Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 780, 781, 782, 783, 784, 785, 786 ... 1303  Volgende
Bericht Geplaatst op 19 jul 2014 12:01 

Hardtraxx Newbie

Lyst schreef:
En van meneer de moraalridder verwacht ik nu ook dat hij aan ontwikkelingshulp doet, voedselpakketten opstuurt naar Afrika, al zijn spaargeld uitgeeft aan waterputten en scholen daar. Anders ben je net zo hypocriet als alle anderen, alleen wil je dat alleen voor het beeld anders doen voorkomen.

Dat ontken ik ook niet, behalve dan dat ik het alleen zeg om op een bepaalde manier over te komen. Ik vind het gewoon echt zo. Alleen zie ik de oorzaak van het probleem onder ogen terwijl anderen het niet willen zien omdat het ten koste van henzelf gaat.
Bericht Geplaatst op 19 jul 2014 12:05 

Aan het typen...

Als je het echt zo vindt, waarom doe je er dan niks aan?
Bericht Geplaatst op 19 jul 2014 12:21 

Hardtraxx Newbie

Lyst schreef:
Als je het echt zo vindt, waarom doe je er dan niks aan?

Dat is een heel goede vraag. Het moeilijke is dat ik dat zelf nog niet eens precies weet. De reden dat ik geen project start is denk dat ik op persoonlijk vlak niet goed genoeg ben ontwikkeld om die onderneming te durven beginnen. Als ik ooit de mogelijkheid krijg om hier iets mee te doen of te helpen zal ik dat zeker doen. Verder is er wel een aantal dingen waar ik op wil letten: ik zal altijd op sociaal stemmen. SP, GroenLinks of PVDD. Verder wil ik uiteindelijk een baan waar ik mensen mee help die die hulp verdienen en niet om de zak van de baas te vullen, maar heb nog geen idee op welke manier. En verder doe ik gewoon normaal en aardig tegen iedereen ook al heb ik soms rare meningen.

Aan de andere kant ben ik nu alleen maar in mezelf aan het investeren door te studeren enzo, dus heel erg ben ik nou ook niet betrokken met het lot van anderen dat geef ik toe.
Bericht Geplaatst op 19 jul 2014 14:37 

Hardtraxx Veteran

nera schreef:
Aan de andere kant ben ik nu alleen maar in mezelf aan het investeren door te studeren enzo, dus heel erg ben ik nou ook niet betrokken met het lot van anderen dat geef ik toe.

Dus... waarom doe je dan zo tegen de rest hier die net hetzelfde doen?
Bericht Geplaatst op 19 jul 2014 14:40 

Kraak... Piep...

Een ontwikkelingsproject ligt 10x zo moeilijk als jij denkt.
Als jij denkt dat eten opsturen naar arme landen daadwerkelijk terecht komt bij de mensen die het nodig hebben ben je nog naïever dan ik dacht.
En als je hun veel voedsel gaat geven zodat ze geen honger meer hebben vermoord je ze allemaal, als je van zulke honger in een keer veel gaat eten... dat kunnen je maag en andere organen niet aan.
Zelfde met geld, komt 3/4 keer nooit aan.

De enige manier waarop je 100% zeker weet dat het aankomt is het zelf brengen, en dan wordt je alsnog ter plekke gelynched als je een beetje verkeerd zit en beroofd van alles wat je hebt.

De honger in de wereld los je nooit op, anders was het allang gedaan. Er zijn maar een paar landen in Afrika waar normaal ontwikkelingshulp gedaan kan worden (Zambia en omgeving en Zuid Afrika en omgeving).
En dan heb je nog de armoede in zuidoost Azië (Myanmar, India, Cambodja e.d.) en in Zuid Amerika waar o.a allemaal kartels op zitten.
Bericht Geplaatst op 19 jul 2014 15:14 

Hardtraxx Veteran

Elke keer denk je dat het niet triester, idioter of walgelijker kan, maar dan doet Nera er alsnog een schepje boven op.
Bericht Geplaatst op 19 jul 2014 15:26 

Hardtraxx Veteran

Normaal wens je het niemand toe, maar mensen zoals jij, Nera, daarvan hoop ik dat je zelf eens iemand in je omgeving op deze manier verliest. Eens kijken of je dan nog steeds zo hoog van de toren blaast met je principiële gedoe. Als je al die andere problemen in de wereld zo erg vindt, doe er dan wat aan. Tot die tijd vind ik het prima te verantwoorden waarom het een mens meer raakt wanneer het mensen uit hun eigen land betreft.
Bericht Geplaatst op 19 jul 2014 17:56 

Hardtraxx Newbie

nielstil schreef:
Dus... waarom doe je dan zo tegen de rest hier die net hetzelfde doen?

Ik verwijt jullie niet per se iets. Maar wel de iedereen die denkt dat het kapitalistische Westerse systeem eerlijk is en geen slachtoffers eist. En aangezien Rusland nu vanalles wordt verweten vind ik het niet terecht omdat de Westerse wereld nog erger is. Amerika is bijna de bron van alle oorlogen en wij doen er alles aan om hen te steunen.

chicken schreef:
Normaal wens je het niemand toe, maar mensen zoals jij, Nera, daarvan hoop ik dat je zelf eens iemand in je omgeving op deze manier verliest. Eens kijken of je dan nog steeds zo hoog van de toren blaast met je principiële gedoe.

Oh nou lekker dan zeg. Mooie vent ben jij. Nogmaals het is hartstikke erg dat er mensen doodgaan, maar relativeer het door je te bedenken dat dit altijd aan de orde van de dag is en niet alleen iets dat door het slechte Rusland gedaan wordt want Nederland doet daar ook aan mee.
Bericht Geplaatst op 19 jul 2014 18:05 

Hardtraxx Addict

Citaat:
Irritatiemomentjes

Nera is terug.
Bericht Geplaatst op 19 jul 2014 18:08 

Hardtraxx Crew

Maximumraver schreef:
Nera is terug.
Bericht Geplaatst op 19 jul 2014 18:25 

Hardtraxx Newbie

Ok nu dan een voorbeeld waar jullie allemaal mee te maken hebben. Het neervallen van mensen op een feest. Dat kun je de organisaties verwijten omdat zij geen betaalbaar of gratis water beschikbaar stellen terwijl ze weten dat er mensen zijn die niet verantwoord met drugs om kunnen gaan. Verder zou je denken dat deze mensen geholpen zouden worden door ze niet toe te laten met drugs terwijl het ook gewoon bijde wet verboden is harddrugs te gebruiken maar nee men denk alleen aan hoeveel er binnenrolt op een feest.

Die mensen worden afgedaan als onverantwoorde junks terwijl ze alleen maar een leuk feestje willen. De organisaties willen niet verantwoordelijk zijn voor hun veiligheid en gezondheid. Waarom wordt daar geen liveuitzending aan besteed?
Bericht Geplaatst op 19 jul 2014 18:30 

Hardtraxx Crew

Waarom zou je, eigen verantwoordelijkheid
Bericht Geplaatst op 19 jul 2014 18:44 

Hardtraxx Veteran

Wauw, jou gedachtegang is best wel fucked up :lol:
Bericht Geplaatst op 19 jul 2014 19:29 

Hardtraxx Veteran

Dus jij wil nietsvermoedende vakantiegangers die uit de lucht geschoten worden door dronken rebellen vergelijken met festivalgangers waarvan je zelf al zegt dat zij zelf niet met drugs kunnen omgaan?
Bericht Geplaatst op 19 jul 2014 19:51 

Hardtraxx Veteran

nera schreef:
Die mensen worden afgedaan als onverantwoorde junks terwijl ze alleen maar een leuk feestje willen. De organisaties willen niet verantwoordelijk zijn voor hun veiligheid en gezondheid. Waarom wordt daar geen liveuitzending aan besteed?

Die mensen ZIJN junks die niet weten hoe om te gaan met drugs. Volledig eigen schuld

jou vraag ff formuleren met een ander voorbeeld. In Amerika wordt iemand op straat neergeschoten, dat is dan de fout van de wapenhandelaar omdat die een geweer verkocht heeft?
Bericht Geplaatst op 19 jul 2014 19:58 

Hardtraxx Newbie

patrickjeb schreef:
Wauw, jou gedachtegang is best wel fucked up :lol:

Dank je voor het samenvatten van de opinie van dit forum. Deze mening is al duidelijk geformuleerd door meerdere mensen dus wat is het nut ervan om het nog een keer te zeggen?

chicken schreef:
Dus jij wil nietsvermoedende vakantiegangers die uit de lucht geschoten worden door dronken rebellen vergelijken met festivalgangers waarvan je zelf al zegt dat zij zelf niet met drugs kunnen omgaan?

Ik vind ieder geval waarbij doden vallen verschrikkelijk. Ik vind het een niet erger dan het ander.

nielstil schreef:
Die mensen ZIJN junks die niet weten hoe om te gaan met drugs. Volledig eigen schuld

jou vraag ff formuleren met een ander voorbeeld. In Amerika wordt iemand op straat neergeschoten, dat is dan de fout van de wapenhandelaar omdat die een geweer verkocht heeft?

Wij hebben een verschil van mening over de actieve rol die de overheid moet vervullen als het gaat om de veiligheid en gezondheid van de mensen. Ik vind dat die in dit soort gevallen strenger moet zijn omdat er bekend is dat mensen niet verantwoord kunnen omgaan met ook nog eens illegale middelen. Ik vind dat er meer mag worden gedaan door de overheid om hun eigen regels te handhaven. Minder tolerantie maar dat gaat niet lukken met het huidige kabinet.

Ik en de rest van dit forum staan mijlenver uit elkaar zoals wel vaker dus ik laat het maar hierbij. Ik wil geen irritatie opwekken.
Bericht Geplaatst op 19 jul 2014 20:03 

Hardtraxx Addict

nera schreef:
Ik wil geen irritatie opwekken.

Bende beetje laat mee volgens mij :lol:
Bericht Geplaatst op 19 jul 2014 20:03 

Hardtraxx Addict

Tenenkrommend die laatste zin van je lezen, man man man
Bericht Geplaatst op 19 jul 2014 20:46 

nera schreef:

chicken schreef:

Ik vind ieder geval waarbij doden vallen verschrikkelijk. Ik vind het een niet erger dan het ander.

Ik denk dat er niet genoeg tv zenders zijn voor alle live uitzendingen als zelfmoord onder dezelfde categorie zou vallen als een ramp/crisissituatie. (want dat is het, ervan uitgaande dat de persoon in kwestie zelf de drugs neemt i.p.v het wordt toegediend door iemand anders)
Bericht Geplaatst op 19 jul 2014 21:03 

Hardtraxx Veteran

Wat doet mijn naam in die quote, Del? :lol:
Bericht Geplaatst op 19 jul 2014 21:09 

patrickjeb schreef:
Wat doet mijn naam in die quote, Del? :lol:

Jij bent zo populair dat je naam zich stiekem in die quote had gepropt, nu is ie weg :yes:
Bericht Geplaatst op 19 jul 2014 21:15 

Hardtraxx Veteran

Magnetron schreef:
Maximumraver schreef:
Nera.
Bericht Geplaatst op 19 jul 2014 21:23 

Hardtraxx Veteran

SL8492 schreef:
Magnetron schreef:
Maximumraver schreef:
Nera.
Bericht Geplaatst op 20 jul 2014 10:43 

Hardtraxx Elite

tijntjuh120 schreef:
Door warmte al 3 nachten niet goed kunnen slapen.
Bericht Geplaatst op 20 jul 2014 15:08 

Hardtraxx Elite

SL8492 schreef:
Magnetron schreef:
Maximumraver schreef:
Nera.

Die nu op Partyflock begint... :/

Eerste wat hij vroeg: Eindshow zonder geluid...want dat was beter volgens hem :lol:
Vorige  1 ... 780, 781, 782, 783, 784, 785, 786 ... 1303  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic