Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 1346, 1347, 1348, 1349, 1350, 1351  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2025 16:04 

Hardtraxx Veteran

M'n vader verkocht kaarten voor festivals/feesten in z'n winkel (o.a. Sensation White/Black), ik kreeg de cd's en dvd's. Hij vond er natuurlijk niet veel aan :P Ik was gelijk verslaafd aan de Sensation 2001/2002 dvd's en kreeg van m'n toenmalige zwager de cd's van Innercity en ID&T presents Dana. Ik kende de term hardstyle pas later. Vanaf toen wilde ik alles verzamelen en horen. Deze cd van Johan Gielen rond die tijd wakkerden ook m'n interesse voor trance aan. ID&T Radio probeerde ik elke week wel te checken, had destijds een radio standaard op die zender staan, vond het mega interessant allemaal. Zelf downloaden lukte nog niet, dus ik nam destijds alles op.

Leuke vraag, nog een keer dan maar :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2025 16:11 

Hardtraxx Veteran

Tweede helft 2006, jumpers in de klas, toen Jump gaan downloaden, en dan vond je ook meteen een hele hoop Hardstyle die als Jump gelabeled was ('Ruthless & Vorwerk - Jumpstyle', maar dat was dan DJ Rob - Boys Interface (The Beholder & Balistic Remix) :lol: ), achteraf waren de platen die Hardstyle bleken te zijn het vetst.

Ik was echt meteen verkocht toen ik die Boys Interface hoorde, maar ook tracks als Donkey Rollers - Push 'm Up, Zany - Pure, Luna - Bring That Shit Back. Ik kende al wel wat Hardcore, en was bekend met softere elektronische muziek, maar toen ik Hardstyle vond dacht ik pas écht "Dit is he-le-maal de shit".

In februari of maart 2008 een keertje Atomix mixer (voorloper van Virtual DJ) gedownload, en uit gaan vogelen hoe je zulke muziek dan aan elkaar kan mixen, vanaf toen werd het pas echt 'erg' :P Constant met de muziek bezig haha

Zelfde vraag!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2025 17:02 

Hardtraxx Veteran

Vroeger luisterde mijn buurjongen die misschien 5 a 7 jaar ouder was thunderdome cd's.
Ik kwam daar wel eens over de vloer en dan gooide die het volume goed open.
Dat stond mij wel aan en zo rolde ik er in.
Toch in 2005 - 2008 meer hardstyle gaan luisteren en sindsdien eigenlijk altijd bij hardstyle/raw gebleven met soms uitschieters naar uptempo.

Dan gooien we nu een andere vraag: wat was jou eerste grote feest/festival waar je heen ging en wat vond je ervan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2025 17:06 

Hardtraxx Veteran

Decibel 2013, net 18 geworden, één vriend die wel mee wilde en de rest v/d vriendengroep wilde er (toen nog) niks van weten. Geweldig mooi feestje gehad, inclusief mooi weer. Overal gekeken en sfeer geproefd. Noisecontrollers in de Euphoria vond ik helemaal geweldig. Allebei in slaap gevallen in de auto na het feest, werden we wakker op een compleet lege parkeerplaats. Het binnenlampje van de Toyota Aygo stond nog aan, accu van de auto was dus leeg... Dus ik achter de auto om hem omhoog te duwen op een heuveltje, m'n maat al rollend de auto gestart, godzijdank lukte dit :P Mooie belevenis. Een jaar later gingen we met een vaste ploeg elk feestje af.

Zelfde!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2025 17:20 

Hardtraxxer

Liberation 2004 in Heerenveen met een geweldig varierende line-up toen ik 20 jaar was;

12:00-13:00: Antiphus
13:00-14:30: Mark Norman
14:30-16:00: Cor Fijneman
16:00-17:30: Joop!
17:30-19:00: Johan Gielen
19:00-20:30: DJ Dana
20:30-22:00: Luna
22:00-23:00: The Darkraver

Eerste echte grote 'Hardstyle' feest was In Qontrol 2006 in de Rai.
Charly Lownoise draaide enorm slecht en The Prophet draaide nog die Hardstyle versie van Hardcore Vibes door hem. Had em nog gevraagd of ie die ging releasen, maar daar had ie geen rechten voor.

Zelfde.....
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2025 17:29 

Hardtraxx Veteran

Toen ik eindelijk "durfde" :lol: te gaan waren eigenlijk onze zinnen gezet op Defqon 2010, maar op de één of andere manier konden we geen kaarten krijgen. Dus toen zijn we doorgeschoten naar 10 Years of Q-Dance (De Feestfabriek) in 2010 Meteen begonnen in de ArenA met m'n eerste feest. Elke zijde van dat stadion stond zowat een oude qlimax/defqon stage (of een deel daarvan). Stage in het midden, Groot reuzenrad in het stadion. Iedereen verkleed, iedereen oranje. Het was echt veel te gestoord als eerste feest.

Oldstyle Outburst
Buzz Fuzz
Franky Jones
Gizmo

Qlubtempo Parade
Daniele Mondello
DHHD
Trilok & Chiren
Isaac
Lady Dana
Luna
Pavo

Top 25 Aller Tijden
The Prophet

Party Crew
Alpha²
Brennan Heart
Deepack
Donkey Rollers
Zany
Technoboy
Zany

Party Lab
B-Front
Beat Providers
D-Block & S-te-Fan
Digital Punk
Frontliner
Headhunterz
Noisecontrollers
Slim Shore
Wildstylez

De Eindshow
Endymion
Evil Activities
Max Enforcer
Noize Suppressor
Outblast

Mooi detail was dat het een dag voor de WK Finale in 2010 was. Dus iedereen was nog in een soort van "misschien worden we wereldkampioen" vibe, om het feest nog eens af te maken. (na een nachtje op de eerste keer pillen was de dip nog wel extra heftig toen we verloren van spanje >.< )

Blijft één van m'n meest legendarische feest ervaringen die ik me kan heugen! Kort daarna meteen de smaak te pakken en kaarten gehaald voor Qlimax/Hard Bass/Q-Base enzv. En daar ook 10/12 jaar lang geen editie meer van gemist.

Zelfde vraag!

edit: Broeder! Delt-A
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2025 17:37 

Hardtraxx Veteran

^ Zelfde, het was m'n eerste grote feest, erg genoten. Had al wel 3 lokale festivals gehad, en Intents, en een paar kroegavondjes waar dan een grote DJ kwam.

Zelfde!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2025 17:52 

Hardtraxx Veteran

corneelwr schreef:
Een jaar later gingen we met een vaste ploeg elk feestje af.

Zelfde!

Jup, nu ga ik iets onthullen. In 2017 heb ik jou al eens ontmoet op Fatality met je vaste clubbie :x
En x op hardbass daarna ergens

Ga maar weer door met de vraag die er was. Wilde er even op inhaken om Cro vannacht aan het denken te zetten als die het bed in duikt

Vraag: wat was jou eerste grote feest/festival waar je heen ging en wat vond je ervan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2025 17:57 

Hardtraxxer

Dance4Liberation 2016, toen ik 15 was. Met een groepje dat eigenlijk alleen maar naar de mainstream stage wilde gingen we erheen. 20 euro op de rekening ofzo, een paar bier van gehaald en één loempia. Toch 's middags ff iets van 2 mensen mee weten te krijgen naar de hardstyle waar Frontliner draaide. Heel dik natuurlijk.

's Avonds toch nog na veel zeiken bij Adaro geweest. Nou, wat me daar overkwam wist ik niet hoor. Was helemaal niet bekend met raw en dan hoor je:

Menace Remix
For The Streets
Seven
Mashup 5.0
Executioner Style
Bolivia volgensmij?
Plata O Plomo
Kings Of The Underground
Criminal (?)
Mashup 5.0

Ik weet nog dat met name die kick punches door merg en been gingen. Dus je hoort voor het eerst uberhaupt raw en dan gelijk live, abnormaal was het.

Vanaf toen is mn hele leven om die hard dance gaan draaien en ben ik 2x zo veel gas gaan geven wat muziekmaken betreft.

Kortom: was wel lache

zelfde
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2025 19:37 

Hardtraxxer

Qua grote festivals was de eerste echte ASOT 600 in Den Bosch. Eerste harder style feest pas een paar jaar later met Decibel 2016, omdat ik eindelijk gelijkgestemden over wist te halen daar ook eens van te proeven. Enorm onder de indruk van de omvang, productie en live impact van de muziek. Nooit meer weggegaan uiteraard. (ja wel van het terrein grappenmakers)

Zelfde vraag, leuk om de diversiteit te lezen
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2025 20:27 

Hardtraxx Veteran

Indicator 2014. Was magisch.

Zelfde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2025 21:04 

Hardtraxx Veteran

Intents 2010. Dat was echt magistraal. Avio live op de Main. Korsakoff op de hardcore en Dee-Block & S-Te-Pack als afsluiter van de indoor met als verrassing nog AVIO erbij.

Leuke vraag!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2025 22:04 

Hardtraxx Elite

Inqontrol 2010. Was nog geen 18, dus spanning van te voren of ik wel binnen zou komen. Uiteindelijk echt een geweldig feest gehad en magisch om in een keer platen te horen die je daarvoor alleen op huis tuin en keuken speakers hebt gehoord. De eerste woorden die ik hoorde toen we binnenkwamen: 'This is the train to nowhere', wat was dat allejezus vet.

zelfde
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2025 22:07 

Hardtraxx Veteran

Summerfestival 2010 denk ik in Antwerpen. Lekker stampuh.
Edit: eigenlijk pukkelpop 2005 met mijn ouders. Toen lag ik te slapen bij de Pixies omdat ik het beu was. Daar zou ik nu gewoon entree voor een concert voor betalen haha.

Zelfde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2025 00:10 

Hardtraxx Veteran

Hekzitter schreef:
Intents 2010. Dat was echt magistraal. Avio live op de Main. Korsakoff op de hardcore en Dee-Block & S-Te-Pack als afsluiter van de indoor met als verrassing nog AVIO erbij.

Zelfde
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2025 09:24 

Hardtraxx Elite

al geantwoord

Wat is het meest vervelende/irritante/kutte moment dat je hebt meegemaakt op een feest?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2025 10:24 

Hardtraxxer

Een vriend is 2 jaar terug gedrogeerd op Tomorrowland. Gelukkig allemaal goed gekomen maar hij heeft wel een paar uur bij de EHBO aan t infuus gelegen. Halve dag gemist en de volgende dag ook zeker nog niet van bijgekomen.

Zelfde
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2025 10:40 

Hardtraxx Veteran

Vol door mijn enkel gegaan de dag voor een weekend Defqon toen ik ging voetballen met leerlingen (Schilderswijk United). Op de eerste dag direct iemand die vol op mijn enkel gaat staan.
Was 100% afgescheurd, maar heb me wel door het weekend heen kunnen manoeuvreren

Zelfde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2025 11:29 

Hardtraxx Veteran

De korte samenvatting van Justin van hele tijd terug:
Justinhafc schreef:
Denk het te laat op komen dagen van veel buschauffeurs na Q-Base 2013. Daardoor uren in de kou en regen moeten wachten. Als compensatie toen wel gratis weekendtickets voor Defqon 2014 gekregen, dus dat was prima.

Zelfde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2025 19:26 

Hardtraxx Veteran

Bovenstaande idem. Verder nog Defqon 2014 droeg ik nog geen oordopjes en toen ik over het terrein liep, vloog er ineens een tor in mn oor. Mega bizar. Heb hem dus telkens verder m’n oor ingedrukt waardoor die zowat tegen mn trommelvlies aanzat. Jeukte als de neten wanneer die met z’n vleugels begon te wapperen. Naar de EHBO gegaan en daar de tor laten uitspuiten. Man van de EHBO in mn oor gekeken en vond het heel bizar. Volgens iedereen van de EHBO even gekeken en daarna uit laten spuiten. Was gelukkig nog vroeg op de dag.

Zelfde vraag
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2025 08:33 

Hardtraxxer

makrooy schreef:
Indicator 2014. Was magisch.

In Kardinge, dat was tof en warm vooral!
Mocht ik nog draaien in het zwembad gedeelte xd

On topic;

Geen taxi's of wat dan ook meer beschikbaar vanaf Decibel....
Drie uur lang terug gelopen naar airbnb.

Zelfde vraag
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2025 09:20 

Hardtraxxer

2022 - Decibel weekend.
Word je 's nachts/ 's ochtends wakker gemaakt door een helikopter die aan het landen is op campingterrein.
Op 1 of andere manier maakte dat zo indruk op me, wat n kabaal maakte die helikopter.
Iedereen kwam zn tent uit en keek er naar, erg adembenemend met het idee dat er iets ergs gebeurd is.
De jongen waarvoor de helikopter kwam was ook overleden in zijn tent, heel tragisch.

Heb je wel eens een traantje gepinkt tijdens een nummer of moment op een festival?
Zo ja, welk nummer en waarom?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2025 09:54 

Hardtraxx Veteran

Geen festival maar op VWAB een paar maanden nadat m'n pa was overleden tijdens Live The Moment. Heb niet eens wat speciaals met dat nummer, maar kon het niet meer binnenhouden op één of andere manier. Misschien dat de X ook wel wat invloed daarop had. Zelfde vraag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2025 11:20 

Hardtraxx Veteran

De eerste jaren had ik dat standaard bij de closing van Defqon. Niet vanwege de muziek maar vanwege het feit dat het mooiste weekend van het jaar er weer op zat, op dat moment de 'vermoeidheid' er uit kwam en, om het af te toppen, ik daar altijd stond met mijn bro (lobi jwt) wat altijd wel garantie op een traantje gaf, haha.
Los van dat heb ik het niet gehad, geloof ik.

De eerste Rebirth na covid was ik het nét voor, toen Envine 'Coming Home' draaide en mijn vriendin in tranen uitbarstte door die tekst. Niet zozeer de track maar de emotie bij haar raakte mij dan weer, haha. Ze werd toen al door vrienden geknuffeld dus ik vluchtte even snel de tent uit om naar Degos & Re-Done classics te gaan om daar even te ontladen, haha.

Overigens heeft mijn vriendin het vaker. Je kan zelfs je klok er op gelijk zetten dat het al bij de Defqon opening in de Blue gaat gebeuren. :lol:

Leuke vraag, zelfde!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2025 11:36 

Hardtraxx Veteran

Zeer regelmatig bij het horen van Imaginary. Dit nummer werd gedraaid op de begrafenis van een goede maat in 2016. Zeker in de eerste paar jaar daarna standaard tranen bij het horen van dat nummer. Dat nummer zal altijd speciaal blijven.

Zelfde.
Vorige  1 ... 1346, 1347, 1348, 1349, 1350, 1351  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic