Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 1221, 1222, 1223, 1224, 1225, 1226, 1227 ... 1290  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2021 09:22 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Parvuz schreef:
rakkietakkie schreef:
Dat is de VAR ook, dusja.. :lol:

Hoe is de VAR precies competitievervalsing?


Het hele gezeik over een schouder of linker neusvleugel die buitenspel is, die penalty's....
Dat, laat gewoon door doorvoetballen joh, die schouder buitenspel is geen actief spelelement.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2021 09:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja helemaal mee eens. Alleen is dat voor elke club even kut haha
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2021 10:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

de VAR heeft ook laten zien dat het ook positieve kanten heeft, zoals overtredingen die duidelijk rood zijn of overtredingen die buiten het gezichtsveld van de scheidsrechter gebeuren. Zelfde met handsballen. Daar is de VAR wel weer erg fijn voor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2021 10:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

In beginsel is de VAR natuurlijk een top oplossing, alleen zoals het nu gaat vind ik het een kriem. Ik denk dat je naar een challenge-systeem moet, bijv. 2 per team per wedstrijd. Is de challenge terecht, dan hou je 'm. Onterecht, dan raak je 'm kwijt. Op die manier krijg je alleen bij duidelijke protesten een VAR-check en niet meer voor elke kleine teen die misschien een millimeter buitenspel stond en die niemand door had.

Maar... ergens verlang ik wel terug naar de tijd voor de VAR. Waar een goal gewoon een goal was en je volledig uit je stekker kon gaan, zonder dat diezelfde goal 2 minuten later nog afgekeurd kon worden. Ergens mis ik wel die echte emotie van toen
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2021 11:25 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Tja het is gewoon de richtlijn. Als je teen net 5 cm buitenspel staat dan sta je buitenspel. Als de VAR dan gaat zeggen dat telt niet gaat het andere team weer janken dat het volgens het regelement buitenspel is.

Je kan niet beide teams pleasen hier want er wordt nou eenmaal een beslissing tegen een van de twee gemaakt. Een ideale oplossing bestaat dus niet. Zelfs wanneer men gaat zeggen dat de scheidsrechter zelf moet interpreteren of het voordelig buitenspel is, dan krijg je weer argumenten dat die het fout heeft want zus en zo.

Daarom is er gewoon een harde lijn in gezet die voor iedereen geldt. Beste oplossing, want als de ene keer krijgt het team hem tegen en vindt het onzinnig dat er voor die 5 cm wordt afgefloten, de andere keer krijgen ze hem mee en hoor je ze er niet over.

Zonder VAR krijgen we weer gejank dat duidelijk buitenspel, bal over de lijn, overtredingen niet worden gezien. Daar waren laatst nog meerdere gevallen van in het nieuws.

100% dat het gros van de mensen die er over klagen gewoon een beslissing tegen hebben gekregen. Of de VAR is strict tegen ze en handelt rechtvaardig wat ze niet aanstaat, of de VAR handelt niet rechtvaardig tegen ze en dan klagen ze dat het niet rechtvaardig is. Het is ook nooit goed :lol: Regels zijn regels en buigen niet net hoe het jou uitkomt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2021 11:32 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Tja het is gewoon de richtlijn. Als je teen net 5 cm buitenspel staat dan sta je buitenspel. Als de VAR dan gaat zeggen dat telt niet gaat het andere team weer janken dat het volgens het regelement buitenspel is.

Je kan niet beide teams pleasen hier want er wordt nou eenmaal een beslissing tegen een van de twee gemaakt. Een ideale oplossing bestaat dus niet. Zelfs wanneer men gaat zeggen dat de scheidsrechter zelf moet interpreteren of het voordelig buitenspel is, dan krijg je weer argumenten dat die het fout heeft want zus en zo.

Daarom is er gewoon een harde lijn in gezet die voor iedereen geldt. Beste oplossing, want als de ene keer krijgt het team hem tegen en vindt het onzinnig dat er voor die 5 cm wordt afgefloten, de andere keer krijgen ze hem mee en hoor je ze er niet over.

Zonder VAR krijgen we weer gejank dat duidelijk buitenspel, bal over de lijn, overtredingen niet worden gezien. Daar waren laatst nog meerdere gevallen van in het nieuws.

100% dat het gros van de mensen die er over klagen gewoon een beslissing tegen hebben gekregen. Of de VAR is strict tegen ze en handelt rechtvaardig wat ze niet aanstaat, of de VAR handelt niet rechtvaardig tegen ze en dan klagen ze dat het niet rechtvaardig is. Het is ook nooit goed :lol: Regels zijn regels en buigen niet net hoe het jou uitkomt.



Een voet is wel onderdeel van het spelelement, althans, je speelt er een bal mee over. Ik vind een schouder of neusvleugel, of zelfs een vinger toch wel heel anders in die zin. Dat is mierengeneuk tot en met
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2021 11:55 
 
Hardtraxx Veteran

Eens met Rakkietakkie, altijd raar gevonden dat je buitenspel kan staan met een arm/hand terwijl je daar niet mee scoren mag en/of de bal aanraken
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2021 11:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
100% dat het gros van de mensen die er over klagen gewoon een beslissing tegen hebben gekregen. Of de VAR is strict tegen ze en handelt rechtvaardig wat ze niet aanstaat, of de VAR handelt niet rechtvaardig tegen ze en dan klagen ze dat het niet rechtvaardig is. Het is ook nooit goed :lol: Regels zijn regels en buigen niet net hoe het jou uitkomt.


Denk niet dat wij, lees Heracles, vaker bevoordeeld of benadeeld worden dan andere ploegen. Ik vind vooral dat voetbal de essentie en de emotie verliest doordat er 2 minuten gekeken moet worden of de schouder van de persoon die 10 passes voor de goal valt buitenspel staat of niet. Ik denk dat je dat soort dingen met een challenge systeem voorkomt, zoals bijv. in 't hockey of de NBA. Misschien was de kleine teen niet het beste voorbeeld :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2021 12:06 
 
Hardtraxx Veteran

Justinhafc schreef:
Broken Balance schreef:
100% dat het gros van de mensen die er over klagen gewoon een beslissing tegen hebben gekregen. Of de VAR is strict tegen ze en handelt rechtvaardig wat ze niet aanstaat, of de VAR handelt niet rechtvaardig tegen ze en dan klagen ze dat het niet rechtvaardig is. Het is ook nooit goed :lol: Regels zijn regels en buigen niet net hoe het jou uitkomt.


Denk niet dat wij, lees Heracles, vaker bevoordeeld of benadeeld worden dan andere ploegen. Ik vind vooral dat voetbal de essentie en de emotie verliest doordat er 2 minuten gekeken moet worden of de schouder van de persoon die 10 passes voor de goal valt buitenspel staat of niet. Ik denk dat je dat soort dingen met een challenge systeem voorkomt, zoals bijv. in 't hockey of de NBA. Misschien was de kleine teen niet het beste voorbeeld :x


Bij rugby bepaalt de VAR (TMO) gewoon, dat is snel genoeg en iedereen respecteert de keuze
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2021 12:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Spobbertiet schreef:
Justinhafc schreef:
Broken Balance schreef:
100% dat het gros van de mensen die er over klagen gewoon een beslissing tegen hebben gekregen. Of de VAR is strict tegen ze en handelt rechtvaardig wat ze niet aanstaat, of de VAR handelt niet rechtvaardig tegen ze en dan klagen ze dat het niet rechtvaardig is. Het is ook nooit goed :lol: Regels zijn regels en buigen niet net hoe het jou uitkomt.


Denk niet dat wij, lees Heracles, vaker bevoordeeld of benadeeld worden dan andere ploegen. Ik vind vooral dat voetbal de essentie en de emotie verliest doordat er 2 minuten gekeken moet worden of de schouder van de persoon die 10 passes voor de goal valt buitenspel staat of niet. Ik denk dat je dat soort dingen met een challenge systeem voorkomt, zoals bijv. in 't hockey of de NBA. Misschien was de kleine teen niet het beste voorbeeld :x


Bij rugby bepaalt de VAR (TMO) gewoon, dat is snel genoeg en iedereen respecteert de keuze


Dit is in de voetballerij sowieso wel een issue
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2021 12:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ErikZ schreef:
Eens met Rakkietakkie, altijd raar gevonden dat je buitenspel kan staan met een arm/hand terwijl je daar niet mee scoren mag en/of de bal aanraken

Dan ken je de regel dus niet, want je kan geen buitenspel staan met arm/hand.

Ik ben wel voor de VAR, maar het kan nog veel beter en zit ook nog duidelijk in een ontwikkelfase. Een challenge-systeem zou wel kunnen helpen. Want dan heb je ook minder discussie tussen spelers en scheidsrechters. Heb je commentaar op een beslissing? Prima, dan gaan we kijken of je gelijk hebt of niet. Spelers weten vaak zelf wel dondersgoed or ze hands maakten, natrappen of buitenspel staan. Als je een challenge kunt kwijtraken door het tegenovergestelde te beweren, houden ze wel op met klagen.

Zo worden de echte fouten van de scheids er wel uitgehaald en voelt het een stuk rechtvaardiger, maar ga je niet mierenneuken en bij elke goal “op zoek” naar een overtreding in de minuut ervoor. Want soms staat de tegenpartij al klaar om af te trappen, heeft niemand het idee dat er iets aan de hand was en wordt het doelpunt alsnog afgekeurd, tot ieders verbazing.

Oh en nog een puntje: ik zou het ook zo doen dat je alles mag challengen, want nu mag de VAR soms niet ingrijpen (bij verkeerd toegekende corner of te vroeg inlopen bij een penalty bijvoorbeeld).
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2021 13:10 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Chroman schreef:
ErikZ schreef:
Eens met Rakkietakkie, altijd raar gevonden dat je buitenspel kan staan met een arm/hand terwijl je daar niet mee scoren mag en/of de bal aanraken

Dan ken je de regel dus niet, want je kan geen buitenspel staan met arm/hand.


Heb jij de afgelopen tijd wel wedstrijden gekeken? Genoeg te zien dat een schouder voor buitenspel zorgt volgens VAR
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2021 13:16 
 
Hardtraxx Veteran

Justinhafc schreef:
Spobbertiet schreef:
Justinhafc schreef:

Denk niet dat wij, lees Heracles, vaker bevoordeeld of benadeeld worden dan andere ploegen. Ik vind vooral dat voetbal de essentie en de emotie verliest doordat er 2 minuten gekeken moet worden of de schouder van de persoon die 10 passes voor de goal valt buitenspel staat of niet. Ik denk dat je dat soort dingen met een challenge systeem voorkomt, zoals bijv. in 't hockey of de NBA. Misschien was de kleine teen niet het beste voorbeeld :x


Bij rugby bepaalt de VAR (TMO) gewoon, dat is snel genoeg en iedereen respecteert de keuze


Dit is in de voetballerij sowieso wel een issue

Klopt, maar bij voetbal is het ongeveer zo dat als je niet klaagt, het verdachter is :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2021 13:49 
 
Hardtraxx Veteran

rakkietakkie schreef:
Chroman schreef:
ErikZ schreef:
Eens met Rakkietakkie, altijd raar gevonden dat je buitenspel kan staan met een arm/hand terwijl je daar niet mee scoren mag en/of de bal aanraken

Dan ken je de regel dus niet, want je kan geen buitenspel staan met arm/hand.


Heb jij de afgelopen tijd wel wedstrijden gekeken? Genoeg te zien dat een schouder voor buitenspel zorgt volgens VAR


Precies dit! Menig Off Sides gezien in de Premier League afgelopen 2 maanden waar een arm of hand buitenspel over de getrokken streep stond en dus buitenspel
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2021 13:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

rakkietakkie schreef:
Chroman schreef:
ErikZ schreef:
Eens met Rakkietakkie, altijd raar gevonden dat je buitenspel kan staan met een arm/hand terwijl je daar niet mee scoren mag en/of de bal aanraken

Dan ken je de regel dus niet, want je kan geen buitenspel staan met arm/hand.


Heb jij de afgelopen tijd wel wedstrijden gekeken? Genoeg te zien dat een schouder voor buitenspel zorgt volgens VAR

Ja, maar met de schouder mag je de bal aanraken, vanaf de bovenarm is het pas hands. Dus logisch dat ze dat ook meenemen als onderdeel van het lichaam waarmee je kunt scoren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2021 14:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vind het ook irritant hoor, dat lijntjes trekken, maar de schouder en borst zijn gewoon lichaamsdelen waarmee je de bal mag raken, dus die buitenspel kunnen staan. Genoeg wedstrijden gezien afgelopen tijd, maar niet meegemaakt dat ze lijntjes trekken vanaf de hand/arm. Altijd zoals onderstaand. Maar wat ik zeg, geef teams een challenge. Die zal in praktijk worden ingezet bij duidelijke fouten, waarvan de challenger zeker weet dat hij het bij het rechte eind heeft. En dat er een duidelijke lijn is bij twijfel is ook alleen maar goed.

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2021 15:53 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

He dennis, klaplul, wat vind je dan van de var bij die goal van ajax die onterecht werd afgekeurd?
(UTRECHT)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2021 16:36 
 
Hardtraxx Veteran

pim__ schreef:
He dennis, klaplul, wat vind je dan van de var bij die goal van ajax die onterecht werd afgekeurd?
(UTRECHT)


Rustig aan Pim! 020 heeft weinig te zeuren over doelpunten vs Utrecht ;)

''En ik moet nog steeds Amsterdam
waar al een aantal jaar een beker staat
Die onterecht gewonnen is door buitenspel, meters maat!

Jat die prijs terug en vervang hem voor de replica
Utrecht nummer 1, de rest komt altijd op de 2e plaats!''

(EZG - I Love U ft Steen)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2021 16:55 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

20 jaar geleden. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2021 20:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wamberto stond alleen met z’n oren buitenspel
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2021 21:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als je niet binnen X tijd (grofweg een minuut ofzo) kunt zeggen of een beslissing van de scheids 100% fout is, is het geen grove fout dus blijf je lekker bij de originele beslissing. Het hoeft echt niet super moeilijk te zijn...zo gaat het in de andere sporten over het algemeen ook (uitzonderingen daargelaten) en wordt toch echt een stuk minder moeilijk gedaan over beslissingen die echt niet per se makkelijker zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2021 16:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gisteren een dikke tracklist gemaakt, door Windows defender ransomeware protection niet opgeslagen..... En nu weet ik niet meer welke exacte platen ik had :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2021 16:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Gisteren een dikke tracklist gemaakt, door Windows defender ransomeware protection niet opgeslagen..... En nu weet ik niet meer welke exacte platen ik had :/


Google Sheets gebruiken. Is het ook makkelijk tracks slepen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2021 17:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Delt-A schreef:
Nuracore schreef:
Gisteren een dikke tracklist gemaakt, door Windows defender ransomeware protection niet opgeslagen..... En nu weet ik niet meer welke exacte platen ik had :/


Google Sheets gebruiken. Is het ook makkelijk tracks slepen.


Thanks voor de tip, zal er eens naar kijken :)

Heb ondertussen de lijst deels weten herinneren maar mis hier en daar nog wat maar kan niet meer op de tracknamen komen... Ach, we maken er wel weer wat van :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2021 00:29 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

... een videokaart willen kopen xd
Vorige  1 ... 1221, 1222, 1223, 1224, 1225, 1226, 1227 ... 1290  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic