Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 1316, 1317, 1318, 1319, 1320, 1321, 1322 ... 1362  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2024 14:37 

Hardtraxx Veteran

Schermen. Is qua kijksport echt geen reet aan in mijn optiek. Mag behouden worden als ze met echte zwaarden gaan battlen though.

Riiss schreef:
Welke olympische sport mag per direct van de kalender gehaald worden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2024 14:45 

Hardtraxx Elite

Justinhafc schreef:
Schermen. Is qua kijksport echt geen reet aan in mijn optiek. Mag behouden worden als ze met echte zwaarden gaan battlen though.

Riiss schreef:
Welke olympische sport mag per direct van de kalender gehaald worden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2024 15:38 

Hardtraxx Veteran

Voetbal, met alle regels die er momenteel aan vast hangen (dispensatie, kwalificatie) en de toch al volle speelkalender slaat het eigenlijk nergens op dat dit Olympisch is.

Zelfde vraag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2024 18:39 

Hardtraxx Veteran

Paardensport

Waarom zijn er uberhaupt olympische sporten met dieren?
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2024 19:14 

Hardtraxx Veteran

Paardensport is hetzelfde als F1. Het paard/auto is het belangrijkste. Allebei vind ik het geen sport

Top 3 meest saaie sporten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2024 10:46 

Hardtraxx Elite

Schermen, paardrijden en snooker.

Top 3 leukste sporten (om te kijken)?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2024 11:01 

Hardtraxx Veteran

Mitch schreef:
Schermen, paardrijden en snooker.

Top 3 leukste sporten (om te kijken)?

Formule 1
verder niks

zelfde
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2024 11:03 

Hardtraxx Veteran

Voetbal
Beachvolleybal
Mensen die gevraagd worden om een top 3 maar dan maar met 1 ding aankomen

Zelfde
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2024 11:04 

Hardtraxx Veteran

Voetbal, basketbal en rugby. Zelfde vraag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2024 11:06 

Hardtraxx Veteran

Voetbal, darten en wielrennen (die shots dat ze afdalen of bijv. tijdrijden, geweldig om te kijken vind ik).

Zelfde!
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2024 11:07 

Hardtraxx Elite

Voetbal, F1 en darten

Delt-A schreef:
Mensen die gevraagd worden om een top 3 maar dan maar met 1 ding aankomen

:lol:

Zelfde vraag
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2024 22:41 

Hardtraxx Veteran

Kijk F1, en ben gelegenheidsvoetbalkijker als er een belangrijk toernooi / belangrijke wedstrijd is. Op een 3e sport kan ik niet komen.

Gebruik jij (structureel) medicijnen voor een medische / psychologische conditie?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2024 09:16 

Hardtraxx Veteran

Mark With A Tarrel schreef:
Kijk F1, en ben gelegenheidsvoetbalkijker als er een belangrijk toernooi / belangrijke wedstrijd is. Op een 3e sport kan ik niet komen.

Gebruik jij (structureel) medicijnen voor een medische / psychologische conditie?

Nee, maar zit wel meer en meer met het idee te spelen om een keer wat actief aan mijn ongediagnostiseerde ADHD/ADD te doen. Vraag me soms wel eens af of mijn productiviteit daar niet een enorme boost van gaat krijgen. Aangezien ik nu elke dag voor m'n gevoel tijd tekort kom, maar ik ook door alles dat er gebeurt afgeleid word :lol:

Ervaring met medicijnen tegen ADHD/ADD? Zo ja, wil je je ervaringen delen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2024 09:55 

Hardtraxx Veteran

Nope. Er is wel eens gesuggereerd dat ik wat kenmerken van ADHD enzovoorts vertoon (en over het algemeen word ik behoorlijk rustig van amfetamine....) maar nooit getest.
Side question Rickert: heb je wel eens nagedacht over microdoseren met bijvoorbeeld truffels tegen AD(H)D? Ik kreeg daar namelijk wel een boost van, in creativiteit en focus. Ik wil er wel weer eens mee starten.

Heb je interesse in microdosering?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2024 10:13 

Hardtraxx Veteran

Rickzel schreef:
Ervaring met medicijnen tegen ADHD/ADD? Zo ja, wil je je ervaringen delen?

Wat ADHD/ADD is is heel mijn leven eigenlijk compleet langs me af gegaan en daarom pas in April 2023 diagnose. Standaard riedeltje geprobeerd; methylfenidaat en dexamfetamine in verschillende doseringen. Maar merkte dat concentratie minder mijn probleem is, maar vooral chaotische gedachtes / geheugen / informatieverwerken. Vervolgens afgelopen winter met atomoxetine begonnen wat wel wat deed maar daar kreeg ik sicke hartkloppingen van. Rond april daar weer vanaf gestapt en na een zoektocht ben ik nu op gabapentine uitgekomen en dat werkt super goed met eigenlijk geen bijwerkingen. In de trent van wat jij zegt voelt het als +10 productivity. Wordt alleen niet voorgeschreven voor ADHD (maar voor zenwupijn) dus heb mijn dokter wat Reddit pagina's laten zien dat in het spectrum waar ik in zit met mijn ADD symptomen goed zou werken dus off-label voorgeschreven gekregen. Verder wat meer aandacht naar balans in leven / goede voeding / sporten etc.

Rickzel schreef:
Vraag me soms wel eens af of mijn productiviteit daar niet een enorme boost van gaat krijgen. Aangezien ik nu elke dag voor m'n gevoel tijd tekort kom, maar ik ook door alles dat er gebeurt afgeleid word :lol:

Dat zal altijd wel blijven denk ik haha. Maar bewustzijn erover is al heel wat; anticiperen op typische valkuilen enzo. De concentratie-tabletjes zijn soms wel eens handig, maar ligt ook aan je type werk etc. Ieder z'n ADHD is weer uniek door de verschillende verhoudingen tussen neurotransmitters die bij ieder ADHD persoon weer verschillend zijn. Daardoor dat het ene medicijn bij de ene beter werkt dan bij de andere. In recentere jaren is er wat onderzoek bij gekomen naar wat subtypes van ADHD maar echt veel aandacht (geld) is er niet voor want de farmaceutische industry verdient massa aan gewoon voorschrijven van die pillen en beschouwen dan het probleem als opgelost en er is verder weinig prikkel om verdiepend onderzoek te doen naar verschillen in het ADHD spectrum zoals bijv Cognitive Disengagement Syndrome, waar mijn ADHD wat symptomen van heeft, maar ook lang weer niet alles). Nu gaan de psychiaters vooral uit van de DSM-5 en kijken niet verder. Wellicht verandert er wat in de DSM-6. Ik denk dat veel mensen er baat bij hebben.

(mocht iemand hier meer info over willen, dan kan je mij een pb sturen)

Remi schreef:
Nope. Er is wel eens gesuggereerd dat ik wat kenmerken van ADHD enzovoorts vertoon

Haha, zeker!

Remi schreef:
Side question Rickert: heb je wel eens nagedacht over microdoseren met bijvoorbeeld truffels tegen AD(H)D? Ik kreeg daar namelijk wel een boost van, in creativiteit en focus. Ik wil er wel weer eens mee starten.

Microdosering wil ik nog wel eens wat mee doen. Maar wil vooral weer eens een keer goed aan de paddo's / truffels en kijken wat dat doet met je cognitie. Onlangs zag ik bijv dit voorbij komen:

https://twitter.com/realJoshSiegel/stat ... 0106427458

De volgende mag kiezen; of in gaan op ADHD vraag van Rickzel of op microdosering van Remi.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2024 10:29 

Hardtraxx Elite

In gaan op op microdosering van Remi.

Interesse in de zin van het interessant vinden zeker, vind het oprecht leuk om mezelf daar over in te lezen en persoonlijke ervaringen van mensen te horen. Maar dat vind ik sowieso wel leuk bij alle soorten drugs. Om zelf te microdoseren op dit moment nog niet.

Jij wel?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2024 10:33 

Hardtraxx Veteran

Microdoseren nooit mee bezig geweest, dus heb geen idee.

Wat ADHD/ADD is is heel mijn leven eigenlijk compleet langs me af gegaan en daarom pas in April 2023 diagnose.

Bij mij ook pas op veel latere leeftijd een diagnose omdat ik mijn gebreken altijd wel ergens anders mee kon compenseren, maar bleef toch eens in de zoveel tijd weer een keer met mezelf in de knoop raken. Moet zeggen dat het stukje bewustzijn bij mij heel goed geholpen heeft. Weten waar je tegenaan loopt en daar proberen om heen te werken. Maakt mezelf veel rustiger. Al is slapen sindsdien een wat groter issue, maar niet onoverkomelijk. Ben zelf wel huiverig om überhaupt medicatie te proberen door alle verhalen over bijwerkingen. Heb het tot nu toe altijd afgehouden.

Gaan wie hier over door of switchen we van onderwerp?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2024 11:18 

Hardtraxx Veteran

Remi schreef:

Even tussendoor, sorry voorgaande vraagsteller hahaha

Maar: fuck no. Heb ooit 10 jaar geleden keer truffels geprobeerd en vond het een afschuwelijke ervaring (ook al was het effect heel mild). Alles dat ook maar enigszins psychedelisch is blijf ik ver bij uit de buurt. 0,0 interesse in hahaha.

@MWAT dank voor je uitgebreide respons trouwens, ik zal er eens verder induiken :) Wellicht ontvang je ooit nog een DM hierover!

Verder gaan met dit onderwerp dan maar?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2024 11:27 

Kraak... Piep...

Ja prima,

Microdosing is ook niet echt wat voor mij. Maar ik sta ook in de wachtrij voor een ADD diagnose. Ik heb bij een psycholoog in een traject voor iets anders al te horen gekregen dat de waarschijnlijkheid hoog is dat ik het heb.

Voor mij is het ook chaotische gedachtes, slechte concentratie, onrustig rondkijken en een verschrikkelijk korte termijn geheugen. Ik heb bijvoorbeeld vaak dat ik nog geen 2 minuten met iets bezig ben en dan meteen weer iets anders ga doen.

Nu heb ik ritalin al eens geprobeerd maar daar werd ik meer depri dan rustig van, dexamfetamine werkt ook niet want dat voelt meer alsof ik speed heb gehad. Nu heb ik wel eens gehoord van iemand die ook ADHD/ADD heeft maar is gegaan voor een type van lichte antidepressiva. Dit gaf hem veel meer rust in zijn hoofd en geen rare bijwerkingen.

Dus ik hoop dat ik uiteindelijk ook op iets terecht kom na de diagnose waarmee ik iets passends krijg, al wil ik therapie om medicijnen te vermijden ook best een kans geven. Als het zonder kan is het altijd beter.

Zelfde
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2024 11:36 

Hardtraxx Veteran

Ja het ding is, eigenlijk gaat het best lekker momenteel, ik zit lekker in m'n vel, het gaat privé goed, het gaat op werk goed. De hobby loopt goed :P alleen ik heb toch ergens het knagende gevoel dat ik ergens wat laat liggen omdat ik inderdaad ook wel de dingen ervaar die jij ervaart. Slecht geheugen, snel afgeleid, niet lang achter elkaar 1 ding kunnen doen enzv.

Ben beetje bang om dan een medicijn o.i.d te nemen dan weer rare klachten ga krijgen en mezelf juist iets op de hals haal wat niet nodig was.

Twijfel twijfel, wellicht eerst maar eens contact met de huisarts opnemen voor wat professioneel advies.

Gaan lekker door.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2024 12:12 

Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Microdosing is ook niet echt wat voor mij. Maar ik sta ook in de wachtrij voor een ADD diagnose. Ik heb bij een psycholoog in een traject voor iets anders al te horen gekregen dat de waarschijnlijkheid hoog is dat ik het heb.

Ik kreeg wachtrijen van 40 weken in m'n gezicht gedrukt. Heb een onafhankelijke psychiater gebeld en had binnen 3 weken een diagnose.

Broken Balance schreef:
Voor mij is het ook chaotische gedachtes, slechte concentratie, onrustig rondkijken en een verschrikkelijk korte termijn geheugen. Ik heb bijvoorbeeld vaak dat ik nog geen 2 minuten met iets bezig ben en dan meteen weer iets anders ga doen.

Welcome to the club! Ook herkenbaar voor mij!

Broken Balance schreef:
Nu heb ik ritalin al eens geprobeerd maar daar werd ik meer depri dan rustig van, dexamfetamine werkt ook niet want dat voelt meer alsof ik speed heb gehad. Nu heb ik wel eens gehoord van iemand die ook ADHD/ADD heeft maar is gegaan voor een type van lichte antidepressiva. Dit gaf hem veel meer rust in zijn hoofd en geen rare bijwerkingen.

Ik heb baat bij hele lage doseringen dex voor concentratie. Aan een kwartje heb ik al genoeg. Vaak zie je dat ADHD'ers baat hebben bij hogere doseringen, en ADD'ers juist bij lage doseringen.

Broken Balance schreef:
Dus ik hoop dat ik uiteindelijk ook op iets terecht kom na de diagnose waarmee ik iets passends krijg, al wil ik therapie om medicijnen te vermijden ook best een kans geven. Als het zonder kan is het altijd beter.

Ik denk dat therapie maar beperkt wat kan doen. ADHD'ers hebben gewoon een (aangeboren?) onbelans in hun hersenchemie en er is baat bij als dat gecorrigeerd wordt. Ik denk dat het voor je kan lonen om eens op Reddit rond te neuzen naar wat mensen er over te zeggen hebben. Zoals ik al zei; de wetenschap loopt ver achter op dit gebied. Op Reddit en andere bronnen vind je fantastische informatie over de diversiteit van ADHD en aanverwante condities. Wel er voor waken dat veel natuurlijk anekdotisch is, maar hoe meer je erover leest hoe meer je de onderliggende gedeelde deler gaat zien. Lees dan weer wel dat idd psybiciline de plastisiciteit van je hersenen verhogt en dat het daardoor ook een effect kan hebben op de neurotransmitter huishouding in je hersenen. Wil het wel eens proberen, maar zoals Rickzel zei gaat het voor mij nu ook allemaal wel prima.

Ik gebruik nu dus gabapentine en ik ben bij dit medicijn uitgekomen doordat ik merkte dat als ik alcohol drink dat alles veel vloeiender gaat in mijn hoofd en op reddit hadden mensen het daar ook over. Dit medicijn heeft een vergelijkbaar resultaat als alcohol in de neurotransmitter balans (je GABA - glutamaat balans). Een lopende hyptohese daarin is dat die onbalans er voor zorgt dat je inhibitie systeem overuren draait en daardoor gedachtes snel afkapt / afgeleid raakt / etc. Het is ook geen stimulant / upper en het bevordert juist je slaap (net als atomoxetine).

Citaat:
@MWAT dank voor je uitgebreide respons trouwens, ik zal er eens verder induiken :) Wellicht ontvang je ooit nog een DM hierover!

Himmel prima! Leuke hobby ook!

We mogen gewoon door; keuze tussen microdosen en ADHD talk
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2024 14:11 

Hardtraxx Elite

Snap van beide niks en het is bijna weekend. Dus

Hoe laat trek je je pint open vandaag?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2024 14:17 

Hardtraxx Veteran

Het is kermis bij ons dus ik hoop over een uurtje ongev.

Is het bij jullie ook kermis?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2024 14:29 

Hardtraxx Veteran

Ja, vanaf vandaag in Eindhoven, volgende week vrijdag waarschijnlijk een kijkje nemen omdat Thorsten von Lippe Biesterfeld dan komt zingen, hier een afbeelding ter illustratie:

Afbeelding

Edit: laten we de vraag open houden:
Wat gaat er door je heen als je hem ziet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2024 14:40 

Hardtraxx Veteran

Er gaat niet persé wat door me heen, maar er gaat wel wat omhoog.

Mijn gestrekte rechter arm welteverstaan.

En bij jou?
Vorige  1 ... 1316, 1317, 1318, 1319, 1320, 1321, 1322 ... 1362  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic