corneelwr schreef:
Nuracore schreef:
Ben altijd al een android persoon geweest. Geeft je volledige controle over je device (met een custom android).
Heerlijk voor als je bepaalde services niet wilt.
Jij?
Welke services wil je niet?
Heb je even..
Google en andere fabrikanten met een eigen android versie komen vaak met services en features die ik niet wil hebben maar die wel effect hebben op performance en gebruikersomgang. In geval van OnePlus in dit geval heb ik niets aan dat hele Oneplus RED community, de app shelf of een nieuws widget die je niet tot niet volledig kan uitschakelen. In geval van Google heb ik niets aan hun film, boek, games of andere achtige services en heb ik weinig tot geen controle over mijn privacy. Het geeft mij ook meer controle in welke apps ik KAN installeren. Zoals youtube maar dan zonder de reclame (al kan dit tegenwoordig ook zonder custom OS)
De custom rom die ik gebruik zijn vaak sneller in het krijgen van beveiligingsupdates, is stabieler, heeft betere prestaties (ook in batterij) en komt zonder bloatware. Niet alleen dat, ik kan ook oudere toestellen blijven gebruiken en toch de meest recente updates krijgen.
Ook heb je meer controle over je privacy en wat er gedaan word met je data. Hier is het namelijk altijd opt-out en kan ik makkelijker vanuit andere app stores apps installeren dan alleen de gene die google goedkeurt in hun store.
Zie jij hier meerwaarde in of interesseert je het niet?