Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 1210, 1211, 1212, 1213, 1214, 1215, 1216 ... 1290  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2021 15:08 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Citaat:
Goed, 1.5% dan. Verandert m'n punt niet, nog steeds veel te laag om (een veel groter aantal dan die 1.5%) mensen mentaal en financieel kapot te maken.


Je snapt dat het aantal juist zo laag is door alle maatregelen he? :lol:

Maar goed, de Messias Emre heeft gesproken en gaat Nederland bevrijden
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2021 15:10 
 
Hardtraxx Veteran

rakkietakkie schreef:
Citaat:
Goed, 1.5% dan. Verandert m'n punt niet, nog steeds veel te laag om (een veel groter aantal dan die 1.5%) mensen mentaal en financieel kapot te maken.


Je snapt dat het aantal juist zo laag is door alle maatregelen he? :lol:


Kom maar met een bron die bewijst dat mondkapjes, lockdowns en een avondklok een significant effect op de cijfers hebben dan.

Als je denkt dat alles weer opengooien meer negatieve effecten dan positieve effecten zal hebben, mag je dat denken. Ik denk van niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2021 15:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pedaalemre schreef:
Deze maatregelen zouden begrijpelijk zijn bij een virus waar 1 op de 10 aan overlijdt en de lijken in de straat zouden liggen.


Met maatregelen konden de ziekenhuizen het niet tot nauwelijks trekken. Zonder maatregelen zouden de ziekenhuizen stampvol hebben gezeten en had je wel degelijk lijken op straat gehad.


Pedaalemre schreef:
Kom maar met een bron die bewijst dat mondkapjes, lockdowns en en avondklok een significant effect op de cijfers hebben dan.


Kijk naar de stijging en daling van de cijfers voor de maatregelen en 1 à 2 maanden later.

Er is geen 1 maatregel die alles oplost. Het is een combinatie van alle verschillende zaken zoals: mondmasker, handen wassen, afstand houden, in isolatie gaan bij symptomen (en daaropvolgende positieve test) of wanneer je contact hebt gehad met iemand die binnen 48-72 uur na contact symptomen heeft gekregen.

Nu zijn de maatregelen natuurlijk nutteloos wanneer er te weinig mensen ze volgen. Hoe je het ook draait of keert, het virus kan zich enkel verspreiden bij dicht contact. Het virus kan geen 5 kilometer rondfladderen en dan ergens iemand besmetten. (het laatste even uitvergroot om het punt duidelijk te maken)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2021 15:11 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Pedaalemre schreef:
rakkietakkie schreef:
Citaat:
Goed, 1.5% dan. Verandert m'n punt niet, nog steeds veel te laag om (een veel groter aantal dan die 1.5%) mensen mentaal en financieel kapot te maken.


Je snapt dat het aantal juist zo laag is door alle maatregelen he? :lol:


Kom maar met een bron die bewijst dat mondkapjes, lockdowns en en avondklok een significant effect op de cijfers hebben dan.

Als je denkt dat alles weer opengooien meer negatieve effecten dan positieve effecten zal hebben, mag je dat denken. Ik denk van niet.


laat ik het anders vragen, kun jij een bron aandragen dat dit alles mondkapjes, lockdowns en avondklok geen significant effect op de cijfers hebben dan. Want blijkbaar heb je overal antwoorden op


Beter laten we coronawappie Emre even links liggen en gaan wij, normaal denkende mensen die graag uit samen uit alles willen komen, verder met het dagelijkse leven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2021 15:12 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Pedaalemre schreef:
Verhaal


Snap een paar punten prima, maar je reactie en beredenering zitten zo veel fouten en verdraaiing in dat ik je nu Willem Pedaalengel ga noemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2021 15:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Irritatiemomentje:

Corona-discussies in het irritatiemomentjes topic, terwijl er ook een corona topic is :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2021 15:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Je kijkt nu alleen naar mensen die dood gaan. Je vergeet de vele procenten, veel meer dan 1,5%, die er maanden lang last van hebben.

Daarnaast probeer ik het niet alleen vanuit de kant van 'We moeten alles en iedereen beschermen' te bekijken, want ook ik vind dat de lockdown, die geldt vanaf oktober, te lang duurt zonder dat er echt iets gebeurd. De regering had dat harder moeten doen en daardoor ook korter. Daarnaast vind ik ook dat er meer gedaan kan worden aan mensen die problemen krijgen door de maatregelen en niet alleen geld naar bedrijven sturen, maar ook dus mensen.

Desalniettemin is het virus te besmettelijk en geeft het teveel klachten om een groot deel van de bevolking lekker te laten doen wat ze willen, het virus 17 keer te laten muteren, en de andere kant op te sluiten. Als jij wilt gokken met mensenlevens, prima, maar dat is niet wat de huidige maatstaaf is in onze maatschappij. Mensen opofferen om anderen beter te laten zijn.

Ik denk ook niet dat de instelling van 'Ik ga de hele dag op internet verhalen lezen over hoe kut de roverheid is en me hier in mengen' heel positief is voor je mentale gesteldheid. Als je het hebt over een depressie, dan is het domste wat je kan doen je dieper de put in brengen door te klagen en haten op alles. Verder probeer ik een depressie niet te onderschatten, want daar zat ik zelf ook 2 jaar geleden zeer dicht tegenaan, maar in zo'n geval maar roepen dat de overheid tegen je is en grote bevolkingsgroepen zich maar lekker aanpassen, zodat jij kan doen wat je wilt, is zeer kort door de bocht.

Edit: Zoals anderen zeggen, de cijfers zijn zoals ze nu zijn, OMDAT er maatregelen zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2021 15:17 
 
Hardtraxx Veteran

Citaat:
laat ik het anders vragen, kun jij een bron aandragen dat dit alles mondkapjes, lockdowns en avondklok geen significant effect op de cijfers hebben dan. Want blijkbaar heb je overal antwoorden op


Mwah, dat is dus gewoon niet hoe het werkt imo. De partij die vergaande en schadelijke maatregelen erdoorheen jaagt, moet daar eerst een goede, onderbouwde, niet overhaaste, logische reden voor hebben. En niet andersom. Maarja, zo werkt een 'democratie' tegenwoordig dus wel, schijnt het.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2021 15:17 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Norther66 schreef:
Irritatiemomentje:

Corona-discussies in het irritatiemomentjes topic, terwijl er ook een corona topic is :x

!!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2021 15:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pedaalemre schreef:
rakkietakkie schreef:
Citaat:
Goed, 1.5% dan. Verandert m'n punt niet, nog steeds veel te laag om (een veel groter aantal dan die 1.5%) mensen mentaal en financieel kapot te maken.


Je snapt dat het aantal juist zo laag is door alle maatregelen he? :lol:


Kom maar met een bron die bewijst dat mondkapjes, lockdowns en een avondklok een significant effect op de cijfers hebben dan.

Als je denkt dat alles weer opengooien meer negatieve effecten dan positieve effecten zal hebben, mag je dat denken. Ik denk van niet.


Oke: https://www.sciencedirect.com/science/a ... 1220322700
(avondklok niet in meegenomen)

Also, toen we in maart ziek hard piekten en met een lockdown ook even snel weer zakten, is toch bewijs genoeg joh. En dat de griep en verkoudheid er bijna niet is zegt toch ook genoeg? Die zijn niet op magische wijze verdwenen, die zijn gewoon minder aanwezig door alle maatregelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2021 15:22 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

makrooy schreef:


In before:
"OmG dIt Is EeN fAkE wEbSiTe ZoNdEr BrOnVeRmElDiNg"
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2021 15:22 
 
Hardtraxx Veteran

Citaat:
Ik denk ook niet dat de instelling van 'Ik ga de hele dag op internet verhalen lezen over hoe kut de roverheid is en me hier in mengen' heel positief is voor je mentale gesteldheid


No worries, heb alle nieuwsfeeds ontvolgd en alle nieuwspagina's die via reacties van anderen langskomen op oa Facebook allang geblokkeerd.

Citaat:
en grote bevolkingsgroepen zich maar lekker aanpassen, zodat jij kan doen wat je wilt, is zeer kort door de bocht.


Hele grote aantallen mensen al hun levensvreugde en/of bedrijf afnemen omdat er een klein percentage aan het sterven is door corona is ook zeer kort door de bocht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2021 15:24 
 
Hardtraxx Veteran

Citaat:


Fine, komt er ook een studie die meet hoe mentaal fucked up mensen worden van de maatregelen? Hoeveel jaren die mensen nog depressief blijven, waarvan een deel weer zelfmoord pleegt? Die 'lingering damage' zal namelijk ook jaren doorgaan. Hoeveel mensen hun opgebouwde pensioen erdoorheen jagen waar ze tientallen jaren voor gewerkt hebben? Oh nee, dat kan je niet makkelijk meten. Allemaal depressief laten wegrotten dan maar dus want coroon.

Heel simpel, m'n punt is gewoon dat als er 2 evil's zijn (in dit geval corona & corona maatregelen), die tegen elkaar moeten worden afgemeten. Een tussenweg zoeken. Niet 1 kant beschermen en de andere kant lekker laten wegrotten. En helaas is dat precies hoe het nu gaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2021 15:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pedaalemre schreef:
Hele grote aantallen mensen al hun levensvreugde en/of bedrijf afnemen omdat er een klein percentage aan het sterven is door corona is ook zeer kort door de bocht.

Het gaat niet alleen om dat en dat weet jij ook wel (Zo niet, heb ik medelijden met je). Het gaat ook om de klachten die lange tijd aanhouden, de mensen die wekenlang in het ziekenhuis liggen, de mensen die zonder maatregelen uitvallen in de maatschappij door ziekte. Er zit zoveel meer achter dan 1.5% dat het loodje legt.

Ik kan er echt niet bij hoe je alleen kan zeggen 'Ik ben opgesloten en dat is erger dan mensen die dood gaan'.

Ieder antwoord van jou is er volle bak tegenin gaan en geen discussie willen voeren. Alleen maar roepen 'MAAR DIT' op een toon die zegt 'Dit is het belangrijkste en ik heb geen zin om mijn mogelijke ongelijk te geven'.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2021 15:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pedaalemre schreef:
Citaat:


Fine, komt er ook een studie die meet hoe mentaal fucked up mensen worden van de maatregelen? Hoeveel jaren die mensen nog depressief blijven, waarvan een deel weer zelfmoord pleegt? Die 'lingering damage' zal namelijk ook jaren doorgaan. Hoeveel mensen hun opgebouwde pensioen erdoorheen jagen waar ze tientallen jaren voor gewerkt hebben? Oh nee, dat kan je niet makkelijk meten. Allemaal depressief laten wegrotten dan maar dus.


Ja, kinda: https://www.weforum.org/agenda/2021/02/ ... on-anxiety

Niemand ontkent dit ook he. Zelfs in NOS wordt er aandacht aan besteed (weliswaar wat aan de late kant). Vorige week bij NOS op 3 waarin Rutte in debat ging met jongeren erover. En wat dat betreft maak je wel sterke punten, want die moeten we ook niet vergeten. Maar dat betekent niet dat we per direct alle maatregelen moeten los laten. Een andere aanpak of iig die avondklok stoppen zou een begin zijn wat mij betreft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2021 15:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pedaalemre schreef:
Heel simpel, m'n punt is gewoon dat als er 2 evil's zijn (in dit geval corona & corona maatregelen), die tegen elkaar moeten worden afgemeten.

Nee, dat is jouw punt niet. Er is geen enkel moment dat jij hebt gezegd 'Groep 1, mensen die geen risicogroep zijn, moeten dit inleveren en groep 2, risicogroepen, moeten dit inleveren'.
Pedaalemre schreef:
Een tussenweg zoeken. Niet 1 kant beschermen en de andere kant lekker laten wegrotten. En helaas is dat precies hoe het nu gaat.

Je hebt meerdere malen geroepen dat je vind dat mensen zonder risico alles moeten kunnen doen en de anderen moeten wegrotten. Dit is je punt helemaal niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2021 15:36 
 
Hardtraxx Veteran

En dat is andersom niet zo? Depressie houdt ook jaren aan. Ofwel aangeboren/gevoelig voor zijn, of door bepaalde gebeurtenissen, zoals traumatische gebeurtenissen. Je bedrijf, al je vermogen, alles waar je voor gewerkt hebt verliezen bijvoorbeeld? Traumatisch.

Citaat:
Ik kan er echt niet bij hoe je alleen kan zeggen 'Ik ben opgesloten en dat is erger dan mensen die dood gaan'.


:lol: Dit meen je toch niet. Ik moet het blijkbaar nog een keer herhalen. Het gaat niet om mij. Het gaat om miljoenen mensen. Die ook nog eens totaal niet gehoord worden.

Citaat:
Ieder antwoord van jou is er volle bak tegenin gaan en geen discussie willen voeren. Alleen maar roepen 'MAAR DIT' op een toon die zegt 'Dit is het belangrijkste en ik heb geen zin om mijn mogelijke ongelijk te geven'.


True, grotendeels omdat dat andersom precies hetzelfde is. Maar corona. Maar corona. Oh, talloze mensen gaat kapot door de maatregelen? Mja, corona. Dan kan ik ook geen fatsoenlijke discussie voeren nee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2021 15:40 
 
Hardtraxx Veteran

Citaat:
Je hebt meerdere malen geroepen dat je vind dat mensen zonder risico alles moeten kunnen doen en de anderen moeten wegrotten.


Pardon? :lol:

Als je m'n posts gewoon inhoudelijk zou lezen zou je zien dat ik gewoon vind dat er meer aandacht moet komen voor de andere kant van de slachtoffers, en er niet alleen de corona-slachtoffers zoals nu het geval is. Ik heb nooit gezegd dat ik vind dat iedereen met corona dood mag gaan zodat de rest open kan. Ik zeg dat de manier waarop het nu gaat niet te rechtvaardigen is. Meer aandacht voor het effect van de maatregelen ipv alles maar op corona bestrijden te richten en 1 hele grote groep te vergeten. Maar maak ervan wat je wilt joh.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2021 15:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pedaalemre schreef:
Maar de ouderen/kwetsbaren beschermen en de rest van de maatschappij gewoon weer normaal laten leven lijkt me een goed begin.

Dit is toch 'Iedereen die geen risico is, moet kunnen doen wat ze willen en de anderen moeten wegrotten'?
Maargoed, inmiddels is dit 2 pagina's, dus laten we maar naar het corona topic gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2021 15:45 
 
Hardtraxx Veteran

patrickjeb schreef:
Pedaalemre schreef:
Maar de ouderen/kwetsbaren beschermen en de rest van de maatschappij gewoon weer normaal laten leven lijkt me een goed begin.

Dit is toch 'Iedereen die geen risico is, moet kunnen doen wat ze willen en de anderen moeten wegrotten'?
Maargoed, inmiddels is dit 2 pagina's, dus laten we maar naar het corona topic gaan.


Dus je leest beschermen als wegrotten? :huh:

+ Ik denk dat de deur uit kunnen gaan en genieten van het leven van groter belang is voor jongere mensen dan voor ouderen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2021 15:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pedaalemre schreef:
Citaat:
laat ik het anders vragen, kun jij een bron aandragen dat dit alles mondkapjes, lockdowns en avondklok geen significant effect op de cijfers hebben dan. Want blijkbaar heb je overal antwoorden op


Mwah, dat is dus gewoon niet hoe het werkt imo. De partij die vergaande en schadelijke maatregelen erdoorheen jaagt, moet daar eerst een goede, onderbouwde, niet overhaaste, logische reden voor hebben. En niet andersom. Maarja, zo werkt een 'democratie' tegenwoordig dus wel, schijnt het.

Ga anders lekker naar (Wit-)Rusland ofzo, dan piep je wel anders. Mensen die dit land een dictatuur durven te noemen mogen ze wat mij betreft opsluiten om een andere reden... :lol:
Je ziet nu ook dat ze voorzichtig willen gaan versoepelen om mensen een plezier te doen. Dat gebeurde vorig jaar zomer ook en toen is het in het najaar weer faliekant misgegaan om vervolgens pas in december (!) het land volledig op slot te gooien wat natuurlijk veel te laat was, maar ze wilden het land zover mogelijk openhouden voor de economie en voor ons. Dus als je denkt dat de overheid daar 0% aandacht aan besteedt zit je er compleet naast.

Edit: beter om over te gaan tot de covid topic inderdaad. Excuse moi
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2021 15:51 
 
Hardtraxx Veteran

Citaat:
Mensen die dit land een dictatuur durven te noemen mogen ze wat mij betreft opsluiten om een andere reden...


Quote waar ik het woord dictatuur heb genoemd aub.

Citaat:
Je ziet nu ook dat ze voorzichtig willen gaan versoepelen om mensen een plezier te doen. Dat gebeurde vorig jaar zomer ook en toen is het in het najaar weer faliekant misgegaan om vervolgens pas in december (!) het land volledig op slot te gooien wat natuurlijk veel te laat was, maar ze wilden het land zover mogelijk openhouden voor de economie en voor ons. Dus als je denkt dat de overheid daar 0% aandacht aan besteedt zit je er compleet naast.


Nog steeds veel te weinig aandacht. Maarja, als jij die paar miniscule versoepelingen waarbij je eigenlijk nog steeds aan allerlei regeltjes vastzat aandacht vindt, you do you.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2021 15:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

algemeen/corona-covid-19-topic-t69334-2200.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2021 15:58 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Norther66 schreef:
Irritatiemomentje:

Corona-discussies in het irritatiemomentjes topic, terwijl er ook een corona topic is :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2021 15:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Niet meer tot de jongvolwassenen behoren :cry: :lol:
Vorige  1 ... 1210, 1211, 1212, 1213, 1214, 1215, 1216 ... 1290  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic