|
Wow. Ik heb net echt het raarste ooit gehad: Ik fietste terug van Breda Centraal (23.00) naar mn kamer, waar ik een man tegenkwam. Zijn verhaal: Van z'n auto waren de ruiten ingetikt en alles gejat, hij was dus alles kwijt. Hij vroeg mij of ik hem kon helpen. Hij moest met de trein naar Venlo, en wilde graag naar huis. Hij meende te werken bij Veolia.
Moet ik hem vertrouwen? Ik dacht in het begin van wel, maar na meer verhaal zijn we toch uit elkaar gegaan.
Namelijk: hij wilde dat ik eerst geld ging pinnen voordat we naar het politiebureau gingen, waar hij een afspraak had, om iets over zijn auto, die toevallig (?) net was weggesleept, te regelen. Maar ik wilde eerst naar het politiebureau gaan, om te zorgen dat zijn verhaal klopte. Maar om een of andere reden wilde hij dat niet. Ik moest persee eerst gaan pinnen. Vreemd... Dus zei hij (huh?) dat hij dan maar iemand anders ging zoeken. (achja, zat man in het centrum op vrijdagavond).
Onbetrouwbaarheidspunten: - Hij werkt bij Veolia, maar zijn collega's konden hem niet helpen, want er was niemand meer... - Hij had zijn hele portomonnee in de auto laten liggen. Autopapieren ok, maar wie laat nou z'n hele portomonnee in de auto liggen!? Hij was namelijk buschauffeur, en die mochten blijkbaar geen geld meenemen ivm fraude. Maar zijn identiteitsbewijs en rijbewijs (hoezo rij je zonder rijbewijs) had ie niet bij... - Hij bleef maar volhouden dat hij betrouwbaar is, en dat hij kleren droeg van €600,-, terwijl hij simpele gympen, een normale spijkerbroek en een Tommy Hilfiger polo droeg. Sorry, maar dat komt nog niet eens in de buurt van €600,- - Hij had een afspraak bij de politie, maar liep richting het station. - Hij had het nagevraagd, en zei dat een ticket naar Venlo €14,30 zou kosten, ik heb het net nagekeken, en het is €16,20.
Betrouwbaarheidspunten: - Tja... niet zoveel eigenlijk. Hij was alle documentatie over zichzelf kwijt en al het bewijs (de auto) was toevallig (?) net weg...
Wat zouden jullie hebben gedaan?
Ik denk dat ik goed heb gekozen. Ik wil hem best helpen, maar waarom wil hij dan niet naar het politiebureau? Ik zei ook dat dat de enigste manier was waarop ik zijn verhaal bevestigd kon krijgen.
|