DarkBeatz schreef:
Omdat er toch wel enorm veel onzin word geluld over de drugshonden zal ik eventjes een samenvatting maken.
Ten eerste, er worden wel degelijk met regelmaat ECHTE drugshonden gebruikt bij feesten, niet elke drugshond is echter op alle drugssoorten getrained maar je kan nooit weten op voorhand op welke drugssoorten de hond getrained is. Wat niet werkt om drugshonden te omzeilen is geurmaskerende producten, trucs als koffie of andere dingen met hoge dichtheid zijn dus je reinste onzin en helpen absoluut niks. Het enige wat effectief werkt is je drugs luchtdicht verpakken, waar je wel op moet letten is dat drugshonden echt een zeer sterke geurzin hebben, zelfs als je in aanraking bent gekomen met xtc (in je handen vast gehad) kan een drugshond daar nog steeds op aanslaan ook al heb je niets bij. Het is absoluut niet zo dat een drugshond meer moeite heeft met xtc te detecteren als met pep omdat pep een sterkere geur heeft. Luchtdicht werkt wel, maar al na een half uur tot uur beginnen de geuren van je drugs door de plastiek te sijpelen en kan een hond deze toch weer detecteren. (Bewaar je pillen maar in een gripzakje voor een week, je zal het zakje niet moeten opendoen om ze te rieken terwijl je ze wel niet kon rieken toen je ze er pas in deed).
Dus om ze te omzeilen doe je je xtc best thuis met behulp van een pincet ofzo in een gripzakje dat niet in aanraking is gekomen met de geur van drugs, dan naar het feest eventueel nog een gripzakje of van folie meenemen en het zo kort mogelijk voor je het langs honden gaat smokkelen nogmaals verpakken om de geur te beletten door te sijpelen. Zijn documentaires over te vinden moest je interesse hebben.
Het zou enkel logisch gevolg zijn door de geur van pep.
Maarja, je hebt wel gelijk, maar then again ik zei nergens dat het hierdoor moeilijker/makkelijker te detecteren zou zijn.
Gelukkig kunnen honden mephedrone hoogstwaarschijnlijk nog niet ruiken, sinds het relatief nieuw is.
Mol schreef:
Hier wil ik even aan toevoegen dat er maar weinig drugshonden in dit land zijn,
en dat de arme beestjes niet meer dan een half uur kunnen 'werken', dus afgelost geworden.
Dat klopt sowieso.