Raven schreef:
Alsof COD 2/4/mw2 niet simpel is

Is het ook, in principe is ook het doel hetzelfde maar je moet ook de ins en outs leren voor je echt bovenaan de lijst kaan staan qua k.d. Maar een shooter ligt mij qua actie, omdat je voortdurend bezig bent, mij meer dan zo'n soort RTS (valt het daaronder?).
Citaat:
Dota heeft een dikke vette learningcurve, enige simpele aan dota is je doel, verniel de andere basis. En wat daarbij komt kijken is alles behalve simpel eigenlijk, helemaal als je je MMR wat boost en zo tegen moeilijkere tegenstanders komt. Je doet er maanden over om een beetje de helft vd hero's een beetje te kennen, en dan heb ik het niet eens over het masteren van je rol. (Initiator/Support/Ganker enz)
En dat viel me vooral tegen dus, het instappen in het spel was nogal lastig, maar al die termen en dergelijke had ik weinig zin in om te leren. Het is meer het feit dat het in principe (het concept e.d.) een simpel spel is maar het wordt heel moeilijk gemaakt. Dat vind ik het slechte aan zulk soort spellen, het ziet er zo simpel uit maar het is heel moeilijk.
Dat kan een goed iets zijn voor mensen die er volledig voor willen gaan, maar voor het algemene...
Belangrijk voor mij bij een spel is dat ik zonder moeite ook (met vrienden) een beetje kan aankloten. Dat is bij FIFA en CoD natuurlijk heel makkelijk en bij sommige horror spellen ook (F.E.A.R., en Doom Co-Op)
Daarom vind ik spellen als Garry's mod, en Minecraft ook best lache om te doen. Gewoon een beetje ouwehoeren. Minecraft heb ik na een klein tijdje al opgegeven door het idee van telkens bouwen, maar wat heb je er aan. Met vrienden aankloten bij die mini-games e.d. is veel leuker.
Als ik serieus wil gamen pak ik wel een game met een goed verhaal en sterke gameplay, of doe ik wel ranked matches met CS, TF of toen de tijd MoH Allied Assault.