Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 1051, 1052, 1053, 1054, 1055, 1056, 1057 ... 1291  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2018 14:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Idiocracy leek op een comedy, maar blijkt een akelig accurate toekomstvoorspelling...
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2018 20:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wel als je kijkt naar de hoeveelheid geld dat ze ermee verdient. Dat slaat echt werkelijk nergens op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2018 21:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TSFH schreef:
Wel als je kijkt naar de hoeveelheid geld dat ze ermee verdient. Dat slaat echt werkelijk nergens op.


Hoeveel dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2018 21:59 
 
Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
TSFH schreef:
Wel als je kijkt naar de hoeveelheid geld dat ze ermee verdient. Dat slaat echt werkelijk nergens op.


Hoeveel dan?


Lil Kleine verdient al zo'n 7k voor een optreden van 30 mins ofzo naar mijn weten. Al zou je even snel door drieën delen voor deze meid (geen idee hoor, maar denk dat ze nog lang niet pakt wat bijvoorbeeld Lil Kleine pakt) verdient ze al meer per optreden dan bv. Atmozfears per optreden.

Citaat:
Wat een onzin kerel. Ze vermaakt mensen en krijgt hier geld voor. Niks onterechts aan.


Dus ja zeker wel onterecht. Bij mij betekent 'terecht' of de fee gelijk staat aan de kwaliteit die de artiest levert, niet of 'het logisch is want dat is nou eenmaal vraag&aanbod en mensen betalen ervoor heuwheuheuewh'. Het is triest hoe de muziekindustrie werkt, als het nou niet compleet talentloze walgelijke bagger zou zijn zou het me echt niets uitmaken hoeveel een artiest verdient. Maar dit is gewoon in en intriest. Je moet wel echt tijdens je geboorte urenlang zuurstoftekort gehad hebben als je Famke Louise uberhaupt als muziek bestempelt en al helemaal als je bedenkt wat voor toffe geniale muziek er door de jaren heen op de wereld is gezet. :lol:

Als ik dit ooit ga luisteren mag je mij een touw geven.. :sick:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2018 22:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pedaalemre schreef:
Bij mij betekent 'terecht' of de fee gelijk staat aan de kwaliteit die de artiest levert, niet of 'het logisch is want dat is nou eenmaal vraag&aanbod en mensen betalen ervoor heuwheuheuewh'.


Kwaliteit is vrij subjectief, vraag en aanbod niet. Laatst genoemde is makkelijker meetbaar of het 'terecht' is of niet. Op basis van kwaliteit vind ik het natuurlijk ook niet terecht. Maarja zo werkt deze wereld nou eenmaal :P

Over famke gesproken, op bevrijdingsfestival ga ik haar zeer wrs zien optreden, ik ben benieuwd :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2018 22:42 
 
Hardtraxx Veteran

Kwaliteit is niet subjectief, smaak is subjectief. Zelfs een dove kan bijvoorbeeld het kwalitatieve verschil tussen een NC track en een Rebelion track horen. >.< wellicht zijn degenen die de beats onder haar vocalen geen amateurs maar daar is dan alles mee gezegd. Kan zelf toch geen kut die meid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2018 23:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pedaalemre schreef:
Kwaliteit is niet subjectief, smaak is subjectief. Zelfs een dove kan bijvoorbeeld het kwalitatieve verschil tussen een NC track en een Rebelion track horen. >.< wellicht zijn degenen die de beats onder haar vocalen geen amateurs maar daar is dan alles mee gezegd. Kan zelf toch geen kut die meid.


Hoe is kwaliteit in muziek dan vast te stellen dan? Dat ligt toch ook aan je referentiekader? Want ik denk dat menig mensen beide genoemde artiesten niet als kwaliteit zouden bestempelen puur omdat het hardstyle is. Sommige mensen vinden de genre gewoon ontiegelijk kut en zouden niet direct kunnen benoemen wie van de twee kwalitatief beter hardstyle maakt.

Dit brengt me wel op het idee om dit te testen bij m'n ouders die de muziek echt totaal niet begrijpen xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2018 23:58 
 
Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
Pedaalemre schreef:
Kwaliteit is niet subjectief, smaak is subjectief. Zelfs een dove kan bijvoorbeeld het kwalitatieve verschil tussen een NC track en een Rebelion track horen. >.< wellicht zijn degenen die de beats onder haar vocalen geen amateurs maar daar is dan alles mee gezegd. Kan zelf toch geen kut die meid.


Hoe is kwaliteit in muziek dan vast te stellen dan? Dat ligt toch ook aan je referentiekader? Want ik denk dat menig mensen beide genoemde artiesten niet als kwaliteit zouden bestempelen puur omdat het hardstyle is. Sommige mensen vinden de genre gewoon ontiegelijk kut en zouden niet direct kunnen benoemen wie van de twee kwalitatief beter hardstyle maakt.

Dit brengt me wel op het idee om dit te testen bij m'n ouders die de muziek echt totaal niet begrijpen xd


En dat is dus smaak.

Dat is net als zeggen 'Messi en Ronaldo zijn slechte voetballers'. Dat kun je vinden, maar cijfers en beelden liegen niet. En in dit geval, waarin we het over muziek hebben - Oren ook niet. Je hoeft geen ervaren oren te hebben om te horen dat Noisecontrollers z'n tracks qua sounds, mixdown en alles eromheen steengoed is. Zou je echt een muzikale noob zijn, dan nog kan het gewoon, moet je vergelijkingsmateriaal bij pakken, dus enige wat je daarvoor hoeft te doen is een track van een nieuwkomer te luisteren, met alle respect natuurlijk, en daarna een van Noisecontrollers. Je snapt het verschil tussen smaak en techniek, kwaliteit, verfijndheid, edg, toch wel? Ik vind ook veel releases van X-Bone artiesten beter dan sommige NC platen. Maar dat is smaak, ik hoor wel dat er een kwalitatief verschil in zit. En gevoel gaat bij mij toch nog voor technische perfectie. Maar het verschil is goed te horen, dus de reden daarvoor is in die gevallen puur smaak en eigen preferentie.

Als ik mijn vriendin, moeder, oma, of hond eerst dit laat horen;



en daarna dit;



Wetende dat het allebei niet hun ding is, zullen ze alsnog horen dat de tweede track veel beter in elkaar steekt dan de eerste. Ik dacht dat dit soort dingen wel logisch waren. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2018 08:13 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Wel eens met Emre, je kan blijven hameren op het "wie zegt wat kwaliteit is dan" maar dat is imo gewoon zweverig geneuzel en een bord voor je kop hebben.

Je hoort inderdaad kwaliteitsverschillen, sommigen groot, sommigen klein. En dat kun je allemaal horen in de afwerking van de sounds, de gehele afmix, hoe ze live klinken, hoe vol en diep ze zijn e.d. Hoe zie je dat, leg simpelweg de platen naast elkaar. En wie zegt dan welke beter is? De bovenstaande punten bepalen dat.

Dingen zoals creativiteit en originaliteit kun je dan weer niet daar aan vast linken. Want er zijn zat creatieve en originele artiesten die (dan wel bewust) een mindere afmix e.d. hebben.

Het ligt imo toch wel vrij voor de hand. Eveneens dat het bovenstaande niet dicteert of een plaat in jouw ogen vet is of niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2018 08:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Maar leg dan Delete naast Malice ipv Noisecontrollers haha. Niet echt een eerlijke vergelijking voor een leek. Vind trouwens de mastering van sommige oude platen nog slechter dan Rebelion en Malice enzo. Daar kan ik ook echt niet naar luisteren soms

Ik weet 100% zeker dat mensen buiten de hardstyle gaan zeggen dat Noisecontrollers van betere kwaliteit is dan Malice doordat ze het muzikaler vinden. Als je er niet bij zegt dat je op die punten moet letten. Voor mij staat muzikaliteit, creativiteit en originaliteit in combinatie nog altijd boven productiekwaliteit (al moet die wel een bepaald minimum hebben en dat minimum bereikt Rebelion en Malice vaak niet)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2018 08:29 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Maar leg dan Delete naast Malice ipv Noisecontrollers haha. Niet echt een eerlijke vergelijking voor een leek. Vind trouwens de mastering van sommige oude platen nog slechter dan Rebelion en Malice enzo. Daar kan ik ook echt niet naar luisteren soms

Ik weet 100% zeker dat mensen buiten de hardstyle gaan zeggen dat Noisecontrollers van betere kwaliteit is dan Malice doordat ze het muzikaler vinden. Als je er niet bij zegt dat je op die punten moet letten. Voor mij staat muzikaliteit, creativiteit en originaliteit in combinatie nog altijd boven productiekwaliteit (al moet die wel een bepaald minimum hebben en dat minimum bereikt Rebelion en Malice vaak niet)


Dat oude platen mindere kwaliteit hebben is toch 100% logisch, men had de materialen en de technologie toen gewoon niet :lol: . WEB kwaliteit was pas een genre breed iets rond 2010/2011.

Delete staat als nog boven Malice, het is niet een wereld van verschil in de sounds maar de afwerking en mastering is bij Delete nog steeds een stuk beter. Het is een minder groot verschil dan NC en Malice ja.

Maar jij verkiest andere dingen boven productiekwaliteit en dat is wederom "smaak".
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2018 08:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Maar het blijft ook een vorm van kwaliteit. Het is meetbaar of te beoordelen namelijk. Iemand die nooit naar elektronische muziek luistert, zal die verschillen in productiekwaliteit echt niet horen hoor als je Delete naast Malice legt. Voor hun is het gewoon dezelfde bak herrie :lol:

Maar alsnog zijn die oude platen hier populair. Doordat er nu een ander referentiekader is, en ik ook met dat referentiekader ben opgegroeid, vind ik gewoon sommige oude platen qua afwerking veel te kut. Ik merkte dat in mijn mix die ik voor Jordy maakte dat sommige overgangen gewoon kut klinken door een verschil in mastering (of ik zou dat zelf beter kunnen oplossen maar daar ben ik dan wel benieuwd naar :))
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2018 08:36 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Maar het blijft ook een vorm van kwaliteit. Het is meetbaar of te beoordelen namelijk. Iemand die nooit naar elektronische muziek luistert, zal die verschillen in productiekwaliteit echt niet horen hoor als je Delete naast Malice legt. Voor hun is het gewoon dezelfde bak herrie :lol:


Hoe kun je originaliteit/creativiteit aan een goede afmix, volle kicks, netjes afgewerkte sounds met veel detail e.d. linken dan?

"He dit geluidje heeft niemand ooit nog gebruikt, maar het klinkt voor geen meter"

Toen Rebelion e.d. voor het eerst met hun rommel kwamen aanzetten had ook niemand dat nog gedaan, dat kun je dan ook zien als creatief/origineel. Maar dat maakt de kwaliteit er van niet beter.

Een creatieve plaat of een originele plaat, waar ik 100% zeker van ben dat het in jouw geval om Phuture Noize gaat, gaat er bij jou goed in. Maar dat bepaalt niet de "productiekwaliteit" van de plaat, dat bepaalt alleen hoe kwalitatief goed jij het vindt, aldus smaak.

Als je het zo gaat verkondigen is het ook geen wonder dat mensen het door elkaar halen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2018 08:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Daarom zeg ik, productiekwaliteit moet wel een bepaald minimum hebben voor mij :). Nee idd. Productiekwaliteit staat daar gewoon los van hoor!

En nee iets kwalitatief goed vinden, is geen smaak. Ik maak in mijn hoofd echt een beoordeling op die punten. Bepaalde Metal zou ik bijv ook hoog kunnen beoordelen maar dat is verre van mijn smaak
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2018 08:52 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Dus omdat jij het doet is het gelijk zo?
Niets mis met hoe je beoordeelt of een plaat goed is, ieder zichzelf.

Maar een creatief proces waarin je een uniek soort sounds neerzet en het tot het naadje uitwerken van je sounds tot ze goed vol, lekker afgewerkt zijn en op de juiste frequenties zitten blijven toch twee verschillende dingen.

Het een is namelijk denken en het ander is namelijk doen.

En wanneer iemand over het laatste spreekt dan bepaalt het eerstgenoemde daar niks over.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2018 09:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jaa daar ben ik het ook mee eens. Dat zei ik toch al :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2018 09:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:

Waarom krijgt dit kreng zulke grote podia? Ik vind de verloedering van de Nederlandse muziek nog erger dan de verloedering van raw hardstyle. Man man man als deze trend zich doorzet is straks een groot deel van de Nederlandse jeugd een slettebak eerste klas of een stoere gast met een nep Gucci accent. Ik hoop dat we zo langzamerhand het dieptepunt bereikt hebben en we uit dit dal kruipen maar ik ben er bang voor :lol:


Hahah kan me hier wel in vinden ja. Dat zulke muziek gemaakt wordt vind ik nog niet zo heel erg want ik luister er niet naar. Maar het ergste vind ik dat als je naar de kroeg gaat, je 9/10 keer wordt doodgegooid met zulke troep omdat de jeugd die 'muziek' niet normaal vollebak vindt en jij vervolgens maar een beetje rond staat te gapen :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2018 09:49 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Vind niet dat je kan verwachten dat iedereen dezelfde kennis als jou moeten hebben van muziek. Dat kan ook niet. Denk niet dat mensen zonder enig kennis van hardstyle kunnen weten welk nummer 'beter' in elkaar steekt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2018 09:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Daarom vooral ja. Niet normaal hoe je ermee doodgegooid wordt. Cono dit, pappie pappie dat, laag laag, vier keer duurder. Optyfen gauw. Ik ga daardoor ook niet meer graag uit in de stad. Kan mijn humeur zo erg verpesten als ik een hele fucking nacht naar die muziek moet luisteren. Is niet altijd zo maar soms is het echt 80% van de tijd die muziek en anders wel 50%. Ik ga wel lekker naar de huisfeestjes hier op het complex want daar staat creativiteit vaak wel hoog In het vaandel. Hoor trouwens van meerdere mensen met uitgaan dat ze het vervelend vinden dat alleen maar die muziek gedraaid wordt maar dan vraag ik me af: waarom wordt er niks aan gedaan?

En waar is trouwens de trots op Nederlands export product dance muziek gebleven? Ik hoor dat vrijwel nooit met uitgaan. Toch wel een hele andere tijd vergeleken met 2000 toen dance in Nederland nog z’n hoogtepunt beleefde
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2018 09:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
En waar is trouwens de trots op Nederlands export product dance muziek gebleven? Ik hoor dat vrijwel nooit met uitgaan. Toch wel een hele andere tijd vergeleken met 2000 toen dance in Nederland nog z’n hoogtepunt beleefde


Klopt ja. Al is het wat toegankelijkere muziek als Lucas & Steve, Hardwell of Nicky Romero ofzo. Variatie is helaas ver te zoeken tegenwoordig
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2018 10:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ook bij mijn studievereniging heb ik ontiegelijk vaak gevraagd of ze eens andere muziek kunnen draaien en dan krijg ik het antwoord ‘dit is wat de meeste mensen tof vinden’. Ik betwijfel het ten zeerste. Heb ook bij mijn vereniging genoeg mensen gesproken die het jammer vinden. Pas geleden hadden ze de Basis afgehuurd samen met twee andere verenigingen, ik helemaal met goed humeur daarheen gaan omdat er twee jaar geleden nog hele toffe muziek was, gevarieerd van pop tot dance tot zelfs hardstyle (props voor Symbols). Draaiden ze nu echt serieus alleeeen maar NL hip hop meuk. Dan huur je de basis af en dan misbruik je dat geluidssysteem zo :lol:

Is ook voor mij de druppel geweest dat ik nu ff pauze neem van mijn vereniging want het irriteert me gewoon teveel. Daarnaast zijn dr ook nog wat andere factoren hoor :P

Oh ja dat kinderen voor kinderen lied mag ook op de brandstapel :sick:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2018 10:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jongens please, ik weet ook wel dat als je een extreem voorbeeld als Malice en NC gebruikt dat de meerderheid NC kiest. Maar mijn punt is dat mensen die geen hardstyle luisteren niet dezelfde referentiekader hebben. Die kiezen NC omdat ze het gewoon mooier vinden klinken. Geef ze een lastiger voorbeeld (zoals Roy al zei) en dan krijg je echt niet een duidelijke winnaar. Daarom vind ik kwaliteit beetje een zweverig woord. Terwijl vraag en aanbod (waar het vorige pagina over ging) wel gewoon vast te stellen is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2018 11:57 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Kwaliteit is niet zo heel zweverig, maar wat je noemt nu is dat mensen die niet naar kwaliteit kijken wegens gebrek aan interesse/kennis/whatever kiezen wat ze leuk vinden. Wat niet meer dan logisch is, smaak natuurlijk. Maar dat is dus nog steeds niet "kwaliteit" als in het aspect waar een producer verantwoordelijk voor is en dat je buiten smaak om nog kan defineren.

En @ Roy, waarom ga je dan gewoon niet naar een kroeg met andere muziek.

Ik heb hier in Groningen ook niks met een paar tenten die vooral NL hiphop/reggeaton en standaard kroeg muziek draaien. Daarom pak ik een kroeg die wat alternatieve muziek draait.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2018 12:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dan moeten de mensen met wie ik ga, er wel heen willen. Maarja ik feest opzich al genoeg. Op deze manier kan ik wel wat minderen. Een keer per week naar een feestje gaan is ook wel voldoende opzich
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2018 15:28 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Irritatiepuntje: De discussie over Kwaliteit, die de afgelopen 2 jaar al 700 keer is gevoerd :sleep:
Vorige  1 ... 1051, 1052, 1053, 1054, 1055, 1056, 1057 ... 1291  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic