Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2011 10:05 

dan een vraagje:
als je via de arduino gegevens output naar de serial bus [usb]
en je bijv serproxy gebruikt, zou je die gegevens dan in AS3 weer kunnen aflezen, en zo ja hoe?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2011 10:33 

"Weddenschapje" met een leraar om een Trojaans Paard te ontwikkelen... Lastig, doe gewoon Beheer ICT (netwerken enzo) geen applicatieontwikkelaar :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2011 11:30 

Hardtraxx Addict

Almighty schreef:
"Weddenschapje" met een leraar om een Trojaans Paard te ontwikkelen... Lastig, doe gewoon Beheer ICT (netwerken enzo) geen applicatieontwikkelaar :P

Het is vrij lastig als je geen verstand hebt van een taal.. maar een Trojaans Paard hoeft helemaal niet ingewikkeld te zijn dus zó lastig is het ook weer niet.. :evil:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2011 11:43 

Aan het typen...

mrazura schreef:
Als je echt creatief en goed ben kan je tonnen met geld verdienen. Programmeurs zijn erg gewild en redelijk zeldzaam (de goeie dan). Ik moet voor mijn opleiding regelmatig sollicitatiegesprekken voor ict bedrijven afnemen en als je ziet wat voor primaire en secundaire voorwaarden er naar voren komen dat is echt niet normaal.

Goede programmeurs zijn er zat hoor. En zoveel verdienen ze nu ook weer niet. Het zijn de mensen die boven de programmeurs staan die de centjes vangen. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2011 13:30 

Hardtraxx Elite

Doe zelf HBO informatica, en moet daar regelmatig programmeren.. Ben er geen echt grote held in, maar wat ik doe werkt gelukkig wel :P Ben zelf meer bezig met HTML/CSS, maar hen in de laatste 2 jaar gewerkt met Javascript, Actionscript, PHP, C# en Objective-C (iPhone App ontwikkelen :P )

@Hierboven: klopt helemaal ;) Komt zo nu en dan voor dat een programmeur een goed idee heeft en daarmee bakken geld verdient.. FaceBook is er een mooi voorbeeld van.. Maar tegenwoordig wordt idd t geld minder verdient door de programmeurs.. Vaak outsourcen ze t ook naar India etc!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2011 13:34 

Hardtraxx Addict

TakkU schreef:
Doe zelf HBO informatica, en moet daar regelmatig programmeren.. Ben er geen echt grote held in, maar wat ik doe werkt gelukkig wel :P Ben zelf meer bezig met HTML/CSS, maar hen in de laatste 2 jaar gewerkt met Javascript, Actionscript, PHP, C# en Objective-C (iPhone App ontwikkelen :P )

@Hierboven: klopt helemaal ;) Komt zo nu en dan voor dat een programmeur een goed idee heeft en daarmee bakken geld verdient.. FaceBook is er een mooi voorbeeld van.. Maar tegenwoordig wordt idd t geld minder verdient door de programmeurs.. Vaak outsourcen ze t ook naar India etc!

Het ligt er beetje aan of jij net iets meer als programmeren kunt en daarvoor ook het talent hebt. Zodra je iets nieuws uitvindt, wat heel erg gewild is of wordt kun je er snel geld voor gaan vangen :yes:

@TakkU, wat ik me nu afvraag - wat voor werk zie jij jezelf later doen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2011 13:37 

Hardtraxx Elite

Ikzelf ben niet echt met het programmeren bezig, t is iets wat bij mn opleiding hoort.. Ik volg binnen mijn opleiding de richting HCD (Human Centered Design) waarmee ik straks Interaction Designer/ Usability Expert kan worden. Ik ga me dus bezig houden met de interface van programma's de feeling van apparaten etc, om te zorgen dat t zo gebruiksvriendelijk mogelijk is!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2011 13:38 

Aan het typen...

Alleen bij de kleinere projecten programmeert degene die het bedenkt het ook zelf. Bij grote projecten zijn dat echt twee of zelfs meer afzonderlijke taken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2011 13:40 

Hardtraxx Addict

Lyst schreef:
Alleen bij de kleinere projecten programmeert degene die het bedenkt het ook zelf. Bij grote projecten zijn dat echt twee of zelfs meer afzonderlijke taken.

Klopt, je ziet soms wel dat mensen er in hun eentje aan beginnen en dat het project zo groeit dat ze op 't einde vrijwel alleen nog maar opdrachten geven. Je ziet tegenwoordig ook heel vaak dat er in teams gewerkt wordt.

But, functioneel programmeren, anyone :P?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2011 13:43 

Donateur

wvd schreef:
Lyst schreef:

Klopt, je ziet soms wel dat mensen er in hun eentje aan beginnen en dat het project zo groeit dat ze op 't einde vrijwel alleen nog maar opdrachten geven. Je ziet tegenwoordig ook heel vaak dat er in teams gewerkt wordt.

Als je bij de ING kijkt bijvoorbeeld:

1 applicatie willen ze maken *** ..

zit een team van 4 programmeurs op
Een team wat het inde gaten houdt ( hoe het er uit komt te zien )

Etc etc.

Ze zijn daar nu bezig met wat te maken er zitten al bijna 20+ mensen op, die zich er dan inhoudelijk mee bemoeien. Toch nog redelijk wat, lijkt me niet prettig werken xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2011 13:53 

Hardtraxx Addict

Nog een programmeur hier! :D
Volg er, net als robert, een opleiding voor.
Ben nu bijna klaar met me 3e jaar (MBO)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2011 14:10 

Hardtraxxer

KSwoosh schreef:
dan een vraagje:
en je bijv serproxy gebruikt, zou je die gegevens dan in AS3 weer kunnen aflezen, en zo ja hoe?

Volgens mij heb ik ooit een tutorial gevonden op Arduino site zelf .. Heb vorig jaar mijn eindwerk ermee gemaakt.. maar meer weet ik er ook niet (meer) van,
hou me momenteel op hogeschool bezig met Java en VB.net
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2011 14:12 

Hardtraxxer

pepepe schreef:
Nog een programmeur hier! :D
Volg er, net als robert, een opleiding voor.
Ben nu bijna klaar met me 3e jaar (MBO)

Idem hier ! :yay:

alleen eerste jaar hogeschool ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2011 14:15 

Hardtraxx Addict

Inemiene schreef:
KSwoosh schreef:
dan een vraagje:

Volgens mij heb ik ooit een tutorial gevonden op Arduino site zelf .. Heb vorig jaar mijn eindwerk ermee gemaakt.. maar meer weet ik er ook niet (meer) van,

Ik vraag me eigen nog steeds af waarom ze mensen VB leren.. :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2011 14:16 

Donateur

vb? nog nooit van gehoord :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2011 14:24 

Hardtraxx Veteran

roberttt schreef:

Visual Basic :P

Ik doe ook een opleiding informatica, 1e jaar inholland :') maar wij leren asp C#, php enz, maarja dat kon ik al dus lekker makkelijk voor mij :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2011 14:24 

Hardtraxx Veteran

Aardig bekend met HTML en PHP.
Java gaat ook nog wel, maar vind ik nog wel lastig
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2011 14:25 

Hardtraxxer

wvd schreef:
Inemiene schreef:
KSwoosh schreef:
dan een vraagje:

Ik vraag me eigen nog steeds af waarom ze mensen VB leren.. :/

Ja vind het ook maar niets :)

roberttt schreef:

Visual Basic
Is erg grafisch :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2011 14:30 

Aan het typen...

TakkU schreef:
Ikzelf ben niet echt met het programmeren bezig, t is iets wat bij mn opleiding hoort.. Ik volg binnen mijn opleiding de richting HCD (Human Centered Design) waarmee ik straks Interaction Designer/ Usability Expert kan worden. Ik ga me dus bezig houden met de interface van programma's de feeling van apparaten etc, om te zorgen dat t zo gebruiksvriendelijk mogelijk is!

Ik ben bezig mijn bachelor Technische Informatica af te ronden aan de UT. Ga hierna iets soortgelijks als jouw doen, Human Media Interaction Master. Loopt van kunstmatige intelligentie tot virtual reality. Zin in :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2011 16:08 

Laatst als 'mini-projectje' voor het vak microcontrollers simon says op een atmega32 microcontroller geprogrammeerd (Ja, ik weet dat simon says eigenlijk met 4 kleuren moet maar had niet nog een 4e kleur LED thuis liggen). Als je het goed doet ben je baas en gaat het groene lampje 2 seconden branden, als je het niet goed doet faal je en gaat voor straf het rode lampje 2 seconden branden en moet je weer terug naar 'level' 1.

Geprogammeerd in C btw.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2011 00:30 

Hardtraxx Veteran

KSwoosh schreef:
nielstil schreef:
KSwoosh schreef:
atm ben ik heel erg bezig met Actionscript 3 en Arduino, wat we op school gebruiken voor onze interactieven installatie
en daarmee willen we data uit de Arduino [systeembordje] oversturen naar Flash, mbv een Multiplexer, maar dat is toch verrektes ingewikkeld...

Arduino en actionscript zijn zowat de gemakkelijkste talen die er zijn :P Week geleden nog examen gehad van arduino met geluids- en lichtsignalen ^^

nou, schrijf jij dan ff code waarmee je dit af kan vangen in flash?
http://mayhewlabs.com/products/arduino-mux-shield
en dan welteverstaan:
http://mayhewlabs.com/code/Mux_Shield_A ... xample.pde

de code die ik in AS3 heb, zou het moeten doen, maar ik krijg vaak 16x achter elkaar dezelfde signalen, wat niet de bedoeling is
ik denk dat dat komt omdat de arduino constant gegevens output, op een andere frequency als dat flash vraagt, en ze elkaar zo steeds mislopen, en er geen goed signaal overgebracht wordt.

Dat ik het een makkelijkere taal vind wil niet zeggen dat er geen tijd in kruipt :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2011 01:37 

Hardtraxx Beheerder

Iets waar ik de afgelopen weken (2 maanden, maar niet fulltime) en de komende 2 weken nog mee bezig ben: announces/wij-hebben-jullie-hulp-nodig-t16785.html

:)

PHP, Codeigniter Framework
Javascript, jQuery
en wat HTML5 stuff
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2011 10:39 

Hardtraxx Veteran

gestemd :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2011 11:06 

Hardtraxx Beheerder

Hebben ongeveer minimaal 200 stemmen nodig. Dus zou het echt op prijs stellen als iedereen even wilt gaan stemmen :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2011 18:03 

Hardtraxx Veteran

Jor-D schreef:
Hebben ongeveer minimaal 200 stemmen nodig. Dus zou het echt op prijs stellen als iedereen even wilt gaan stemmen :D

Gestemd :) jij gaat bier uitdelen! :woot:
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic