Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 1077, 1078, 1079, 1080, 1081, 1082, 1083 ... 1304  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2020 11:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Geloof is redelijk absurd, maar tegelijkertijd heel interessant. Mensen hebben nu eenmaal spannende heftige verhalen nodig om het onverklaarbare te kunnen verklaren.
Daarbij is het vreemd dat we in Nederland een scheiding van kerk en staat hebben, maar we wel 27 zetels in het parlement aan christelijke partijen hebben, waarbij er 2 partijen ook nog in het kabinet zitten en dus de regels bepaald.
Niet echt logisch imo

Of wel?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2020 11:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hekzitter schreef:
Daarbij is het vreemd dat we in Nederland een scheiding van kerk en staat hebben, maar we wel 27 zetels in het parlement aan christelijke partijen hebben, waarbij er 2 partijen ook nog in het kabinet zitten en dus de regels bepaald.


Dit heb ik ook altijd vreemd gevonden. In de gemeente waar ik woon is de SGP de grootste partij, doordat we 15 jaar geleden met een reformatorische stad zijn gefuseerd. Hierdoor mogen wij in ons dorp, waar geloof niet echt een rol speelt, bijvoorbeeld niet op zondag naar de supermarkt terwijl het hele dorp het graag zou willen. Het mooie van (zwaar) gelovige mensen vind ik het feit dat zij vragen om respect voor hun normen en waarden, terwijl zij een andere kijk daarop afwijzen.

Als je één god zou mogen ontmoeten, welke zou je dan kiezen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2020 11:33 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Boeddha, ziet eruit alsof ie wel een pilske lust.

Jij?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2020 11:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

B-Front maar die heb ik al een paar keer ontmoet.
Dan doe maar Odin, koning van de goden.

Wat vind jij de coolste naam van een god?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2020 11:38 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Spadius Goudius

Ga jij zuipen dit weekend?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2020 11:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Schijt een beer in het bos?! JA NATUURLIJK!

Wat is het heftigste wat je ooit in je leven is over komen na een avond zuipen, dat je de dag erna dacht van: "Tering had wel dood kunnen zijn".
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2020 11:59 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ben wel eens in de polder wakker geworden naast een sloot! Als ik er in was gevallen of gereden had het klaar kunnen zijn!

Leuke vraag! Dus zelfde! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2020 12:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik dacht ooit na een kerstborrel met voetballen over een hoop sneeuw de straat op te kunnen springen, niet realiserende dat deze spek- en spekglad was. Uitgegleden en aardig hard op m'n achterhoofd terecht gekomen. Gelukkig alleen met een bult van af gekomen.

Zelfde vraag :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2020 12:57 
 
Hardtraxxer

Na een flinke sloot bier headfirst vanaf bovenaan de trap naar beneden komen zeilen, hoe dit gebeurde is nog steeds een raadsel, gelukkig alleen wat hechtingen in het gezicht en een kapotte schouder er aan overgehouden.

zelfde vraag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2020 13:08 
 
Hardtraxx Veteran

Een keer op m'n 17e met koningsnacht in Utrecht zo van de kaart geweest (vermoedelijk gedrogeerd) dat ik een gat van een aantal uur in m'n geheugen heb. Rond 5u/6u sochtends kwam ik weer half bij m'n positieven en zat ik alleen in een taxi, iedereen kwijt. Toen kwam ik erachter dat ik m'n telefoon, portemonnee en sleutels kwijt was, en dat ik alleen nog 10euro contant op zak had. Teller van de taxi stond al op 10, dus ik dat gemeld bij die chauf. Werd er ergens in de richting van Terwijde uitgezet. Vervolgens op een bankje in slaap gepleurd, wakker geworden, op goed geluk richting station gelopen en de eerste trein gepakt richting huis. Vandaar was het nog 10km naar huis, dus ik moest nog een eind. Toen met wat geluk een bekende tegen gekomen, naar huis gebeld, en opgehaald. Moeders compleet van slag uiteraard, en ben er nooit achter gekomen wat er in die uren gebeurd is. Bijzonder avontuur, al met al. :x

Zelfde vraag
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2020 13:51 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Heel wat jaren terug had ik als jong guppie in december een verjaardag van een maat en na echt een hele sloot bier te hebben weggewerkt ging ik in me eentje naar huis. Het was zo'n 10km fietsen door de polder omringd door sloten. Op de helft werd het ineens zwart voor me ogen en reed ik zo pardoes de sloot in. Gewoon helemaal kopje onder natuurlijk én het was ook nog is met de fiets van me zusje :D Het was december en het was tegen het vriespunt aan, dus het water was echt steen en steenkoud. Toen ik het water aanraakte was ik meteen weer een soort van wakker, maar toen moest ik met me dronken kop nog uit die sloot komen. De berm was best wel hoog, dus dit was echt een hele opgave. Uiteindelijk kreeg ik mijzelf uit de sloot en het eerste wat je dan probeert is om te kijken of je mobiel het nog deed, nou die werkte wonder boven wonder nog. Dus ik naar huis bellen, maar niemand nam op. Toen sloeg de paniek wel even toe, ik stond zeiknat in de middle of nowhere en het was echt sterves koud. Na een minuut of 10 kreeg ik eindelijk mijn zusje te pakken en die is toen met mijn vader naar mijn locatie gekomen. Ouders en zusje helemaal geschrokken natuurlijk. Voor ze er eindelijk waren was het zo weer een kwartier verder. Uiteindelijk kwamen ze aan en toen lag die fiets van me zusje nog in de sloot en of het allemaal nog niet erg genoeg was: ik moest dus nogmaals die sloot in om die fiets uit het water te halen. Na ongeveer driekwartier buiten in de ijskou te hebben gestaan met een nat pak kwam ik thuis aan en ben ik onder de douche gaan staan. Dit. Was. Echt. Hel. Alles deed pijn en het tintelde als een malle. De volgende dag natuurlijk met een ontzettend houten kop wakker geworden en toen vertelden mijn ouders dat ik echt geluk heb gehad dat ik zo snel uit het water was gekomen (vooral omdat het zwart werd toen ik in de bocht reed). Heel verhaal, maar ik zal dit moment niet snel meer vergeten!

Zelfde vraag!
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2020 14:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Eerste keer écht goed op stap, en kapot lam, naar huis gefietst en kwamen we bij een kruising vlakbij huis aan. Ik reed zonder te kijken gewoon door, kon geen boe of bah meer zeggen en het was midden in de nacht, tot er plots een auto hard aan kwam gereden. Gelukkig was m'n maat wat scherper en die trok me nog net op tijd terug.
Aantal jaar geleden is daar iemand 's nachts dood gereden.

Verder ook wel eens om 4 uur 's nachts door een glazen deur in een discotheek gevallen. Bloedde al een rund natuurlijk. Viel wel een paar keer weg en kon daarna mezelf dicht laten naaien op de HAP. Gelukkig was het 'breekglas', anders had dat ook wel vervelender kunnen aflopen.

We houden deze vraag nog even.

Hekzitter schreef:
Wat is het heftigste wat je ooit in je leven is over komen na een avond zuipen, dat je de dag erna dacht van: "Tering had wel dood kunnen zijn".
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2020 14:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heb op een andere vraag een keer dit beschreven:

Justinhafc schreef:
In Kaapstad na een feestje, soort hardstyle/hardcore avondje begin 2012 ergens, nog dusdanig veel zin in bier dat ik samen met een maatje op speurtocht ging. Alle kroegen waren dicht evenals de winkels. Uiteindelijk een of andere Ghanees tegen het lijf gelopen die ons wel even aan een biertje kon helpen, dikke prima! Kan natuurlijk alleen maar goed gaan :beer:

Dus wij met Mufasa (naam gefictionaliseerd door gefragmenteerd geheugen) meelopen, waar we na een goed half uur midden in een soort van projectsachtige ghetto terecht kwamen. Wij daar een flatgebouw in naar een appartement waar allemaal bedwelmde vrouwen op de grond lagen rondom het bed van de overduidelijke appartementsbaron. Die gaf ons voor een paar knaken twee lekkere halve liters, waarna we weer richting ons hostel trokken. Was leuk, maar werd 's ochtends wakker met het idee dat dit wel eens anders had kunnen aflopen xd


Past hier ook goed bij.

Zelfde vraag
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2020 20:55 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Jezus wat een vaag verhaal :P

Hekzitter schreef:
Schijt een beer in het bos?! JA NATUURLIJK!

Wat is het heftigste wat je ooit in je leven is over komen na een avond zuipen, dat je de dag erna dacht van: "Tering had wel dood kunnen zijn".


In een K-Hole beland. haha. Ik maak nooit echt extreme dingen mee omdat ik alleen bier drink en altijd m'n koppie er wel bij houdt, ook al ga ik er voor.

Zelfde vraag, maar dan in het algemeen.

Hoe dicht bij de dood heb jij ooit gezeten? Wat heb je meegemaakt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2020 23:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De eerste en enige ontmoeting met me schoonmoeder

Zelfde
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2020 23:44 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Martin Waus schreef:
De eerste en enige ontmoeting met me schoonmoeder

Zelfde


haha hoe dan?

Paar jaar geleden de Zugspitze beklommen terwijl er eigenlijk nog te veel sneeuw lag. Uiteindelijk in de mist / flinke sneeuwbui een vrij steile bergwand gaan beklimmen om de via ferreta route weer terug te vinden. Uiteindelijk klaarde de mist ineens op en opeens hadden we een compleet helder beeld van de hele Alpen voor zover mogelijk en konden we opeens naar beneden kijken en realiseerde we we dat we echt veel te hoog zaten. We zaten ook niet aan touwen en die wand was toch wel 40 graden ofzo en we zaten wel rond de 2000 meter hoogte. Toen even zeven kleuren stront gescheten en alle moed bij elkaar geraapt om weer heeeeel voorzichtig af te dalen. De volgende dag met de kabelbaan naar de top gegaan.

Vorig jaar door een crevasse gezakt op de Turtmann gletsjer in Zwitserland. Zat gelukkig aan een touw vast, maar ik keek wel echt een flink gat in en daar beneden zag ik geen kussentjes liggen.

In mijn 1e jaar bachelor op excursie in Limburg moesten we bodemmonsters verzamelen en dat moest ik per sé in een weiland doen met een stier erin. Nou opeens die stier dus op volle snelheid mijn kant op waarna ik het natuurlijk op een rennen zette. Scheelde niet heel veel meters meer toen ik over het hek sprong xd.

In Nepal zat ik in de avond met vrienden te eten bij een restaurant nabij een nationaal park, komt de eigenaar fluisterend vertellen dat we heeeel stil moeten zijn. Komt er opeens doodleuk een neushoorn over het terras langs ons af gelopen :x

Zelfde vraag! Meerdere verhalen mogen ook ;).
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2020 13:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Toen ik 11 was tijdens het voetballen uitgegleden en op m'n rug gevallen. Werd vervolgens wakker met een flinke gat in mn voorhoofd. Volgens een vriend stond mijn lichaam zelf op en knalde het zichzelf twee flink op de doelpaal. Zeven hechtingen nodig gehad, nog altijd een litteken te zien alsof ik Harry Potter ben. Niet echt dicht bij de dood, maar wie weet wat mijn lichaam zichzelf aan had kunnen doen terwijl ik niet bij bewustzijn was.

Zelfde
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2020 13:56 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Op vakantie in een auto een onoverzichtelijke weg op moeten rijden vanuit een steile heuvel, kon niet echt zien wat er aan kwam en zag in een snelle oogopslag niks. Weg opgereden en hoorde remmen gillen achter me, iemand die 100 ging die gelukkig goede reflexen had, anders was hij frontaal in mijn deur geramd en ik denk niet dat ik dat had overleefd.

Jij?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2020 17:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Toen ik klein was heel erg veel ziek geweest. Ik ben 2 maanden te vroeg geboren en mijn weerstand was erg laag. Uiteindelijk resulteerde dit in keel en long ontstekingen met hoge koorts als gevolg. De koorts was zelfs zo hoog dat ik het bewust zijn verloor (tegen de 41 graden aan). Mijn ouders zijn toen met spoed naar het ziekenhuis gegaan en het had niet veel langer moeten duren of ik was er zelf niet meer geweest. Uiteraard was ik nog te jong om te bewust mee te maken, maar dit is wat ik altijd van mijn ouders hoor.


Heftige vraag, maar doe nog maar een keer!
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2020 17:32 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

In 2014 in Amerika tijdens een bezoek aan de Grand Canyon.. Ik vond dat iedereen veel te traag liep en het leek mij wel vet om even een stuk te gaan hardlopen zodat ik daarna wat afstand had van de rest. Niet mijn meest briljante idee ooit. Was een meter of 500 onderweg toen ik pas heel laat zag dat er een haakse bocht aankwam. Kon gelukkig nog op tijd reageren door met mijn hakken over de grond snelheid te verminderen. Zat uiteindelijk op de grond met mijn voeten al over de rand en mijn hart in mijn keel. Dom dom dom :x Prima uitzicht wel.

Top vraag dus weer dezelfde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2020 16:38 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Gedrogeerd op een feestje. Was daar alleen en als bob. Bij het naar huis gaan mn cola weggetikt die ik toen al verdacht vond smaken. Toch in de auto gestapt want mn huis lag maar 10 minuten rijden van de club af.
Onderweg merkte ik al snel dat het niet goed ging. Werd wazig, duizelig. Ondanks dat ik nog maar 4 minuutjes hoefde te rijden de auto stopgezet en uitgestapt. Dat was het laatste wat ik kan herinneren todat ik op een wc bij een wildvreemd iemand thuis tot mn positieve kwam. Geen idee hoe ik daar verzeild ben geraakt.

Die man die me heeft meegenomen reed toevallig langs met zn auto en zag me blijkbaar half in de bosjes zitten/liggen op 5 meter afstand van een openstaande auto. Was compleet van de wereld en sprak alleen maar brabbaliaans en met een mantra van 'feestje,feestje,feestje". Hij heeft me naar zn huis genomen, onder de douche gezet, suiker gevoerd en daarna op de wc gezet totdat ik dus weer een beetje aanspreekbaar was.

Kan me niet herinneren dat ik mijn leven ooit zo geschrokken ben. Ben echt een stuk van 1,5 uur totaal kwijt. Dit had ook allemaal heel anders af kunnen lopen. Ben nu in de bosjes beland maar voor hetzelfde geld loop je de straat op. Was ook ijskoud die avond dus met een beetje pech vries je nog dood ook als er niemand langskomt.

zelfde vraag
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2020 10:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Toen ik 19 was en in Oostenrijk werkte op de terugweg van de apres ski bij een beschonken collega ingestapt. Uiteindelijk verloor deze collega, met een vrij hoge snelheid, in een ijzige bocht de macht over het stuur en zijn we een afgrond(je) in geschoven. Uiteindelijk een meter of 3 naar beneden met de achterkant van de auto tegen een boom beland. Het feit dat we geen gordel om hadden en het feit dat we nog dieper hadden kunnen vallen maakt dat we hier goed en zonder kleerscheuren vanaf gekomen zijn. Meerdere leerpunten uit gehaald >.<

Zelfde vraag
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2020 22:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Paar jaar terug in de kroeg (na een volle dag bier drinken, een soort kroegentocht hier) werd ik opeens tering wazig en draaierig, vermoedelijk heeft iemand toen iets in m'n drinken gedonderd ofzo. Heb me nog nooit zo raar gevoeld, ook echt plotsklaps. Kon niet meer uit m'n woorden komen/bewegen. Ben ik buiten blijkbaar op m'n bek gegaan en hebben allemaal mensen me geholpen en jassen over me heen gelegd want ik lag er een beetje voor dood bij. Toen heeft m'n pa me opgehaald en me in bed gelegd, weet ik zelf iig niets meer van. Rare ervaring, was niet echt tof.

Zelfde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2020 10:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik ben ooit toen ik net mijn rijbewijs had, met de auto van ons pa tegen een boom aangereden. Het was glad op de weg en ik dacht dat ik een afslag wel met 50 kon nemen. Car said "no". Dus begon te spinnen en wilde bij sturen, maar daarbij trok ik een rechte streep door een sloot en tegen een boom. Alles was kapot. Heel het motorblok lag eruit en alle airbags geklapt. Ik had zelf gelukkig niets, maar was echt zwaar in shock. Had zomaar eens anders kunnen zijn.

Iemand nog een lekker recept voor een broodje hamburger?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2020 11:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hamburgerbol, verse rundvleesburger, cheddar, ontbijtspek, gekarameliseerde ui, beetje sla, plakje tomaat en een saus van mayo, ketchup, mosterd en fijn gesneden augurk. Niet te moeilijk, gewoon lekker.

Nu we het toch over eten hebben, iemand nog een goed idee voor een tosti?
Vorige  1 ... 1077, 1078, 1079, 1080, 1081, 1082, 1083 ... 1304  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic