1. De scene in Requiem For A Dream dat Jared Leto en die chick helemaal stuk liggen te gaan op bed.
2. De eindscene van Martyrs. Dit is waarschijnlijk de meest gruwelijke horror/thriller die ik ooit hebt gezien en ik heb hem ever since nooit meer durven kijken. De helft van de zaal in de bioscoop liep ook voor het einde weg. Ik herinner me nog dat het een plottwist in een plottwist was en ik vond het toen zo ziek. Wel al lang geleden dat ik deze heb gezien, maar staat me dus nog goed bij.
3. De bijna tien minuten durende seksscene in La Vie D'Adele (Blue Is The Warmest Color). Heel intense scene, nog nooit zoiets in een andere reguliere bioscoopfilm gezien. Ook hier liepen wat mensen de zaal uit, maar dat snap ik dan eigenlijk weer niet zo goed... Zullen er wel ongemakkelijk van zijn geworden.
Jezus wat een moeilijke vraag. Wie bedenkt zoiets? afijn.
1. EEN MEESTERLIJK spelende Christopher Waltz weet samen met Tarentino het begrip 'spanning' te definiƫren, die vast te pakken, en 100 meter verder te trappen. Ongekend hoe goed dit gespeeld is.
2. Natuurlijk de meest epische film die ooit gemaakt is waar mega veel gebeurt maar de ware identiteit komt het beste naar voren in deze scenes. (valsspelen my ass. beter voor mijn argument.) De bizarre samenkomst van honeybunny en pumpkin zet zo perfect de toon van de shitshow wat je te wachten staat. Miserlou als donderslag bij heldere hemel PFFFFF keer op keer kippenvel. Het ronduit random gesprek van Samual Jackson en Travolta vond ik de eerste keer ook maar.... random. Het is echter zo'n leuke en iconische manier om kennis te maken met beide karakters. Wat helaas niet op het fragment staat maar ook zo goud dat ze voor die deur staan tijdens het footmassage argument, "its not time yet, nog ff weglopen met een nieuw camera punt om daarna alsnog naar binnen te gaan. Des te meer en meer je Tarentino zijn manier van humor overbrengen doorhebt ga je dat echt waarderen. Subliem.
3. Deze laatst weer gezien en FUCK FUCK FUCK FUCK FUCK wat is Christian Bale een kenker zieke eindbaas pardon my French maar hoe hij dit acteert is toch godverrrrrredomme niet meer normaal pfffffffff
4. Beetje bevoorrecht omdat ik Hans Zimmer met orkest dit ooit live heb horen spelen (jaja ook met dat gouden strotje van een zangeres erbij) maar deze eindscene in combinatie met dat muziek...
5. Einde van de film Perfume Ik zal er niet te veel over verklappen maar serieus als je die nog niet gezien hebt, ga het kijken.
1. Moria in the Fellowship of the ring, van drums in the deep tot en met de balrog 2. Shawshank Redemption, Het einde/ weerzien van de hoofdrolspelers op het strand 3. Valsspelen want eigenlijk wel iets langer dan een scene: De Slag om Helmsdeep in the Two Towers 4. De plot twist op het einde van the Usual Suspects 5. De ontsnapping van Hannibal Lecter in The Silence of the Lambs
Edit: De scene in Predator waarbij ze een minuut met machinegeweren in het bos schieten
Heb er op dit moment 2 die in me opkomen, niet in specifieke volgorde, want dan word t heel lastig
Misschien niet heel speciaal om zo te zien, maar de opbouw hier naar toe en het feit dat Wanda mn favoriete Avenger is maakt dit een van mn favoriete scenes.
Is volgens mij wel duidelijk wat voor films ik leuk vind. Heb ook niet bepaald veel films gekeken in de afgelopen 10 jaar, maar daar ben ik atm mee bezig.
1. Het eind van Batman: The Dark Knight Rises, hoe hier nog meerdere andere verhaallijnen worden uitgerold en uiteraard het weerzien van Christian Bale en Michael Caine