Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 1163, 1164, 1165, 1166, 1167, 1168, 1169 ... 1290  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2020 22:43 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Het was een vervanging over een lange periode (blessure). En het zag er naar uit dat ik het schooljaar zou uitdoen. Maar Corona heeft er mogelijk ook een rol in gespeeld. Daar kan ik op zich nog wel mee leven, het is alleen een zeer slechte timing. :slow:
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2020 23:51 
 
Hardtraxxer

Eindelijk een compensatievoorstel gehad van de sportschool. Meest gunstige situatie is om het abonnement voor de helft door te blijven betalen totdat ze weer opengaan. Ben ik een azijnzeiker als ik zeg dat ik dit een waardeloze reging vind? Ze vragen normaal gesproken sowieso al grof geld voor een maandje sporten. Snap dat het financieel voor hun moeilijk is om dit op te vangen, maar dat is niet mijn probleem.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2020 00:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik betaal gewoon de volle prijs door en krijg daarna per maand korting. Ik ben het helemaal met de sportschool eens. Dit is voor iedereen een hele moeilijke tijd en steun de sportschool hier helemaal in. Als het later gecompenseerd word is er toch niet zoveel aan de hand? Help die mensen ook een beetje joh. Het is voor iedereen al moeilijk genoeg. Laat gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2020 08:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als ik al mijn maandelijkse kosten een (paar) maand zou moeten betalen zonder er iets voor terug te krijgen, zou het voor mij ook lastig zijn. Vind de 'Het is voor iedereen al moeilijk genoeg, dus gewoon je geld afgeven' iets te makkelijk. Iedereen heeft daar z'n vrije keuze in en als jij het geld momenteel nodig hebt, dit gewoon regelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2020 09:06 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

JJ97 schreef:
Eindelijk een compensatievoorstel gehad van de sportschool. Meest gunstige situatie is om het abonnement voor de helft door te blijven betalen totdat ze weer opengaan. Ben ik een azijnzeiker als ik zeg dat ik dit een waardeloze reging vind? Ze vragen normaal gesproken sowieso al grof geld voor een maandje sporten. Snap dat het financieel voor hun moeilijk is om dit op te vangen, maar dat is niet mijn probleem.


Dan vind ik jou meer een azijnzeiker.

Heel simpel, of je betaalt ze niet en stopt je abonnement als je het niet kan betalen. Of je betaalt en support ze zodat je na de quarantaine nog een sportschool hebt om naar toe te gaan.

Als jij vermindering gaat eisen of zonder afspraken niet gaat betalen is het van jouw kant contractbreuk. Je mag eerlijk gezegd ze op je knieeen bedanken dat je uberhaupt een regeling krijgt.

Dit geldt net zo met huur (al heb ik daar minder sympathie voor wegens uitbuiting in die sector).
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2020 09:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als je het gewoon zou kunnen blijven betalen dan moet je dat vooral blijven doen denk ik. Uitreaard, verlies je je inkomen of veranderd dat dan kijk je als eerste naar die kosten. Maar als je gewoon je loon kan behouden moet je denk ik zo veel mogelijk dit soort kosten blijven betalen. Als iedereen massaal dingen op gaat zeggen dan gaat de economie al helemaal onderuit. Iedereen met koopkracht moet eigenlijk gewoon door gaan met normale uitgaven. Betaal je sportschool, betaal foxsports, laat een plaatselijk restaurant wat eten bezorgen dit weekend.

Straks zijn we allemaal blij als we dit achter de rug hebben en de meeste bedrijven (sportscholen, voetbalclubs en horeca) staan nog overeind.

En natuurlijk moet iedereen zelf die afweging maken of het loon het nog toelaat. Maar zo sta ik er een beetje in. ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2020 09:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja misschien ook wel makkelijker praten met een fatsoenlijke baan met fatsoenlijk inkomen, je weet natuurlijk niet wat zijn situatie is (student met een bijbaantje vind ik namelijk al weer een ander verhaal)

Maar in mijn geval, zolang ik gewoon mijn 40 uur per week netjes volgens contract uitbetaald krijg ga ik echt nergens lopen kloten om een paar tientjes in mindering o.i.d. Moet blij zijn met alle zaken die nog open kunnen blijven om je heen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2020 09:23 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Mijn inkomen is letterlijk 0 op het moment.
Maar blijf evengoed de lokale ondernemers steunen, bosje bloemen, afhalen bij de snackbar/restaurant, tegoedbon voor het cafe
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2020 09:34 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Ja misschien ook wel makkelijker praten met een fatsoenlijke baan met fatsoenlijk inkomen, je weet natuurlijk niet wat zijn situatie is (student met een bijbaantje vind ik namelijk al weer een ander verhaal)

Maar in mijn geval, zolang ik gewoon mijn 40 uur per week netjes volgens contract uitbetaald krijg ga ik echt nergens lopen kloten om een paar tientjes in mindering o.i.d. Moet blij zijn met alle zaken die nog open kunnen blijven om je heen.


Als je al niet genoeg geld hebt, waarom betaal je dan uberhaupt grof geld er voor. Stop je abonnement dan :P.

Er is in zo'n geval niet echt een excuus. Of je betaalt het niet en krijgt het niet, of je betaalt het wel en krijgt het weer zodra het mag. Die sportscholen maken, net als vele anderen, ook gewoon massaal verlies. Het obdersteunen helpt je economie net zo zoals Parvuz zei.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2020 09:37 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

BB plaats eens een nieuwe opgave in het 3-plaatjes spel a.u.b ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2020 10:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bloemencorso afgelast :(

Also, pakje peuken weer een euro duurder door accijnzen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2020 11:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mijn sportschool (Basic Fit) geeft netjes een aantal opties, o.a. om het abonnementsgeld te bevriezen. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2020 22:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Maar waarom zou je een sportschool eerst wel kunnen betalen en nu opeens niet? ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2020 23:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vind 50% abbo korting op sportschool ook best karig.
Loonkosten krijgen ze voor 90% vergoed van de overheid en de vaste lasten zullen echt wel een fractie zijn van die overige 50% die ze nu in de zak steken.
Bij onze sportschool zijn 2500 leden. 2500x 16 euro (50% ong.) is toch een dikke 40K die ze nog binnen harken in een maand.

Basic Fit doet t wel netjes dan idd :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2020 08:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rowanyt1309 schreef:
Maar waarom zou je een sportschool eerst wel kunnen betalen en nu opeens niet? ^^

Omdat je betaald voor een dienst waar je geen gebruik van kan maken terwijl zij wel door de overheid opgevangen worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2020 08:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Alm1ghty schreef:
Rowanyt1309 schreef:
Maar waarom zou je een sportschool eerst wel kunnen betalen en nu opeens niet? ^^

Omdat je betaald voor een dienst waar je geen gebruik van kan maken terwijl zij wel door de overheid opgevangen worden.

Dat vraagt hij niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2020 08:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rowanyt1309 schreef:
Maar waarom zou je een sportschool eerst wel kunnen betalen en nu opeens niet? ^^


Als je vanwege deze crisis ineens werkloos bent geworden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2020 11:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Omdat ie als een debiel Wc papier heeft gehamsterd en nu door z'n uitkering heen is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2020 12:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Norther66 schreef:
Rowanyt1309 schreef:
Maar waarom zou je een sportschool eerst wel kunnen betalen en nu opeens niet? ^^


Als je vanwege deze crisis ineens werkloos bent geworden?


Dan klinkt het inderdaad logisch, maar volgens mij is dit niet het geval.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2020 12:05 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

:lol:

Nouja, als je bij een grote keten als BasicFit traint vind ik het wel redelijk dat je je abonnementskosten gewoon terugkrijgt nu je geen gebruik kunt maken van hun diensten. Gaat behoorlijk wat geld om in die ketens, dus die zullen echt wel goed verzekerd zijn hiervoor een een goede buffer hebben. Kleine sportscholen (minder dan 500 leden) zullen het wel lastiger hebben omdat zover ik weet kosten voor huur/water/elektra/verzekeringen/huur van apparatuur/materiaal (is vaak op afbetaling) allemaal wel doorlopen. De overheid zal wel een deel bekostigen, maar ik vraag me af of die vergoeding alle kosten dekt. Als je het geld kunt missen, dan zou ik dit soort kleine sportscholen zeker blijven steunen.

Maar blijft toch wel een ethisch dingetje ofzo. Geld terugvragen nu. Ik heb bijvoorbeeld voor iets van €500 aan tickets gekocht voor het aankomende festivalseizoen. €1000 als je die van m'n vriend ook meerekent. Zou wel heel zonde zijn als dat allemaal weggegooid geld wordt om organisaties te "redden". Vind ik wel even wat anders dan €25 per maand voor de sportschool.

Iemand al ticketgeld teruggevraagd? Kan dat?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2020 18:37 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Sportschool hier heeft alle incasso gestorneerd tot je weer mag gaan sporten. Optie om bijv gewichten mee naar huis te nemen en zodoende te huren is aan bod gekomen maar niet doorgezet helaas. Wel krijg je de optie om bijvoorbeeld een vrijwillige bijdrage te doen.

Het scheelt mij straks wel 54.60 per maand nu de incasso gestopt is. En dat is toch behoorlijk wat geld gezien mijn inkomen nu 0 is. Daarintegen bieden ze nu wel online core classes aan en oefeningen zoals WOD en Yoga. En begeleiding via video bellen.

Ze lossen het in mijn ogen goed op voor de mensen die er behoefte aan hebben. Maar stiekem mis ik wel het sporten in de zaal met apparatuur al dan niet gewichten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2020 18:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hier hetzelfde. Heb thuis wel wat gewichten liggen, maar dat had ik meer voor 'erbij'. Nu is het alles wat ik kan doen en valt dat toch vies tegen. Gelijk een irritatiemoment trouwens.. >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2020 19:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rowanyt1309 schreef:
Hier hetzelfde. Heb thuis wel wat gewichten liggen, maar dat had ik meer voor 'erbij'. Nu is het alles wat ik kan doen en valt dat toch vies tegen. Gelijk een irritatiemoment trouwens.. >.<


Heb voor thuis maar een aantal schema's gemaakt die je in 8 minuten kan doen. Doe er nu 3 op een dag tijdens mijn werk aangezien ik thuiswerk. In de avond moet ik wel met moeite met de gewichten aan de gang te gaan. De motivatie is toch minder dan als je in de gym staat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2020 21:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

'T scheelt voor mij dat ik naar Ramon ga om te trainen. Dan moet je al echt bewust de deur uit dus heb je al wel een soort van 'motivatie' als je aan komt. Thuis zou ik dat ook minder hebben, denk ik. Alhoewel ik nog wel 2 keer per week in de ochtend een WOD + cardio doe, vrij kort na het opstaan op lege maag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2020 22:45 
 
Hardtraxxer

54.60 euro p/m moeten betalen voor de sportschool lijkt me ook wel een irritatiemomentje
Vorige  1 ... 1163, 1164, 1165, 1166, 1167, 1168, 1169 ... 1290  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic