Nou zeg, schandalig! Met zo'n uiterlijk is het inderdaad totaal onmogelijk om er verstand van te hebben. Dat is enkel mogelijk als je tegen de ondergewichtsgrens aanhangt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2021 19:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Minister van volksgezondheid in België:

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2021 19:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Oke en waar is dit allemaal voor nodig dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2021 19:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Oke en waar is dit allemaal voor nodig dan?

Populair Facebookgelul
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2021 19:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Oke en waar is dit allemaal voor nodig dan?

Dat het best ironisch is. Net zoals die ene vriend die zelf weinig tot geen relatie heeft maar wel altijd goed advies geeft over relaties :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2021 19:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
makrooy schreef:
Oke en waar is dit allemaal voor nodig dan?

Dat het best ironisch is. Net zoals die ene vriend die zelf weinig tot geen relatie heeft maar wel altijd goed advies geeft over relaties :P


Niet helemaal juiste vergelijking, maar ik snap wat je bedoelt. Je kan uiteraard gewoon verstand hebben van gezondheid ook al leef je zelf ongezond. Beetje dikke mensen belachelijk maken op het internet vind ik gewoon echt tokkie. Ook al bedoelde jij het misschien niet zo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2021 19:51 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Enkele passerende troll accounts uit het verleden worden relatief snel verbannen, maar een of andere clown die hier flink de draak steekt met iedereen krijgt alle tijd.. zeer bijzonder..
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2021 20:35 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Excuses dat wij niet meer zo actief zijn... Ik ben op dit moment bezig om de rommel op te ruimen.
Ik wil jullie vragen om alle berichten te melden die offtopic zijn of tegen het beleid in gaan, alvast bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2021 23:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Keelontsteking te pakken, kan er ook wel bij.
Lekker aan de antibiotica nu
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2021 08:10 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Hey, wat was er mis met mijn bericht over ons Maggie? <- Irritatiemomentje

En het verlies van Pedaalemre :cry: Vul nu zelf maar het release gedeelte in...
Vorige  1 ... 1244, 1245, 1246, 1247, 1248, 1249, 1250 ... 1290  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic