Nerazzurro93 schreef:
Alleen een beetje jammer dat Italiaanse ploegen Europa League totaal niet serieus nemen gezien de opstellingen. En als Nederlandse ploegen dat ook niet doen dan zijn deze statistieken die ik niet geloof onbruikbaar.
Hoewel je op zich een punt hebt, zegt dit denk ik nog altijd meer dan een subjectieve kijk. Europese wedstrijden zijn praktisch de enige objectieve maatstaf die je hebt als je clubs uit verschillende landen wilt vergelijken. Het zegt nog altijd meer dan wat een fan van het Italiaanse voetbal 'denkt'.
Nerazzurro93 schreef:
deze statistieken die ik niet geloof
Champion's League:
Ac Milan - Ajax 0-0
Ajax - AC Milan 1-1
AC Milan - PSV 3-0
PSV - AC Milan 1-1
AC Milan - Ajax 0-2
Inter - FC Twente 1-0
Ajax - AC Milan 1-1
FC Twente - Internazionale 2-2
Inter - Ajax 1-0
Ajax - Inter 2-2
PSV - AC Milan 1-0
AC Milan - PSV 0-0
Europa league:
Napoli - PSV 1-3
PSV - Napoli 3-0
Udinese - AZ 2-1
AZ - Udinese 2-0
Juventus - Ajax 0-0
Ajax - Juventus 1-2
Ajax - Fiorentina 1-1
Fiorentina - Ajax 0-1
NEC - Udinese 2-0
Heerenveen - Milan 1-3
PSV - Fiorentina 0-2
Fiorentina - PSV 1-1
Fiorentina - Groningen 1-1
Groningen - Fiorentina 1-1
Parma - Heerenveen 2-1Andromeda schreef:
@BeHa, die statestieken zijn heel leuk, maar in de Europa League spelen alle grote clubs zowel Italiaans, Engels als Duits met een B opstelling dat zegt dus helemaal niets. De Serie A maakt het laatste jaar ook een sterke doorgroei, ze zaten in een soort dip en daar lijken ze uit te komen. Terwijl de Eredivisie ieder jaar minder wordt. Ik vind het dan ook niet eerlijk om resultaten van 2005 erbij te halen. De enige clubs waar Ajax van kan winnen in de EL/CL zijn Milan en Lazio, de rest is gewoon praktisch onhaalbaar (mits veel geluk).
Tja, je kunt ook wel kijken naar de afgelopen 3 jaar, dan waren er 3 Nederlandse overwinning en 1 Italiaanse in de Europa League. In de CL 3,5 Nederlandse overwinningen tegenover 4,5 Italiaanse. Heb dit bewust niet gedaan omdat het dan wel heel weinig wedstrijden zijn die mee worden genomen, en het dus moeilijk representatief kan worden genoemd.
En zoals ik hierboven zei, deze statistieken zeggen inderdaad niet alles. Maar het zegt toch meer dan:
Andromeda schreef:
De Serie A maakt het laatste jaar ook een sterke doorgroei, ze zaten in een soort dip en daar lijken ze uit te komen. Terwijl de Eredivisie ieder jaar minder wordt.
wat natuurlijk een totaal subjectieve mening is.
Overigens, mij zul je niet horen beweren dat de Nederlandse competitie sterker is dan de Italiaanse, maar dat laagvliegers in Nederland kampioenskandidaten zouden zijn geloof ik ook niet in.